مجله

۸ راه برای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست

راههای گرفتن مکیدن شست کودک

راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست

بیشتر کودکان تمایل به مکیدن انگشت شست خود دارند. این رفتار معمولا از اوایل کودکی شروع می شود و ممکن است تا جایی پیش برود که باید کودک خود را از مکیدن شست جدا کنید. مکیدن انگشت علاوه بر اینکه عادتی غیربهداشتی است، می‌تواند اثرات نامطلوبی نیز داشته باشد. به عنوان مثال، مکیدن انگشت شست به صورت تهاجمی و مکرر می تواند احتمال ابتلای کودک شما به ناهنجاری های دهانی را افزایش دهد. برای یادگیری چند نکته که ممکن است به کودک شما کمک کند مکیدن انگشت شست خود را ترک کند، به خواندن این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست ادامه دهید.

چرا نوزادان شست خود را می مکند؟

نوزادان معمولاً شست خود را می مکند زیرا دارای رفلکس های ریشه زایی و مکیدن طبیعی هستند. این رفلکس ها باعث می شوند که انگشتان شست/انگشت خود را داخل دهان خود قرار دهند. همچنین اعتقاد بر این است که مکیدن شست باعث می شود نوزاد احساس امنیت و آرامش کند. برخی از نوزادان زمانی که نیاز به آرامش دارند، به ویژه هنگام خواب، این عادت را ایجاد می کنند.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن با ترکیباتی ارگانیک می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

بنابراین، چه زمانی نوزادان شروع به مکیدن انگشت می کنند؟ در بخش بعدی همراه ما باشید.

راههای گرفتن مکیدن شست کودک

چه زمانی نوزادان شروع به مکیدن شست خود می کنند؟

راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست
راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست

نوزادان می توانند از هفته بیست و نهم بارداری شروع به مکیدن شست خود کنند   این عادت در بدو تولد ایجاد می شود و ممکن است تا ۲-۳ سال ادامه یابد. با این حال، اکثر کودکان تا ۶ ماهگی این کار را متوقف می کنند.

مطالعه ای که بر روی جمعیت ایالات متحده انجام شد نشان داد که ۷۳ درصد رفتار مکیدن انگشت غیر مغذی در کودکان بین ۲ تا ۵ سال مشاهده شد. همچنین عادت مکیدن انگشت یا پستانک در ۴۸ درصد کودکان در ۴ سالگی، ۱۲٫۱ درصد در کودکان بالای ۷ سال و ۱٫۹ درصد از کودکان ۱۲ ساله مشاهده شد. ترک این عادت بسیار مهم است، بنابراین برای کمک به فرزندان خود از داروهای خانگی زیر استفاده کنید.

مکیدن شست در کودکان مسئله مهمی نیست. در واقع، تا زمانی که دندان های دائمی کودک شروع به رویش نکنند، چندان نگران کننده نیست. هنگامی که دندان‌های دائمی شروع به ظاهر شدن کردند، بهتر است کودک شما این عادت را ترک کند تا از آسیب به دندان‌ها یا مشکلات مربوط به تراز فک جلوگیری کند.

بیشتر کودکان تمایل دارند مکیدن شست را خود به خود متوقف کنند. با این حال، اگر این کار بیش از حد انجام شود، ممکن است وقت آن رسیده باشد که والدین مداخله کنند و به کودک کمک کنند تا این عادت را ترک کند.

در زیر چند روش موثر ذکر شده است که می تواند به جلوگیری از مکیدن انگشت شست کودک شما کمک کند.

۸ بهترین راه برای توقف مکیدن شست در نوزادان

راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست

  1. سعی کنید و زمان را محدود کنید
  2. هشدار در مورد میکروب ها
  3. برخی از دندانگیرها را امتحان کنید
  4. زمانی را که تمایل به انجام آن دارند مشاهده کنید
  5. ستایش یا پاداش
  6. از استفاده از دستکش/پوشش انگشتی خودداری کنید
  7. منحرف کردن توجه
  8. صبور باشید و کمی بیشتر صبر کنید

چگونه مکیدن شست را در نوزادان متوقف کنیم؟

راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست
راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست

۱٫ سعی کنید و زمان را محدود کنید

با محدود کردن عادت مکیدن شست کودک به اتاق خواب یا قبل از چرت شروع کنید. سعی کنید و به آنها توضیح دهید که مکیدن انگشت شست نباید در ملاء عام انجام شود.

بگذارید کودک بداند که محدودیت زمانی مشخصی (مثلاً ۱۰ دقیقه) برای مکیدن انگشت شست خود در اتاق خواب دارد. به آرامی این محدودیت زمانی را طی چند هفته یا چند روز کاهش دهید تا زمانی که به طور کامل متوقف شوند.

۲٫ در مورد میکروب ها هشدار دهید

به کودک خود در مورد میکروب های روی دستانش و اینکه چگونه مکیدن انگشت شست می تواند باعث انتشار میکروب های عفونی و ایجاد بیماری شود، هشدار دهید. ترس از بلعیدن میکروب های مضر ممکن است یک عامل بازدارنده موثر در کمک به ترک عادت مکیدن انگشت به برخی از کودکان باشد.

۳٫ برخی از دندانگیر ها را امتحان کنید

روی آوردن به دندانگیر، که اساساً دندانگیر جویدنی است، می تواند به ترک عادت مکیدن انگشت شست کودک شما کمک کند. این یک جایگزین جذاب برای آنها است. ممکن است گزینه های زیادی برای این کار در اینترنت پیدا کنید.

۴٫ زمانی را که تمایل به انجام آن دارند مشاهده کنید

کودکان تمایل دارند انگشت شست خود را در هنگام چرت زدن یا هنگام تماشای تلویزیون بمکند . زمان مکیدن شست مورد علاقه فرزندتان را رعایت کنید. اگر هنگام تماشای تلویزیون است، ادامه دهید و آن را برای چند دقیقه خاموش کنید. همچنین می‌توانید هنگام خواب یک تکه دندانگیر را در دهان آن‌ها بگذارید تا به کودکتان کمک کنید مکیدن انگشت شست را متوقف کند.

اگر متوجه شدید که کودکتان وقتی می‌خواهد احساس امنیت کند، شست خود را می‌مکد، او را درگیر کنید. مطمئن شوید که آنها را در آغوش بگیرید و دستانشان را بگیرید. اگر فرزندتان کمی بزرگتر است، از او سؤال کنید که چرا احساس ناامنی یا ترس می کند. اجازه ندهید در این زمان انگشت شست خود را بمکند. کودک کم کم به جای مکیدن انگشت شست خود برای راحتی و امنیت به شما وابسته می شود.

۵٫ ستایش یا پاداش

کودک نوپا را هر بار که انگشت شست در دهان ندارد، تحسین کنید یا به او پاداش دهید. به ازای هر ساعتی که کودکتان بدون مکیدن انگشت شستش می‌گذرد، یک برچسب بدهید. این ممکن است باعث تشویق آنها شود و آنها را وادار کند که تلاش بیشتری برای ترک این عادت داشته باشند.

۶٫ از استفاده از دستکش/پوشش انگشتی خودداری کنید

یک جفت دستکش/روکش روی دستان کودک نوپاتان قرار ندهید تا او این عادت را ترک کند. این فقط باعث افزایش اضطراب کودک شما می شود. و وقتی به اندازه کافی بزرگ شدند، ممکن است دستکش ها را بردارید و دوباره شست خود را بمکند. در عوض، به آنها کمک کنید تا به آرامی این عادت را ترک کند.

۷٫ توجه آنها را منحرف کنید

سعی کنید هر بار که او را در حال مکیدن انگشت شست می بینید، توجه او را منحرف کنید. اگر فکر می کنید وقتی عصبی هستند انگشت شست خود را می مکند به آنها توپ استرس بدهید. اگر کودک نوپا هنگام بی حوصلگی انگشت شست را می مکد، او را مجبور کنید نقاشی بکشد، یا با اسباب بازی ها بازی کند.

۸٫ صبور باشید

به یاد داشته باشید، مکیدن شست یک عادت رایج در اکثر کودکان است. اکثریت کودکان با گذشت زمان از مکیدن انگشت شست خود دست می کشند. پس کمی صبور باشید و منتظر بمانید تا خودشان جلوی آن را بگیرند.

در حالی که مکیدن انگشت ممکن است در مراحل اولیه برای کودک تسکین دهنده و آرام بخش به نظر برسد، اما عوارض جانبی خود را نیز به همراه دارد. این عوارض جانبی معمولاً کاملاً تدریجی هستند و در آن دسته از کودکانی که شست خود را شدیداً و اغلب اوقات می مکند رخ می دهد.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

عوارض مکیدن شست چیست؟

راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست
راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست

عوارض مکیدن شست عبارتند از:

  • بدشکلی فک با ورود کودک به بزرگسالی
  • آسیب به ردیف دندان ها
  • دندان ها ممکن است به اطراف فشار داده شوند و منجر به اوربایت  یا آندربایت  شود 
  • تشکیل لب  به  دلیل مشکلات در تراز شدن استخوان فک
  • تغییر سقف دهان (کام)
  • بدشکلی استخوان در انگشت
  • انتشار میکروب های عفونی

راههای از شیر گرفتن کودک و مکیدن شست

بسیاری از مردم برای جلوگیری از مکیدن انگشت نوزادان مشکل دارند. اگرچه آنها در نهایت این عادت خود را متوقف می کنند، اما چند روش وجود دارد که می توانید آنها را سریعتر ترک کنید.

مکیدن شست در نوزادان و کودکان بسیار رایج است و مظهر ریشه زایی طبیعی و رفلکس های مکیدن آنها به حساب می آید. نوزادان ممکن است بلافاصله پس از تولد شروع به مکیدن انگشت شست خود برای آرامش خود و احساس راحتی کنند. در حالی که اکثر نوزادان تا شش ماهگی این عادت را ترک می کنند، در صورت ادامه این عادت، کودک نیاز به مداخله دارد. این عادت نه تنها ناخوشایند و غیربهداشتی است، بلکه ممکن است به محض ظاهر شدن دندان های دائمی منجر به تغییر شکل ساختاری دهان شود. بنابراین، مشاوره یا درمان مداوم پس از بزرگ شدن کودک ضروری است. تکنیک‌های انحراف، صبر، تمجید و پاداش برخی از شیوه‌های رایج برای کمک به کودکان برای ترک عادت مکیدن انگشت هستند.

پاسخ به سوالات متداول

کدام بدتر است – انگشت شست یا پستانک؟

جالب اینجاست که هم انگشت شست و هم پستانک دندان های کودک را به طور مشابه حرکت می دهند. مکیدن انگشت شست یا پستانک همیشه مضر نیست مگر اینکه تبدیل به عادت شود. حتی استفاده از محافظ انگشت می تواند به یک عادت بد تبدیل شود. باید اطمینان حاصل کنید که کودک قبل از رسیدن به سن سه سالگی این عادت را ترک می کند.. فراتر از این سن، می تواند بر رشد دندانی آنها تأثیر بگذارد و در نتیجه دندان های دائمی کج، ناهماهنگی بایت و مشکلات گفتاری ایجاد شود. با این حال، به یاد داشته باشید که پستانک را می توان برداشت، در حالی که انگشت شست نمی تواند! در نتیجه پستانک به مکیدن شست ارجحیت دارد.

آیا مکیدن شست ارثی است؟

خیر، مکیدن شست ارثی نیست. معمولاً نشانگر احساس ناامنی نوزاد است. چنین نوزادانی نیاز به حمایت دائمی از سوی والدین خود دارند که باید سعی کنند با روش های ملایم و پشتکار این عادت را از آنها بگیرند.

آیا مکیدن انگشت شست پس از قطع موفقیت آمیز آن عود کرده یا عود می کند و برخی از اقدامات پیشگیرانه چیست؟

خیر، مکیدن شست نمی تواند عود کند یا پس از قطع موفقیت آمیز آن بازگردد. معمولاً بعد از ۲-۴ سالگی از بین می رود. چند اقدام پیشگیرانه می تواند استفاده از جونده ها، راهنمایی آنها در مورد میکروب ها یا منحرف کردن توجه آنها باشد.

آیا می توان مکیدن شست را با رفتار یا عادت دیگری مانند یک وسیله راحتی یا اسباب بازی جایگزین کرد؟

بله، مکیدن انگشت شست را می‌توان با رفتار یا عادت دیگری جایگزین کرد، مانند یک وسیله راحت یا اسباب‌بازی، زیرا توجه آنها را منحرف می‌کند و آنها را درگیر می‌کند. برخی از فعالیت‌های آرام‌بخش مانند بازی با پازل یا بیرون زدن حباب نیز ممکن است کمک کننده باشد.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب و یکدست را بر روی بدن دارد.

برنزه کننده بدن فلورسان

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

سخن پایانی
  • مکیدن شست می تواند میکروب ها را پخش کند و به ردیف دندان های کودک شما آسیب برساند.
  • به کودک خود دندانگیرهای جویدنی بدهید تا عادت مکیدن انگشت شست را ترک کند.
  • هر ساعت کودک خود را تحسین کنید یا به او پاداش دهید تا مکیدن انگشت شست را متوقف کند.
  • مشاهده کنید که چه زمانی تمایل دارند انگشت شست خود را بمکند. اگر زمانی که می ترسند این کار را انجام می دهند، سعی کنید آنها را درگیر کنید تا آنها را ایمن کنید.
  • بدشکلی فک و مشکلات گفتاری در کودکانی که عادت به مکیدن انگشت دارند، شایع است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *