مجله

شناخت شامپو و انتخاب صحیح آن برای انواع مو

انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو

انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو

قبل از انتخاب انواع شامپو برای مو، مهم است که بدانید شامپو چه کارایی دارد، چگونه از آن استفاده کنید و چه ارتباطی با نوع مو و پوست سر شما دارد. ممکن است فکر کنید شامپو یک فرمول تمیز کننده مو است، اما به همان اندازه مهم است که هنگام انتخاب انواع شامپو برای مو به پوست سر خود توجه کنید. شامپو برای پاکسازی مو و پوست سر شما از آلودگی، چربی و تجمع محصولات است. در این مقاله از فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو بیشتر آشنا می شوید .

شامپو برای پوست سر و ریشه شما است، در حالی که نرم کننده برای انتهای موهای شما. شما باید شامپویی را انتخاب کنید که برای پوست سر شما مناسب تر است و بر اساس وضعیت انتهایی، یک نرم کننده را انتخاب کنید. وقتی صحبت از روتین های مراقبت از مو می شود، قطعا باید این را بدانید که یک محصول برای همه مناسب نیست.

انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو
انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو

برای نوع موهایم از چه شامپویی استفاده کنم؟

اگر تا به حال از راهروی مراقبت از مو در فروشگاه دیدن کرده باشید، پس می دانید که انتخاب شامپوها چقدر می تواند سخت باشد. آیا به شامپوی مرطوب کننده نیاز دارید؟ شاید شامپوی غلیظ کننده راه حلی باشد برای شما ؟ در پاسخ به این سوال که چه شامپویی استفاده کنم؟

 تمیز کردن پوست سر و موهای شما در حالی که کثیفی و چربی اضافی اطراف فولیکول های مو را پاک می کند – قرن ها پیش آغاز شد، اما شکل مایع آن که امروزه می دانیم در دهه ۱۹۳۰ رایج شد.

انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو

چگونه شامپوی مناسب برای نوع موی خود انتخاب کنیم؟

انتخاب شامپوی مناسب برای نوع موی شما می تواند یک تلاش گیج کننده باشد. آبرسان، تقویت‌کننده، صاف‌کننده، بی‌خطر برای رنگ، ضخیم‌کننده – چگونه می‌توانید رنگ روی بطری را با موهای روی سرتان مطابقت دهید؟ با این حال، مسئله این است که انتخاب شامپویی که با نوع موی شما مطابقت دارد می تواند تفاوت را ایجاد کند و تعادل مناسبی از رطوبت، درخشندگی و جهش ایجاد کند.

نوع پوست سر خود را مشخص کنید

در حالی که ممکن است شامپو را به عنوان یک عامل پاک کننده مو در نظر بگیرید، به همان اندازه مهم است که هنگام انتخاب شامپو به پوست سر خود نیز توجه کنید. شامپوها همه قابلیت‌های پاک‌کنندگی متفاوتی دارند؛ بنابراین، مهم است که قبل از انتخاب نوع پوست سر خود را بشناسید.

پوستی که پس از شستشو احساس سفت شدن می‌کند (یا فقط به تنهایی) یا پوست سر که خارش دارد (با یا بدون پوسته)، نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهند ممکن است پوست سرتان خشک باشد. از طرف دیگر، پوست سر چرب ممکن است براق‌تر باشد و افرادی که پوست سر چرب و شوره دارند ممکن است پوسته‌هایی داشته باشند که به‌نظر می‌رسند به هم چسبیده‌اند. در نهایت، یک پوست سر ترکیبی وجود دارد که به پوست سر اشاره دارد که نه خشک است و نه چرب.

پایان ریزش مو دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست . همین الان برای تحقق این رویا اقدام کنید .

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل تمام آن چیزی است که در این مسیر نیاز خواهید داشت .

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

درمان قطعی ریزش مو و رشد مجدد موها و افزایش ضخامت ساقه بدون محدودیت سن و جنسیت تنها  با تونیک ضد ریزش مو بایوفل

ترکیبات این تونیک ضد ریزش مو گیاهی کاملا ارگانیک بوده و از هیچ عنصر شیمیایی و ماینوکسیدیل در ساختار خود استفاده نکرده است و این باعث می شود که شما با یک دوره استفاده به نتیجه دلخواه خود برسید و نیازی به استفاده همیشگی نخواهد داشت.

با خرید بهترین محلول ضد ریزش مو ارمغانی از زیبایی را برای موهای خود رقم بزنید.

هدف شامپو

شامپو معمولاً مایع غلیظی است. این برای تمیز کردن پوست سر و موهای شما، از بین بردن کثیفی و چربی اضافی اطراف فولیکول های مو طراحی شده است. شامپو شبیه صابون است، اگرچه ترکیبات تشکیل دهنده آن ملایم تر است. اگر به جای شامپو از صابون استفاده می کردید، مواد لایه محافظ بیرونی موهای شما را از بین می برد. این یک بافت خشن خواهد بود که مدیریت آن دشوار است، حتی با کمک محصولات مو.

فواید شامپو

شامپوی شما باید به تعادل سطح pH مو کمک کند. شامپوی مناسب سه فایده کلیدی برای موهای شما دارد

وضعیت را بهبود می بخشد. شامپوی مناسب باعث می شود موهای شما سالم تر به نظر برسد. به خاطر داشته باشید که ممکن است مجبور شوید کف کنید، بشویید و این کار را تکرار کنید تا تمام کثیفی ها و تجمعات برای بهترین نتیجه پاک شود.‌

رشد را تحریک کنید

شامپویی که سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی، مواد معدنی و عصاره های طبیعی است، پوست سر شما را تحریک می کند. این کار فولیکول های موی شما را سالم نگه می دارد و رشد را تشویق می کند. مواد طبیعی که باید به دنبال آن باشید شامل اسطوخودوس، بادام، جینسینگ، علف لیمو، جوجوبا و گلابی خاردار است. موهای شما وقتی رنگ می شوند رنگ را جذب می کنند و شامپوهای تند می توانند رنگ را از موهای شما پاک کنند.

انواع شامپو

کیفیت و کمیت مواد – که شامل سورفکتانت ‌هایی است که پاک‌کننده و مواد فعالی هستند که نتایج مطلوب را ارائه می‌کنند (حجم‌کننده یا مرطوب‌کننده) – بر عملکرد خوب شامپو تأثیر می‌گذارد. مارک های داروخانه اغلب آب و پرکننده های بیشتری دارند.

انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو
انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو

شامپو برای انواع مو

هنگام تعیین اینکه از چه شامپویی باید استفاده کنید، هم بافت موهای خود و هم سطح رطوبت آن را در نظر بگیرید، زیرا موهای چرب و خشک نیازهای متفاوتی دارند.

موی صاف

کسانی که موهای صاف دارند چیزی می خواهند که ظاهری براق و صاف ایجاد کند اما موها را سنگین نکند. اگر موهای شما چرب است، یک شامپوی حجم دهنده برای موهای چرب که باقی مانده ها را پاک کرده و از ریشه بلند می شود، به خوبی عمل می کند. شامپوهای شفاف کننده نیز انتخاب خوبی برای این نوع مو هستند. اگر قفل های صاف و خشک دارید، شامپوهای مرطوب کننده یا شامپوهای بدون سولفات هر دو گزینه های عالی هستند.

موی حالت دار

شامپوی مناسب برای موهای موج دار، کلیدی برای درخشندگی موهایتان است. برای اینکه خاصیت شناوری موهای چرب را نشان دهید، به شامپوهای حجم دهنده یا ضخیم کننده نگاه کنید. برای امواج خشک، شامپوهای مرطوب کننده عمیق، موخوره را صاف می کنند.

مو فرفری

اگرچه ممکن است استفاده از یک شامپو شفاف کننده روی فرهای چرب وسوسه انگیز باشد، اما برای این نوع بافت مو بسیار زبر است. یک شامپو مرطوب کننده سبک برای موهای مجعد در نظر بگیرید که وزن آن ها را کم نمی کند اما از موخوره جلوگیری می کند. در طرف مقابل، کسانی که موهای خشک و مجعد دارند باید به دنبال شامپوها و نرم کننده های مرطوب کننده عمیق باشند.

موهای پیچ خورده

با مو های محکم خود تا حد امکان به ملایمت رفتار کنید زیرا بافت آنها را مستعد آسیب و شکستگی می کند. حتی اگر موهای چرب دارید، برای رفع تشنگی موهایتان حتما از شامپویی با مرطوب کننده های پایه آب استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک ماسک هفتگی نرم کننده مو را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع جنس و تایپ مو

درخشش ، جوانی و زندگی دوباره موهای شما تنها با ماسک کراتینه مو بایوفل

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین ماسکی کاملا درمانی بوده و خشکی ، شکنندگی ، وزی و کدری موها را برطرف می کند ، علاوه بر آن باعث توقف ریزش و رویش مجدد مو نیز می گردد.

اگر به هر دلیل دچار موخوره و بی حالتی مو شده اید ، ماسک ضد موخوره بایوفل پایان نگرانی شماست .

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع وماندگار از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین زیبایی و شادابی را برای موهای خود به ارمغان بیاورید.

مدل های  مختلف شامپو را بیشتر بشناسید

شامپوی معمولی

شامپوهای معمولی پاک کننده های ملایمی با مواد ساده هستند که برای تمیز کردن تولید سبوم معمولی بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست سر، آبرسانی و درخشندگی تارهای شما ساخته شده اند. شامپوهای معمولی را می توان برای موهای خشک، معمولی یا چرب تهیه کرد.

شامپوی روزانه

دخترانی که موهای چرب دارند بیشتر به شامپو کردن نیاز دارند، و این جایی است که شامپوی روزانه وارد می شود. آنها همچنین فاقد صابون و قلیایی هستند که استفاده روزمره آنها را پایدار می کند. و مانند شامپوهای معمولی، شامپوهای روزمره ممکن است تعداد کمی از مواد حالت دهنده در خود داشته باشند.

شامپو شفاف کننده

شامپوی شفاف کننده، پاکسازی عمیق، تجمع مو و پوست سر را در اثر استفاده طولانی مدت از چیزهایی مانند سیلیکون، محصولات حالت دهنده و نرم کننده ها پاک می کند. نکته مهم این است که شامپوهای شفاف کننده می توانند خشن باشند، بنابراین حتما با نرم کننده دنبال کنید و فقط هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.

شامپوی ضد شکستگی

شامپوهای ضد شکستگی برای موهای بلند یا آسیب دیده فرموله شده اند. آنها برای پاکسازی ملایم مو و ایجاد درخشندگی براق طراحی شده اند. آنها به بازگرداندن تعادل pH مو و ترمیم آسیب کمک می کنند. برای کاهش موخوره و داشتن موهایی سالم تر و قوی تر می توانید از شامپوهای ضد شکستگی استفاده کنید.

شامپوی تصفیه کننده

با تمرکز بیشتر روی پوست سر تا روی خود مو، یک شامپوی تصفیه کننده دارای خواص پاک کنندگی، تسکین دهنده و ضد میکروبی است. شامپوهای تصفیه کننده به طور خاص موهای مستعد شوره را هدف قرار می دهند. برخی از ترکیبات گیاهی رایج در این نوع شامپوها عبارتند از قاصدک، عصاره پوست درخت بید و روغن درخت چای.

انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو
انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو

شامپو خشک

شامپوی خشک (از لحاظ فنی) یک شامپو نیست زیرا به سادگی روغن مو را جذب می کند، برخلاف تمیز کردن مو یا پوست سر. شامپوهای خشک می توانند مایع، پودری یا به صورت اسپری آئروسل باشند. مناسب برای روزهای بین روزهای شستشو، مقدار کمی از شامپوی خشک را مصرف کنید و آن را در ریشه های خود پخش کنید تا روغن و چربی اضافی جذب شود. فوراً سبوم را از ریشه شما جذب می کند و موهای شما را تازه تر از همیشه به نظر می رسد و بوی آن را می دهد. اگرچه، مهم است که توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از شامپوی خشک می تواند باعث تجمع و اثرات نامطلوب بر روی مو و پوست سر شما شود.

شامپو مرطوب کننده

یکی از دلایل اصلی خشکی یا ضعیف شدن موها، کمبود رطوبت در پوست سر است.این زمان استفاده از شامپوی مرطوب کننده است. تنها زمانی که ما استفاده از شامپو مرطوب کننده را توصیه نمی کنیم این است که موهای چرب دارید.

شامپو حجم دهنده

همانطور که از نام آن پیداست، شامپوهای حجم دهنده به طور خاص برای حجم دادن به موهای ظریف و نازک طراحی شده اند. آنها از فرمول های سبک تر ساخته شده اند تا موهای شما را سنگین نکنند. یک شامپو حجم دهنده با باز کردن کوتیکول مو عمل می کند و رشد آن را تشویق می کند.

شامپو موهای رنگ شده

اگر موهای رنگ شده دارید، احتمالاً با موهای خشک، رنگ پریده و کمبود رطوبت روبرو هستید. به همین دلیل، مهم است که از شامپویی که مخصوص موهای رنگ شده طراحی شده است استفاده کنید. برخلاف شامپوهای معمولی، شامپوی مخصوص موهای رنگ شده حاوی موادی است که رنگ موهای شما را از بین نمی برد. این کمک می کند تا مو های شما هیدراته، سالم و از آسیب محافظت شود.

انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو

شامپو موهای مجعد

موهای مجعد نسبت به سایر انواع مو خشک‌تر و وزتر هستند، به همین دلیل است که استفاده از مواد فوق‌العاده آبرسان در شامپو ضروری است.

شامپو غلیظ کننده

در حالی که شامپوهای حجیم کننده قفل ها را بلند می کنند، شامپوهای غلیظ کننده به لطف پروتئین هایی مانند کراتین و ویتامین هایی مانند پانتنول (نوعی ویتامین B5) رشته های شما را به طور موقت پهن می کنند.

شامپو ایمن رنگ

دو هدف شامپوی ایمن برای رنگ وجود دارد: جلوگیری از پاک شدن رنگ و درمان آسیب ناشی از سفید کننده یا رنگ. شامپو موهای رنگ شده نباید دارای مواد شیمیایی خشن مانند سولفات یا پارابن باشد، بنابراین از شامپوهای شفاف کننده خودداری کنید. شامپوهای بی رنگ نیز دارای موادی شبیه به شامپوهای مرطوب کننده و همچنین پروتئین اضافی خواهند بود.

انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو
انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو
شامپو ضد شوره

این شامپوهای تخصصی با استفاده از قارچ کش هایی مانند کتوکونازول، پیریتیون روی و دی سولفید سلنیوم قارچ ها را از بین می برند و شوره شل را کاهش می دهند. به دنبال چیزی کمتر شیمیایی هستید؟ روغن درخت چای یک قارچ کش طبیعی و یکی از ویژگی های بسیاری از شامپوهای ضد شوره است.

شامپو بدون سولفات

همانطور که در بالا ذکر شد، سولفات ها می توانند رطوبت را از مو و پوست سر شما بگیرند. شامپوهای بدون سولفات به جای ترکیبات شیمیایی خشن، حاوی مواد طبیعی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل و اسیدهای آمینه هستند.

شامپو ارگانیک/طبیعی

همانطور که ممکن است حدس بزنید، شامپوهای ارگانیک فاقد مواد شیمیایی خشن مانند پارابن و سولفات هستند. در عوض، آنها از مواد طبیعی به عنوان پاک کننده استفاده می کنند، از جمله روغن دانه شاهدانه، روغن رزماری، پوست پرتقال، اسطوخودوس و آلوئه ورا.

بنابراین کدام نوع شامپو برای شما مناسب است؟

خوب، ساده ترین راه برای فهمیدن این موضوع، وضعیت پوست سرتان است.

اگر پوست سرتان چرب است…

به دنبال برچسب هایی باشید که حجم دهنده، تقویت کننده یا متعادل کننده هستند.

اگر پوست سرتان چرب است، یک شامپو شفاف‌ کننده می‌تواند بهترین دوست شما باشد، اما مراقب باشید زیاد از آن استفاده نکنید و پوست سرتان را خشک نکنید.

زمان بیشتری را صرف کار کردن شامپو روی پوست سر خود کنید تا چربی آن از بین برود و پوست سر خود را کاملا بشویید.

پس از شامپو کردن، از هرگونه نرم کننده روی پوست سر خودداری کنید. قبل از اینکه موهایتان را خوب آبکشی کنید، روی قسمت میانی و انتهای موهایتان تمرکز کنید.

انواع مختلف شامپو، نحوه انتخاب، شناخت و استفاده از انواع شامپو برای مو

اگر پوست سرتان خشک است…

از شامپوهای تقویت کننده، تقویت کننده و حجم دهنده خودداری کنید. این محصولات می توانند رطوبت مورد نیاز پوست سر شما را از بین ببرند.

اگر پوست سر شما فقط کمی خشک است و خارش یا پوسته پوسته شدن کمی دارد، به دنبال برچسب شامپویی باشید که رطوبت، هیدراتاسیون یا صاف شدن را افزایش می دهد.

از شامپوهایی که حاوی سولفات هستند، که برای مو و پوست سر شما بسیار خشک می‌کنند، خودداری کنید.

اگر پوست سرتان نه خشک است و نه چرب، شامپوی خود را بر اساس نوع مو و نتایج دلخواه انتخاب کنید…

شامپوهای مرطوب کننده برای افزایش رطوبت، درخشندگی و نرمی موها عالی هستند. آنها همچنین برای موهای ضخیم، مجعد یا درشتی که فاقد رطوبت هستند، مناسب هستند.

شامپوهای حجم دهنده برای تقویت بیشتر موها بدون اینکه موها را سنگین کنند، در صورتی که موهای شما نرم یا سست هستند، عالی هستند.

یک شامپوی معمولی یک گزینه خوب در میانه راه است. شامپوهای معمولی خیلی مرطوب کننده نیستند، اما موهای شما را خشک نمی کنند.

شامپو موهای مجعد فوق العاده آبرسان است و حاوی موادی است که موخوره را بدون سنگین کردن فرها کاهش می دهد.

نتیجه نهایی

داشتن موهای سالم و براق یک هدف دست نیافتنی نیست. با برداشتن اولین قدم و تجزیه و تحلیل نوع موی خود، به خوبی در مسیر مراقبت از موی رویاهای خود قرار دارید.

با گزینه های بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، انتخاب شامپو می تواند بسیار خسته کننده باشد. این فاکتورها به شما کمک می کند تا به سرعت شامپویی را با مواد، بافت و فواید مناسب برای موهایتان کشف کنید.

منبع: www.nordstrom.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *