مجله

روغن کرچک برای چشم، ۹ مزیت شگفت انگیز و نحوه استفاده از آن

فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم

فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم

فواید روغن کرچک برای سلامت چشم به سرعت در حال افزایش است. این یکی از پرمصرف‌ترین مواد در داروهای آیورودا برای ارتقای سلامت چشم است . برای درمان بسیاری از بیماری های چشم، از جمله آب مروارید، خارش چشم و قرمزی چشم استفاده می شود. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم با روغن کرچک و فواید آن برای چشم آشنا شوید.

روغن کرچک یک انتخاب محبوب برای پخت و پز است. با این حال، می توان از آن برای اهداف دیگری از جمله سلامت بینایی نیز استفاده کرد. فواید سلامتی روغن کرچک برای چشم را می توان به مشخصات غذایی غنی آن از اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها نسبت داد. همانطور که چشم پزشک توصیه می کند،

روغن کرچک تصفیه شده با پرس سرد می تواند بسیاری از مشکلات چشمی را تسکین دهد.

دارای خواص ضد التهابی است که تورم و قرمزی چشم را به حداقل می رساند. علاوه بر این، این روغن می تواند علائم اولیه پیری دور چشم را کاهش دهد. با این حال، توجه داشته باشید که در صورت استفاده بیش از حد ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف آن را محدود کرده و با پزشک مشورت کنید.

روغن کرچک چیست؟
روغن گیاهی بی رنگ و کم رنگ که از لوبیا کرچک به دست می آید.

فواید آن چیست؟
خواص ضد التهابی آن ممکن است از آلرژی چشم جلوگیری کند و ممکن است با مهار تبخیر اشک، خشکی چشم را درمان کند.

چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟
به غیر از زنان باردار و کودکان زیر ۶ سال، همه می توانند از روغن کرچک استفاده کنند.

چند وقت؟
افراد می توانند برای دستیابی به بهترین نتایج یک تا دو بار در روز از روغن کرچک برای چشم خود استفاده کنند.

احتیاط
در صورت احساس خارش، تورم یا قرمزی، استفاده از روغن کرچک را روی چشم ها متوقف کنید.

کرم حجم دهنده سینه با ترکیباتی ارگانیک کوچکی، شلی و افتادگی سینه را بدون عوارض درمان می کند.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه

کرم حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

استفاده از کرم بزرگ کننده سینه میبلین گزینه خوبی برای افزایش سایز سینه و خاصیت ارتجاعی آن است.

این لوسیون حجم دهنده سینه، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

آیا استفاده از روغن کرچک برای چشم بی خطر است؟

فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم
فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم

بلهروغن کرچک حاوی اسیدهای چرب قوی و آنتی اکسیدان های دیگر است که می تواند برای چشم شما مفید باشد. اما همیشه بهتر است از محصولات ایمن‌تر روغن کرچک که مخصوصاً برای بیماری شما موجود است، استفاده کنید که استریل و بدون مواد شیمیایی هستند. شما می توانید آنها را پس از یک قرار ملاقات با چشم پزشک تهیه کنید.

آکادمی چشم پزشکی آمریکا استفاده از روغن کرچک (یا هر ماده غیر استریل دیگری) را برای چشم توصیه نمی کند. استفاده از محصولات ایمن تری را برای چشمان شما توصیه می کند.

بروک پیکه ، ام اس، مربی تغذیه و محقق بالینی، می افزاید: «در حال حاضر، روغن کرچک یکی از مواد تشکیل دهنده داروهای اشک مصنوعی مورد تایید FDA است. این فقط برای استفاده داخل چشمی تایید نشده است.

به زبان ساده – لطفاً داروهایی را که در اینجا ذکر می کنیم با چشم پزشک خود در میان بگذارید و از روغن کرچک که او توصیه می کند استفاده کنید.

protip_iconشایعات حاکی از آن است که کلئوپاترا در چشمانش روغن کرچک می ریخت تا سفیدی چشم هایش روشن تر به نظر برسد.

چه نوع روغن کرچک برای چشم شما مفید است؟

هر آنچه که چشم پزشک شما توصیه می کند. اگرچه انواع مختلفی از روغن کرچک وجود دارد، روغن کرچک سرد فشرده بهترین روغن برای چشم است .

این نوع روغن کرچک شامل فشار دادن دانه های ارگانیک بدون افزودن حرارت است. دارای حداکثر مواد مغذی است و در دو نوع تصفیه شده و تصفیه نشده موجود است. تصفیه شده ناخالصی های آن حذف می شود.

 از روغن کرچک ۱۰۰ درصد ارگانیک برای چشم استفاده کنید. همچنین، مطمئن شوید که ” بدون هگزان ” باشد . انواع دیگری از روغن کرچک فشرده سرد وجود دارد که ممکن است پزشک شما توصیه کند – این روغن کرچک می تواند شامل روغن کرچک با درجه دارویی یا روغن کرچک استریل باشد.

protip_iconروغن کرچک به صورت قطره‌های چشمی بدون نسخه یا روان‌کننده‌های چشمی تجویزی موجود است که برای کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، مناسب‌تر هستند، به‌ویژه کسانی که چشم‌های خشکی دارند که با اشک مصنوعی مبتنی بر آب نمی‌توان آن را برطرف کرد.
 اما همانطور که گفتیم، به توصیه های چشم پزشک خود عمل کنید.

فواید روغن کرچک برای چشم چیست؟

فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم
فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم

بروک می گوید: «علم به ما نشان می دهد که روغن کرچک دارای خواص ضد التهابی، میکروبی، ضد درد و آنتی اکسیدانی است. کاربردهای گسترده ای برای محصولات مراقبت شخصی، پانسمان زخم و سیستم های دارورسانی دارد. خواص ضد التهابی روغن کرچک (به لطف اسید ریسینولئیک) به کاهش قرمزی و تورم چشم ها کمک می کند. این روغن همچنین پوست را تسکین می دهد و این می تواند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز اطراف چشم کمک کند.  

۱٫ آلرژی چشم را درمان می کند

روغن کرچک تولید چربی در چشم را تشویق می کند و از تبخیر اشک جلوگیری می کند و خشکی چشم را درمان می کند. و خواص ضد التهابی روغن به درمان آلرژی و قرمزی چشم کمک می کند.

 چه باید کرد

  1. یک قطره چکان تمیز بخرید و آن را به درستی با آب صابون بشویید.
  2. روغن کرچک ۱۰۰% ارگانیک فشرده سرد برای چشم (که توسط پزشک توصیه شده است) را در قطره چکان تمیز بمکید.
  3. قبل از خواب فقط یک قطره در هر چشم بچکانید. اگرچه ممکن است دید شما ابری شود، اما تا صبح روز بعد که از خواب بیدار شوید کاهش پیدا می کند.
  4. می توانید هر شب یک بار این کار را انجام دهید تا زمانی که آلرژی شما برطرف شود. ممکن است خشکی چشم یا قرمزی چشم یا هر شکل دیگری از آلرژی باشد.

مقاله پیشنهادی سایت سلامتی و زیبایی: نحوه استفاده از روغن کرچک برای رشد مو، فواید و عوارض جانبی

۲٫  چشم های خونی را درمان می کند

این حالت نوعی قرمزی شدید است که ممکن است رگ های قرمز را در چشمان خود مشاهده کنید. خواص ضد التهابی روغن کرچک می تواند به کاهش خونریزی چشم کمک کند .

چه باید کرد

  1. مقداری روغن کرچک بردارید و آن را در یک قطره چکان استریل شده جمع کنید.
  2. یک قطره از روغن را به هر چشم اضافه کنید – می توانید این کار را سه تا چهار بار در روز تکرار کنید.
  3. پس از استفاده، می توانید حدود ۱۵ دقیقه با چشمان بسته بنشینید. ابری فروکش می کند و شما می توانید به وظایف روزانه خود بپردازید.

۳٫  ممکن است مکمل درمان آب مروارید باشد

اشکال شدید آب مروارید نیاز به جراحی دارند و هیچ راه دیگری وجود ندارد. اما می‌توانید از روغن کرچک برای تسریع بهبودی پس از جراحی یا حتی قبل از جراحی برای کاهش آسیب استفاده کنید.

بروک می افزاید: «در حالی که ادعاهایی وجود دارد که روغن کرچک آب مروارید را از بین می برد و به نوبه خود بینایی را بهبود می بخشد، هیچ مطالعه تحقیقاتی وجود ندارد که نشان دهد می توان از آن برای درمان این بیماری ها استفاده کرد. لطفا قبل از استفاده از روغن کرچک برای این شرایط با اپتومتریست خود مشورت کنید.

چه باید کرد

  1. با استفاده از یک قطره چشم استریل، روغن کرچک را بمکید و فقط یک بار در روز یک قطره در هر چشم بریزید.
  2. شما می توانید این کار را ترجیحاً قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید زیرا به روغن زمان کافی برای انجام روند بهبودی خود می دهد.
  3. ممکن است تا صبح پوسته‌هایی را در اطراف چشم‌هایتان پیدا کنید که چیزی جز رسوبات کلسیفیه‌ای سایر ترکیبات روغن کرچک نیستند. می توانید آنها را بشویید. 

 ۴٫ خارش چشم را درمان می کند

این روغن به عنوان یک عامل مرطوب کننده عالی برای مبارزه با خشکی عمل می کند و این به درمان خارش چشم کمک می کند.

چه باید کرد

  1. به سادگی قبل از خواب یک قطره از روغن را (با استفاده از یک قطره چکان استریل شده) در هر یک از چشمان خود بریزید.
  2. هر شب این کار را انجام دهید تا زمانی که نتایجی را مشاهده کنید.

۵٫ پف چشم را درمان می کند

فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم
فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم

دو قطره روغن کرچک را روی نوک انگشت خود بریزید. قبل از خواب به آرامی روی نواحی پف کرده زیر چشم خود بمالید تا پف آن کاهش یابد. صبح روز بعد صورت خود را بشویید. این کار را هر شب تکرار کنید – چند روز دیگر نتیجه را خواهید دید.

همین درمان می تواند برای پلک های فرورفته نیز به خوبی کار کند. خواص تسکین دهنده روغن کرچک در این زمینه برای شما مفید است.

۶٫ ورم چشم را درمان می کند

بلفاریت نیز نامیده می شود، این وضعیت باعث التهاب یا تورم پلک ها می شود. روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک است که به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند.

چه باید کرد

  1. مژه های خود را با آب ولرم بشویید.
  2. کمپرس گرم را به مدت ۵ دقیقه روی پلک آسیب دیده قرار دهید.
  3. با استفاده از یک سواب پنبه، چند قطره روغن کرچک را روی پلک آسیب دیده (بسته) بمالید. از روغن کرچک بدون هگزان برای چشم استفاده کنید.
  4. همچنین می توانید برای جلوگیری از ایجاد پوسته روی مژه ها بمالید. این کار را قبل از خواب انجام دهید.
  5. صبح روز بعد چشمان خود را با آب گرم بشویید. یک بار در روز به مدت چند روز تکرار کنید.

ژل لاغری هات چیلی، فاقد مواد شیمیایی بوده و دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک می باشد که به چربی سوزی و کاهش وزن فوری کمک می کند.

خرید بهترین ژل لاغری برای چربی سوزی و سفت کردن بدن بعد از کاهش وزن

ژل لاغری هات چیلی، با حمله به سلول های چربی در مدت زمان ۲ هفته بدون نیاز به رژیم غذایی یا ورزش کاهش سایز چشمگیری را خواهد داشت علاوه بر این کرم ضد سلولیت بوده و بدن را سفت کرده و فرم زیبایی به بدن می دهد.

ماساژی که هنگام استفاده از این کرم لاغری موضعی انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری شکم و پهلو از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در بهترین کرم لاغری شکم پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

۷٫ حلقه های تیره زیر چشم را از بین می برد

اسیدهای چرب مهم موجود در روغن، پوست را تغذیه کرده و سیاهی دور چشم را روشن می کند .

چه باید کرد

  1. چند قطره روغن کرچک را روی نوک انگشتان خود بریزید و آنها را به هم بمالید تا روغن کمی گرم شود.
  2. روغن را به مدت یک دقیقه زیر چشمان خود ماساژ دهید.
  3. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم بشویید.
  4. این کار را برای چند روز تکرار کنید. 

۸٫ چین و چروک دور چشم را کاهش می دهد

خواص نرم کنندگی طبیعی روغن کرچک باعث آبرسانی می شود که می تواند به کاهش چین و چروک دور چشم کمک کند.

چه باید کرد

  1. صورت خود را با یک شوینده معمولی تمیز کنید. با یک حوله تمیز خشک کنید.
  2. یک توپ پنبه ای اشباع شده با تونر را روی صورت خود بمالید. این کار هر گونه باقیمانده پاک کننده را از بین می برد.
  3. یک قطره روغن کرچک را روی کف دست خود بریزید و با انگشت خود آن را روی چین و چروک های اطراف چشم خود بمالید.
  4. روغن را در تمام طول خطوط ریز و چین و چروک بمالید.
  5. بعد از این کار نیازی به شستن صورت خود ندارید زیرا روغن ظرف ۱۰ تا ۲۰ دقیقه جذب پوست شما می شود.

 همچنین می توانید به جای تونر صورت از گلاب استفاده کنید. گلاب و روغن کرچک برای چشم و پوست معجزه می کنند. این درمان را هر روز ادامه دهید تا زمانی که نتایج قابل مشاهده ای را مشاهده کنید.

مقاله پیشنهادی سایت سلامتی و زیبایی: آیا روغن کرچک به کاهش وزن کمک می کند؟

۹٫ ابروهای شما را پرپشت می کند

فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم
فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم

پروتئین ها و اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک فولیکول های مو را تغذیه کرده و رشد ابرو را تقویت می کند .

 چه باید کرد

  1. صورت و ابروهای خود را با آب گرم تمیز کنید و تمام آثار آرایش را پاک کنید.
  2. یک سواب پنبه ای (یا یک برس خط چشم) را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را به ابروهای خود بمالید.
  3. ابروهای خود را به آرامی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با استفاده از نوک انگشتان ماساژ دهید. این کار را قبل از خواب انجام دهید.
  4. صبح روز بعد صورت و ابروهای خود را با آب ولرم بشویید.
  5.  این درمان را حداقل یک ماه ادامه دهید.

مضرات روغن کرچک

  • استفاده از روغن کرچک استریل نشده به عنوان قطره چشم ممکن است باعث عفونت شود. شواهد حکایتی نشان می دهد که ممکن است منجر به تحریک چشم و تاری دید نیز شود.
  • قطره های چشمی حاوی روغن کرچک ممکن است اثرات سمی روی سلول های ملتحمه داشته باشد و منجر به تحریک شود.
  • شواهد حکایتی نشان می دهد که استفاده موضعی از روغن کرچک در اطراف چشم ممکن است منجر به خارش و تورم شود.
  • همچنین اگر به آن حساسیت دارید، ممکن است منجر به تحریک و قرمزی شود. اگر برای اولین بار از روغن کرچک استفاده می کنید، همیشه یک تست پچ را برای بررسی واکنش های آلرژیک احتمالی انجام دهید.

فواید و عوارض روغن کرچک برای سلامت چشم و نحوه استفاده از روغن کرچک برای چشم

پاسخ به سوالات متداول

آیا روغن کرچک چشمان شما را روشن می کند؟

به گفته بروک پیکه، «استفاده از روغن کرچک ممکن است برای تغییر رنگ چشم وسوسه انگیز به نظر برسد. با این حال، به یاد داشته باشید، ژنتیک رنگ چشم ما را تعیین می کند و با استفاده از روغن کرچک نمی توان آن را تغییر داد.

او می‌افزاید: «روغن کرچک به‌طور رایج برای کاهش تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود. این روغن رطوبت را در خود قفل می کند و به ناحیه زیر چشم ظاهری آبدار و چاق می دهد.

آیا می توانیم روزانه از روغن کرچک برای چشم استفاده کنیم؟

بله. روغن کرچک را می توان چندین بار در روز استفاده کرد و می تواند به کاهش التهاب، مدیریت خشکی چشم و مقابله با عفونت کمک کند. با این حال، قبل از استفاده با چشم پزشک خود مشورت کنید.

کدام روغن برای زیر چشم بهتر است؟

روغن کرچک، روغن بادام، روغن اسطوخودوس، روغن درخت چای و روغن رازیانه از جمله روغن هایی هستند که برای استفاده در زیر چشم مفید هستند. آنها همچنین به مدیریت سیاهی زیر چشم کمک می کنند.

آیا می توانم در چشمانم روغن بریزم؟

بله، اما فقط چند قطره. روغن ها سرشار از اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی هستند که برای حمایت از بینایی و مدیریت مشکلات سلامت چشم مانند خشکی چشم مفید هستند.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

سخن پایانی
  • روغن کرچک حاوی اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هایی است که به درمان آلرژی، قرمزی و تورم چشم کمک می کند.
  • خواص نرم کنندگی روغن کرچک به کاهش ظاهر سیاهی، خطوط ریز و چین و چروک دور چشم کمک می کند.
  • روغن کرچک دارای اسیدهای چرب و پروتئین هایی است که ممکن است به رشد ابرو کمک کند.
  • همیشه روغن کرچک سرد فشرده و بدون هگزان را برای استفاده انتخاب کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *