مجله

آیا سینه ها با افزایش سن بزرگتر میشوند؟

رشد سینه و افزایش سن

رشد سینه و افزایش سن

سینه های شما، با افزایش سن دچار تغییرات مختلفی می شوند. تغییراتی در احساس سینه‌ها و همچنین ظاهر آن‌ها وجود خواهد داشت، بنابراین مهم است که از آنچه در حال رخ دادن است آگاه باشید. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی علل بزرگ شدن سینه با افزایش سن ، تغییرات نوک سینه،افزایش سایز سینه و نوسانات رشد سینه در سنین مختلف خواهیم پرداخت. در این مطلب، مواردی را که در چند سال آینده باید به آن توجه کنیم را مشخص کرده ایم.

ما در این مقاله محصولاتی را که فکر میکنیم برای شما همراهان گرامی مفید باشند را معرفی خواهیم کرد.

عوامل مؤثر بر روی سایز سینه زنان

  • کاهش یا افزایش وزن
  • رابطه جنسی
  • ورزش
  • قرص های ضد بارداری
  • زمان تخمک گذاری
  • عادت ماهانه
  • سیگار کشیدن
  • یائسگی

افزایش سایز سینه با افزایش سن

رشد سینه و افزایش سن
رشد سینه و افزایش سن

سینه شما در طول زندگی شما دستخوش چندین تغییر خواهد شد که کاملا طبیعی است. درک مراحل طبیعی رشد اولیه پستان به شما کمک می کند تا هرگونه ناهنجاری احتمالی را شناسایی کنید و تشخیص دهید که چه زمانی باید مسائل را با پزشک خود مطرح کنید.

نوک سینه و اساس سیستم مجرای شیر در زمان تولد شما شکل گرفته است. زمانی که به سن بلوغ می رسید، تولید و ترشح استروژن در تخمدان ها شروع می شود. این امر تجمع چربی در بافت های همبند سینه را تحریک می کند که باعث رشد آنها و تغییر ظاهر آنها می شود. اولین تغییرات قابل مشاهده معمولاً نوک سینه های برجسته، تیره شدن پوست اطراف نوک سینه (آرئول) و مقداری تورم در سینه است. سینه ها با رسیدن به سن بلوغ کاملاً رشد می کنند. با این حال، بسیاری از زنان پس از بلوغ متوجه تغییرات سینه می شوند و از خود می پرسند که آیا سینه ها با افزایش سن بزرگتر می شوند؟

سینه های شما در دوران بلوغ تا بزرگسالی، و با افزایش سن تا ۲۰ سالگی بزرگتر می شوند. 

کلاژنی که ساختار سینه ها را فراهم می کند ممکن است شروع به تسلیم شدن کند و خاصیت ارتجاعی بافت سینه شروع به کاهش کند. به طور کلی، سینه ها با افزایش سن کمتر متراکم می شوند. با این حال، این ماموگرافی را آسان‌تر می‌کند، زیرا کاهش تراکم به پزشکان امکان می‌دهد تا هر گونه ناهنجاری را در سینه‌ها بهتر ببینند.

در ۲۰ سالگی ، نوسانات وزن رایج است. شما به وزن بزرگسالی خود میرسید و متابولیسم شما کند می شود. با تغییرات وزن،سایز سینه نیز تغییر می کند، بنابراین اندازه گیری منظم سایز سینه بند بسیار مهم است. علاوه بر این، بسیاری از زنان در ۲۰ سالگی باردار می شوند. با بارداری، سینه ها بزرگ می شوند و برای شیردهی آماده می شوند. هنگامی که نوزاد متولد می شود و شیردهی به پایان می رسد، بسیاری از زنان متوجه می شوند که سینه هایشان در مقایسه با قبل از بارداری، بزرگتر یا کوچکتر شده است. زنان باردار همچنین ممکن است متوجه شوند که نوک سینه‌هایشان بزرگ‌تر و آرئول‌های تیره‌تردارند ، اگرچه این تغییرات پس از بارداری معکوس می‌شوند.

تغییرات سینه با افزایش سن و هورمون ها

بزرگ شدن یا کوچکتر شدن سینه با افزایش سن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بافت‌ها و ساختار سینه‌ها با افزایش سن، به دلیل تغییرات مرتبط با سن در سطح هورمون‌های تولید مثل، شروع به تغییر می‌کنند. این تغییرات منجر به کاهش پری و سفتی سینه ها می شود. علاوه بر این، اگرچه رشد غیرطبیعی در سینه ها، مانند فیبروم ها و کیست ها، می تواند در هر سنی پس از بلوغ رخ دهد، بروز آن در زنان مسن تر افزایش می یابد.

اگر باردار بوده اید ، افزایش وزن و کاهش وزن متعاقب آن می تواند باعث کشیدگی پوست سینه شود. این می تواند منجر به ظاهر شدن علائم کشیدگی یا افتادگی سینه ها شود که به پتوز معروف است.

در ۴۰ سالگی ، تخمدان‌های شما شروع به تولید استروژن کمتری در نتیجه پیش از یائسگی می‌کنند.

 این باعث می‌شود که سینه‌ها فرآیندی را طی کنند که به آن فرورفتگی می‌گویند، که در آن چربی نرم جایگزین بافت متراکم‌تر سینه می‌شود، بنابراین سینه‌ها مانند گذشته سفت نمی‌شوند. چرخش در قسمت‌های مختلف سینه با سرعت‌های مختلفی اتفاق می‌افتد، بنابراین ممکن است یک ناحیه از سینه نرم‌تر به نظر برسد، در حالی که ناحیه مجاور در مقایسه با یک توده به نظر می‌رسد. برای نظارت بر تغییر سینه ها، انجام معاینات منظم پستان ضروری است. توده های نرم احتمالاً خوش خیم هستند، اما اگر توده ها سفت شوند باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی ارزیابی شوند.

با این حال، اگر در مورد توده سینه نگران هستید، در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید.

رشد در بافت پستان

با افزایش سن احتمال ایجاد توده های سینه مانند فیبروم ها، کیست ها و تومورها افزایش می یابد که میتوانند از علل بزرگ شدن سینه ها باشند.در بیشتر موارد، این توده ها غیر سرطانی هستند واکثر زنان آنها را دارند. با این حال، مهم است که پزشک را برای بررسی هر گونه توده جدید راهنمایی کنید.

رشد سینه و افزایش سن
علل بزرگ شدن سینه

توده های غیر سرطانی می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • فیبروم ها توده های خوش خیمی هستند که از بافت همبند فیبری تشکیل شده اند.
  • کیست ها توده های گرد و حساسی هستند که حاوی مایع هستند. یک کیست پیچیده می تواند شامل اجزای جامد و مایع باشد.
  • هیپرپلازی مجرای یا لوبولار زمانی رخ می دهد که سلول هایی که مجاری شیر را پوشانده اند بیش از حد رشد کنند.
  • فیبروآدنوم به تومورهای خوش خیم شامل بافت غده ای و همبند اشاره دارد. بر اساس انجمن سرطان آمریکا فیبروآدنوما اغلب زنان ۲۰ تا ۳۰ ساله را تحت تاثیر قرار می دهند.
  • پاپیلوم های داخل مجاری تومورهای خوش خیمی هستند که در داخل مجاری شیر رشد می کنند. آنها اغلب باعث ترشح خونی از نوک سینه ها می شوند.
  • آدنوز باعث بزرگ شدن لوبول های سینه می شود. اینها گاهی حاوی رسوبات کلسیم هستند که می تواند آنها را شبیه سرطان در ماموگرافی کند.

پیشگیری از تغییرات مرتبط با سن در سینه ها

رشد سینه و افزایش سن
علل افزایش سایز سینه در سنین بالا

هیچ روش اثبات شده ای برای جلوگیری از تغییرات طبیعی مرتبط با افزایش سن در سینه ها وجود ندارد. با این حال، انجام هورمون درمانی جایگزین، استفاده از کرم های حجم دهنده سینه و لوسیون ها برای تقویت خاصیت ارتجاعی پوست، ماساژ سینه و همچنین محدود کردن تعداد فرزندان ممکن است پیری سینه را به تاخیر بیندازد. کرم‌ها، روغن‌ها و لوسیون‌های حاوی کلاژن ممکن است کمک کنند زیرا کلاژن به انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از زنان از کره کاکائو برای کاهش علائم کشش استفاده می کنند.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

پیشنهاد ما به شما استفاده از حجم دهنده سینه میبلین میباشد برای خرید بهترین حجم دهنده سینه روی لینک کلیک کرده و با محتویات، ویژگیهای خاص و منحصر به فرد و نوع عملکرد حجم دهنده سینه آشنا شوید.

اگر سینه های من در دهه ۳۰ یا ۴۰ سالگی رشد کنند چه؟

برخی از زنان در ۳۰ و ۴۰ سالگی ممکن است متوجه بزرگ شدن سینه خود با افزایش سن بدون هیچ دلیل واضحی مانند تحریک سینه شوند. اگر این موضوع برای شما نگران کننده است، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید تا سینه های خود را معاینه کند. اگر رشد سینه تقریباً در هر دو پستان یکسان باشد، احتمالاً یک بیماری خوش خیم است. با این حال، تغییرات در سطح هورمون، که به طور طبیعی، از طریق داروها، از جمله قرص های ضد بارداری، یا شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک رخ می دهد، می تواند برسایز سینه شما تأثیر بگذارد. اگر مشکوک به مشکل هورمونی هستید، پزشک می تواند شما را به یک متخصص غدد معرفی کند.

تغییرات در رژیم غذایی و رژیم ورزشی شما نیز ممکن است برسایز سینه شما تأثیر بگذارد و یکی از علل بزرگ شدن سینه یا کوچک شدن آن باشند. ارزش آن را دارد که مرتباً سینه های خود را اندازه گیری کنید تا ببینید آیا رشد سینه و افزایش سایز سینه در طول زمان ادامه دارد یا خیر. البته اگر مشکوک به بارداری هستید، حتما در اسرع وقت تست بارداری بدهید.

منبع: quiet-corner.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *