مجله

آیا می توان در دوره قاعدگی آفتاب گرفت و برنزه کرد؟

آیا میتوان در پریودی آفتاب گرفت؟

آیا میتوان در دوره قاعدگی (پریودی) آفتاب گرفت، سولاریوم رفت و برنزه کرد؟ برنزه کردن و آفتاب گرفتن در دوره قاعدگی و پریودی چه مشکلات و خطراتی دارد؟

در ادامه با سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید.

هر زنی مشتاقانه منتظر تابستان و تعطیلات خود است. اما در همه موارد، تعطیلات همانطور که او برنامه ریزی می کند، نمی گذرد. بدن یک زن به گونه ای سازماندهی شده است که دائماً در زمینه هورمونی تغییراتی ایجاد می کند و بنابراین بسیاری از مردم این سوال را دارند – آیا می توان در طول دوره قاعدگی آفتاب گرفت؟ این سوال را باید از متخصصان پرسید. بهتر است یک زن به متخصص زنان خود مراجعه کند و از او بپرسد که آیا در این دوره مجاز است مستقیماً زیر نور خورشید دراز بکشد یا خیر. پاسخ ممکن است شما را به شدت شگفت زده کند. به هر حال، در واقع، همه چیز کاملاً فردی است و به سلامت یک خانم و وضعیت پوست او بستگی دارد.

هر متخصصی قبل از پاسخ به این سوال، پرونده پزشکی شما را بررسی می کند. سوالاتی را در رابطه با دوره قاعدگی شما می پرسد و حتی ممکن است از شما سونوگرافی بخواهد. سپس طبق این اطلاعات پاسخی را به شما خواهد داد.

آیا میتوان در پریودی آفتاب گرفت؟

آیا میتوان در پریودی آفتاب گرفت؟ مشکلات برنزه کردن در پریودی چیست؟
مشکلات برنزه کردن و آفتاب گرفتن در پریودی و قاعدگی

هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد. همه چیز به رفاه یک خانم، به سن او، شرایط آب و هوایی و مکانی که در آن تعطیلات خود را سپری می کند بستگی دارد. بسیاری از کارشناسان می گویند که برنزه شدن در این روزها منع مصرف دارد. با این حال، روزهای بحرانی می توانند از قبل در طول تعطیلات شروع شوند، و یک زن در چنین شرایطی چه باید بکند؟

مشخص است که در طول دوره قاعدگی، بدن سریعتر گرم می شود، به همین دلیل، ممکن است حجم خون دفع شده افزایش یابد. تحت تأثیر اشعه های خورشید،خون ریزی بیشتر می شود و رفاه شما کمتر می شود. علاوه بر این، بیماری های مزمن در این دوره ممکن است تشدید شود. بنابراین بهتر است در این روزها از آفتاب گرفتن و برنزه کردن خودداری کنید. توصیه می شود در این مدت به استراحت های مورد انتظار بدن خود بپردازید.

عامل مهم دیگری نیز وجود دارد که این واقعیت را تایید می کند که در روزهای قاعدگی نباید آفتاب گرفت. برای برنزه شدن پوست باید ملانین تولید شود. با این حال، بدن زن به گونه ای سازماندهی شده است که در دوره قاعدگی تولید ملانین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل پوست رنگ برنزی صاف و یکدست نخواهد داشت و زمان آفتاب گرفتن بیهوده از دست خواهد رفت. به نظر نمی آید شخصی به دنبال برنزه ای تکه تکه و خال خالی باشد!

آفتاب گرفتن در روزهای قاعدگی چقدر خطرناک است؟

آیا میتوان در پریودی آفتاب گرفت؟ مشکلات برنزه کردن در پریودی چیست؟
آیا میتوان در پریودی آفتاب گرفت؟ مشکلات برنزه کردن و آفتاب گرفتن در پریودی و قاعدگی چیست؟

اگر شما یک خانم کاملا سالم هستید، می توانید در طول دوره قاعدگی آفتاب بگیرید. اما در صورت وجود مشکلات زنانه یا هر گونه بیماری، قبل از آفتاب گرفتن، باید به متخصص مراجعه کنید.

اگر پزشک هیچ گونه منع مصرفی را شناسایی نکرده باشد، می توانید آفتاب بگیرید. کافی است اثرات شگفت انگیز خورشید بر بدن را یادآوری کنیم. اول از همه، اشعه ماوراء بنفش کمبود ویتامین D در بدن را جبران می کند. علاوه بر این، آنها تحریک پذیری پایانه های عصبی را کاهش می دهند، اثرات ضد درد ایجاد می کنند، فرآیندهای ترمیم بافت را بهبود می بخشند و مقاومت بدن را در برابر عفونت های مختلف افزایش می دهند.

موارد منع مصرف

مشکلات برنزه کردن در پریودی
برنزه کردن ، آفتاب گرفتن و سولاریوم در قاعدگی (پریودی)

اگر زنی مشکلات مختلفی در خصوص سلامت زنان داشته باشد، پزشک معمولا اجازه آفتاب گرفتن را نمی دهد. این به این دلیل است که در هنگام دریافت اشعه ماوراء بنفش، وضعیت سلامت به دلیل آسیب شناسی موجود بدتر می شود.

اگر یک فرآیند التهابی در لگن یک زن وجود داشته باشد که ناشی از افزایش سطح میکروب‌ها در بدن است، میزان آن در هنگام برنزه کردن چندین برابر افزایش می‌یابد. بیماری تشدید خواهد یافت و سپس روزهای بعدی استراحت طولانی مدت و بیشتری را خواهد طلبید.

اگر خانمی مبتلا به سرطان یا بیماری مانند آندومتریوز باشد، پزشکان آفتاب گرفتن را ممنوع می کنند. آفتاب گرفتن نه تنها در دوران قاعدگی بلکه در روزهای معمولی به شدت ممنوع است.

آیا می توان با استفاده از تامپون آفتاب گرفت؟

سولاریوم در پریودی

پزشکان به این سوال پاسخ منفی می دهند. بسیاری از مردم فکر می کنند که تامپون وسیله ای بسیار راحت برای بهداشت است. اما باید درک کرد که در طول دوره قاعدگی، اندام تناسلی زنان درهای باز برای رفع انواع عفونت ها هستند. در صورت استفاده از تامپون، میکروب ها از بدن دفع نمی شوند و به راحتی به واژن نفوذ می کنند.

اگر زنی که از تامپون استفاده می کند در ساحل باشد، احتمال بروز التهابات مختلف بیشتر است.

هنگام مراجعه به سالن سولاریوم در طول دوره قاعدگی، بهتر است خانم ها از پد استفاده کنند.

قوانین قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در دوره قاعدگی
آیا میتوان در پریودی آفتاب گرفت؟ آفتاب گرفتن در پریودی چه مشکلاتی دارد؟

اگر زنی در این روزها تصمیم به آفتاب گرفتن دارد، باید شرایط خاصی را رعایت کند:

  1. استفاده از پد بهتر از تامپون است.
  2. بهتر است لباس شنای تیره یا پارئو بپوشید.
  3. مصرف مایعات به مقدار کافی ضروری است، زیرا در این زمان بدن آب زیادی از دست می دهد.
  4. برای محافظت از پوست از پماد استفاده کنید. پس از غوطه ور شدن مجدد در آب، یک لایه جدید از کرم را بمالید.
  5. بهتر است صبح یا عصر به ساحل بروید و بعدازظهر زیر آفتاب نروید.
  6. لازم است وضعیت سلامتی خود را کنترل کنید. با افزایش دمای بدن باید ساحل را ترک کنید و بلافاصله به یک متخصص مراجعه کنید.
  7. آفتاب گرفتن زیر یک چتر یا سایبان برای شما ضروری است. قرار گرفتن غیر مستقیم در معرض نور خورشید از پوست در برابر سوختگی محافظت می کند.
عوامل منع آفتاب گرفتن در دوران قاعدگی
سولاریوم در پریودی
  1. با خونریزی شدید، همراه با یک علامت دردناک، آفتاب گرفتن ممنوع است.
  2. دخترانی که از بیماری‌های زنانه رنج می‌برند، نمی‌توانند سلامت خود را به خطر بیاندازند، زیرا این بیماری می‌تواند در روزهای قاعدگی بدتر شود.
  3. اشعه ماوراء بنفش موجود در یک دستگاه سولاریوم، سلامتی یک خانم را در معرض خطر زیادی قرار می دهد.

در حال حاضر، با دانستن تمام خطرات ناشی از اشعه ماوراء بنفش در طول چرخه قاعدگی، هر زنی که به سلامت خود اهمیت می دهد، می تواند برای خودش نتیجه گیری کند.

جهت پاسخ به سوال آیا میتوان در پریودی آفتاب گرفت؟ باید گفت تحت شرایطی که از یک برنزه کننده خوب استفاده کنید می توانید خطرات را به حداقل ممکن برسانید.
کرم برنزه کننده فوری فلورسان
کرم برنزه کننده فلورسان

استفاده از یک کرم برنزه کننده خوب، مدت زمان قرار گیری شما زیر نور آفتاب و یا سولاریوم را کاهش می دهد (که برای سولاریوم در دوران پریودی بسیار مهم است). از طرفی باید توجه داشته باشید که از یک کرم برنزه کننده گیاهی استفاده کنید.

اگر به دنبال یک اسپری برنزه کننده خوب و گیاهی جهت کاهش مشکلات برنزه کردن در پریودی هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کرم برنزه کننده فوری فلورسان است. برخی ویژگی های این برنزه کننده عبارت است از:

  • برنزه کننده فوری
  • بدون بوی بد
  • مناسب برای سولاریوم و حمام آفتاب
  • کاملا گیاهی
  • با ماندگاری ۴ ماهه
  • رنگ دهی یکدست

منبع: htgetrid.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *