مجله

با روغن بچه برنزه بکنیم یا نه؟

استفاده از روغن بچه برای برنزه کردن

روغن بچه چیست؟

روغن بچه عمدتاً از یک محصول بی بو به نام روغن معدنی ساخته شده است که کمی رایحه در آن مخلوط شده است. هنگامی که روغن بچه روی پوست شما مالیده می شود، به جای خیساندن، روی سطح پوست می نشیند و شناخته شده است که پوست را نرم می کند و به پوست شما کمک می کند رطوبت را حفظ کند علاوه بر این به عنوان برنزه کننده میتوان از آن استفاده کرد؛ در این مقاله میخواهیم راجع به چگونگی برنزه کردن با روغن بچه، عوارض و خطرات برنزه کردن با روغن بچه و همچنین یک کرم برنزه کننده فوری را به شما معرفی کنیم پس با سایت سلامتی و زیبایی همراه ما باشید:

چرا از روغن بچه برای برنزه کردن استفاده می شود؟

استفاده از روغن بچه برای برنزه کردن
چگونگی برنزه کردن با روغن

روغن بچه محصولی ملایم است که می توانید برای برنزه شدن سریعتر پوست خود از آن استفاده کنید. این ترکیبی از روغن معدنی و مرطوب کننده برای تغذیه و نرم کردن پوست است. استفاده از روغن بچه می تواند رطوبت را حفظ کند و پوست شما را هیدراته نگه دارد. هنگامی که از روغن بچه روی پوست خود استفاده می کنید، نه تنها می تواند جذب شود بلکه به جذب نور خورشید نیز کمک می کند. اشعه ماوراء بنفش یووی ای را تقویت می کند تا آنها را قوی تر کند. این روغن همچنین می‌تواند به‌عنوان واسطه‌ای عمل کند که تضمین می‌کند اشعه‌ها می‌توانند عمیق‌تر به پوست شما بروند تا اطمینان حاصل شود که شما برنزه‌تر و عمیق‌تر خواهید داشت.

مزایای استفاده از روغن بچه برای برنزه کردن چیست؟

استفاده از روغن بچه برای برنزه کردن
چگونگی برنزه کردن با روغن
  • نتایج سریع تری می دهد: برنزه شدن طبیعی می تواند زمان زیادی را ببرد. اما، استفاده از روغن بچه به جذب اشعه ماوراء بنفش بیشتر از خورشید کمک می کند تا به تسریع فرآیند برنزه شدن کمک کند. با استفاده از روغن بچه می توانید در زمان کمتری نتایج بهتری بگیرید.
  • برنزه تیره را ارائه می دهد: روغن بچه می تواند به برنزه شدن تیره شما کمک کند. مواد تشکیل دهنده روغن بچه به راحتی توسط پوست شما خیس می شود. به همین دلیل، روغن می تواند به لایه های عمیق پوست شما نفوذ کند. این می تواند تضمین کند که برنزه ای عمیق و یکنواخت داشته باشید که ظاهری صاف به شما می دهد.
  • چسبناک نیست: روغن بچه فقط پوست شما را آبرسانی می کند بدون اینکه شما را چسبناک و ناراحت کند.
  • ضد حساسیت است: بسیاری از برنزه کننده های مصنوعی دارای رایحه و تثبیت کننده هایی هستند که ممکن است به پوست شما آسیب برساند. روغن بچه می‌تواند دوستدار پوست باشد زیرا حاوی مواد مضری نیست. حتی اگر به عطرها، رایحه‌ها و لوسیون‌ها حساس هستید، روغن بچه هیچ عارضه‌ای روی پوست شما ایجاد نمی‌کند.
  • لباس شما را خراب نمی کند: لوسیون های برنزه کننده اغلب می توانند در طول فرآیند برنزه شدن، لکه قهوه ای روی لباسی که می پوشید باقی بگذارند. روغن بچه هیچ گونه رنگ و لکه ای ازخود روی لباستان به جا نمی گذارد.

خطرات برنزه شدن با روغن بچه:

خطرات برنزه کردن با روغن بچه
  • آفتاب سوختگی: هنگامی که پوست شما بیش از حد در معرض اشعه یو-وی خورشید قرار می گیرد، ممکن است منجر به آفتاب سوختگی شود. اشعه ماوراء بنفش می تواند لایه بالایی پوست را از بین ببرد و سپس بدن شما خون اضافی را به سمت سطح می فرستد. باعث قرمز شدن پوست در هنگام آفتاب سوختگی می شود. گلبول های سفید خون توسط بدن شما برای مبارزه با سوختگی فرستاده می شود که منجر به احساس خارش و لایه برداری پوست مرده می شود. هنگامی که روغن بچه را روی بدن خود می زنید، تشعشعات بیشتری را جذب می کنید و احتمال آفتاب سوختگی نیز افزایش می یابد.
  • آسیب قرنیه: اشعه ماوراء بنفش نه تنها بر روی پوست بلکه بر چشمان شما نیز تأثیر می گذارد. قرار گرفتن در معرض اشعه می تواند آسیب شدیدی به قرنیه (چشم) وارد کند.
  • آسیب های پوستی و تغییرات رنگدانه: قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، که با استفاده از روغن بچه افزایش می یابد، ملانوسیت ها یا سلول های تولید کننده رنگدانه را نیز تحریک می کند. فاربر می‌گوید: «این می‌تواند باعث ناهمواری در رنگدانه‌ها، لکه‌های خورشیدی، تیره شدن خال‌ها و تشدید نگرانی‌های موجود در زمینه رنگدانه مانند ملاسما شود.
  • افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست: روغن بچه اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند و به آنها اجازه می دهد تا عمیق تر نفوذ کنند و خطر آسیب سلولی و سرطان پوست را افزایش دهند. افرادی که از روغن بچه استفاده می‌کنند ممکن است پیش از اینکه متوجه شوند دچار آفتاب سوختگی شده‌اند، سهوا سریع‌تر و راحت‌تر می‌سوزند.
با جذب بیشتر اشعه خورشید و نفوذ عمیق تر اشعه های سرطان زا یو-وی خطر ابتلا به سرطان پوست نیز افزایش می یابد.
خطرات برنزه کردن با روغن بچه
  • پیری زودرس: یکی دیگر از اثرات نامطلوب قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید پیری زودرس پوست است. اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید بگذرانید، می تواند روند پیری پوست را تسریع کند. ممکن است متوجه ظاهر چین و چروک، خطوط ریز و لکه های تیره شوید زیرا پوست شما به دلیل اشعه ماوراء بنفش سریعتر پیر می شود.
  • رنگ نا مناسب: برنزه کردن با روغن بچه پوست شما را شکلاتی طلایی نمی کند بلکه پوست شما را می سوزاند. رنگی سیاه به پوست شما می بخشد.
آیا می توان روغن بچه را روی ضد آفتاب استفاده کرد؟
خطرات برنزه کردن با روغن بچه

استفاده از روغن بچه روی ضد آفتاب ایده خوبی نیست، عمدتاً به این دلیل که روغن بچه حاوی هیچ گونه محافظ اس پی اف نیست و بنابراین از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نمی کند.

لایه‌برداری روغن بچه با ضد آفتاب نیز می‌تواند خطرناک باشد، زیرا لایه اس پی اف ممکن است به شما احساس ایمنی کاذب بدهد. باید این نکته مهم را بدانید که روغن بچه محصولی کاملاً متفاوت از کرم ضد آفتاب است. در حالی که کرم ضد آفتاب با طیف وسیع از پوست در برابر اشعه های مضر یووی که باعث آسیب پوست، سرطان پوست، آفتاب سوختگی و غیره می شود، محافظت می کند، روغن بچه اصلاً هیچگونه محافظتی در برابر آفتاب برای شما ندارد.

با چه چیزی برنزه کنیم؟
برنزه کننده فوری با ماندگاری طولانی
کرم برنزه کننده فوری فلورسان

اگر به دنبال راهی آسان و بدون عوارض برای برنزه کردن هستید؛ ما به شما کرم برنزه کننده فوری فلورسان را پیشنهاد میکنیم. این کرم برنزه کننده کاملا ارگانیک بوده به همین دلیل هیچگونه حساسیت و عوارضی بر روی پوست شما ایجاد نمیکند وهمچنین به دلیل رنگ دهی فوری و دوام بالای آن، نیاز به مدت زمان طولانی آفتاب گرفتن ندارید.

منبع: www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *