مجله

یائسگی چه تأثیری بر روی سینه ها دارد؟

چگونه یائسگی بر سینه تأثیر میگذارد؟

چگونه یائسگی بر سینه تأثیر میگذارد؟

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی این موضوع را بررسی خواهیم کرد که چگونه یائسگی بر سینه تأثیر میگذارد؟و آیا یائسگی باعث بزرگ شدن سینه، رشد سینه، درد سینه یا کوچک شدن بافت سینه میشوند یا خیر؟ دلیل خوبی وجود دارد که چرا یائسگی “تغییر زندگی” نامیده می شود. این می تواند تقریباً بر هر قسمت از بدن شما از جمله سینه شما تأثیر بگذارد. در طول دوران پیش از یائسگی – سال‌های قبل از توقف قاعدگی – متوجه تغییراتی در اندازه و شکل سینه‌های خود خواهید شد. همچنین ممکن است متوجه شوید که آنها در مواقع غیرمنتظره احساس حساسیت و درد می کنند.شما می خواهید بدانید تغییرات سینه در یائسگی کدام طبیعی است و چه چیزی نیست، و چه چیزی کمک می کند. این دانش به شما این امکان را می‌دهد که در دوران یائسگی و بعد از آن بهترین احساس را داشته باشید.

تغییرات سینه های شما در دوران یائسگی

چگونه یائسگی بر سینه تأثیر میگذارد؟
تغییرات سینه در یائسگی

سه حس متداول وجود دارد که یائسگی و پیش از یائسگی می توانند بر سینه شما تأثیر بگذارند.

۱٫ حساسیت یا درد سینه در یائسگی

چرا این اتفاق می افتد: قبل از قاعدگی، مایع در سینه‌های شما جمع می‌شود و باعث می‌شود که سینه‌ها بیشتر از زمان‌های دیگر ماه، متورم، حساس‌تر یا دردناک‌تر شوند. به گفته موسسه ملی سرطان، از آنجایی که تغییرات هورمونی قبل از یائسگی سیکل شما را نامنظم می کند، درد سینه در یائسگی می تواند به طور غیرقابل پیش بینی بروز کند.


اگر سینه‌های شما درد می‌کند، پوشیدن سوتین مناسب می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند: طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴، ۸۵ درصد از زنان مبتلا به درد سینه با پوشیدن سینه‌بند ورزشی مناسب، تسکین یافتند. همان محققان دریافتند که تکنیک‌های آرام‌سازی یا ماساژ سینه‌های دردناک مفید است.

درد سینه در یائسگی طبیعی است اما اگر درد سینه شدید است یا از بین نمی رود، با پزشک خود صحبت کنید.

۲٫ تغییر در اندازه و شکل سینه در یائسگی

چگونه یائسگی بر سینه تأثیر میگذارد؟
چگونه یائسگی بر سینه تأثیر میگذارد؟

چرا این اتفاق می افتد: با نزدیک شدن به یائسگی، سطح استروژن شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. هنگامی که سیستم شیر شما شروع به فروکش می کند، بافت غده در سینه شما کوچک می شود که می تواند منجر به افتادگی سینه شود. همچنین ممکن است متوجه شوید که سینه های شما به اندازه گذشته پر نیستند و اندازه آنها ممکن است تغییر کند.

چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید: وقت آن است که به باشگاه بروید و عضلات سینه را قوی کنید.

 ورزش با رشد و تقویت ماهیچه های زیرین باعث می شود سینه های شما بهتر به نظر برسد. ورزش منظم مزیت مهم دیگری نیز دارد: احتمال کمتری برای ابتلا به سرطان سینه خواهید داشت . ورزشهای مناسب برای تقویت عضلات سینه عبارتند از: فشار دادن و بلند کردن وزنه .

برخی از مدل‌های لباس زیر زنانه، مانند سوتین پوش آپ یا زیر سیمی، می‌توانند فرم زیبایی به سینه ها بدهند. برای حداکثر تقویت و حمایت، مطمئن شوید که سوتین مناسب سایز خود را استفاده میکنید: طبق برخی تخمین ها، ۷۰ درصد از زنان سایز اشتباه می پوشند.

رشد سینه در یائسگی

رشد سینه در یائسگی طبیعی است پس از یائسگی، ممکن است هنگام خرید سوتین لازم باشد سایز بزرگتر را خریداری کنید: یک مطالعه اخیر نشان داده است که از هر ۵ زن ۱ زن بعد از یائسگی سایز سوتین خود را افزایش می دهد (معمولاً به دلیل افزایش وزن)، اما تنها ۱ نفر از ۵۰ نفر به سوتین کوچکتر نیاز دارند.

۳٫ سینه های برآمده در یائسگی

چرا این اتفاق می افتد:دلایل متعددی وجود دارد که چرا این اتفاق در دوران پیش از یائسگی رخ می دهد، از جمله افزایش سن طبیعی و تغییرات هورمونی. با این حال، مانند هر سنی، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا متوجه شوید که این توده ها چیست.

شما ممکن است کیست ، کیسه های پر از مایع داشته باشید که بسیار شایع هستند. آنها می توانند شبیه انگور باشند و سرطانی نیستند. بسیاری از زنان، در هر سنی، آنها را دارند. گاهی اوقات پس از یائسگی از بین می روند، اما می توانند باقی بمانند، به خصوص اگر از درمان جایگزینی هورمون (HRT) استفاده می کنید.

تغییرات فیبروکیستیک یکی دیگر از دلایل متداول سینه‌های توده‌دار و دردناک است که هنگام لمس آن‌ها حالت لاستیکی دارند. آنها احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش نمی دهند. کیست هم همینطور.

چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید: برخی از زنان وقتی کافئین را کاهش می دهند متوجه می شوند که سینه هایشان کمتر حساس است. همچنین می‌توانید گرما را روی ناحیه دردناک امتحان کنید – از کمپرس گرم استفاده کنید.

و اما پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی برای داشتن سینه هایی فوش فرم، حتی در دوران یائسگی و درمان افتادگی، شلی و کوچکی سینه استفاده از کرم حجم دهنده و سفت کننده سینه میبلین آمریکا میباشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا
کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

بسیاری از خانم ها در اثر زایمان و شیردهی، رژیم لاغری، بالا رفتن سن و یائسگی و همینطور به صورت ارثی و ژنتیکی از کوچکی سینه و باسن خود رنج می برند.

همانطور که به آن اشاره شد،  کوچکی سینه  می تواند دلایل مختلفی داشته باشد

اما متأسفانه به خاطر تغییرات هورمونی نیز ممکن است سایز سینه و باسن کوچک تر شود و بافت آن تحلیل رود.

شیردهی و تغییرات هورمونی بعد از زایمان و شیردهی در کوچک شدن سینه و باسن بی تأثیر نبوده و منجر به تغییرات در سایز و ظاهر سینه و باسن خواهد شد.

متأسفانه بعد از رژیم لاغری به دلیل اینکه بافت سینه از بافت چربی تشکیل شده است

بسیار سریع تر از سایر نواحی بدن کوچک شده و دچار افتادگی می شود.

امروزه پیشنهاد پزشکان و متخصصان برای درمان کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن:

بعد از زایمان و شیردهی، یائسگی، رژیم لاغری و حتی به صورت ارثی و ژنتیکی استفاده از کرم های ارگانیک جهت بهبود و ترمیم بافت این دو موضع می باشد.

درمان کوچکی سینه با حجم دهنده و سفت کننده سینه و باسن میبلین

کرم حجم دهنده و سفت کننده سینه و باسن میبلین درمان کوچکی،شلی و افتادگی سینه و باسن حتی به صورت ارثی و ژنتیکی می باشد.

بافت سینه و باسن بر خلاف سایر قسمت های بدن که دارای بافت عضلانی هستند به دلیل تشکیل شدن از بافت آدیپوز که نوعی از بافت چربی هستند

این قابلیت را دارند که بسیار ساده تر از سایر نواحی بدن اصلاح فرم بر روی آن ها صورت پذیرد.

کرم میبلین آمریکا ، یکی از محصولات معتبر در سراسر جهان میباشد که تأییدیه بهداشت جهانی FDA بر روی محصول به صورت برجسته درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان پارسیان کهن


شرکت ساسانیان ، تنها نماینده رسمی واردات محصولات آرایشی بهداشتی میبلین آمریکا در ایران و امارات متحده عربی میباشد.

چه زمانی با پزشک خود چک کنید

اکثر تغییرات سینه در میانسالی طبیعی است. اما شما نمی توانید مطمئن باشید. در صورت مشاهده هر یک از این مشکلات با پزشک خود صحبت کنید:

چگونه یائسگی بر سینه تأثیر میگذارد؟
  • یک توده یا ناحیه سفت یا ضخیم در سینه یا زیر بازو.
  • مایع ترشحی نوک پستان یا تغییراتی مانند فرورفتگی نوک پستان در سینه که به آن “معکوس” نیز می گویند.
  • تغییرات پوستی مانند قرمزی، فرورفتگی، چروکیدگی یا برآمدگی هایی که شبیه پوست پرتقال هستند.
  • تورم یا رشد سینه در یائسگی یا کوچک شدن بی دلیل سینه، به خصوص فقط در یک طرف.

اغلب اوقات، تغییرات پستان سرطان نیست ، اما مهم است که هر علامت جدید یا غیر معمول را به سرعت بررسی کنید.

همچنین با پزشک خود در مورد اینکه چند بار باید ماموگرافی انجام دهید، صحبت کنید، زیرا دستورالعمل ها متفاوت است. انجمن سرطان آمریکا هر سال یک مورد را توصیه می کند، از سن ۴۵ سالگی شروع می شود. کالج آمریکایی زنان و زایمان توصیه می کند که از سن ۴۰ سالگی به بیماران با خطر متوسط ​​ماموگرافی ارائه شود. گروه های دیگر توصیه می کنند هر ۲ سال یک بار از ۵۰ سالگی تا ۷۴ سالگی. .

اگر در معرض خطر هستید، ممکن است لازم باشد زودتر شروع کنید.

پزشک شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما بهتر است.

منبع: webmd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *