مجله

رژیم وگان، رژیم محبوب سلبریتی ها

گیاهخواری بسیار محبوب شده است. افراد زیادی تصمیم گرفته اند به دلایل اخلاقی، محیطی و بهداشتی گیاهخوار شوند و از این رژیم گیاهی پیروی کنند، یکی از فواید رژیم غذایی گیاهی وگان، لاغری فوری و بهبود کنترل قند خون و فشار خون میباشد. با این وجود، رژیم غذایی منحصرا گیاهی ممکن است در برخی موارد خطر کمبود مواد مغذی را افزایش دهد پس هرگز بدون مشورت با متخصص تغذیه و رژیم درمانی به سراغ این دسته رژیم ها نروید. یکی از رژیم های محبوب و مشهور در میان سلبریتی ها رژیم وگان است که در این بخش از مقاله سایت سلامتی و زیبایی به طور کامل درمورد این رژیم توضیح خواهیم داد.

رژیم غذایی گیاهی وگان چیست ؟

گیاهخواری به عنوان روشی برای زندگی تعریف می شود که تلاش می کند تمام انواع بهره برداری حیوانی را از بین ببرد، چه غذا، لباس و یا هر چیز دیگری. به این دلایل، رژیم غذایی گیاهی عاری از تمام محصولات حیوانی از جمله گوشت، تخم مرغ و لبنیات است و مردم رژیم غذایی گیاهی را به دلایل مختلف انتخاب می کنند.

رژیم وگان جزء ۱۰ رژیم برتر رژیم های کاهش وزن، بهترین رژیم های دوستدار قلب و بهترین رژیم های دیابت قرار دارد. وگان ها در واقع، تمام فرآورده های حیوانی و لبنی (همچنین تخم مرغ) را از رژیم غذایی شان حذف می کنند. U.S.News می گوید این شامل هر چیز ساخته شده با ژلاتین که از استخوان ها و سم های حیوان بدست می آید، می باشد.

افراد رژیم غذایی وگان در عوض، مقدار زیادی میوه، سبزیجات، سبزیجات برگ دار، غلات کامل، آجیل، دانه ها و حبوبات مصرف می کنند.

رژیم غذایی گیاهی وگان انواع مختلفی دارد :

رژیم غذایی کاملا گیاهی

بر اساس گستره وسیعی از غذاهای گیاهی مثل میوه ها، سبزیجات، حبوبات سبوس دار، حبوبات، آجیل و دانه ها میباشد.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، با ترکیباتی کاملا ارگانیک، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل لاغری و کاهش سایز هات چیلی
کرم لاغری و ژل لاغری هات چیلی

کرم لاغری هات چیلی، محصول کشور تایوان بوده و و با داشتن ترکیباتی کاملا گیاهی و قوی از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین شروع به چربیسوزی موضعی میکند.

ژل لاغری هات چیلی، بدون ایجاد حساسیت از طریق منافذ باز پوست به عمق چربیها نفوذ کرده و در نتیجه منجر به چربیسوزی موضعی میشود.

کرم ضد سلولیت هات چیلی با داشتن ترکیباتی که به آن اشاره شد چون کافئین، کاتچین و الکارنتین، چربیهای موضعی را از بین برده و از این نظر برای درمان سلولیت های بدن قابل استفاده میباشد.

رژیم غذایی گیاهی خام

یک رژیم غذایی گیاهی که بر اساس میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها و یا مواد غذایی گیاهی پخته شده در دماهای پایین تر از ۱۱۸ درجه فارنهایت (۴۸ درجه سانتی گراد)میباشد.

۸۰ / ۱۰ / ۱۰

رژیم ۸۰ / ۱۰ / ۱۰ رژیم گیاهخواری است که گیاهان غنی از چربی مانند آجیل و آوکادو را محدود می کند و به جای آن عمدتا بر میوه ها و سبزیجات خام تکیه می کند. هم چنین به رژیم غذایی کم چرب، غذای خام گیاهخواری و یا رژیم غذایی میوه ایی منسوب است.

نشاسته

رژیم غذایی کم چرب، کربو هیدرات بالا، مشابه ۸۰ / ۱۰ / ۱۰ ، هستند اما این رژیم به جای میوه، روی برنج، سیب زمینی و ذرت متمرکز است.

خام تا ۴

رژیم گیاهی از ۸۰ / ۱۰ / ۱۰ و نشاسته الهام گرفته است . غذاهای خام تا ساعت ۴ بعد از ظهر مصرف می شوند و غذای گیاهی پخته برای شام است.

رژیم غذایی سالم

برنامه غذایی سالم، رژیمی غذایی و گیاهی است. افرادی که محصولات گیاهی می خورند، تمام غذاهایی که خام هستند یا حداقل در دماهای پایین پخته می شوند، می خورند.

رژیم غذایی گیاهی مضر

رژیم گیاهی به مقدار زیادی سیب زمینی سرخ شده، دسرهای گیاهی و دیگر غذاهای گیاهی فرآوری شده وابسته است. اگر چه چندین رژیم غذایی گیاهخواری وجود دارد، اما اغلب تحقیقات علمی به ندرت بین انواع مختلف رژیم های غذایی گیاهی تمایز قائل می شوند.

رژیم غذایی گیاهی وگان چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

در رژیم وگان بیشتر نسبت به رژیم های غذایی کم کالری وزن از دست می دهند، حتی زمانی که مجاز به خوردن هستند تمایل طبیعی برای خوردن کالری کمتر در رژیم غذایی گیاهی ممکن است با مصرف فیبر بالا ایجاد شود که می تواند باعث شود احساس سیری کنید

  • دیابت: رژیم وگان کمک به دیابت نوع۲ و قند خون میکند
  • سکته قلبی: این رژیم به سلامت قلب و کاهش فشار خون کمک میکند و ۴۲% خطر سکته قلبی را کاهش میدهد.
  • ریسک سرطان: گیاهخواری ممکن است ۱۵ ٪ ریسک رشد یا مرگ ناشی از سرطان را کاهش دهد.
  • ورم مفاصل: گیاهخواری به طور خاص در کاهش علائم آرتروز مثل درد، تورم مفاصل و کرخی صبح موثر است.
  • عملکرد کلیه: دیابتی ها که گوشت را به عنوان جایگزین پروتئین گیاهی استفاده می کنند، ممکن است خطر ابتلا به عملکرد ضعیف کلیه را کاهش دهد.
  • بیماری آلزایمر: مطالعات میدانی نشان می دهد گیاهخواری ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

برنامه غذایی رژیم لاغری وگان

فواید رژیم غذایی گیاهی و لاغری وگان
فواید رژیم غذایی گیاهی و لاغری وگان

غذاهایی که باید طی رژیم گیاهی وگان از خوردن آن اجتناب کنید: گیاهخواران باید از خوردن هرگونه غذای مشتق شده حیوانی خودداری کنند.

گوشت و مرغ: گوشت گوساله، گوسفند، بره، گاو، مرغ، بوقلمون، غاز، اردک، و غیره

ماهی و غذای دریایی: انواع ماهی ها، ماهی کولی، میگو، ماهی

لبنیات: شیر، ماست، پنیر، کره، کرم، بستنی، و غیره.

تخم ها: از مرغ، شتر مرغ ها،بلدرچین ،ماهی و غیره

محصولات زنبور عسل: گرده زنبور عسل، ژله و غیره.

مواد اولیه حیوانی: کشک، ماده پنیری، لاکتوز، سفیده تخم مرغ، ژلاتین، و اسیدهای چرب امگا ۳ مشتق شده از ماهی

غذاهایی که باید در رژیم وگان بخورید

فواید رژیم غذایی گیاهی و لاغری وگان
فواید رژیم غذایی گیاهی و لاغری وگان

سویا، گندم :این ها جایگزین غنی از پروتیین برای گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ در بسیاری از دستور العمل ها است.

بنشن ها: غذاهایی مانند لوبیا، عدس و نخود ، منابع بسیار عالی از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید هستند. پخت، تخمیر و پخت و پز مناسب می تواند جذب مواد مغذی را افزایش دهد.

آجیل: به خصوص سرخ نشده آنها منابع خوبی از آهن، فیبر، منیزیم، روی، سلنیوم و ویتامین هستند.

بذرها: به خصوص شاهدانه ، چیا و بذر کتان حاوی مقدار زیادی پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

کلسیم: گیاهخوران هم باید کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کنند هم ویتامین ب ۱۲ و د بخورند.

مخمر غذایی: این روشی آسان برای افزایش محتوای پروتیین غذاهای گیاهی و اضافه کردن طعم جالب و پنیری است. در صورت امکان نوع ویتامین ب ۱۲ را انتخاب کنید.

غلات سبوس دار، مواد مغذی: این ها یک منبع عالی از کربوهیدرات ها، فیبر، آهن، ویتامین ب و چندین مواد معدنی هستند. گندم آلمانی، غلات تاج خروس و کینوا به پروتیین بالایی دارند.

میوه ها و سبزیجات: هر دو غذای عالی هستند و مواد مغذی را افزایش می دهند . سبزیجات سبز مانند بوک چوی، آب تره ،اسفناج، کلم پیچ، و دانه خردل آهن و کلسیم بالایی دارند.

مکمل ها:

برخی گیاهخواران ممکن است به اندازه کافی مواد غذایی غنی یا مغذی روزمره خود را پیدا نکنند در این حالت، مکمل های زیر می تواند به طور خاص مفید باشد

  • منبع ویتامین ب ۱۲
  • ویتامین د
  • منبع روغن جلبک
  • آهن
  • ید
  • کلسیم
  • روی

نمونه وعده غذایی

شنبه

فواید رژیم غذایی گیاهی و لاغری وگان
فواید رژیم غذایی و گیاهی و لاغری وگان

صبحانه: املت اسفناج و شیر سویا یک لیوان

ناهار: دال عدس، گوجه فرنگی و سوپ کلم با نان برشته

شام: سوشی، سوپ، و سالاد 

یکشنبه

فواید رژیم غذایی گیاهی و لاغری وگان
فواید رژیم غذایی گیاهی و لاغری وگان

صبحانه: پنکیک، سالسا و یک لیوان آب پرتقال غنی شده

ناهار: سبزیجات خردل

شام: گیاه همیشه بهار

منبع: namnak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *