مجله

سنگین ترین انسان های دنیا

سنگین ترین فرد زنده جهان

سنگین ترین فرد زنده جهان

پس از اخبار اخیر که سنگینن ترین فرد زنده جهان، به طور باورنکردنی ۲۹۱ کیلوگرم وزن از دست داده است (معادل ۴۰ توپ بزرگ بولینگ!) ما نگاهی به داستان سنگین ترین انسان های روی زمین می‌اندازیم. این داستانی است که به نوبه خود آشفته، غم انگیز و حتی نشاط آور است. شما فکر می کنید سنگین ترین انسان جهان زن است یا مرد؟ در ادامه با این مقاله جالب از سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید.

سنگین ترین و چاق ترین افراد را نمیتوان به راحتی تشخیص داد. چرا که تعداد کمی از افراد مایلند چاقی شدید خود را به اطلاع عموم برسانند. اگرچه گاهی اوقات وقتی کسی برای یک بیماری بسیار جدی به دنبال کمک می‌گردد، داستان جدیدی منتشر می‌شود. دارندگان رکورد نه تنها با سایز بسیار بزرگ و شکم بسیار بزرگ رو به رو اند، بلکه با مشکلات سلامتی تهدید کننده زندگی که همراه آنها هستند، با یک مبارزه دائمی روبرو هستند.

این مورد در مورد جدیدترین مردی است که به عنوان سنگین ترین انسان جهان تأیید شده است: خوان پدرو فرانکو سالاس از شهر مرکزی مکزیک آگواسکالینتس.

سنگین ترین فرد زنده جهان
سنگین ترین انسان های جهان (زمین)

در نوامبر ۲۰۱۶، فرانکو زمانی که برای درمان در بیمارستان بستری شد، خبرساز شد. در ابتدا گزارش شد که وزنش ۱۱۰۵ پوند (۵۰۱ کیلوگرم) بود، او در واقع وزن ۵۹۴٫۸ کیلوگرم را داشت. وزن تقریباً ۱۰ مرد بالغ متوسط ​​!

او از دوران کودکی از چاقی بدخیم رنج می برد.

وضعیت او به دلیل آسیبی که در سن ۱۷ سالگی متحمل شد، تشدید شد. او می گوید: من سعی کردم روز به روز رژیم بگیرم، اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد و نا امید شدم.

خوان پدرو که یک نوازنده ماهر گیتار بود، از اجرای تصنیف های سنتی مکزیکی لذت می برد. مادرش، ماریا د ژسوس سالاس، گفت: او یک رقصنده کامبیا خوب بود و دو یا سه دوست دختر داشت. اما به زودی به دلیل وزنش ناتوان شد و در خانه خودش زندانی شد.

دو سال پیش این مرد ۳۲ ساله برای اولین بار در هفت سال گذشته اتاق خواب خود را ترک کرد تا تحت درمان در بیمارستان قرار گیرد. او مبتلا به دیابت نوع ۲، اختلال عملکرد تیروئید، فشار خون بالا و مایع در ریه هایش تشخیص داده شد. تا می ۲۰۱۷، فرانکو ۱۷۰ کیلوگرم (۳۷۴ پوند) وزن کم کرده بود – تقریباً به وزن دو کانگورو – و توانست جراحی بای پس معده انجام دهد.

پس از عمل جراحی بای پس معده، او رژیم غذایی و ورزش جدیدی را آغاز کرد که باعث شد تا زمانی که در صفحات رکوردهای جهانی گینس ۲۰۱۹ ظاهر شد، یک سوم وزن بدن خود را از دست داد . با کمک تیمی متشکل از ۳۰ متخصص بهداشت، او همچنان به کاهش وزن خود ادامه داد و تا نوامبر امسال به ۳۰۴ کیلوگرم رسید.

رکورد دارندگان دیگر

مانوئل اوریبه گارزا

سنگین ترین فرد زنده جهان
سنگین ترین فرد زنده جهان

قبل از فرانکو، سنگین‌ترین مرد جهان مانوئل “میم” اوریبه گارزا از مونتری بود که در ژانویه ۲۰۰۶ به اوج وزن ۵۶۰ کیلوگرم – سنگین‌تر از شش مرد معمولی – رسید. 

او از تلویزیون درخواست کمک کرد و با راهنمایی متخصصان چاقی تا ۸۴۰ پوند (۳۸۱ کیلوگرم؛ ۶۰ وزن) لاغر شد. مانوئل در ماه می ۲۰۱۴ به دلیل آریتمی قلبی (ضربان نامنظم قلب) و نارسایی کبدی در بیمارستان بستری شد و سه هفته بعد در سن ۴۸ سالگی درگذشت.

مایکل هبرانکو

سنگین ترین فرد زنده جهان
سنگین ترین انسان های جهان (زمین)

یکی دیگر سنگین وزن‌ترین مردان دوران اخیر عبارتند از مایکل هبرانکو (ایالات متحده، ۱۹۵۳-۲۰۱۳)، که در تمام عمر خود از چاقی مفرط رنج می‌برد. وزن او در سال ۱۹۹۹ به ۱۱۰۰ پوند (۴۹۹ کیلوگرم) رسید. دیوار خانه مایکل باید بازسازی می‌شد. برای رساندن او به بیمارستان با یک زنجیر نهنگ او را به رختخواب بردند.

تی جی آلبرت جکسون

سنگین ترین انسان های زمین
سنگین ترین مرد و زن جهان

در همین حال، تی جی آلبرت جکسون (ایالات متحده، ۱۹۴۱-۱۹۸۸)، در ۸۹۰ پوند (۴۰۴ کیلوگرم؛ ۶۳ پوند) به اوج خود رسید. آلبرت چاق، همانطور که او شناخته می شد، اندازه سینه ۳۰۵ سانتی متر (۱۲۰ اینچ)، دور کمر ۲۹۴ سانتی متر (۱۱۶ اینچ) و گردن ۷۵ سانتی متر (۲۹ اینچ) داشت.

رابرت ارل هیوز

سنگین ترین انسان های زمین
سنگین ترین فرد زنده جهان

رابرت ارل هیوز (ایالات متحده، ۱۹۲۶-۱۹۵۸) از فیش هوک، ایلینوی، با وزن ۹۴۶ پوند (۴۲۹ کیلوگرم) اولین مرد زنده ای بود که در  کتاب رکوردهای اصلی گینس برای وزن خود ثبت شد. “او یک نوزاد ۱۱ پوندی بود. همچنین او دارای رکورد دار بزرگ ترین دور کمر ( ۱۰۹ اینچ ) است”. 

او به رکورد خود ادامه داد و عنوان ”  بزرگترین اندازه قفسه سینه ” را با  دور ۳٫۱۵ متر (۱۰ فوت ۴ اینچ) به دست آورد – رکوردی که تا به امروز پابرجاست.

جان براور مینوچ

سنگین ترین انسان های زمین
سنگین ترین مرد و زن جهان

سنگین‌ترین مرد تاریخ، جان براور مینوچ (آمریکا) بود که از دوران کودکی از چاقی رنج می‌برد. در سپتامبر ۱۹۷۶، او ۱۸۵ سانتی متر قد و ۴۴۲ کیلوگرم وزن داشت. 

اما فقط دو سال بعد، در مارس ۱۹۷۸، جان در بیمارستان دانشگاه سیاتل، ایالات متحده بستری شد، جایی که دکتر رابرت شوارتز، متخصص غدد درون ریز، محاسبه کرد که او باید بیش از ۱۴۰۰ پوند (۶۳۵ کیلوگرم) وزن داشته باشد. 

بخش زیادی از این به دلیل تجمع آب بود. که منجر به نارسایی احتقانی قلب او شد. برای رساندن جون به بیمارستان، ۱۲ آتش نشان و یک برانکارد دست ساز لازم شد تا او را از خانه اش به یک قایق منتقل کنند. هنگامی که او به بیمارستان دانشگاه رسید، در حالی که از مایعات اشباع شده بود و از نارسایی قلبی و تنفسی رنج می برد، جان را روی دو تخت خوابانده و بسته بودند. ۱۳ نفر تلاش کردند تا او را غلت دهند. 

پس از تقریباً دو سال رژیم غذایی ۱۲۰۰ کالری در روز، جان با ۲۱۶ کیلوگرم (۴۷۶ پوند؛ ۳۴ پوند) مرخص شد. با این حال، در اکتبر ۱۹۸۱، پس از اضافه کردن وزن بیش از ۸۹ کیلوگرم (۱۹۶ پوند؛ ۱۴ پوند) مجبور شد دوباره بستری شود. هنگامی که او در ۱۰ سپتامبر ۱۹۸۳ درگذشت، سنگین‌ترین فرد تا آن زمان بیش از ۳۶۲ کیلوگرم (۷۹۸ پوند؛ ۵۷ وزن) وزن داشت.

سنگین ترین انسان های دیگر

سنگین‌ترین زن زنده :
سنگین ترین انسان های زمین
سنگین ترین فرد زنده جهان

پائولین پاتر (ایالات متحده) وقتی در ساکرامنتو، کالیفرنیا، ایالات متحده در ژوئیه ۲۰۱۲ اندازه‌گیری شد، ۲۹۳٫۶ کیلوگرم (۶۴۷ پوند؛ ۴۶ پوند) وزن داشت. او مشکلات وزنی خود را به دوران کودکی‌اش نسبت می‌دهد، زمانی که مرتباً مجبور بود غذا نخورد. پس از عمل جراحی بای پس معده، پائولین تقریباً ۱۵۰ پوند (۶۸ کیلوگرم؛ ۱۰ وزن) کم کرد، اما همچنان با وزن خود مبارزه می کند.

سنگین‌ترین زنی که بچه به دنیا آورد :
سنگین ترین مرد و زن جهان

دونا سیمپسون از نیوجرسی، ایالات متحده، هنگامی که دخترش ژاکلین را در فوریه ۲۰۰۷ به دنیا آورد، ۵۳۲ پوند (۲۴۱ کیلوگرم؛ ۳۸ وزن) وزن داشت. زایمان در بیمارستان شهر آکرون در اوهایو، ایالات متحده انجام شد. تیمی متشکل از ۳۰ متخصص پزشکی. ژاکلین در بدو تولد ۸ پوند و ۷ اونس (۳٫۸ کیلوگرم) وزن داشت. حدود ۱/۶۰ وزن مادرش.

سنگین‌ترین زن تاریخ :
سنگین ترین زن جهان (سنگین ترین انسان های زمین)

روزالی برادفورد (ایالات متحده) ادعا می‌شود که در ژانویه ۱۹۸۷ به اوج وزن ۱۲۰۰ پوند (۵۴۴ کیلوگرم؛ ۸۵ سنت) رسیده است. در آگوست همان سال، او به دلیل نارسایی احتقانی قلب به سرعت به بیمارستان منتقل شد. از طریق ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش به دقت کنترل شده – از جمله کف زدن دستانش – و روزالی توانست وزن خود را تا فوریه ۱۹۹۴ موفق به کاهش وزن ۲۸۳ پوند (۱۲۸ کیلوگرم؛ ۲۰ پوند) و کاهش سایز خود شد. او به تحصیلات عالی بازگشت و به آمریکا سفر کرد و سخنرانی های انگیزشی داشت. در سمینارهای کاهش وزن با وجود موفقیت او در کنترل سایز، این مشکل در طول زندگی روزالی همچنان ادامه داشت. او سرانجام در ۲۹ نوامبر ۲۰۰۶ در سن ۶۳ سالگی به دلیل عوارض ناشی از وزن درگذشت.

سنگین ترین زن ورزشکار :
سنگین ترین فرد زنده جهان

کشتی گیر سومو شاران الکساندر (بریتانیا) در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۱ ۴۴۸ پوند (۲۰۳٫۲ کیلوگرم) وزن داشت. او در اوایل دهه ۴۰ خود به این ورزش پرداخت و در مسابقات جهانی سومو شرکت کرد و در سال ۲۰۰۶ برنده یک نمایش تلویزیونی شد. شاران با کسب چهار مدال طلا و کسب درجه دوم کیو در مسابقاتی در سراسر جهان شرکت کرد.

منبع: www.guinnessworldrecords.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *