مجله

چرا صورتم برنزه نمیشه؟!

آموزش برنزه کردن صورت

چرا صورتم برنزه نمیشه؟ برنزه شدن یکنواخت در برابر نور خورشید یا با آفتاب گرفتن به نظر می رسد که باید ساده باشد، اما واقعاً اینطور نیست! یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد هنگام برنزه کردن با آن مواجه می شوند این است که بدن آنها برنزه می شود، در حالی که رنگ صورت آنها کم رنگ تر می ماند. در ادامه با سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید تا به بررسی علت برنزه نشدن صورت و آموزش برنزه کردن آن بدون سوختن پوس بپردازیم.

زمانی که برای برنزه کردن زمان می گذرانید، می خواهید همه جای خود را برنزه کنید، و وقتی این اتفاق نمی افتد، می تواند بسیار خسته کننده باشد.

چرا صورتم برنزه نمیشه؟!

آموزش برنزه کردن صورت و برنزه یکنواخت با آفتاب
چرا صورتم برنزه نمیشه؟ آموزش برنزه یکنواخت با آفتاب

چند دلیل وجود دارد که چرا صورت شما برنزه نمی شود، از جمله اینکه:

  • آرایش می کنید
  • ملانین کمتری روی پوستتان وجود دارد
  • از کرم ضد آفتاب قوی استفاده می کنید.

با این حال، راه هایی برای برنزه کردن صورت یا دادن ظاهری برنزه به پوست وجود دارد.

به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید که چرا برنزه شدن صورت شما دشوارتر است و چه کاری می توانید انجام دهید تا چهره خود را درخشان و یکدست کنید!

چرا برنزه شدن صورت شما دشوارتر است؟ آموزش برنزه کردن صورت

آموزش برنزه کردن صورت و برنزه یکنواخت با آفتاب
چرا صورتم برنزه نمیشه؟ آموزش برنزه یکنواخت با آفتاب

درک دلایل مختلف برای اینکه چرا برخی از نواحی بدن شما به راحتی برنزه نمی شوند، مانند پاها یا صورت شما، بهترین راه برای رفع هر گونه مشکلی است.

در اینجا برخی از رایج ترین دلایلی وجود دارد که نشان می دهد چرا برنزه شدن صورت شما ممکن است دشوارتر باشد:

سوزاندن به جای برنزه کردن

پوست صورت شما حساس تر از پوست بقیه بدن است، بنابراین این احتمال وجود دارد که صورت شما به جای برنزه شدن، بسوزد.

وقتی پوست شما می سوزد، آسیب می بیند و می تواند کاملاً خشک شود. بنابراین بعید است که منجر به برنزه شدن شود و بنابراین متوجه خواهید شد که پوست شما برنزه نمی شود.

هنگام برنزه کردن صورت خود باید مراقب باشید و ممکن است لازم باشد هنگام برنزه کردن صورت خود مقداری ضد آفتاب بزنید تا از هرگونه سوختگی جلوگیری شود.

موانع برنزه کردن

آموزش برنزه کردن صورت و برنزه یکنواخت با آفتاب
آموزش برنزه کردن صورت بدون سوختن

ممکن است متوجه آن نباشید، اما می‌توانید موانع برنزه‌کننده روی صورت خود داشته باشید. این می‌تواند مرطوب‌کننده‌ای باشد که استفاده می‌کنید که دارای SPF است یا آرایشی که در فرآیند برنزه شدن اختلال ایجاد می‌کند.

توصیه می شود هنگام برنزه کردن، از نوعی کرم ضد آفتاب بر روی صورت خود استفاده کنید، اما سایر کرم ها و محصولات می توانند منجر به برنزه شدن ناهموار یا عدم برنزه شدن صورت شوند.

ملانین کمتر

پوست صورت معمولاً حاوی ملانین کمتری نسبت به پوست سایر نواحی بدن شما است، بنابراین نمی‌تواند تا حد زیادی تیره شود.

هنگامی که پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد، تولید ملانین را افزایش می دهد و از آنجایی که ملانین یک رنگدانه تیره است، پوست شما برنزه به نظر می رسد. در حالی که این اتفاق در صورت شما نیز می افتد، به اندازه بقیه بدن شما نخواهد بود.

زمان ناکافی برنزه کردن

برنزه یکنواخت با آفتاب
چرا صورتم برنزه نمیشه؟ علت برنزه نشدن صورت چیست؟

ممکن است زمان کافی برای برنزه کردن صورت خود صرف نکنید، یا در زمان مناسب روز برنزه نکنید و پوست شما به اندازه کافی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار نگیرد تا به میزان قابل توجهی برنزه شود.

ممکن است زمانی که خورشید قوی‌تر است یا برای دوره‌های کمی طولانی‌تر، باید سعی کنید و برنزه کنید.

چگونه صورت خود را در آفتاب یا دستگاه سولاریوم برنزه کنیم

اگر برنزه کردن در زیر نور خورشید یا در دستگاه سولاریوم بهترین روش برنزه کردن شماست، در اینجا چند نکته برای کمک به برنزه شدن صورت وجود دارد:

پوست خود را آماده کنید

آماده کردن پوست قبل از برنزه کردن برای کمک به برنزه شدن صورت بسیار مهم است. شما باید یک روز قبل از برنزه کردن پوست صورت خود را لایه برداری کنید تا تجمع سلول های مرده پوست از بین برود.

لایه برداری پوست باعث می شود تا پوست به طور یکنواخت و عمیق تر برنزه شود و همچنین به این معنی است که برنزه شدن شما برای مدت طولانی تری نیز دوام خواهد داشت!

از محصولات برنزه کننده استفاده کنید

محصولات برنزه کننده می توانند تفاوتی در نحوه برنزه شدن صورت شما ایجاد کنند. این محصولات برنزه کننده را می توان هم در داخل خانه و هم در زیر نور خورشید استفاده کرد و به تولید ملانین بیشتر کمک می کند تا برنزه شما را بیشتر تیره کند.

این تسریع‌کننده‌های برنزه کردن پوست شما را در حین برنزه کردن و بعد از آن نیز مرطوب می‌کنند. که برای کمک به برنزه شدن طولانی‌تر شما نیز ضروری است.

برای استفاه از برنزه کننده مطمعن شوید که برنزه کننده شما برای استفاده صورت نیز قابل استفاده است. به این منظور می توانید از کرم برنزه کننده فوری فلورسان استفاده کنید. این کرم برنزه کننده هم برای صورت و هم برای بدن (حتی پوست های بسیار حساس) قابل استفاده است. لازم به ذکر است که ان را می توانید برای حمام آفتاب و سولاریوم استفاده کنید.

مطمئن شوید که صورتتان تمیز است
آموزش برنزه کردن یکنواخت صورت بدون سوختن با آفتاب

قبل از برنزه کردن باید از تمیز بودن صورت خود مطمئن شوید. هر محصولی که روی پوست شما باقی می ماند (به غیر از محصولات برنزه کننده) می تواند به عنوان مانعی برای رسیدن اشعه UV به پوست شما عمل کند. بنابراین ممکن است صورت شما برنزه نشود.

قبل از برنزه کردن، مطمئن شوید که هیچ آرایش یا کرمی روی صورتتان باقی نمانده است.

تنظیم زمان برنزه شدن

ممکن است لازم باشد زمان برنزه کردن را افزایش دهید. ممکن است زمان کمی را صرف برنزه کردن کنید، یا زمانی که خورشید به اندازه کافی قوی نیست، برنزه شوید.

فقط مطمئن شوید که زمان زیادی را صرف برنزه کردن نکنید، زیرا ممکن است در عوض باعث سوختن پوست شما شود.

ضخیم شدن پوست
علت برنزه نشدن صورت

ممکن است پوست شما نتواند بیشتر از آنچه هست برنزه شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که مدت زیادی برنزه شده باشید و پوست شما به دلیل برنزه شدن ضخیم شده باشد. بنابراین اشعه ماوراء بنفش نمی تواند به عمق پوست شما نفوذ کند تا برنزه شود.

اگر این اتفاق افتاد، باید مدتی برنزه شدن را متوقف کنید. و قبل از تلاش مجدد برای برنزه کردن، منتظر بمانید تا پوستتان به حالت عادی بازگردد.

گزینه های برنزه شدن بدون آفتاب برای صورت شما

هنگامی که صورت شما از برنزه شدن امتناع می کند و نمی خواهید زمان بیشتری را در زیر نور خورشید یا دستگاه سولاریوم برای برنزه کردن آن بگذرانید، چند گزینه جایگزین برای اینکه چگونه می توانید ظاهری برنزه به پوست خود بدهید، دارید.

اتوبرنزه

اتوبرنزه ها یک راه عالی برای زیبایی چهره شما هستند.

برنزه شدن بدون نیاز به گذراندن وقت در زیر نور خورشید یا در یک تخت برنزه.

آموزش برنزه کردن یکنواخت صورت بدون سوختن با آفتاب

طیف گسترده ای از محصولات برنزه کننده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. برخی نیز وجود دارند که به طور خاص برای استفاده روی صورت طراحی شده اند.

برنزه کننده های تدریجی که دارای غلظت کمی از ماده برنزه کننده هستند، گزینه بسیار خوبی برای صورت هستند. زیرا تنها در عرض چند روز پوست را کم کم روشن می کنند. بنابراین شما کنترل کاملی بر برنزه شدن صورت خود دارید.

اسپری برنزه

اگر در مورد استفاده از برنزه کننده به تنهایی در خانه نگران هستید، برنزه کردن اسپری توسط یک متخصص ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

تکنسین می‌تواند به شما در مورد بهترین فرمول اسپری برنزه برای استفاده و رنگ برنزه مناسب با نوع پوست و رنگ پوست شما توصیه کند، که واقعاً برای برنزه شدن شما طبیعی و بی‌عیب به نظر می‌رسد.

پودر برنزه
علت برنزه نشدن صورت

اگر نمی خواهید خود را برنزه کنید و چیزی را می خواهید که بتوانید آن را بشویید، پودر برنزه کننده صورت راه خوبی برای برنزه شدن صورتتان است.

می‌توانید پودر برنز را روی آرایش خود بزنید تا درخشندگی بیشتری به آن ببخشید و سپس می‌توانید به سادگی آن را در پایان روز بشویید.

مراقب باشید که برنزه کننده با رنگ پوستتان هماهنگ شود تا طبیعی به نظر برسد!

چرا صورت من برنزه نمی شود؟ علت برنزه نشدن صورت چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است صورت شما برنزه نشود. مانند آرایش به عنوان یک مانع، عدم سپری کردن زمان کافی در زیر نور خورشید، یا رسیدن پوست شما به فلات برنزه شدن، و درک دلایل مختلف بهترین راه برای رفع این مشکل است.

اگر صورت شما از برنزه شدن در زیر نور خورشید یا تخت آفتاب امتناع می کند، می توانید یک برنزه کننده را امتحان کنید. یک اسپری برنزه کننده انجام دهید، یا از یک پودر برنز کننده استفاده کنید تا آن درخشش آفتابی را به آن ببخشید!

پرسش های مرتبط
آموزش برنزه کردن یکنواخت صورت بدون سوختن با آفتاب

برنزه کردن صورت زیر نور خورشید چقدر طول می کشد؟

مدت زمان برنزه کردن صورت در زیر نور خورشید بستگی به نوع پوست شما و میزان قوی بودن اشعه ماوراء بنفش دارد. به طور معمول، برای رنگ های پوستی که برای برنزه شدن مشکلی ندارند، ممکن است بین یک یا دو ساعت طول بکشد تا صورت شما در زیر نور خورشید برنزه شود.

آیا افراد رنگ پریده می توانند برنزه شوند؟

افراد رنگ پریده می توانند برنزه شوند، فقط باید مراقب این کار باشند. افرادی که پوست رنگ پریده و روشن دارند باید هنگام برنزه کردن پوست خود از SPF 15 یا SPF 30 استفاده کنند تا از سوختگی جلوگیری کنند. و در عوض به ایجاد درخشش برنزی به آرامی در طول زمان کمک کنند.

معرفی شرکت ساسانیان پارسیان کهن
شرکت ساسانیان پارسیان کهن ایرانیان
شرکت ساسانیان پارسیان کهن ایرانیان

شرکت ساسانیان تنها نماینده رسمی واردات فلورسان روسیه در ایران و امارات متحده عربی میباشد.

منبع: goodlookingtan.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *