مجله

در داخل دستگاه سولاریوم چه اتفاقی می افتد؟

در داخل دستگاه سولاریوم چه اتفاقی می افتد؟

دستگاه سولاریوم چیست و چگونه کار میکند؟ چگونه باعث برنزه کردن پوست میشود؟ چه نکات خاصی را باید برای استفاده از دستگاه سولاریوم رعایت کنیم؟ در داخل دستگاه سولاریوم چه اتفاقی می افتد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ این سوالات با سایت سلامتی و زیبایی همراه ما باشید:

سولاریوم چیست؟ در داخل دستگاه سولاریوم چه اتفاقی می افتد؟

سولاریوم، دستگاه برنزه کننده ای است که از اشعه ماوراء بنفش (یو-وی)  برای برنزه کردن پوست استفاده می کند. دستگاه های سولاریوم ها تحت عنوان تخت آفتاب، لامپ آفتابی یا تخت برنزه نیز شناخته می شوند.

چگونه اشعه ماوراء بنفش ( یو-وی) روی پوست تاثیر می گذارد:

در داخل دستگاه سولاریوم چه اتفاقی می افتد؟ نکات استفاده از سولاریوم چیست؟
نکات استفاده از دستگاه سولاریوم چیست و چگونه کار میکند؟

سلول های پوست در لایه بالایی پوست (اپیدرم) رنگدانه ای به نام ملانین می سازند. ملانین به پوست شما رنگ طبیعی می دهد. هنگامی که پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد، ملانین بیشتری تولید می کند. این باعث تیره شدن و برنزه شدن پوست می شود. اشعه یووی با کمک لامپ یووی تولید می شود. آنها منجر به تولید سریعتر ملانین نسبت به آنچه در زیر نور خورشید رخ می دهد و آن رنگ طلایی را به پوست شما می دهد.

یک دستگاه سولاریوم معمولی شامل حدود ۱۰ تا ۱۵ لامپ است. که در داخل تخت سولاریوم قرار گرفته اند. هر کدام از این لامپ ها از توان الکتریکی ۱۰۰ تا ۲۰۰ وات برای روشنایی استفاده می کنند. در هنگام شروع استفاده از دستگاه سولار پرتوها شروع به نفوذ به تمام قسمت های بدن که در معرض منبع تشعشع هستند می کنند. میزان برنزه شدن فرد با میزان قرار گرفتن شخص روی تخت تعیین می شود. دستگاه هاب سولاریوم ممکن است برای قسمت‌های حساس بدن مانند چشم‌ها بسیار مضر باشند. اگر فردی بدون اینکه چشمانش را بپوشاند روی تخت دراز بکشد، ممکن است اشعه به قرنیه چشم نفوذ کند و منجر به آب مروارید شود پس حتما هنگام استفاده از عینک مخصوص  استفاده کنید.

مواردی که باید برای  استفاده از دستگاه سولار بدانیم و رعایت کنیم؟

در داخل دستگاه سولاریوم چه اتفاقی می افتد؟ نکات استفاده از سولاریوم چیست؟
در داخل دستگاه سولاریوم چه اتفاقی می افتد؟
  • استفاده از عینک: ضروری است که هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از دستگاه برنزه کننده از محافظ چشم/عینک استفاده کنید. هرگز از لنزهای تماسی هنگام برنزه کردن استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث خشکی یا آسیب دیدن چشم شما شود.
  • شناسایی رنگ پوست: قبل از اینکه از آفتاب گرفتن لذت ببرید، ضروری است که نوع پوست خود را بشناسید زیرا زمان متعادل قرار گرفتن در معرض اشعه یو وی در هر نوع پوست متفاوت است. همچنین، وقتی پوست شما پس از قرار گرفتن در معرض نور یووی تیره می شود، نوع پوست شما تغییر نمی کند.
  • از مرطوب کننده استفاده کنید: یک مرطوب کننده خوب از پوست شما در برابر پیری محافظت می کند. مرطوب‌کننده‌ها، برنزکننده‌ها و شتاب‌دهنده‌های خاصی برای تقویت واکنش پوست به نور یووی و حفظ رطوبت فرموله شده‌اند. وقتی از لوسیون برنزه کننده استفاده می کنید، ۶۰ تا ۹۰ دقیقه بعد از جلسه دوش نگیرید. این به پوست شما اجازه می دهد تا نتایج کرم را به حداکثر برساند. لوسیون برنزه کننده باید به میزان دلخواه در تمام نواحی استفاده شود. استفاده از آن در مناطق حساس نیز بی خطر است.

هنگام استفاده از داروها برنزه نکنید

نکات استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن پوست
نکات استفاده از دستگاه سولاریوم چیست و چگونه کار میکند؟

برخی از داروها می توانند حساسیت شما را به نور یو-وی افزایش دهند و در نتیجه ممکن است باعث آفتاب سوختگی شوند.

برخی از این داروها عبارتند از:

آنتی بیوتیک ها . داروهای ضد افسردگی. دارو های فشار خون. داروهای ضد مالاریا. برخی از مسکن ها (در درمان روماتیسم و آرتریت). برخی از قرص های ضد بارداری

شرایطی مانند دیابت، صرع، میگرن و آسم ممکن است تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض نور یووی قرار بگیرند.

همچنین توجه داشته باشید که در برخی از اختلالات پوستی نور ماوراء بنفش می تواند کمک کند، به عنوان مثال، اگزما و آکنه.

از لوازم آرایشی استفاده نکنید:
در داخل دستگاه سولاریوم چه اتفاقی می افتد؟

عطر، لوازم آرایش، دئودورانت و سایر لوازم آرایشی می توانند بر تأثیر نور یووی بر روی پوست شما تأثیر بگذارند. شایع است که این مواد آرایشی حساسیت پوست شما را افزایش می دهند و همچنین می توانند احتمال آفتاب سوختگی را افزایش دهند. پوست شما هنگامی که حرارت داده می شود، برخی از عطرها و مواد شیمیایی می توانند باعث تحریک پوست شما شوند یا از برنزه شدن مناسب پوست شما جلوگیری کنند.

قبل از رفتن به جلسه برنزه کردن، استفاده از محصولات زیبایی مانند دئودورانت، عطر یا لوازم آرایش را کنار بگذارید. پس از برنزه شدن حداقل  ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا روال طبیعی زیبایی و مراقبت از پوست خود را از سر بگیرید. آرایش و لوسیون‌های معطر همچنان می‌توانند باعث تحریک پوست شما در زمان برنزه شدن شوند.

هرگز از حد زمان برنزه شدن مناسب، تجاوز نکنید:

برنزه کردن پوست
نکات استفاده از سولاریوم

برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض بیش از حد، هرگز از زمان توصیه شده برنزه تجاوز نکنید. زمان برنزه شدن به نوع پوست شما و نوع لامپ های یووی داخل دستگاه بستگی دارد.

بدانید دکمه توقف کجاست:

اگر پوست شما واکنش عجیبی نشان داد، به عنوان مثال، اگر دچار بثورات پوستی، خارش یا شروع به سوزش سریع شد، فوراً جلسه برنزه کردن را متوقف کنید. بنابراین باید مطمئن باشید که می دانید دکمه توقف در کجای دستگاه برنزه قرار دارد. بهتر است قبل از شروع جلسه به دنبال این دکمه توقف باشید.

از مناطقی که به طور منظم در معرض نور خورشید قرار نمی گیرند مراقبت کنید:
برنزه کردن پوست
در داخل دستگاه سولاریوم چه اتفاقی می افتد؟

این نواحی نمی توانند برای مدت طولانی در معرض نور ماوراء بنفش قرار گیرند زیرا به سرعت آفتاب سوخته می شوند. بنابراین مهم است که با یک جلسه چند دقیقه ای شروع کنید و در جلسات بعدی به آرامی زمان برنزه شدن را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که در این مناطق دچار آفتاب سوختگی نخواهید شد.

موهای رنگ شده و خالکوبی های تازه را بپوشانید تا از محو شدن آنها جلوگیری کنید. قرار گرفتن مداوم در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند موهای رنگ شده و جوهر تاتو را محو کند. از یکی از کارکنان بخواهید کلاهی برای پوشاندن موهای رنگ شده شما بدهد و بدانید که چه ضدآفتاب هایی برای استفاده در داخل دستگاه سولاریوم ایمن هستند تا بتوانید خالکوبی خود را بپوشانید.

بعد از برنزه کردن،۳تا۴ ساعت صبر کنید تا حمام کنید. برنزه شدن به زمان نیاز دارد تا به خوبی در پوست شما خیس بخورد. اگر بلافاصله بعد از برنزه شدن دوش بگیرید، می تواند برنزه شدن شما را کدر کند یا حتی لکه های لکه ای را در داخل برنزه ایجاد کند.

نکته نهایی:
برنزه کننده فوری با ماندگاری طولانی
برنزه کردن پوست با کرم برنزه کننده فوری فلورسان

همانطور که همه ما میدانیم برای برنزه کردن، استفاده از یک دستگاه سولاریوم و کرم برنزه کننده مرغوب حائز اهمیت است. به این دلیل که اثرناشی از پرتوهای دستگاه سولاریوم و عوارض پوستی را کاهش میدهد. به همین دلیل ما به شما کرم برنزه کننده فوری فلورسان را معرفی میکنیم زیرا که این کرم برنزه کننده دارای رنگ دهی فوری و ماندگاری رنگ بالا میباشد.

معرفی شرکت ساسانیان پارسیان کهن
شرکت ساسانیان پارسیان کهن ایرانیان
شرکت ساسانیان پارسیان کهن ایرانیان

شرکت ساسانیان تنها نماینده رسمی واردات فلورسان روسیه در ایران و امارات متحده عربی میباشد.

منبع: www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *