مجله

روش های افزایش رشد وتقویت مو

عوامل مؤثر درافزایش رشد وتقویت مو

عوامل مؤثر درافزایش رشد وتقویت مو

شاید از خود بپرسید که آیا کاری می توانید انجام دهید تا موهای شما سریعتر رشد کنند. آیا هیچ محصولی کمک می کند؟ آیا تغییرات غذایی می توانند سرعت رشد را افزایش دهند؟ و در مورد داروها یا روش های درمانی چطور؟

در سایت سلامتی وزیبایی ، ما به پاسخ دادن به این سوالات کمک خواهیم کرد. ما همچنین نگاهی دقیق خواهیم انداخت

که چه عواملی می تواند روی رشد مو تأثیر بگذارند .

مو یک ماده زیستی مهم است که دردرجه اول از پروتئین به ویژه کراتین تشکیل شده است.

موی سر انسان بطور معمول با سرعت ۰/۴ میلی متردر روز رشد میکند.

بافت مو

عوامل مؤثر درافزایش رشد وتقویت مو
عوامل مؤثر درافزایش رشد وتقویت مو

معمولاً قطر مو به صورت موهای ریز ، متوسط ​​، درشت ، کرکی یا وز دار تعریف می شود.

در این چهار دامنه بافت مو می تواند نازک ، متوسط ​​یا ضخیم باشد و می تواند صاف ، موج دار ، گره خورده (کاملاً پیچ خورده) باشد.

نرم کننده مو همچنین بر بافت مو تأثیر می گذارد. مو می تواند سالم ، طبیعی ، چرب ، خشک ، آسیب دیده یا ترکیبی باشد. بافت مو همچنین می تواند تحت تأثیر تجهیزات حالت دهنده مو مانند صاف کننده ها ، کریمرس یا فرها قرار گیرد.

دراینجا به منظور استفاده ازماسک مو پیشنهاد متخصصان سایت سلامتی و زیبایی برای شما استفاده ازماسک ضد ریزش ایج دیفنس و

ماسک آلتراشاین است.

این ماسکها تخصصی عمل کرده و با جایگزین کردن ترکیبات ارگانیک به جای ترکیبات شیمیایی ، سلامتی بی نظیری به موهای شما میدهند.

چگونه مو رشد میکند؟

عوامل مؤثر درافزایش رشد وتقویت مو
عوامل مؤثر درافزایش رشد وتقویت مو

مو از ریشه در پایین فولیکول زیر پوست شما رشد می کند. خون موجود در پوست سر شما به فولیکول می رود و اکسیژن و مواد مغذی ریشه مو را تأمین می کند که به رشد مو کمک می کند.

در حالی که ژنتیک در حفظ رشد سالم مو نقش دارد ، چندین عامل دیگر نیز نقش بسزایی دارند.

۱٫ از رژیم های محدود کننده بپرهیزید

۲٫ مصرف پروتئین خود را بررسی کنید.

۳٫ محصولات تزریق شده با کافئین را امتحان کنید.

۴٫مواد مغذی رابشناسید و خود را تقویت کنید: بیوتین ، ویتامین C ،E،D و امگا ۳و۶

درسایت سلامتی وزیبایی پیشنهاد ما به شما استفاده از محصولات تخصصی ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا میباشد که با ترکیباتی کاملا ارگانیک در کوتاه ترین زمان ممکن قطع ریزش و رشد مجدد مو را به همراه خواهد داشت.

۵٫درمورد ماینوکسیدیل با پزشک خود مشورت کنید.

چرخ رشد مو چگونه کارمیکند؟
عوامل مؤثر درافزایش رشد وتقویت مو
عوامل مؤثر درافزایش رشد وتقویت مو

مرحله آناژن: مرحله آناژن دوره رشد است. سلولهای پیاز مو به سرعت تقسیم می شوند و رشد موهای جدید ایجاد می کنند. قبل از اینکه موخوره مو خاموش شود، مو به طور متوسط ​​۲-۷ سانت به طور فعال از ریشه رشد می کند. در این زمان ، موها می توانند در هر مکانی بین ۱۸-۳۰ اینچ رشد کنند. طول این مرحله به حداکثر طول مو شما بستگی دارد که به دلیل ژنتیک ، سن ، سلامتی و بسیاری از عوامل دیگر در افراد متفاوت است.

مرحله ی کاتاژن: مرحله دوم چرخه رشد مو شما Catagen است. این دوره کوتاه است و به طور متوسط ​​فقط ۲-۳ هفته طول می کشد. در این مرحله انتقالی ، رشد مو متوقف می شود و خود را از جریان خون جدا می کند و سپس موی چوبی نامیده می شود.

مرحله ی تلوژن: سرانجام ، مو وارد مرحله سوم و نهایی خود می شود که مرحله Telogen نامیده می شود. این مرحله با یک دوره استراحت آغاز می شود ، جایی که موهای چوب در ریشه استراحت می کنند در حالی که موهای جدید در زیر آن شروع به رشد می کنند. این مرحله حدود ۳ ماه طول می کشد.

پس از این مدت ، موهای چوب ازاستراحت می افتند تا موهای جدید از طریق فولیکول مو بیرون بیایند. این هیچ چیز نگران کننده ای نیست و یک روند طبیعی است  هر فولیکول مستقل است و دوره های مختلف چرخه رشد را پشت سر می گذارد تا تکه های مو را به یک باره از دست ندهید و فقط روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو بریزید. در همین حال ، ۸۰-۹۰٪ موهای دیگر شما در مرحله آناژن قرار دارند و بلند و قوی می شوند.

منابع : GROW GORGEOUS

disabled world

healthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *