مجله

نحوه جلوگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو

نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی

فهرست مطالب

نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی

یک مدل موی صاف و براق، چیزی است که همه ما آرزویش را داریم. شل کننده های مو یک راه عالی برای تبدیل موهای مجعد به موهای صاف ابریشمی هستند. با این حال، این روند با شکستگی آرام مو همراه است. شل‌کننده‌های مو از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند که پروتئین‌های طبیعی مو را تجزیه می‌کنند و موها را خشک، شکننده و به راحتی می‌شکنند. خوشبختانه، راه‌هایی برای جلوگیری از شکستگی در هنگام استفاده از شل‌کننده وجود دارد. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی همراه ما باشید.

چرا آرامش‌دهنده‌ها باعث ریزش مو می‌شوند؟

شل کننده های مو حاوی مواد شیمیایی خشن هستند و ممکن است باعث شکستگی مو شوند. آنها همچنین حاوی لیمو هستند که معمولا در رقیق کننده های رنگ و پاک کننده های شیمیایی استفاده می شود. این مواد شیمیایی به کوتیکول‌ها و قشر مو نفوذ می‌کنند و ساختار پروتئین مو را تغییر می‌دهند (برای شل کردن فر و حلقه‌ها). این فرآیند موها را ضعیف و شکننده می کند. در صورت عدم مراقبت صحیح، شل کننده مو نیز ممکن است با پوست سر تماس پیدا کند. و ممکن است باعث سوختگی و تاول شود.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، باعث درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان می شود.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

با روش های زیر می توانید از شکستگی مو جلوگیری کنید . 

چگونه از شکستگی آرام مو جلوگیری کنیم؟

نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی
نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی

نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی

موهای خود را مرطوب کنید

مواد شیمیایی شدید موجود در شل کننده های مو، بافت موهای شما را تغییر می دهد و می تواند آن را خشک کند. همچنین آن را مستعد شکستگی می کنند. ممکن است هر هفته به سراغ درمان های مرطوب کننده بروید. حداقل یک بار در ماه یک اسپا انجام دهید. بخار، کوتیکول های مو را باز می کند و به رطوبت اجازه می دهد تا به ساقه مو نفوذ کند.

همچنین می توانید مخلوطی از روغن نارگیل و زیتون را به پوست سر و تارهای موی خود بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و با شامپو گیاهی بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید. موهای خود را با حوله خشک کنید و به آرامی روغن آرگان را به تارهای موی خود بمالید.

یک درمان پروتئینی دریافت کنید

شل کننده مو می تواند تارهای مو را ضعیف کند و درمان پروتئین می تواند به تقویت مو کمک کند.  درمان‌های پروتئینی با کراتین  ، کلاژن  یا پروتئین وی، موهای شما را قوی و سالم نگه می‌دارد و از شکستگی مو جلوگیری می‌کند. کسانی که موهای کوتاه دارند ممکن است هر ۴ تا ۶ هفته یکبار نیاز به درمان پروتئین داشته باشند. افرادی که موهای بلندتری دارند می توانند هر ۱۲ هفته یک بار از پروتیین درمانی استفاده کنند. با این حال، زیاده روی نکنید. پروتئین بیش از حد در مو می تواند آن را خشک و شکننده کند. تعادلی بین درمان پروتئین و مرطوب کردن مو ایجاد کنید. رشته های سخت و شکننده نیاز به هیدراتاسیون بیشتری دارند. 

از شانه دندانه پهن استفاده کنید

شل کننده های مو می توانند موها را ضعیف و شکننده کنند. استفاده از شانه ی قیچی فقط به موها آسیب بیشتری می رساند. شانه دندانه پهن به کاهش اصطکاک و احتمال شکستگی مو کمک می کند.

از پردازش بیش از حد خودداری کنید

موهای خود را مرتب شل نکنید. پردازش بیش از حد آسیب بیشتری خواهد داشت. لایه‌بندی شل‌کننده‌های مو بر روی موهایی که از قبل شل شده‌اند، می‌تواند با خشک کردن بیشتر موها و حتی کمبود پروتئین (که منجر به ریزش و شکستگی مو می‌شود) بر سلامت موهای شما تأثیر منفی بگذارد. با آرایشگر خود صحبت کنید تا متوجه شوید زمان مناسب برای استراحت مجدد موهایتان چیست.

از رنگ مو اجتناب کنید

سفید کردن و/یا رنگ کردن موهایی که از قبل شکننده شده اند می تواند اوضاع را بدتر کند. با این حال، اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید، ممکن است از رنگ های غیر دائمی و آبکشی های رنگی استفاده کنید که آسیب را کاهش می دهد. همچنین باید حداقل ۲ تا ۳ هفته قبل از رنگ کردن موهای آرام خود صبر کنید.

از روسری استفاده کنید

محافظت از موهای شما در برابر اصطکاک و نور خورشید می تواند تارهای شما را از خشک شدن بیشتر جلوگیری کند. قبل از اینکه زیر نور خورشید قرار بگیرید یا بخوابید، یک شال ساتن را دور تارهای موهایتان بپیچید و آن را در انتهای آن جمع کنید.

از مدل موهای شل استفاده کنید

از پیچ و تاب کردن، گره های بانتو، قیطان، قیطان بافی و غیره اجتناب کنید. در حالی که هدف اصلی آرامش موهای شما صاف کردن آن است، چرخاندن بیش از حد موهایتان برای رسیدن به یک مدل موی خاص ممکن است منجر به شکستگی شود. مدل موهای شل مانند دم اسبی نرم می تواند به جلوگیری از شکستگی مو کمک کند.

از ابزارهای حرارتی اجتناب کنید

قرار دادن موهای خود در معرض ابزارهای حالت دهنده حرارتی زمانی که موهای شما در حال حاضر شکننده هستند می تواند منجر به شکستن و آسیب بیش از حد مو شود. روش شستشو و مراقبت از مو را امتحان کنید تا بعد از شستن موهای خود از سشوار استفاده نکنید. اما اگر نیاز به استفاده از سشوار دارید، این کار را در محیط خنک انجام دهید یا از محافظ حرارتی استفاده کنید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان وزی، درمان موخوره و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

اینها روش هایی هستند که می توانید شکستگی مو را پس از درمان آرامش بخش کاهش دهید. نکات زیر را در مورد مراقبت از موهای خود پس از درمان بررسی کنید.

نکات مراقبت از مو برای داشتن موهایی آرام

نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی
نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی
  • از نرم کننده های عمیق برای موهای خود استفاده کنید.
  • هفته ای یکبار از ماسک مرطوب کننده استفاده کنید.
  • یک بار در ماه یک اسپا مو انجام دهید.

نشانه هایی که به شما می گوید موهای خود را آرام نکنید

مراقب علائم زیر باشید تا بدانید که آیا زمان آن رسیده است که موهای خود را آرام نکنید.

  • پوست سر شما همیشه خارش دارد. همچنین هر بار که موهای خود را شل می کنید می سوزد.
  • شما شوره سر مزمن دارید.
  • ریزش موی بیش از حد دارید.

آیا میدانستید؟ مطالعات نشان می دهد که شل کننده های مو ممکن است متابولیسم  استروژن  را در زنان یائسه تغییر دهند. در نتیجه ممکن است مو را ضعیف کرده و رشد آن را کاهش دهد.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث قطع ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی

نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی
نحوه پیشگیری از شکستگی آرام مو و نکات مراقبت از مو برای داشتن موهای ابریشمی

در حالی که آرام‌کننده‌ها می‌توانند موهای مجعد شما را متحول کنند و آن‌ها را ابریشمی و صاف کنند، اما خطرات آسیب‌دیدگی مو را به همراه دارند. مواد شیمیایی شدیدی که به ساقه مو نفوذ می کنند نه تنها ساختار پروتئینی آن را تغییر می دهند بلکه آن را شکننده و مستعد شکستن می کنند. با این حال، انجام چند اقدام احتیاطی ساده می تواند به کاهش آسیب کمک کند.

به طور خلاصه، شل کننده های مو، موهای مجعد را به موهای صاف و ابریشمی تبدیل می کنند. اما آنها از مواد شیمیایی خشن برای شکستن پیوندهای موجود در موهای مجعد استفاده می کنند تا آنها را صاف کنند. این باعث می شود موهای مجعد بیشتر در برابر آسیب، مانند خشکی و شکستگی مو، باز شوند. در برخی موارد ممکن است باعث سوختگی وتاول نیز شود. 

برای کاهش شکستگی آرام مو، یک برنامه روتین نگهداری مو ایجاد کنید که در آن موهای خود را مرطوب کنید، درمان های پروتئینی مو را انتخاب کنید، از شانه های دندانه پهن استفاده کنید، از پردازش بیش از حد موهای خود اجتناب کنید و رنگ کردن موهای خود را برای مدتی متوقف کنید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، از حالت دادن به مو با ابزارهای حالت دهنده حرارتی و بستن موهای خود با مدل موی سفت خودداری کنید. این نکات را با یک سبک زندگی خوب، رژیم غذایی سالم و فعالیت های کاهش استرس همراه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

پاسخ به سوالات متداول

در سال چند بار باید موهای خود را صاف کنید؟

محدود کردن آرام‌کننده‌ها به سه بار در سال بی‌خطر است. برای کار کردن باید به اندازه کافی رشد موی جدید (حداقل یک اینچ) داشته باشید و اکثر ما رشد چندانی نداریم. صاف کردن موهای خود ۳-۴ بار در سال با فاصله ۳-۴ ماه در این بین ایده آل خواهد بود.

آیا روغن نارگیل برای موهای آرام خوب است؟

بله. ریلکس کردن موها را ضعیف می کند و باعث از بین رفتن مواد مغذی ضروری آن می شود. روغن نارگیل برای تغذیه موهای آرام شما بسیار عالی است زیرا به ساقه نفوذ می کند و پروتئین ها را مسدود می کند تا از ریزش آنها جلوگیری کند.

چرا موهای آرام من پف کرده است؟

درست مانند مواد شیمیایی موجود در صاف کننده ها، موهای شما را خشک و شکننده می کند، آنها نیز باعث وز شدن زیادی می شوند. به دلیل از بین رفتن مواد مغذی ضروری و کمبود رطوبت است. اگر به درستی حالت داده و نگهداری نشود، همه اینها می تواند به موهای شما حالتی پف کرده بدهد.

سخن پایانی
  • در حالی که صاف کننده های مو کمک می کنند فرهای شما را به موهای صاف تبدیل کنند، این محصولات مو مملو از مواد شیمیایی هستند که ممکن است موهای شما را خشک و شکننده کنند.
  • مرطوب نگه داشتن موهایتان با ماسک ها یا درمان های پروتئینی و پرهیز از حالت دادن حرارتی یا رنگ مو به حفظ سلامت و درخشندگی موهای شما کمک می کند.
  • شوره سر مزمن یا ریزش بیش از حد مو ممکن است به این نکته اشاره داشته باشد که شل کردن موها بیشتر از اینکه به پوست سر و موی شما کمک کند، ضرر دارد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *