مجله

رشد و تغییرات طبیعی سینه ها در شرایط مختلف

رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟

رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟

رشد سینه بخش مهمی از تولید مثل زنان است. رشد سینه در مراحل خاصی در طول زندگی یک زن اتفاق می افتد: ابتدا قبل از تولد، دوباره در دوران بلوغ، و بعد در طول سال های باروری. همچنین تغییراتی در سینه ها در طول سیکل قاعدگی و زمانی که زن به یائسگی می رسد اتفاق می افتد. در این مقاله، سایت سلامتی و زیبایی به بررسی رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟ خواهد پرداخت. همراهان گرامی اگرمیخواهید بدانید چگونه در مدت زمان کوتاهی میتوانید افزایش سایز سینه را در بافت سینه داشته باشید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رشد سینه از چه زمانی شروع می شود؟

رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟
افزایش سایز سینه

سینه ها در حالی شروع به شکل گیری می کنند که نوزاد متولد نشده هنوز در رحم مادر در حال رشد است. این با یک ضخیم شدن در ناحیه قفسه سینه به نام خط شیر شروع می شود. در زمان تولد نوزاد دختر، نوک سینه ها و ابتدای سیستم مجرای شیر تشکیل شده است.

تغییرات سینه همچنان در طول زندگی یک زن اتفاق می افتد. اولین چیزی که ایجاد می شود لوب ها یا زیربخش های کوچک بافت سینه است. غدد پستانی بعد رشد می کنند و از ۱۵ تا ۲۴ لوب تشکیل می شوند. غدد پستانی تحت تاثیر هورمون هایی هستند که در دوران بلوغ فعال می شوند. کوچک شدن (انقطاع) مجاری شیر آخرین تغییر عمده ای است که در بافت پستان اتفاق می افتد. غدد پستانی به آرامی شروع به کوچک شدن می کنند. این اغلب در حدود ۳۵ سالگی شروع می شود.

رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟
رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟

چه تغییراتی در سینه در دوران بلوغ اتفاق می افتد؟

با نزدیک شدن به سنین نوجوانی دختر، اولین علائم قابل مشاهده رشد سینه شروع می شود. هنگامی که تخمدان ها شروع به تولید و ترشح (ترشح) استروژن می کنند، چربی در بافت همبند شروع به جمع شدن می کند. این باعث بزرگ شدن سینه ها می شود. سیستم کانال نیز شروع به رشد می کند. اغلب این تغییرات سینه همزمان با ظاهر شدن موهای ناحیه تناسلی و موهای زیر بغل اتفاق می‌افتد.

پس از شروع تخمک گذاری و قاعدگی، بلوغ سینه ها با تشکیل غدد ترشحی در انتهای مجاری شیر آغاز می شود. سینه ها و سیستم مجرای با رشد غدد و لوبول های زیادی به رشد و بلوغ ادامه می دهند. سرعت رشد سینه ها برای هر زن جوان متفاوت است.

مراحل رشد سینه زنشرح
مرحله ی ۱پیش نوجوانی فقط نوک پستان رشد میکند.
مرحله ۲جوانه ها ظاهر می شوند و سینه و نوک پستان رشد میکند. ناحیه تیره پوست اطراف نوک پستان (آرئول) بزرگتر می شود.
مرحله ۳سینه ها کمی بزرگتر هستند و بافت غده ای سینه وجود دارد.
مرحله ۴آرئول و نوک سینه برآمده می شوند و تپه دومی را بالای بقیه پستان تشکیل می دهند.
مرحله ۵سینه بالغ گرد می شود و فقط نوک سینه بالا می رود.
رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟

چه تغییرات چرخه ای در سینه ها در طول سیکل قاعدگی رخ می دهد؟

افزایش سایز سینه
افزایش سایز سینه

هر ماه، زنان با تغییراتی در هورمون هایی که چرخه طبیعی قاعدگی را تشکیل می دهند، مواجه می شوند. هورمون استروژن توسط تخمدان ها در نیمه اول چرخه قاعدگی تولید می شود. باعث تحریک رشد مجاری شیر در سینه ها می شود. افزایش سطح استروژن منجر به تخمک گذاری در نیمه چرخه می شود. بعد، هورمون پروژسترون در نیمه دوم چرخه کنترل می شود. تشکیل غدد شیر را تحریک می کند. اعتقاد بر این است که این هورمون ها مسئول تغییرات چرخه ای هستند که بسیاری از زنان درست قبل از قاعدگی در سینه های خود احساس می کنند. اینها عبارتند از تورم و درد سینه

در طول قاعدگی، بسیاری از زنان نیز تغییراتی در بافت سینه دارند. سینه های آنها ممکن است بسیار برآمده به نظر برسد. این به این دلیل است که غدد سینه در حال بزرگ شدن هستند تا برای بارداری احتمالی آماده شوند. اگر بارداری اتفاق نیفتد، سینه ها به اندازه طبیعی باز می گردند. پس از شروع قاعدگی، چرخه دوباره شروع می شود.

در دوران بارداری و تولید شیر چه اتفاقی برای سینه ها می افتد؟

رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟
رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟

بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بر این باورند که سینه ها به طور کامل بالغ نمی شوند تا زمانی که یک زن زایمان کند و شیر تولید کند. تغییرات سینه یکی از اولین علائم بارداری است. این نتیجه هورمون پروژسترون است. علاوه بر این، نواحی تیره پوست اطراف نوک سینه ها (آرئول ها) شروع به متورم شدن می کنند. به دنبال آن تورم سریع خود سینه ها به دنبال دارد. بیشتر زنان باردار در کناره‌های سینه‌ها احساس درد و سوزن سوزن شدن یا درد نوک سینه‌ها دارند. این به دلیل رشد سیستم مجرای شیر و تشکیل تعداد زیادی لوبول است.

در ماه پنجم یا ششم بارداری، سینه ها به طور کامل قادر به تولید شیر هستند. همانند دوران بلوغ، استروژن رشد مجاری را کنترل می کند و پروژسترون رشد جوانه های غده را کنترل می کند. بسیاری از هورمون های دیگر نیز نقش حیاتی در تولید شیر دارند. اینها عبارتند از هورمون محرک فولیکول (FSH)، هورمون لوتئینیزه کننده (LH)، پرولاکتین، اکسی توسین و لاکتوژن جفت انسانی (HPL).

تغییرات فیزیکی دیگری نیز رخ می دهد. اینها شامل آشکارتر شدن رگ های خونی سینه و بزرگتر و تیره شدن هاله ی سینه است. همه این تغییرات در آماده سازی برای شیر دادن به نوزاد پس از تولد است.

در دوران یائسگی چه اتفاقی برای سینه ها می افتد؟

افزایش سایز سینه
رشد و تغییرات طبیعی سینه چیست؟

زمانی که یک زن به اواخر ۴۰ سالگی و اوایل ۵۰ سالگی خود می رسد، یائسگی شروع شده یا در حال شروع شدن است. در این زمان، سطح استروژن و پروژسترون شروع به تغییر می کند. سطح استروژن به طور چشمگیری کاهش می یابد. این منجر به بسیاری از علائمی می شود که معمولاً با یائسگی مرتبط هستند. بدون استروژن، بافت همبند سینه کم آب می شود و دیگر حالت ارتجاعی ندارد. بافت سینه که برای تولید شیر آماده شده بود، کوچک شده و شکل خود را از دست می دهد. این منجر به افتادگی سینه های زنان در این سن می شود.

در این مقاله چرخه رشد سینه در مراحل مختلف مورد بررسی قرار گرفت، عوامل متعددی چون: بارداری، شیردهی، کاهش وزن، ژنتیک و غیره باعث کوچک شدن سینه و افتادگی سینه میشوند. برای پیشگیری و درمان از شلی، کوچکی و افتادگی سینه سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی کرم حجم دهنده و سفت کننده سینه میبلین آمریکا را توصیه میکند.

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا
کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم سفت کننده و افزایش سایز سینه و باسن میبلین غنی شده با ترکیبات فوق العاده موثر برای بافت آسیب دیده سینه می باشد.

این ترکیبات پروتئینی جذب بافت های آسیب دیده سینه شده و نهایتا قسمت های تحلیل رفته این موضع را بازسازی می کند.

ترکیبات الاستین و کلاژن موجود در کرم میبلین باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن می شود.

کرم میبلین آمریکا ، یکی از محصولات معتبر در سراسر جهان میباشد که تأییدیه بهداشت جهانی FDA بر روی محصول به صورت برجسته درج شده است .

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان ، تنها نماینده رسمی واردات محصولات آرایشی بهداشتی میبلین آمریکا در ایران و امارات متحده عربی میباشد .

منبع: hopkinsmedicine.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *