مجله

ویتامین ها برای کاهش وزن، اقدامات احتیاطی و نکات

کاهش وزن با ویتامین و بهترین مکمل های معدنی برای کاهش وزن

کاهش وزن با ویتامین و بهترین مکمل های معدنی برای کاهش وزن

کمبود ویتامین ممکن است فرآیندهای متابولیک و توانایی بدن برای از بین بردن چربی را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین شما باید ویتامین های کافی برای کاهش وزن مصرف کنید. راه حل: یا از غذاهای غنی از ویتامین استفاده کنید یا از مکمل ها برای پوشش کمبود ریزمغذی ها استفاده کنید. این به کاهش وزن کمک می کند و باعث می شود احساس هوشیاری و انرژی داشته باشید. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع کاهش وزن با ویتامین و بهترین مکمل های معدنی برای کاهش وزن همراه ما باشید تا بدانید کدام ویتامین ها می توانند به چربی سوزی به شما کمک کنند، همراه با لیستی از مواد معدنی که باید روی آنها تمرکز کنید و اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید. 

بدن شما برای کاهش وزن به مواد معدنی و ویتامین های خاصی نیاز دارد زیرا نقش مهمی در فرآیندهای متابولیک دارند. ویتامین‌های B، C، D و E متابولیسم را افزایش می‌دهند و در نتیجه به بدن کمک می‌کنند تا از شر چربی‌های اضافی خلاص شود. با این حال، صرف مکمل‌های ویتامین‌ها و مواد معدنی به علت آن کمکی نمی‌کند، زیرا رژیم غذایی و فعالیت بدنی شما نیز نقش مهمی در کاهش وزن دارند. سالم غذا بخورید، کنترل وعده غذایی را تمرین کنید، هر روز ورزش کنید و به اندازه کافی بخوابید تا شاهد نتایج موثر باشید. بدون مشورت پزشک از هیچ مکملی استفاده نکنید.

 ویتامینها برای کاهش وزن

کاهش وزن با ویتامین و بهترین مکمل های معدنی برای کاهش وزن
کاهش وزن با ویتامین و بهترین مکمل های معدنی برای کاهش وزن

۱٫ ویتامین B برای کاهش وزن

ویتامین های B نقش مهمی در افزایش متابولیسم دارند. دانشمندان دریافته اند که این ویتامین ها می توانند از افزایش وزن جلوگیری کرده و فعالیت های آنزیمی مرتبط با متابولیسم انرژی را بهبود بخشند. 

چندین ویتامین B وجود دارد:

  • تیامین (ویتامین B1)
  • ریبوفلاوین (ویتامین B2)
  • نیاسین (ویتامین B3)
  • اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)
  • پیریدوکسین (ویتامین B6)
  • بیوتین (ویتامین B7)
  • فولات (ویتامین B9)
  • کوبالامین (ویتامین B12)

سبزیجات برگ سبز، لوبیا، تخم مرغ، گوشت، ماهی، مرغ، محصولات لبنی و غلات و نان غنی شده با ویتامین B مصرف کنید. ویتامین B12 عمدتا در گوشت ها یافت می شود و اگر گیاهخوار هستید، ممکن است مجبور به مصرف مکمل ها شوید. بهترین راه این است که با پزشک مشورت کنید، کمبود ویتامین B را آزمایش کنید، رژیم غذایی خود را اصلاح کنید یا مکمل‌هایی را که پیشنهاد می‌شود مصرف کنید.

ژل لاغری هات چیلی، راهکاری نوین و فوری برای کاهش وزن و تناسب اندام می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای داشتن بدنی خوش فرم و تناسب اندام

ژل لاغری و کاهش سایز هات چیلی
کرم لاغری و ژل لاغری هات چیلی

کرم لاغری هات چیلی، به کاهش وزن کمک می کند. ترکیبی از مواد فعال رسوبات چربی را ذوب می کند و بافت ها را سم زدایی می کند. می توان از آن به عنوان کرم ماساژ برای لاغری موضعی و چربی سوزی فوری استفاده کرد.

ژل لاغری شکم و پهلو، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

ماساژی که هنگام استفاده از این ژل لاغری موضعی انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

۲٫ ویتامین D

مصرف ویتامین D روشی دیگر برای پیگیری سریع روند کاهش وزن است. این ویتامین به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می شود، زیرا زمانی که زیر نور خورشید هستید، سنتز می شود. این ویتامین محلول در چربی مسئول سلامت استخوان ها و محافظت از کبد است. کمبود ویتامین D با بیماری های خودایمنی، افسردگی، سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است .

چندین مطالعه ارتباط بین مصرف ویتامین D و کاهش وزن را نشان دادند. مشاهده شد که کمبود ویتامین D در افراد چاق شایع است. بهبود سطوح ویتامین D و رژیم کاهش وزن ممکن است BMI، وزن بدن، دور باسن، وزن و التهاب را در افراد مبتلا به چاقی بالینی کاهش دهد.

با توجه به داده های بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) که دوره ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۲۰ را پوشش می دهد، مصرف مکمل ویتامین D در ایالات متحده قابل توجه است. در میان جمعیت مورد بررسی شامل ۹۹۲۴ بزرگسال ۲۰ ساله و بالاتر، ۱۸٫۵٪ از مکمل های ویتامین D در ۳۰ روز گذشته استفاده کرده اند. جالب توجه است که استفاده از مکمل ویتامین D در میان بزرگسالان سفیدپوست غیر اسپانیایی آسیایی و غیر اسپانیایی در مقایسه با بزرگسالان سیاهپوست اسپانیایی تبار و غیر اسپانیایی رایج‌تر بود. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا به مکمل های ویتامین D نیاز دارید یا خیر. همچنین صبح ها برای ۱۰ دقیقه پیاده روی بیرون بروید تا به بدنتان در سنتز ویتامین D کمک کنید.

۳٫ ویتامین C

ویتامین C یک ریزمغذی محلول در آب و آنتی اکسیدان است که عمدتا در مرکبات یافت می شود. سایر منابع ویتامین C عبارتند از: انواع توت ها، فلفل دلمه ای، چیلی، کلم بروکلی، کلم، گل کلم، کلم بروکسل، گوجه فرنگی، اسفناج و سیب زمینی . دانشمندان بر این باورند که مصرف آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و خطر چاقی و دیابت نوع ۲ کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که سطوح کافی ویتامین C در بدن می تواند به اکسید شدن ۳۰ درصد چربی بیشتر در طول ورزش با شدت متوسط ​​کمک کند . این ممکن است به کاهش وزن کمک کند. در یک بررسی منتشر شده توسط دانشگاه شیلی، محققان حدس می زنند که مصرف ویتامین C ممکن است سطوح بالای قند خون و التهاب را کاهش دهد و سلول های چربی را تجزیه کند.

این سه ویتامین فرآیندهای متابولیک مختلف را در بدن تنظیم می کنند تا به کاهش وزن موثر کمک کنند. مواد مغذی دیگری نیز وجود دارند که ممکن است نقش حیاتی در جلوگیری از افزایش وزن و کمک به کاهش وزن داشته باشند. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

مکمل های معدنی برای کاهش وزن

کاهش وزن با ویتامین و بهترین مکمل های معدنی برای کاهش وزن
کاهش وزن با ویتامین و بهترین مکمل های معدنی برای کاهش وزن

۱٫ کلسیم

کلسیم برای حفظ سلامت استخوان ها مهم است و ممکن است به کاهش وزن کمک کند. دانشمندان دریافته اند که مصرف مکمل های کلسیم و ویتامین D3 به مدت ۱۲ هفته می تواند چربی بدن و چربی احشایی (شکم) را کاهش دهد و سلامت متابولیک را بهبود بخشد.

مطالعه دیگری نشان داد که یک رژیم غذایی با کالری محدود و افزایش مصرف کلسیم در رژیم غذایی می تواند کاهش چربی را بهبود بخشد. مطالعه ای که توسط انجمن تغذیه آمریکا منتشر شد، ارتباط احتمالی بین مصرف کلسیم و چربی بدن را ارزیابی کرد. طبق این مطالعه، افزایش کلسیم در رژیم غذایی از ۰٫۱٪ به ۲٫۰٪ باعث به حداقل رساندن افزایش وزن در موش ها شد.

علاوه بر این، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد پس از مصرف مکمل‌های کلسیم، هیچ تغییر قابل توجهی در وزن یا چربی مشاهده نکرده‌اند. بنابراین، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید و توصیه ها را دنبال کنید.

۲٫ آهن

کمبود آهن اغلب با چاقی همراه است. مطالعات متعدد نشان داد که چاقی ممکن است هموستاز آهن را مختل کند و منجر به کم خونی فقر آهن شود و کاهش وزن ممکن است نمایه آهن را در افراد چاق بهبود بخشد. یک مطالعه روی موش ها نشان داد که مکمل آهن می تواند از افزایش وزن ناشی از رژیم غذایی پرچرب و تجمع چربی در کبد جلوگیری کند.

تاثیر مکمل های آهن بر چاقی هنوز مشخص نیست. بنابراین بهتر است قبل از مصرف مکمل ها با پزشک مشورت کنید و وضعیت آهن خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید با مصرف غذاهای غنی از آهن مانند خرما، کشمش، سبزیجات با برگ‌های تیره، لوبیا و گوشت، آهن دریافتی خود را افزایش دهید.

فواید ویتامین B برای رشد مو را اینجا بخوانید.

۳٫ منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که به حفظ ضربان قلب، سلامت استخوان، سیستم ایمنی، سطح گلوکز خون کمک می کند و به تولید انرژی و پروتئین کمک می کند. شما می توانید منیزیم را از سبزیجات، میوه ها، آجیل، دانه ها، ماهی، محصولات شیر ​​و غلات فرآوری نشده تامین کنید.

متاسفانه کمبود منیزیم در افراد مبتلا به چاقی، دیابت نوع ۲ و سایر سندرم های متابولیک شایع است. افزایش مصرف منیزیم با کاهش فشار خون، قند خون بالا و سطوح بالای تری گلیسیرید به بهبود سندرم متابولیک کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که مکمل منیزیم می تواند BMI را در افراد مبتلا به کمبود منیزیم، مقاومت به انسولین و چاقی کاهش دهد.

 محققان همچنین تغییراتی را در وزن بدن و دور کمر در تعداد کمی از شرکت کنندگان مشاهده کردند. طبق مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا، درمان های جایگزین و مکمل، مانند مکمل های کاهش وزن، اخیراً محبوب شده اند. به عنوان مثال، مکمل منیزیم دارای خواص ضد چاقی است. با این حال، مطالعات بیشتری برای اثبات اثربخشی طولانی مدت و دوز موثر مکمل منیزیم مورد نیاز است.

protip_iconبرای بررسی سطح ویتامین و مواد معدنی خود و در صورت داشتن هر گونه کمبود با پزشک مشورت کنید. پزشک ممکن است از شما بخواهد که آیا متوجه مشکلات یا علائم مرتبط با سلامتی شده اید، چه چیزی روزانه مصرف می کنید، و آزمایش خون برای بررسی سطوح مواد مغذی انجام دهید.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه ها در کمتر از یک هفته می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای اصلاح فرم سینه ها

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم بزرگ کننده سینه، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

این ویتامین ها و مواد معدنی متابولیسم شما را تسریع می کنند و به اهداف کاهش وزن شما کمک می کنند. با این حال، قبل از اینکه برای دریافت مکمل های خود به داروخانه عجله کنید، در اینجا چند نکته احتیاطی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.

اقدامات احتیاطی و نکات

کاهش وزن با ویتامین و بهترین مکمل های معدنی برای کاهش وزن
کاهش وزن با ویتامین و بهترین مکمل های معدنی برای کاهش وزن
  • مکمل ها را فقط پس از مشورت با پزشک مصرف کنید.
  • از مصرف مکمل هایی که به آنها حساسیت دارید خودداری کنید.
  • از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید. بیشتر بر روی غذاهای کامل تمرکز کنید تا دوز روزانه ویتامین ها و مواد معدنی خود را دریافت کنید.
  • به طور منظم تمرین کنید. ترکیبی از تمرینات قلبی و قدرتی انجام دهید.
  • از غذاهای ناسالم مملو از چربی های ترانس و چربی های اشباع شده دوری کنید.
  • حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید.
  • فعالیت هایی را انجام دهید که به دور کردن استرس کمک می کند.
  • حداقل ۷ ساعت در شب بخوابید.

protip_iconوعده های غذایی خود را از قبل آماده کرده و برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که آنها متعادل و مغذی هستند. داشتن یک برنامه غذایی می تواند احتمال انتخاب های غذایی تکانشی و ناسالم را کاهش دهد.

پاسخ به سوالات متداول

آیا ویتامین ها شما را چاق می کنند؟

خیر، ویتامین ها کم کالری هستند و شما را چاق نمی کنند. با این حال، کمبود برخی ویتامین ها ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

بهترین زمان مصرف ویتامین ها چه زمانی است؟

صبح و اواسط روز معمولا بهترین زمان برای مصرف بیشتر ویتامین ها، مولتی ویتامین ها و ویتامین های دوران بارداری است. شما می توانید ویتامین C را در هر زمانی از روز مصرف کنید.

در حالی که هیچ مکملی راه حلی جادویی برای کاهش وزن نیست، اما رعایت اصل تعادل کالری کلیدی برای مدیریت موثر وزن است. 

رژ لب اصل میبلین آمریکا درخششی زیبا، خاص و متفاوت در آرایش لب ها

خرید بهترین رژ لب برای داشتن آرایشی خاص و متفاوت
رژ لب میبلین اصل

رژ لب ویتامینه میبلین، با ترکیباتی ارگانیک، پوششی یکدست و جذاب را بر روی لب ها دارد.

همچنین رژ لب بدون سرب میبلین، انتخابی ایده آل برای همه سنین می باشد.

رژ لب میبلین برای انواع پوست ها به خصوص پوست های حساس مناسب می باشد.

سخن پایانی
  • کمبود ویتامین می تواند کاهش وزن را کاهش دهد و بر توانایی دفع چربی بدن تأثیر منفی بگذارد.
  • ویتامین‌های B، C و D و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و منیزیم با افزایش متابولیسم، کاهش وزن را تسریع می‌کنند.
  • یک رژیم غذایی متعادل، هیدراتاسیون کافی، ورزش منظم و تجویز مکمل ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *