مجله

انواع براش آرایشی که آرایشگران حرفه ای استفاده می کنند کدامند؟

انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن

در حالی که استفاده از آرایش به تخصص احتیاج دارد ، یافتن ابزارهای زیبایی مناسب جنبه دیگری است که باید به آن توجه کنید.  به خاطر داشته باشید که آنچه واقعاً مهم است این است که شما ابزار و برس های آرایشی را انتخاب کنید که مطابق با ظاهری که میخواهید ایجاد کنید کار کنند. چرا که استفاده از براش‌های آرایشی با کیفیت و مناسب در بهتر نشان دادن آرایش شما نقش بسیار موثری دارند.
طیف گسترده ای از برس های آرایش در فروشگاه ها و حتی در فروشگاه های آنلاین نیز وجود دارد. با داشتن انواع مارک ها ،تفاوت قیمت ها ، تراکم و طول موهای مختلف وانواع موی به کار رفته در سر برس ها ممکن است در انتخاب یکی از موارد مورد نیازدچار سردرگمی زیادی شوید.

برای جلوگیری از این مشکل،در این مقاله با سایت سلامتی و زیبایی همراه شوید تا از انواع برس های آرایشی و کاربرد آنها آگاهی کسب کنید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع برس های آرایشی

انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن
انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن

براش های ﭘودری و کاربردهای آن

براش پودری به طور کلی یک برس ضخیم ، تمام الیاف ( اعم از مصنوعی یا طبیعی )است که قابلیت انجام بسیاری از کارهای زیبایی را دارد. براش پودری یکی از پر کاربردترین براش‌های آرایشی بوده که دارای موهای ﭘرﭘشت ،بلند و کرکی است و دارای فرم گنبدی است تا محصول را به طور مساوی بر روی صورت پخش کند. این نوع براش همانطور که از نامش پیداست برای محصولات آرایشی استفاده می‌شود که به صورت پودری هستند مانند: رژگونه، پنکیک، فیکساتور و … اگر از این براش برای پخش پنکیک استفاده کنید نتیجه نهایی آرایش شما خیلی طبیعی و زیبا خواهد شد.

انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن
انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن

 با براش های سایه چشم ، چشم‌هایتان زیباتر از همیشه می‌شوند

برای ایجاد سایه چشم ، شما به چندین نوع برس آرایشی خاص که برای سایه چشم طراحی شده اند ، نیاز دارید. این برس ها نسبت به برس های صورت بسیار کوچکتر و چگال ترند. آنها برای استفاده دقیق از سایه چشم طراحی شده اند تا شما حداکثر کنترل را داشته باشید. براش‌های سایه چشم به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام کارکرد مخصوص به خود را دارند.

۱) براش سایه چشم زاویه دار

این براش به شکلی طراحی شده که قسمت موهای براش زاویه دار و کج هستند. از این براش برای سایه زدن نواحی گوشه چشم استفاده می‌شود و اگر بخواهید سایه چشم را به صورت خطی بکشید، بهترین راه،استفاده از این براش خواهد بود.

۲) براش سایه چشم سرگرد

از براش‌های سایه که سر آن‌ها گرد است برای ترکیب و محو کردن رنگ‌ها استفاده می‌شود. براش‌های سایه سر گرد در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها مخصوص به یک کار است:

  1. براش سایه بزرگ: این براش برای محو کردن و گذاشتن بهتر سایه به کار برده می‌شود.
  2. براش سایه متوسط: این براش برای ترکیب کردن رنگ‌های مختلف سایه ها کاربرد دارد.
  3. براش سایه کوچک: این براش بهترین گزینه برای انجام ریز کاری‌های سایه است، مثلا سایه زدن گوشه‌های چشم.

براش های ابرو

با استفاده ازاین برس به ابروهایی متقارن دست پیدا کنید.  این براش برای مرتب کردن ابرو، محو کردن سایه ابرو و گاهی برداشتن ریمل اضافی به‌ کار می‌رود. برای ابرو دو نوع براش آرایشی وجود دارد :

  1. برس ابرو برای شانه زدن ابرو
  2. براش زاویه دار ابرو برای زدن سایه ابرو و ژل ابرو

با برس کرکی زاویه‌دار آن می توانید سایه ابرو بزنید، جاهای خالی ابرو رو پر کنید وهمچنین برای فرم دادن و کشیدن ابروها بسیار مناسب است. این براش‌ ها هم به صورت جداگانه در فروشگاه‌های لوازم آرایشی موجود هستند و هم به صورت تلفیقی در یک براش.

انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن
انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن

براش مخصوص کرم ﭘودر

این براش به براش استیپلینگ هم معروف است و دارای سر تخت و گرد می باشد. به کمک این براش که موهای نرمی هم دارد می‌توانید کرم پودر و کانسیلر را به خوبی روی پوست پخش کنید. به طور کلی می‌توان گفت این براش، یک براش چند کاره است و از آن برای پخش کردن کرم پودر مایع استفاده می‌شود. این براش کمک می‌کند کرم پودر خیلی خوب روی پوست پخش شود و پوست حالت ابریشمی پیدا کند.

استفاده از براش رژلب انتخاب هوشمندانه‌ای ا‌ست

هر کسی می‌تواند در رژ لب را باز کند و آن را روی پوست لب بمالد اما اگر می‌خواهید یک رژلب زیبا و بدون نقص داشته باشید بهتر است از یک براش مخصوص رژ لب کمک بگیرید. براش لب برای فرم دهی به لب و ترکیب رنگ‌های رژ به کار برده می‌شود. همچنین این وسیله برای ایجاد سایه روشن برای برجسته سازی لب هم کاربرد دارد.

انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن
انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن

براش خط چشم

بعضی‌ها به کشیدن خط چشم شیک و مرتب اهمیت زیادی می‌دهند. براش مخصوص خط چشم باید به اندازه کافی نازک باشد و بتوانید روی حرکت آن کنترل خوبی داشته باشید. براش مخصوص خط چشم در دو نوع زیر موجود است:
۱) براش خط چشم نازک: این براش سر بسیار باریک و نازکی دارد.  مناسب کشیدن خط چشم‌های نازک و جذاب می‌باشد.

۲) براش خط چشم با سر تخت: این براش سر تخت، مورب و بسیار باریکی دارد و براش کشیدن خط چشم کرمی گزینه مناسبی خواهد بود.

براش رژ گونه

موقع خرید براش آرایشی، براش رژگونه را آن بالای لیست بگذارید. هیچ میز توالتی بدون برس رژگونه نمی‌شود. رژگونه با براش مناسب می‌تواند روی گونه به‌طور طبیعی بنشیند و جلوه تازگی و جوانی به صورت شما بدهد. مراقب باشید دایره‌های رنگی روی صورت‌خود نکشید و کاملا رنگ را محو کنید. براش رژگونه در سایزهای متنوع و مدل های مختلف در بازار موجود است و شما می‌توانید اندازه دلخواه خود را تهیه کنید.

ﭘیشنهاد سایت سلامت و زیبایی به شما همراهان عزیز براش رژگونه ارگانیک سمپیر انگلستان است که تهیه شده از مواد مصنوعی درجه یک و مواد معدنی می باشد و هیچگونه مواد شیمیایی در آن به کار نرفته است که بدون ایجاد هیچگونه تحریک پوستی ، یا ایجاد حساسیت و خارش ، گونه ها را برجسته و زیبا کرده و فرم زیبایی به صورت می دهد .

با براش کانتور حرفه‌ای آرایش کنید

براش‌های نرم و زاویه‌دار کانتور، برای برجسته‌ سازی اعضای صورت مثل گونه‌ها، استخوان فک یا پیشانی به‌ کار می‌روند. اغلب انواع این برس سر زاویه‌دار و باریک دارند. کافیست آن‌ها را در پودر بزنید و پودر اضافی را بتکانید، بعد زیر استخوان گونه یا فک قرار دهید و به‌طرف بالا بکشید. به این صورت به راحتی و به کمک براش حرفه‌ای صورت خود را زیباتر خواهید کرد.

انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن
انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن

براش مدادی

براش مدادی یکی از برس‌های کاربردی در لوازم آرایش به‌حساب می‌آید. براش مدادی مثل مداد باریک و ظریف است. از براش مدادی برای هایلایت کردن قسمت‌هایی از صورت مثل استخوان ابرو، بینی یا قوس بالای لب استفاده می‌شود. همچنین زمانی که بخواهید زیر خط پلک سایه بزنید یا خط چشمتان را صاف کنید، براش مدادی چاره کار شما خواهد بود.

براش بادبزنی

همانطور که از نام جالب این براش پیداست شبیه بادبزن طراحی شده و کاربردهای مختلفی دارد. براش بادبزنی دارای سر تخت بوده و به عنوان براش برای استفاده از پودر های فیکس و برنزه کننده می‌توان از آن استفاده کرد. حتی با این نوع براش می‌توانید رژ گونه هم بزنید.

انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن
انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن

براش کانسیلر یا محو کننده

براش کانسیلر نوعی براش زیرسازی کوچک و جمع‌وجور است. برای پوشاندن بخش‌های خاصی از پوست مانند کناره‌های بینی و زیر چشم استفاده می‌شود. همچنین برای پوشاندن لکه و جای جوش روی صورت هم کاربرد دارد .برای استفاده از براش کانسیلر کافیست نوک براش را در کانسیلر بزنید و به آرامی آن را روی پوست بمالید. از این براش برای شکل دادن به گوشه‌های لب‌ها هم استفاده می‌شود.

 تا حالااز براش کابوکی استفاده کردید؟

انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن
انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن

براش کابوکی یا براش کرم پودر یکی از انواع براش‌های آرایشی است که مخصوص کرم پودر فشرده یا همان پنکک است. شکل ظاهری این نوع براش، قلم‌مویی با سر پرزدار و گرد و دسته کوتاه می‌باشد. براش کابوکی موهای غیر متراکم و آزادی دارد . برای استفاده از این نوع براش کافیست آن را روی پنکیک بکشید و بعد به آرامی روی پوستتان حرکت دهید. نکته مهمی که در رابطه با استفاده از این براش وجود دارد این است که بعد از زدن در پودر کمی براش را تکان دهید تا پودرهای اضافی آن بریزد و بعد روی پوستتان بکشید.

براش قاشقی و کاربرد آن

انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن
انواع برس آرایشی حرفه ای و کاربرد های آن

براش‌های قاشقی یکی دیگر از انواع براش آرایشی موجود در بازار بوده که تقریبا نوع جدیدی از براش‌ها به حساب می‌آیند. این براش‌ها در سایز های مختلف بوده و معمولا در یک پک کامل به مشتری عرضه می‌شوند. هر کدام از سایزها مصرف خاص خود را دارد. برندهای مختلفی اقدام به تولید براش های قاشقی کرده‌اند. اگر می‌خواهید یک میکاپ کار حرفه ای باشید توصیه می‌کنیم از براش های قاشقی اورجینال استفاده کنید. براش های قاشقی آرایش را به خوبی روی پوست می‌نشانند و حالت طبیعی و جذاب به میکاپ شما می‌دهند.

منبع:WWW.ALYAKA.COM

WWW.NANSHY.COM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *