مجله

ویژگی های رژیم غذایی سالم

تناسب اندام با رژیم غذایی، فواید رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن

غذا برای بقای زندگی بسیار ضروری است. غذا بدن و ذهن ما را تغذیه و تقویت می کند. ما باید غذای کافی بخوریم تا کالری برای عملکرد اندام های بدن تامین شود. غذای متعادل می تواند سلامت ما را به خوبی حفظ کند. امروزه افراد زیادی به دلیل پرخوری دچار بیماری های مختلفی می شوند. هر فرد برای رسیدن به تناسب اندام، لاغری و کاهش وزن نیاز دارد که ویژگی های رژیم غذایی را بداند. تعداد افرادی که از پرخوری می میرند بیشتر از افرادی است که از گرسنگی می میرند. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی تناسب اندام با رژیم غذایی، فواید رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن و اصول و ویژگی های رژیم غذایی سالم می پردازیم.

غذا برای بقا

تناسب اندام با رژیم غذایی، فواید رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن

زندگی انسان مبارزه برای بقا در زندگی است. غذا در این مبارزه برای بقا اهمیت زیادی دارد. بیشتر فعالیت های انسان در جستجوی غذا انجام می شود. غذا انرژی می دهد. بدن و ذهن را تقویت می کند. بقراط، فیلسوف معروف یونانی می گوید که غذا دارو است. خوردن غذا بدون شک بیشترین تاثیر را در حفظ سلامتی دارد. خوردن به عنوان متداول ترین فعالیتی است که پس از تنفس در طول زندگی انجام می دهیم.

طبیعت، مواد غذایی فراوانی را برای بقای انسان فراهم کرده است. انسان ها باید آنها را بیابند و از آنها برای زندگی سالم خود استفاده کنند. انتخاب غذای مناسب برای حفظ یک زندگی سالم ضروری است. ما فقط غذاهایی را انتخاب می کنیم که دوست داریم. خیلی چیزها به انتخاب غذا بستگی دارد. قیمت محصولات غذایی، سهولت در تهیه غذا، طعم غذا و ارزش غذایی غذا تعیین کننده انتخاب غذا است. البته در انتخاب غذا باید به آنها توجه کرد.

کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی با ژل لاغری هات چیلی

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن فوری و موضعی

ژل لاغری فاقد مواد شیمیایی بوده و دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک می باشد که به چربی سوزی و کاهش وزن فوری کمک می کند.

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی، با حمله به سلول های چربی در مدت زمان ۲ هفته بدون نیاز به رژیم غذایی یا ورزش کاهش سایز چشمگیری را خواهد داشت علاوه بر این کرم ضد سلولیت نیز بوده و درمان کننده سلولیت بوده و بدن را سفت کرده و فرم زیبایی به بدن می دهد.

کرم لاغری هات چیلی، به کاهش وزن کمک می کند. ترکیبی از مواد فعال رسوبات چربی را ذوب می کند و بافت ها را سم زدایی می کند.

غذای مغذی برای زندگی سالم

تناسب اندام با رژیم غذایی، فواید رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن
فواید رژیم غذایی

خوردن غذاهای مغذی در حفظ زندگی سالم بسیار مهم است. انتخاب صحیح غذا می تواند به پیشگیری از بیماری ها کمک کند. عادات نادرست و انتخاب غذا منجر به مشکلات سلامتی مانند چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و سرطان می شود.

نکات مهم تغذیه سالم و ویژگی های رژیم غذایی

از مد های غذایی آگاه باشید، آنها به ندرت جواب می دهند. رژیم های غذایی مد روز شامل رژیم های غذایی با چربی اشباع بالا، رژیم های بیکن و غیره می شود. بسیاری از مردم به رژیم غذایی خام اعتقاد دارند، اما خام خواری در آب و هوای سرد بسیار سخت است. برخی دیگر به رژیم سرخپوشان اعتقاد دارند و مانند غارنشینان غذا می خورند. اما غذاهای امروزی حاوی مواد بسیار بیشتری هستند که اجداد ما می خوردند و در واقع تکرار آن سخت است.

فواید اصول  ویژگی های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن
فواید اصول ویژگی های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن

کاهش وزن سریع هرگز نشانه خوبی نیست. این می تواند در ابتدا خوب باشد، اما می تواند منجر به افزایش سریع وزن نیز پس از پایان رژیم شود.

بیشتر مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی وگان، گیاهخواری و مدیترانه هنوز جزء سالم ترین رژیم ها هستند و کمترین مشکلات را برای سلامتی به همراه دارند. همیشه مقدار زیادی سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. آنها سرشار از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و تمام مواد مغذی هستند.

مواد تشکیل دهنده رژیم غذایی را بخوانید

فواید اصول  ویژگی های رژیم غذایی

امروزه مواد شیمیایی زیادی در غذای ما وجود دارد، بنابراین مهم است که سالم ترین غذاها را بخوریم. شرکت های بازاریابی مواد غذایی یاد گرفته اند که بسیاری از مواد شیمیایی را در لیست مواد تشکیل دهنده پنهان کنند، شما باید یک شیمیدان باشید تا همه آنها را درک کنید.

قند پنهان یکی از بدترین مشکلات مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا است که باعث مشکلات سلامت کبد چرب می شود و می تواند به مشکل چاقی بیفزاید. نمک و مواد شیمیایی نوع MSG نیز به غذای ما اضافه می شود که می تواند باعث مشکلات سلامتی بیشتر شود.

خوردن غذاهایی که دارای مقدار اجاره مواد تشکیل دهنده و مواد تشکیل دهنده هستند بهترین گزینه برای خرید سلامتی شما هستند.

۸اصول رژیم غذایی که باید رعایت شود

رعایت یک رژیم غذایی سالم با توجه به توصیه های تغذیه ای که توسط متخصصان تغذیه ارائه می شود کمک بسزایی در حفظ سلامت ما و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها می شود. در مقاله زیر سعی برآن شده است که برخی از توصیه های ساده اما بسیار کاربردی را ارائه کنیم تا از این طریق بتوانیم بدن سالمی داشته باشیم.

۱-سبزیجات در رژیم غذایی سالم

تناسب اندام با رژیم غذایی، فواید رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن

بهتر است از سبزیجات به عنوان پیش غذا استفاده کنید. حتی می توانید کل سبزیجات در بشقاب غذا را مصرف کنید و گرسنگی تان را با خوردن سبزیجات برطرف کنید که این کار میل شما به خوردن غذاهای دیگر را کمتر می کند. خوردن سبزیجات موجب کم شدن اشتها، حفظ سلامت بدن و درنهایت کاهش وزن می شود. به علاوه خوردن سبزیجات قبل از غذاهای غنی از کربوهیدرات اثرات مفیدی بر میزان قند خون دارد. خوردن سبزیجات، سرعت جذب کربوهیدرات را در خون کند کرده و اثرات کوتاه و بلندمدتی را بر کنترل قندخون افراد دیابتی به همراه دارد.

۲-میوه در رژیم غذایی سالم

میوه ها غذاهای بسیار سالمی هستند که سرشار از آب، فیبر، ویتامین ها و آنتی اکسیدان می باشند. مطالعات نشان دادند که خوردن میوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان ارتباط دارد. از آنجایی که میوه ها حاوی فیبر و ترکیبات مختلف گیاهی هستند لذا قند آنها به آرامی هضم می شود و باعث افزایش و نوسان قندخون نمی شود اما این توضیحات در مورد آب میوه صدق نمی کند. بیشتر آب میوه ها از میوه طبیعی تهیه نمی شوند بلکه به روش کنسانتره تهیه و تولید می شوند و همانند نوشیدنی های فاقد الکل حاوی شکر فراوان هستند. حتی آب میوه های طبیعی فاقد فیبر و پالپ میوه هستند، از همین رو با مصرف این نوع آب میوه ها، سطح قند خون افزایش یافته و نوسان می کند. بنابراین بهتر است از میوه های طبیعی استفاده کنید.

۳-تهیه و پخت مواد غذایی در منزل

فواید اصول  ویژگی های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن
فواید اصول ویژگی های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن

سعی کنید بجای رفتن به رستوران و سفارش غذاهای ناسالم، خود را به تهیه و پخت موادغذایی در خانه عادت بدهید. مطمئنا با این کار در هزینه ها صرفه جویی می کنید. با تهیه و پخت مواد غذایی در منزل، دقیقا می دانید که از چه نوع مواد غذایی استفاده کرده اید و حتی از سلامت موادغذایی مطمئن هستید. لازم نیست دایما نگران غذاهای پرکالری یا ناسالم باشید. برای داشتن وعده های غذایی سالم می توانید وعده های غذایی بیشتری را تهیه کنید و آن را برای روزهای بعد در یخچال نگه دارید. و بالاخره تهیه و پخت موادغذایی در منزل، خطر افزایش وزن بخصوص در کودکان را کاهش می دهد.

۴-تحرک و رژیم غذایی سالم

داشتن تغذیه خوب و ورزش دو عامل بسیار مهم در حفظ سلامتی محسوب می شوند. ورزش موجب بهبود خلق و خو و نیز کاهش افسردگی، اضطراب و استرس می شود. افسردگی، اضطراب و استرس از جمله احساساتی هستند که منجر به تحریک هیجانات و پرخوری می شوند. غیر از تقویت عضلات و استخوان ها، ورزش می تواند به کاهش وزن، افزایش میزان انرژی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و بهتر شدن خواب کمک کند. ۳۰ دقیقه انجام ورزش متوسط تا شدید یا از پله بالا رفتن و پیاده روی را جزء برنامه روزانه خود قرار دهید.

۵-آب را جایگزین نوشیدنی های گازدار کنید

تناسب اندام با رژیم غذایی، فواید رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن
اصول رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن

نوشیدنی های شیرین، ناسالم ترین نوشیدنی ها هستند که تنها حاوی شکر و آب فراوان بوده و مصرف آن با بیماری های قلبی، چاقی و دیابت نوع ۲ ارتباط دارد. ۵۰۰ میلی لیتر نوشیدنی شیرین حاوی ۲۱۰ کالری است. بنابراین آب را جایگزین نوشیدنی های گازدار و شیرین کنید و یا از آب های معدنی استفاده کنید. نوشیدن آب موجب سوزاندن کالری اضافی و کاهش میزان جذب کالری و قند اضافی می شود.

۶- از غذاهای رژیمی فاصله بگیرید

غذاهای رژیمی فریبنده و گمراه کننده هستند. معمولا میزان چربی این غذاها کم بوده و غالبا با برچسب “فاقد چربی”، ” کم چرب” یا “کم کالری” به فروش می روند. به هرحال برای جبران طعم و بافت چربی از دست رفته، از شکر و سایر افزودنی ها در غذاهای رژیمی استفاده می شود. بنابراین بیشتر غذاهای رژیمی حاوی قند فراوان و گاهی کالری بیشتر از سایر غذاهای پرچرب هستند. از همین رو توصیه می شود که از میوه ها و سبزیجات به طور کامل استفاده کنید.

۷-خوب بخوابید

فواید اصول  ویژگی های رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن
فواید اصول ویژگی های رژیم غذایی

خوب خوابیدن اهمیت بسزایی دارد. بی خوابی، تنظیم اشتها را مختل می کند و منجر به افزایش اشتها و میزان جذب کالری و درنهایت افزایش وزن می شود. در واقع افرادی که کم خواب هستند و به قدر کافی نمی خوابند، مستعد افزایش وزن هستند. کم خوابی یا بی خوابی تاثیر منفی بر تمرکز، بهره وری، عملکرد ورزشکاران، متابولیسم گلوکز و عملکرد سیستم ایمنی دارد. کم خوابی یا بی خوابی، خطر ابتلا به بیماری های التهابی و قلبی را افزایش می دهد. بنابراین توصیه می شود که خوب خوابیدن و خواب کافی را در اولویت قرار دهید و به ساعات خواب توجه کنید.

۸-روغن ها در رژیم غذایی سالم

متاسفانه طی چند دهه اخیر، خانواده ها به مصرف روغن های ناسالم و دانه های فرآوری شده روی آورده اند. این روغن ها فرآوری شده هستند و غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. بالا بودن نسبت امگا ۶ به امگا ۳ منجر به التهاب و بیماری های مزمن قلبی، سرطان، استئوپورز (پوکی استخوان) و بیماری های خودایمنی می شود. روغن های ناسالم را از رژیم غذایی تان حذف کنید و از روغن های سالم نظیر روغن زیتون کاملا طبیعی، روغن ذرت، روغن آفتابگردان، روغن آووکادو یا روغن نارگیل استفاده کنید.

منیع: knoji.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *