مجله

روغن گلرنگ برای پوست: فواید، استفاده و عوارض جانبی

روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن

فهرست مطالب

روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن

استفاده از روغن گلرنگ برای پوست آنطور که باید رایج نیست. این روغن از دانه های گلرنگ استخراج می شود و خاصیت نرم کنندگی، ضد قارچی و ضد میکروبی دارد. با صاف نگه داشتن پوست و مرطوب نگه داشتن آن به بهبود ظاهر آن کمک می کند. در این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی سلامتی وزیبایی با موضوع روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست ونحوه استفاده از آن به بررسی فواید روغن گلرنگ برای مراقبت از پوست، انواع آن، نحوه استفاده از روغن گلرنگ و عوارض جانبی احتمالی آن می پردازیم. 

روغن گلرنگ فواید متعددی برای پوست دارد، به همین دلیل است که به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. با این حال، این روغن مغذی و سبک به اندازه سایر روغن های پوست و بدن محبوب نیست. اگر پوست چرب داشته باشید روغن گلرنگ را دوست خواهید داشت زیرا بافتی غیر چرب دارد و احساس چسبندگی نمی کند. به مرطوب نگه داشتن پوست خشک کمک می کند. همچنین می تواند افزودنی عالی برای روتین مراقبت از پوست شبانه شما باشد زیرا سلامت کلی پوست را ارتقا می دهد. اگر هنوز روغن گلرنگ را امتحان نکرده اید، آن را امتحان کنید و ببینید پوستتان چه احساسی دارد. با این حال، مطمئن شوید که روغن گلرنگ ۱۰۰٪ خالص و ارگانیک تهیه کنید.

protip_iconروغن گلرنگ چیست؟
روغن نباتی حاصل از دانه های گیاه گلرنگ (Carthamus tinctorius L.)

فواید آن چیست؟
دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند به تولید سبوم، بافت پوست، لکه های تیره و تغییر رنگ کمک کند.

چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟
می توان آن را با خیال راحت برای مرطوب کردن استفاده کرد، به خصوص توسط افرادی که پوست حساس دارند.

چند وقت؟
محصولات حاوی روغن گلرنگ را می توان هر روز استفاده کرد.

احتیاط
ممکن است کمی کودوژنیک باشد، که می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در برخی افراد به آن شود.

روغن گلرنگ چیست؟

روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن
روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن

روغن گلرنگ از دانه های گیاه گلرنگ Carthamus tinctorius استخراج می شود . این گیاه بومی مصر، شرق آسیا و سواحل غربی آمریکای شمالی است. روغن گلرنگ از روش های پرس سرد یا استخراج با حلال معمولی به دست می آید. این روغن به دلیل طعم سبکی که دارد یک روغن غذایی شناخته شده است. اما محبوبیت آن در صنعت مراقبت از پوست در حال افزایش است.

روغن گلرنگ دارای محتوای اسید لینولئیک غنی است که برای پوست مفید است. جدای از آن، فواید بسیار دیگری برای پوست دارد.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

فواید روغن گلرنگ برای پوست

درمان اختلالات پوستی: 

روغن گلرنگ برای درمان عفونت های پوستی استفاده می شود . همچنین ممکن است به کاهش خطر سرطان پوست کمک کند. روغن همچنین ممکن است به تسریع بهبود زخم کمک کند.

دارای خواص ضد میکروبی:

 روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد میکروبی خوبی است . با مخمر، قارچ ها و باکتری هایی که مانع از بهبود زخم می شوند، مبارزه می کند.

فواید تغذیه ای را ارائه می دهد:

روغن گلرنگ اغلب در محصولات آرایشی و بهداشتی به عنوان نرم کننده استفاده می شود. سرشار از اسیدهای چرب اولئیک، لینولئیک و امگا ۶ است. محتوای بالای اسید لینولئیک ظاهر پوست را بهبود می بخشد. همچنین از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند. اسید لینولئیک حاوی ویتامین های A، D، E و K است. ویتامین E به بهبود سلامت پوست کمک می کند. روغن گلرنگ به درمان کمبود اسیدهای چرب ضروری کمک می کند و پوست تحریک شده و ساییده شده را تسکین می دهد.

به مهار ملانین کمک می کند: 

دانه های گلرنگ حاوی مشتقات سروتونین و آکاستین هستند که از تشکیل ملانین جلوگیری می کنند و به بهبود رنگ پوست کمک می کنند. این نشان می دهد که ممکن است به روشن شدن حلقه های تیره، لکه های تیره و سایر تغییر رنگ های پوست کمک کند.

افزایش رطوبت پوست: 

روغن گلرنگ پوست را مرطوب کرده و از آن محافظت می کند. آبرسانی پوست را افزایش می دهد و از از دست دادن آب جلوگیری می کند. همچنین اعتقاد بر این است که این روغن عملکرد سد پوستی را تنظیم می کند.

بیشتر بخوانید: روغن ماهی برای رشد مو

ت را تسکین می دهد: 

روغن دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است از پوست محافظت کند. در فرمولاسیون های آرایشی برای مدیریت آکنه استفاده می شود.

دارای خواص آنتی اکسیدانی:

روغن گلرنگ حاوی پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و کلروفیل ها است که دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی هستند. این خواص آنتی اکسیدانی به مبارزه با آسیب اکسیداتیو و ارتقای سلامت پوست کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که کرم های حاوی روغن گلرنگ ممکن است از آسیب نور جلوگیری کرده و علائم پیری پوست را کاهش دهد.

روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن

کاهش التهاب:

روغن گلرنگ دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است که به کاهش التهاب کمک می کند. استفاده از روغن گلرنگ ممکن است به کاهش درد و تورم کمک کند، به خصوص در دوره بعد از عمل. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی موش ها، ثابت شد که دوز ۳۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم روغن گلرنگ اثرات تسکین درد مشابهی با ۱۰ میلی گرم بر کیلوگرم ناپروکسن سدیم در آزمایش های خاص دارد. همچنین به کاهش تورم در پنجه موش ها کمک کرد. این مطالعه نشان می‌دهد که روغن گلرنگ، به‌ویژه در دوز مشخص، پتانسیل یک مسکن طبیعی را دارد. مطالعه دیگری نیز تأیید می کند که وجود ویتامین E به فعالیت های ضد التهابی روغن کمک می کند.

اینها فوایدی است که روغن گلرنگ می تواند برای پوست شما داشته باشد. آیا می دانید که روغن گلرنگ در دو نوع موجود است؟

انواع روغن گلرنگ

روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن
روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن
  • روغن گلرنگ معمولی: این روغن طبیعی غلیظ و بی بو است. از دانه های گلرنگ استخراج می شود و می توان از آن برای پخت و پز و مصارف آرایشی و دارویی استفاده کرد. استفاده از آن روی پوست بی خطر است. روغن گلرنگ معمولی را می توان بیشتر به دو نوع طبقه بندی کرد که با توجه به محتوای اسیدهای چرب غیر اشباع آنها متمایز می شوند.
  • روغن گلرنگ لینولئیک: این روغن سرشار از اسیدهای چرب چند غیراشباع است. حاوی ۶۸-۷۹ درصد لینولئیک اسید است. به دلیل محتوای بالای اسید لینولئیک، اغلب در لوازم آرایشی مراقبت از پوست نیز استفاده می شود.
  • روغن گلرنگ اولئیک: این روغن سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است   این روغن عمدتاً به عنوان روغن خوراکی در صنایع غذایی به دلیل محتوای چربی اشباع پایین آن استفاده می شود.
  • اسانس گلرنگ: این روغن از گلبرگ های گلرنگ استخراج و فشرده و تقطیر می شود. می توان آن را با سایر روغن های ضروری و حامل برای افزایش مزایای مراقبت از پوست جفت کرد. نمی توان آن را بلعید، بلکه فقط به صورت موضعی استفاده می شود.

نحوه استفاده از روغن گلرنگ برای پوست

۱٫ روغن گلرنگ برای آکنه

روغن گلرنگ دارای خواص ضد التهابی است و اغلب در درمان آکنه ولگاریس و جوش استفاده می شود. این روغن همچنین باعث بهبود زخم می شود و به بهبود ضایعات آکنه  یا اسکار کمک می کند.

آنچه شما نیاز دارید

  • عسل، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
  • بلغور جو دوسر، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن گلرنگ ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

روش

  1. عسل، بلغور جو دوسر و روغن گلرنگ را با هم مخلوط کنید.
  2. مخلوط را کاملا هم بزنید.
  3. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند.
  4. صورت خود را کمی خیس کنید و به آرامی شروع به مالش دهید تا از شر ماسک خلاص شوید.
  5. صورت خود را با آب سرد تمیز کرده و خشک کنید.
  6. با یک مرطوب کننده دنبال کنید.

protip_iconهمچنین می توانید آلوئه ورا را به این مخلوط اضافه کنید تا به آبرسانی و تسکین پوست کمک کند.

۲٫ روغن گلرنگ برای اگزما

اگزما یک بیماری التهابی پوستی با خارش است. سد پوستی را ناکارآمد می کند.

طبق گزارش انجمن ملی اگزما ، تقریباً ۳۱٫۶ میلیون نفر در ایالات متحده که ۱۰٫۱٪ از جمعیت را تشکیل می دهند، تحت تأثیر اشکال مختلف اگزما هستند. تخمین زده می شود که از هر ۱۰ نفر ۱ نفر در مقطعی از زندگی خود به این بیماری پوستی مبتلا می شود که بیشترین شیوع آن در اوایل کودکی رخ می دهد. در میان بزرگسالان مبتلا به درماتیت آتوپیک متوسط ​​تا شدید (AD)، ۶۰٫۵٪ گزارش کردند که در دو هفته گذشته خارش شدید یا غیر قابل تحملی را تجربه کرده اند. علاوه بر این، ۸۶٪ خارش روزانه را گزارش کردند، در حالی که ۶۳٪ خارش را برای حداقل ۱۲ ساعت در روز گزارش کردند.

بهترین گزینه های درمانی آن شامل نرم کننده ها و محصولات ضد التهابی موضعی است. روغن گلرنگ برای بهبود عملکرد سد محافظ پوست شناخته شده است. همچنین خاصیت ضد التهابی دارد و از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند.

آنچه شما نیاز دارید

  • روغن گلرنگ چند قطره یا به میزان لازم

توجه: می توانید روغن گلرنگ را با اسانس نیز جفت کنید.

روش

  1. روزی یک یا دو بار کمی روغن گلرنگ به محل آسیب دیده بمالید و بگذارید کاملا جذب شود.
  2. همچنین می توانید آن را قبل از رفتن به رختخواب بمالید و بگذارید یک شب بماند.

۳٫ روغن گلرنگ برای چین و چروک

روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن
روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن

روغن گلرنگ به دلیل داشتن اسید لینولئیک برای بهبود بافت پوست و ترویج تجدید سلول های پوست شناخته شده است. گنجاندن آن در روتین زیبایی می تواند به بهبود سلامت و رنگ پوست کمک کند. خواص آنتی اکسیدانی این روغن به کاهش علائم پیری از جمله چین و چروک کمک می کند.

آنچه شما نیاز دارید

  • روغن گلرنگ چند قطره یا به میزان لازم

روش

  1. هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید، روغن گلرنگ را به صورت خود بمالید. صبح روز بعد آن را بشویید.
  2. همچنین می توانید آن را با روغن های ضروری دیگر مانند اسطوخودوس یا درخت چای مخلوط کنید. حتی ممکن است از روغن گلرنگ به عنوان جایگزینی برای مرطوب کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش تهیه روغن پیاز در خانه برای رشد مو

۴٫ روغن گلرنگ برای حلقه های تیره و روشن کننده پوست

قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید، آسیب های محیطی و سایر عوامل بیرونی به طور مداوم پوست را بمباران کرده و بر سلامت آن تأثیر می گذارد. این آسیب به صورت علائم اولیه پیری، حلقه های تیره، لکه های تیره، تغییر رنگ و آسیب نوری ظاهر می شود . روغن گلرنگ را می توان برای مهار ملانین استفاده کرد. ممکن است به روشن شدن حلقه های تیره، لکه های تیره و سایر تغییر رنگ ها کمک کند. 

آنچه شما نیاز دارید

  • روغن گلرنگ چند قطره

روش

  1. چند قطره روغن گلرنگ را به آرامی با نوک انگشتان خود درست قبل از خواب دور چشمان خود بمالید. این روغن به عنوان یک سرم عالی برای زیر چشم عمل می کند.
  2. آن را روی تمام صورت خود بمالید و آن را با روتین مراقبت از پوست شبانه خود دنبال کنید تا روند روشن شدن پوست تسریع شود.

پایان ریزش مو برای هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان با بهترین شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا

خرید بهترین شامپو رشد مو برای پایان دادن به ریزش مو

شامپو رشد مو گیاهی توسط متخصصین مجرب و داروسازان کانادایی تهیه و تولید شده است.

ازجمله خواص شامپو ضد ریزش مو ویتامینه و گیاهی و ارگانیک ،ضد پیری و احیاء کننده موهای مرده و فولیکول های ضعیف، ترمیم ساقه های نازک و ضعیف، ترمیم غشاء آسیب دیده پوست سر و شوره سر می باشد.

اگر مصرف کننده حتی دارای تارهای مو ضعیف و نازک باشد ولی سر به صورت کامل طاس نشده باشد امکان درمان و رویش مجدد مو ها با این شامپو رشد مو وجود دارد، حتی اگر علت آن عامل وراثت (ارثی و ژنتیکی) باشد.

۵٫ روغن گلرنگ برای افزایش رطوبت پوست

بافت غیر چرب روغن گلرنگ آن را به یک مرطوب کننده عالی پوست تبدیل می کند. این شبیه به یک مرطوب کننده است و به حفظ تعادل رطوبت پوست شما کمک می کند.

آنچه شما نیاز دارید

  • روغن گلرنگ چند قطره

روش

  1. اگر از ماسک صورت مبتنی بر روغن استفاده می کنید، می توانید آن روغن را با روغن گلرنگ جایگزین کنید یا چند قطره روغن گلرنگ را به دستور موجود اضافه کنید.
  2. برای استفاده روزمره، ۱۵ قطره گلرنگ را به یک بطری اضافه کنید. آن را با روغن حامل دیگری ترکیب کنید (می توانید از روغن بادام شیرین یا هسته انگور استفاده کنید).
  3. مقدار کمی از مخلوط را دو بار در روز روی صورت خود بمالید. در طول روز از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کند و اگر در طول شب بماند آن را مرطوب نگه می دارد.

protip_iconمی توانید روغن های حامل مانند روغن بادام شیرین یا روغن نارگیل را با روغن گلرنگ مخلوط کنید تا آبرسانی بیشتری به پوست خود ارائه دهید.

عوارض جانبی روغن گلرنگ

روغن گلرنگ در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند مرطوب کننده ها و لوسیون های برنزه کننده استفاده می شود. به طور کلی بی خطر و غیر سمی در نظر گرفته می شود. اغلب برای درمان پوست ساییده شده و تحریک شده استفاده می شود. با این حال، مطالعه‌ای که روی حیوانات انجام شد نشان داد که روغن گلرنگ رقیق‌نشده ممکن است کمترین تحریک پوستی را ایجاد کند. روغن گلرنگ همچنین ممکن است کمی کمدوژن باشد که  ممکن است پوست را تحریک کند. بنابراین، برای بررسی هرگونه واکنش نامطلوب یا آلرژیک به پوست باید یک پچ تست انجام شود.

روغن گلرنگ شبیه روغن آفتابگردان است که به دلیل فواید پوستی آن شناخته شده است. بنابراین چه چیزی روغن گلرنگ را از روغن آفتابگردان متمایز می کند؟

روغن آفتابگردان در مقابل روغن گلرنگ برای پوست

روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن
روغن گلرنگ چیست؟ انواع روغن گلرنگ، فواید و عوارض روغن گلرنگ برای پوست و نحوه استفاده از آن

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، روغن آفتابگردان نسبتاً شبیه روغن گلرنگ است. هر دو حاوی مقادیر زیادی اسید لینولئیک هستند. آنها همچنین برای بهبود عملکرد سد پوست شناخته شده اند و نرم کننده های فوق العاده ای هستند که سلامت پوست را بهبود می بخشند.

با این حال، روغن گلرنگ به اندازه روغن آفتابگردان شناخته شده و مورد تحقیق نیست. همچنین در مقایسه با روغن آفتابگردان، محتوای چربی اشباع کمتری دارد.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

پاسخ به سوالات متداول

روغن گلرنگ برای چه نوع پوستی مناسب است؟

روغن گلرنگ سبک و بدون چربی است و برای انواع پوست مناسب است. حتی اگر پوست حساسی دارید می توانید از آن استفاده کنید.

روغن گلرنگ مرطوب کننده است یا آب بند؟

روغن گلرنگ یک مرطوب کننده عالی است که به سرعت جذب پوست می شود.

آیا گلرنگ همان زعفران است؟

خیر، گلرنگ و زعفران یکی نیستند. با این حال، بسیاری از مردم از گلرنگ به عنوان جایگزینی برای زعفران استفاده می کنند.

pH روغن گلرنگ چقدر است؟

روغن گلرنگ اسیدی است و پس از هضم PH آن ۵٫۵ است.

سخن پایانی
  • روغن گلرنگ با خواص ضد میکروبی و ضد قارچی خود می تواند برای پوست شما مفید باشد.
  • سرشار از اسیدهای چرب مرطوب‌کننده و ویتامین‌های مهم است که به تغذیه، صاف و بدون عفونت پوست شما کمک می‌کند.
  • در حالی که روغن گلرنگ ممکن است به مقابله با آکنه، اگزما، پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی کمک کند، اما ممکن است انواع خاصی از پوست را تحریک کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *