مجله

طرز تهیه ماسک مو خانگی برای انواع مو

طرز تهیه ماسک مو

طرز تهیه ماسک مو

روش‌های ساده‌ای برای استفاده از داروهای خانگی وجود دارد که موهای شما را بازسازی می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند رطوبت از دست رفته را بازگردانید. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی طرز تهیه چند ماسک مو خانگی برای کمک به تقویت و رشد مو و درمان ریزش مو را به شما همراهان گرامی معرفی خواهیم کرد.

این مواد را می‌توانید از نزدیک‌ترین بازار تهیه کنید و ممکن است برخی از آن‌ها هم اکنون در آشپزخانه شما باشند! اکنون اجازه دهید چند ماسک مو موثر برای انواع مختلف پوست سر را مرور کنیم.

در این دنیای معاصر، نقش مو بسیار زیاد است. برای افراد، بزرگترین  راز زیبایی  موهایشان و نگهداری از آن است. بنابراین، مراقب  سلامت موهای خود و به فکر درمان ریزش مو های خود باشید. این ماسک های خانگی برای افزایش  زیبایی شماست .

برخی از این درمان های ساده را می توان با مواد مفید در آشپزخانه تهیه کرد، که عملی و ارزان هستند.

طرز تهیه ماسک مو خانگی تخم مرغ و ماست

روش تهیه ماسک مو خانگی
  • ماسک ماست و تخم مرغ ساده ترین ماسک است و به شما نتیجه فوری برای بافت مو می دهد.
  • تخم مرغ را بردارید و با همزن بزنید تا حباب شود و نصف پیمانه ماست را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. بگذارید مخلوط کمی آبکی شود و به طور یکنواخت روی پوست سر بمالید. سر خود را با یک حوله داغ یا کلاه دوش بپیچید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. با کمک شامپو گیاهی و آب سرد بشویید.

طرز تهیه ماسک موی خانگی دانه شنبلیله

  • یک مشت دانه شنبلیله و یک شاخک از آلوئه ورا بگیرید. آلوئه ورا را طوری برش دهید که به دو قسمت تقسیم شود. دانه های شنبلیله را در آلوئه ورا نگه دارید و با کمک یک باند یا نخ ببندید. یک روز کامل بگذارید تا خیس بخورند و خمیر شوند. آن را روی پوست سر و مو بمالید، بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و با آب بشویید. هنگامی که از این ماسک موخانگی استفاده میکنید، نیازی به استفاده از شامپو ندارید، زیرا این ماسک مو به خودی خود به عنوان یک شامپو عمل می کند و موهایی براق و ابریشمی به شما می بخشد.
  • به جای خیس کردن دانه های شنبلیله در آلوئه ورا، می توانید حتی در آبجو خیس کنید. در این صورت نیز اثرات خوبی را مانند آلوئه ورا نشان می دهد.

ماسک مو موز

روش تهیه ماسک مو خانگی

یک موز را در یک کاسه له کنید و دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید و به کل مو و پوست سر بمالید. این به شما نتایج شگفت انگیزی در درخشندگی موهایتان می دهد. به سرعت از بین نمی رود.برای حفظ درخشش موهایتان هر دو هفته یکبار از این ماسک مو استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک مو خانگی آووکادو وعسل

  • یک آووکادوی تازه رسیده بردارید و یک قاشق غذاخوری از گوشت آن را بردارید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی موهای خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و با کمک یک شامپوی ملایم بشویید.
  • آووکادو انبار ویتامین ها و مواد مغذی مختلف به همراه ویتامین E است. با توجه به این خواص مو نرم و  سالم می ماند ،همچنین عسل یک عامل ضد باکتری طبیعی است.

ماسک موی جو دوسر

مواد لازم  : بلغور جو دوسر، شیر،  روغن زیتون

  • یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را بردارید و آن را آسیاب کنید تا به شکل خمیر درآید. یک قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به جو دوسر اضافه کنید. آنها را مخلوط کرده و خمیر غلیظی بدست آورید. ماسک مو را به موهای خشک مالیده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. بگذارید ۳۰ دقیقه دیگر بماند و با کمک شامپوی گیاهی بشویید.

ماسک تقویت کننده موآلوئه ورا با روغن زیتون

استفاده منظم از آلوئه ورا می تواند بافت موهای شما را بهبود بخشد. این یکی از بهترین داروها برای  سلامتی  و مراقبت از پوست است، اما بسیاری نمی دانند که برای تقویت مو نیز مفید است. آلوئه ورا به عنوان یک ماسک موی طبیعی بسیار موثر و ارزان است.

مواد لازم:

  • ۴-۵ قاشق غذاخوری آلوئه ورا
  • ۳-۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲-۳ قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ

حالا یک کاسه بردارید و هر سه ماده را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روغن را به مدت ۱۰ ثانیه گرم کنید. از یک برس استفاده کنید تا مخلوط را روی موهای خشک خود بمالید. بگذارید ۴-۵ ساعت بماند. همچنین می توانید اجازه دهید یک شب جذب شود. با شامپوی ملایم بشویید. برای موهای بسیار خشک، می توانید درمان را روزانه به مدت ۱۰ روز تکرار کنید. موهای شما  سالم می شود ، پس از آن می توانید استفاده را کاهش دهید.

طرزتهیه ماسک مو خانگی شیر بادام با روغن نارگیل

برای داشتن موهایی های صاف و مجلل، این ماسک مو تقویت کننده و خانگی  بسیار مفید میباشد. بادام یک  محصول سالم  برای مو است. تنها چیزی که برای تهیه این ماسک مو نیاز دارید این است:

  • ۴-۵ قاشق غذاخوری شیر بادام
  • ۳-۴ قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ
  • ۱-۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

یک کاسه بردارید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. با یک برس آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید و یک شب آن را نگه دارید. با آب سرد بشویید و از شامپوی ملایم برای شستشوی کامل استفاده کنید. برای داشتن موهای سالم ۳ بار در هفته از آن استفاده کنید.

سس مایونز با آووکادو

روش تهیه ماسک مو خانگی
تهیه ماسک مو خانگی

این ماسک مو مانند اسموتی است و بهتر از نرم کننده مو عمل می کند. سس مایونز با تخم مرغ و روغن تهیه می شود که آن را به یک عامل مرطوب کننده شگفت انگیز تبدیل می کند. از موهای ما در برابر تیرگی محافظت می کند و به موها درخشندگی می بخشد. آووکادو دارای محتوای چربی بالایی است که موهای ما را کمتر وز و خشک می کند.

مواد لازم:

  • ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز
  • ½ آووکادو له شده

هر دو ماده را خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود. آن را روی موهای خود بمالید و روی  نوک آن تمرکز کنید . حالا یک شانه پهن بردارید تا مخلوط به خوبی پخش شود. بگذارید مدتی بماند و سپس بشویید.

جوش شیرین، آب لیمو و ماست

موهای چرب می توانند ظاهر شما را بسیار ناخوشایند نشان دهند. این می تواند تار موهای شما را بی روح و شل به نظر برساند و شما نمی توانید مدل موی مناسبی داشته باشید. این ماسک مو برای پوست سر چرب مفید است – چربی را از بین می برد و بافت خوبی به موها می دهد.

مواد لازم:

  • ۵ قاشق غذاخوری ماست معمولی
  • ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

مواد را خوب مخلوط کنید و بیشتر روی ریشه ها تمرکز کنید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و پس از آن می توانید با شامپوی ملایم بشویید و حالت دهید.

طرز تهیه ماسک مو خانگی جعفری و روغن کرچک

این یک درمان دیگر برای یک ماسک مو روغنی است . جعفری به ما کمک می کند تا پوست سر خود را ضد عفونی کنیم و رشد مو را تقویت کنیم. شما می توانید آن را به راحتی در بازار تهیه کنید، بنابراین برای این کار، تنها چیزی که نیاز دارید این است:

  • ۱۰۰ گرم جعفری
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک

جعفری را به غذاساز اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. روغن کرچک را به آن اضافه کنید. خمیر را روی موها بمالید و سپس آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی موها بگذارید. بعد از آن شامپو و ماسک مو بزنید و درخشش موهایتان را ببینید!

مزایای استفاده از ماسک مو خانگی برای تقویت مو

  • این یک فرآیند آسان است که برای مدت طولانی ادامه دارد. ماسک مو معمولاً یک بار در ماه انجام می شود، اما با توجه به نیاز شما ممکن است متفاوت باشد.
  • ماسک های مو برای بهبود وضعیت موهای شما است. آنها موهای شما را از ریشه تا نوک تقویت می کنند.
  • موادی که ماسک خود را با آنها درست می کنید به راحتی بدست می آید. احتمالاً برخی از آنها در آشپزخانه شما موجود هستند، اگر نه، پس قطعاً بسیار راحت در دسترس هستند.
  • فرآیندهای ساخت اینها ساده و سریع هستند. اکثر آنها حدود ۱۰-۱۵ دقیقه برای آماده شدن نیاز دارند.
  • این ماسک‌های مو نسبت به هزینه‌ای که احتمالاً در سالن‌ها خرج می‌کنید، صرفه‌جویی می‌کنند. آنها همچنین فاقد مواد شیمیایی هستند که شما را بیشتر راضی می کند.
  • درمان های DIY بهترین هستند زیرا این کار را در خانه و به راحتی انجام می دهید. همچنین لازم نیست منتظر آرایشگر خود باشید که دیگران را چک می کند و نیم ساعت بعد به شما مراجعه می کند. در حالی که ماسک زیر یک کلاه دوش خوب پیچیده شده است، می توانید به سادگی به کارهای خود ادامه دهید. شما همچنین می توانید بنشینید و استراحت کنید، وقت خود را به تنهایی بگذرانید و اجازه دهید ماسک درموی شما نفوذ کند.

دستور العمل های زیادی در بالا وجود دارد، بنابراین باید با توجه به نوع پوست سر و موی خود یکی را انتخاب کنید. این مواد را می توان به راحتی تهیه، ترکیب و بر اساس نیاز و ترکیب آنها استفاده کرد.

  • در نهایت، برنامه نیز ساده است. شما فقط باید مطمئن شوید که ماسک تهیه شده برای پوست سر شما کافی است و فقط باید همه جا را بمالید. اجازه دهید ماسک در ریشه فرو رود تا زمانی که خشک شود. بسته به نوع آن می تواند بین ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت باشد. این مقدار از زمان را برای مراقبت های نادر از مو اختصاص دهید و از خوبی های آن بهره مند شوید.

پس از بررسی روش های درمانی خانگی، اجازه دهید بهترین محصولات موجود که به ما در درمان پوست سر و تقویت مو و رشد مو کمک می کنند را به شما معرفی نماییم.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی استفاده از ماسک مو ضد ریزش ورشد مجدد مو بایوفل کانادا است.

ماسک مو بایوفول کانادا ، ماسکی درمان کننده و دو منظوره جهت ترمیم و بازسازی فولیکول (ریشه) مو و کوتیکول (ساقه) مو می باشد.

ماسک ضد ریزش مو بایوفول جهت قطع کامل ریزش مو، درمان ریزش مو و رشد مو قابل استفاده به کف سر بوده و جهت درمان نازکی و ضعیفی تارهای مو قابل استفاده بر روی ساقه مو نیز می باشد.

این ماسک ایج دیفنس بایوفول کانادا خشکی مو را از بین می برد. لطافت و طراوت مو را احیاء می کند.

کمک به درمان ریزش مو و رشد مجدد مو نهایتا کمک به بازسازی و رشد مجدد تارهای ریخته مو می شود.

برای خرید ماسک مو تقویت کننده مو بر روی لینک کلیک کنید.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان پارسیان کهن
ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان، یک شرکت معتبر بازرگانی میباشد که تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا در ایران و خاورمیانه میباشد.

منبع: beautyhealthtips.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *