مجله

گلاب برای چشم: ۱۰ مزیت و نحوه استفاده از آن

فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم

فهرست مطالب

فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم

استفاده از گلاب برای چشم ها چیز جدیدی نیست. در طب آیورودا و یونانی، گلاب معمولاً برای کاهش التهاب و سایر اختلالات چشمی استفاده می شود. با این حال، این گلاب با گلاب تجاری که برای رفع خستگی چشم و کاهش پف استفاده می کنید کمی متفاوت است. اگر چشمان شما از خیره شدن طولانی مدت به کامپیوتر درد می کند، هیچ چیز به اندازه گلاب با طراوت باعث تسکین آنی نمی شود . با این حال، قبل از استفاده از هر گونه درمان خانگی باید با پزشک مشورت کنید. برای آگاهی از نحوه استفاده از گلاب برای چشم، فواید گلاب برای سلامت چشم و اقدامات احتیاطی که باید رعایت کنید، ادامه این مطلب از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم را بخوانید.

دانشمندان ایرانی قرن ها پیش گلاب را اختراع کردند و از آن زمان به بعد، به بخش مهمی از صنعت زیبایی تبدیل شده است.

گلاب یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده در رژیم های مراقبت از پوست است. همچنین ثابت شده است که در مدیریت مشکلات چشمی مانند سوزش چشم و سیاهی دور چشم موثر است. همچنین یک چشم شوی عالی ایجاد می کند و به حذف ذرات گرد و غبار از چشم کمک می کند. این نه تنها به عنوان یک قابض عمل می کند که می تواند به عنوان پاک کننده آرایش عمل کند، بلکه به عنوان یک تونر پوست نیز عمل می کند تا آکنه را کاهش دهد، به خصوص در پوست های حساس.

همچنین بافت پوست و خاصیت ارتجاعی پوست دور چشم را بهبود می بخشد. استفاده از گلاب برای چشم مفید است، اما نباید مستقیماً در چشم قرار گیرد. گلاب مورد استفاده در قطره های چشمی و داروها به طور خاص برای این منظور استخراج و فرموله شده است. با این حال، می توانید از آن برای آرامش چشمان خود استفاده کنید.

آیا گلاب برای چشم مفید است؟ آیا می توانید آن را در چشم قرار دهید؟

فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم
فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم

بله، گلاب برای چشم مفید است. اما تنها تفاوت این است که گلابی که برای چشم استفاده می‌شود، گلاب معمولی نیست که از بازار می‌خرید و همچنین گلابی نیست که در خانه تهیه می‌کنید. گلابی که در قطره‌های چشمی و داروهای چشمی استفاده می‌شود، توسط محققان یا کسانی که دارو تولید می‌کنند، برای این منظور استخراج می‌شود .

توجه: سعی نکنید گلاب معمولی را در چشم خود قرار دهید زیرا می تواند باعث آسیب شود.

در واقع، شما نباید چیزی را داخل چشم خود قرار دهید، مگر اینکه دارویی باشد که مخصوص چشم فرموله شده و توسط پزشک پیشنهاد شده است.

  • به طور سنتی از گلاب برای درمان یبوست، التهاب و تورم و برای تسکین عفونت گلو استفاده می شد . با این حال، یک مطالعه مشاهده کرد که چگونه در مدیریت مشکلات چشم هنگام استفاده به عنوان قطره چشم کار می کند. در این مطالعه از یک قطره چشمی گیاهی (به نام Opthacare) استفاده شد که حاوی عصاره گل رز نیز بود. اثر ضد هیستامینی قطره ها بر روی ایلئوم خوکچه هندی و اثر ضد التهابی بر روی خرگوش های سالم آلبینو مورد مطالعه قرار گرفت.
  • محققان دریافتند که قطره های چشمی دارای خواص ضد التهابی و ضد هیستامینی قوی هستند. آنها به این نتیجه رسیدند که این قطره های چشمی گیاهی می تواند نقش مفیدی در مدیریت بیماری های التهابی، دژنراتیو و عفونی چشم ایفا کند. این مطالعه اثر Opthacare را بر شرایط چشمی مانند خشکی چشم ملتحمه یا خشکی چشم، ناخنک  یا پینگکولا، داکریوسیستیت حاد و بیماران آب مروارید بعد از عمل ارزیابی کرد. محققان در بیشتر موارد بهبودهایی را مشاهده کردند. 
  • گلاب بیشتر در داروهای آیورودا و یونانی استفاده می شود. برای درمان بیماری های التهابی و آلرژیک پوست و رفع مشکلات چشم استفاده می شود . 

protip_iconآیا میدانستید؟ اعتقاد بر این است که ابن سینا دانشمند ایرانی قرن دهم، گلاب تصفیه شده را کشف کرده است. او ابتدا بر اثرات مفید آن بر مغز و قلب تاکید کرد.
یک فرآورده دارویی حاوی گلاب (که فقط برای اهداف درمانی استفاده می شود) برای چشم مفید است. از استفاده از گلاب موجود در بازار خودداری کنید زیرا حاوی سایر مواد و مواد نگهدارنده است.

فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

فواید گلاب برای چشم

فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم
فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم

۱٫ چشمان شما را آرام می کند

گل رز حاوی فلاونوئیدهای ، آنتوسیانین و ترپن است . علاوه بر این، گل رز سرشار از ترکیبات فنلی است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و دارای خواص ضد التهابی و ضد افسردگی است. استفاده از گلاب روی چشم‌ها باعث تسکین آن‌ها می‌شود و به کاهش کیسه‌های چشم کمک می‌کند. 

۲٫ ممکن است به آرام کردن تحریک پوست کمک کند

این یکی از مهمترین فواید گلاب یا عصاره گل رز است. به دلیل وجود ویتامین C، تانن ها و آنتوسیانین ها که ممکن است به تسکین سوزش های متعدد پوستی کمک کند، دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است . همچنین می توانید قبل از استفاده از هر محصول پوستی حاوی اسید هیالورونیک از گلاب برای آبرسانی به پوست خود استفاده کنید.

۳٫ ممکن است قرمزی پوست را آرام کند

گلاب با کاهش قرمزی به بهبود رنگ پوست شما کمک می کند . هنگامی که روی پوست استفاده می شود، اثر آرام بخش دارد و از آنجایی که عصاره گل رز دارای فواید ضد التهابی است، ممکن است به کنترل قرمزی کمک کند. همچنین برای متعادل کردن pH پوست مفید است.

۴٫ ممکن است از آسیب سلولی جلوگیری کند

این به این دلیل است که گلبرگ‌های گل رز و گلاب حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی و ترکیبات مهارکننده رادیکال‌های آزاد (ترکیبات فنلی) هستند که ممکن است به جلوگیری از آسیب سلولی اطراف چشم شما کمک کند.

مقاله فواید استفاده از گلاب برای مو و روش استفاده از آن را بخوانید.

۵٫ ممکن است مزایای ضد پیری داشته باشد

از آنجایی که عصاره گل رز حاوی آنتی اکسیدان است و برای پوست های خشک و پیر مفید است ، استفاده از گلاب در اطراف چشم ممکن است سرعت چرخش سلولی پوست را بهبود بخشد و به شما در مقابله با خطوط ریز، پنجه کلاغی و سایر علائم پیری کمک کند.

۶٫ ممکن است به روشن شدن حلقه های تاریک کمک کند

استفاده از گلاب بر روی چشم‌های خسته و کدر می‌تواند به روشن‌تر شدن آن‌ها کمک کند و سیاهی دور چشم را کمتر نمایان کند، زیرا در طولانی‌مدت برای روشن شدن پوست مفید است.

فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم

۷٫ یک شستشوی چشم تسکین دهنده است

بسیاری از مردم از گلاب به عنوان شوینده چشم برای تسکین چشم های خسته و تحریک شده استفاده می کنند. اگر فردی هستید که ساعت های طولانی جلوی کامپیوتر کار می کنید، طبیعی است که استرس به چشمان شما آسیب می زند. می‌توانید گلاب را روی ناحیه چشم‌تان اسپری کنید یا آن را با پدهای پنبه‌ای بمالید تا چشم‌های خسته‌تان را فوراً آرام کنید.

۸٫ ممکن است در از بین بردن ذرات گرد و غبار از چشم کمک کند

چند بار اتفاق افتاده است که یک ذره گرد و غبار وارد چشمان شما شود و تلاش های بی شمار شما برای حذف آن با آب نتیجه ای نداشته باشد؟ گلاب ممکن است به شما کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که درست قبل از اینکه روی تخت بخوابید، چند قطره را در چشمان خود بریزید. آنها را کمی فشار دهید، ذرات گرد و غبار به سرعت خارج می شود.

احتیاط: از گلاب موجود در بازار برای این منظور استفاده نکنید. همیشه قبل از گذاشتن عصاره خالص گل رز در چشمان خود از پزشک سوال کنید.

۹٫ ممکن است به بهبود زخم کمک کند

اگر زخم یا عفونت در اطراف یا اطراف چشم خود دارید ، استفاده از گلاب ممکن است کمک کننده باشد. به طور سنتی، زنان از آن برای بهبود زخم استفاده می کردند. دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است که ممکن است به بهبود زخم کمک کند.

۱۰٫ آرامش را افزایش می دهد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد

استفاده از پدهای پنبه ای آغشته به گلاب سرد روی چشم ها بعد از یک روز کاری پرمشغله بهترین راه برای آرامش است. عطر گلبرگ های رز علاوه بر اثر خنک کنندگی، اثر آرامش بخشی را به همراه دارد. یک مطالعه نشان داد که عطر عصاره گل رز می تواند سیستم عصبی مرکزی را آرام کند. این اثر ضد اضطراب و ضد افسردگی دارد.

protip_iconآیا میدانستید؟ از روغن و عصاره گل سرخ در طب سنتی برای درمان درد سینه و شکم، میگرن و سردرد استفاده می شد.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

نحوه استفاده از گلاب برای چشم

فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم
فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم

۱٫ برای حلقه های تاریک

دو قاشق غذاخوری شیر سرد و گلاب را با هم مخلوط کنید. دو پد پنبه ای را به مخلوط آغشته کرده و روی چشمان خود قرار دهید. بگذارید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی آنها بماند و سپس پدها را بردارید.

۲٫ به عنوان یک شستشوی چشم

دو قاشق چایخوری گلاب را در دو فنجان آب سرد مخلوط کنید. این مخلوط را روی چشم های بسته بپاشید. بگذارید به طور طبیعی خشک شود یا از یک حوله برای خشک کردن چشمان خود استفاده کنید.

۳٫ برای از بین بردن ذرات گرد و غبار از چشم

از قطره چکان برای ریختن یک تا دو قطره گلاب خالص در چشم آسیب دیده (یا هر دو چشم) استفاده کنید. چشمان خود را ببندید و سپس به آرامی فشار دهید تا ذرات خارجی خارج شوند.

توجه: این کار را بدون مشورت با پزشک انجام ندهید.

۴٫ برای آرام کردن سوزش و چشم های خسته

دو پد پنبه ای را در گلاب آغشته کنید و در یک کیسه زیپ دار قرار دهید. آنها را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال نگهداری کنید. آنها را روی چشمان خود بگذارید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس آنها را بردارید.

۵٫ برای روشن کردن ناحیه چشم

یک قاشق چایخوری پودر چوب صندل را با گلاب مخلوط کنید. خمیر را دور چشمان خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که به چشم شما نمی رسد. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس بشویید. این برای لایه برداری آرام ناحیه اطراف چشم عالی است.

۶٫ برای مزایای مرطوب کننده

نصف قاشق چایخوری روغن بادام را با چند قطره گلاب در یک کاسه مخلوط کنید. دو تکه پنبه را با مخلوط آغشته کنید و روی چشمان خود قرار دهید. ۳۰ دقیقه صبر کنید. پدهای پنبه ای را بردارید و قبل از شستن، ناحیه دور چشم را به آرامی ماساژ دهید.

فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم

۷٫ برای آرامش چشمان شما

یک تکه پنبه بردارید و از آن برای استفاده از گلاب به چشمان خود استفاده کنید. بگذارید یک یا دو دقیقه خشک شود. دو برش خیار را روی چشمان خود قرار دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی آنها بماند و سپس آنها را بردارید. این به آبرسانی چشم کمک می کند.

۸٫ برای درمان پف چشم

نصف قاشق غذاخوری گلیسیرین و گلاب را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را درست قبل از خواب دور چشمان خود بمالید. بگذارید یک شب روی پوست بماند و روز بعد بشویید.

۹٫ برای جلوگیری از خشکی دور چشم

یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری گلاب مخلوط کنید. پدهای پنبه ای را به مخلوط آغشته کرده و روی چشمان خود قرار دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی آنها بماند و سپس آنها را بردارید.

۱۰٫ برای چشمان خسته

یک مشت بادام را یک شب در آب خیس کنید و روز بعد خمیر درست کنید. آن را با گلاب مخلوط کنید و آن را به ناحیه اطراف چشم و روی پلک خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. آن را بشویید.

استفاده موضعی از گلاب به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، ممکن است عوارض جانبی گلاب روی چشم و پوست وجود داشته باشد. در بخش بعدی در مورد آنها بیشتر بدانید.

مقاله چگونه موهای خود را مرطوب کنید؟ را بخوانید.

آیا گلاب عوارض جانبی دارد؟

گلاب عوارض جانبی قابل توجهی ندارد. با این حال، شواهد حکایتی نشان می دهد که ممکن است منجر به موارد زیر شود:

  • اگر به آن حساسیت دارید ممکن است باعث تحریک پوست، قرمزی، خارش و احساس سوزش شود.
  • در صورت تماس با چشم ممکن است منجر به تحریک و قرمزی شود.
  • در موارد نادر، ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود که شامل علائمی مانند مشکل در تنفس، کهیر و تورم صورت یا گلو می شود.

بنابراین، اگر پوست شما به گلاب حساس است، از مالیدن آن به چشم خودداری کنید. توصیه می شود در صورتی که برای اولین بار از آن استفاده می کنید، یک پچ تست انجام دهید.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

فواید و عوارض گلاب برای سلامت چشم و نحوه استفاده از گلاب برای چشم

پاسخ به سوالات متداول

استفاده از گلاب (گلاب جل) به عنوان قطره چشم چقدر بی خطر است؟

ناامن است. آن را به عنوان قطره چشم در چشم خود قرار ندهید.

آیا استفاده از گلاب برای چشم صورتی بی خطر است؟

خیر. برای درمان مناسب این بیماری با پزشک مشورت کنید.

آیا گلاب می تواند چین و چروک ها را از بین ببرد؟

احتمالا. مطالعات نشان داده‌اند که گلاب یا عصاره‌های گلبرگ ممکن است خواص ضد چروک داشته باشند زیرا اجزای فعال زیستی آن‌ها تشکیل چین و چروک را سرکوب می‌کنند.

عوارض جانبی گلاب چیست؟

عوارض جانبی شایع گلاب شامل سوزش پوست، سوزش، خارش یا قرمزی است. آلرژی به گلاب نیز مشاهده می شود. آزمایش پچ را انجام دهید تا متوجه شوید که آیا به گلاب حساسیت دارید یا خیر.

چگونه می توانم گلاب خودم را درست کنم؟

گلبرگ های گل رز را در قابلمه ای پر از آب حدود نیم ساعت یا تا زمانی که رنگ گلبرگ ها از بین بروند بجوشانید. گلبرگ ها را بردارید و مخلوط را در یک ظرف تمیز و استریل فیلتر کنید. کنار بگذارید تا خنک شود.

سخن پایانی
  • برخی از قطره‌های چشمی با گلاب ساخته می‌شوند تا چشم‌ها را تسکین دهند.
  • آنتی اکسیدان های موجود در گلبرگ های رز و گلاب از آسیب سلول های اطراف چشم شما جلوگیری می کند.
  • حلقه های سیاه را روشن می کند و به کاهش علائم پیری کمک می کند.
  • از گلاب برای آرام کردن سوزش چشم یا درمان چشم های پف کرده استفاده کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *