مجله

خطرات پیرسینگ سینه و راهکارهایی برای کاهش خطرات آن

خطرات پیرسینگ سینه

خطرات پیرسینگ سینه

شما می توانید تقریباً هر قسمتی از بدن خود را سوراخ کنید، از جمله سوراخ کردن نوک سینه ها. در حالی که پیرسینگ نوک سینه بسیار بی ضرر به نظر می رسد، اما خطراتی برای سلامتی دارد که باید از آنها آگاه باشید. شایع ترین خطرات آن عفونت ها و خونریزی هستند که معمولاً اندکی پس از پیرسینگ رخ می دهند، اما ممکن است حتی سال ها بعد نیز رخ دهند. اسکار، پارگی و آسیب عصبی نیز ممکن است. اینها ممکن است به نحوه انجام سوراخ کردن، تمیز نگه داشتن زخم یا هر دو مربوط باشد. این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی با دقت به برخی از خطرات پیرسینگ سینه و بدن می پردازد. همچنین چند نکته ساده در مورد کارهایی که می توانید برای کاهش خطرات انجام دهید و راهکاری برای بزرگتر کردن سینه ها به طور طبیعی ارائه می دهد.

ویروس های منتقله از طریق خون، هنگام انجام هر نوع سوراخ، می تواند خطر ابتلا به ویروس های منتقله از طریق خون را افزایش دهد، به خصوص اگر تجهیزات مورد استفاده به درستی تمیز و استریل نشده باشند. در اینجا چند ویروس وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. ویروس هرپس سیمپلکس خطر ابتلا به ویروس هرپس سیمپلکس از طریق سوراخ کردن دهان وجود دارد، اما شواهدی از سوراخ شدن پوست یا سوراخ کردن نوک پستان وجود ندارد.

پاسخ به سؤالات متدوال در مورد پیرسینگ سینه

خطرات پیرسینگ سینه و سوراخ کردن نوک سینه

آیا پیرسینگ نوک پستان خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد؟

از آنجایی که پیرسینگ نوک پستان با افزایش خطر آبسه و کلوئید مرتبط است، برخی افراد تصور می کنند که سوراخ کردن نوک سینه می تواند باعث رشد غیر طبیعی دیگری مانند سرطان سینه شود. این درست نیست. مطالعه‌ای در سال 2018 که در Dermatology Online منتشر شد، گزارش داد که آبسه‌های ناشی از سوراخ کردن نوک سینه در تحقیقات اولیه گاهی با سرطان سینه التهابی اشتباه گرفته می‌شوند.

آیا هنگام سوراخ کردن نوک سینه ها تغییر می کند؟

ممکن است سینه ها بیشتر قابل توجه یا سینه ها برجسته تر به نظر برسند، اما نوک سینه ها و آرئول ها تغییر نمی کنند.

آیا می توان با نوک سینه های سوراخ شده شیر داد؟

بله، می توانید، اما باید قبل از شیردهی زیورآلات را بردارید. این برای این است که کودک شما در آن خفه نشود و برای حفظ بهداشت و پاکیزگی.

برداشتن زیورآلات در تمام مدت شیردهی توصیه می شود، اما برخی از افراد ترجیح می دهند هر بار که شیر می دهند، زیورآلات را خارج کنند. شستن دست ها قبل و بعد از برداشتن و تعویض جواهرات برای کاهش خطر عفونت بسیار مهم است.

آیا با پیرسینگ سینه میتوان سینه ها را بزرگتر نشان داد؟

انجام پیرسینگ سینه و استفاده از زیورآلات ممکن است باعث شود که سینه ها برجسته تر نمایان شوند اما باعث بزرگ شدن سینه نمیشوند.

برای بزرگ کردن سینه و افزایش سایز سینه ، سایت سلامتی و زیبایی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا را توصیه میکند.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

بزرگ کردن سینه با کرم حجم دهنده سینه
کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

حجم دهنده سینه و باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

ویژگیهای حجم دهنده سینه و باسن میبلین:

یکی از ویژگیهای خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده سینه، استفاده از آن در دوره بارداری، شیردهی و یائسگی میباشد و با توجه به ترکیبات کاملا گیاهی کرم حجم دهنده سینه، محدودیت سنی نداشته و از سن 14 سال به بالا قابل استفاده میباشد.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده سینه، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

خطرات پیرسینگ سینه

خطرات پیرسینگ سینه و سوراخ کردن نوک سینه
پیرسینگ نوک سینه

هپاتیت B و C

هپاتیت B یک ویروس موثر بر کبد است که از طریق خون آلوده منتقل می شود. سوزن ها، به ویژه در محیط های تاتو و سوراخ کردن، از جمله منابع احتمالی عفونت هستند.

هپاتیت C یک عفونت کبدی است که از طریق تماس با خون آلوده، از جمله سوزن های آلوده به خون، منتشر می شود. به همین دلیل است که پس از هر بار استفاده، تجهیزات سوراخ کردن باید یکبار مصرف یا استریل شوند – نه فقط ضدعفونی شوند.

انتقال ویروس HIV

در حالی که احتمال ابتلا به اچ آی وی از طریق یک سوزن تک سوزن نسبت به سوزن زدن طولانی مدت مانند هنگام خالکوبی کمتر است، اما هنوز خطر انتقال کمی وجود دارد.

خطرات پیرسینگ سینه و تشکیل آبسه سینه

خطرات پیرسینگ سینه وسوراخ کردن نوک سینه

آبسه سینه توده های چرک دردناکی هستند که می توانند به دلیل عفونت درست زیر پوست ایجاد شوند. آنها از عوارض شایع سوراخ کردن نوک پستان هستند که منجر به قرمزی، تورم، خونریزی و چرک می شود. آنها می توانند در سایر قسمت های بدن نیز رخ دهند. آبسه نوک سینه تنها با آنتی بیوتیک قابل درمان نیست. در عوض، ابتدا باید تخلیه و تمیز شود، اغلب با جراحی. پس از تخلیه آبسه، پزشک آنتی بیوتیک برای مبارزه با عفونت تجویز می کند. گاهی اوقات، ممکن است برای جلوگیری از عفونت های بیشتر، دیگر نتوانید از پیرسینگ سینه استفاده کنید.

اگر زخم آلوده باشد، پیرسینگ سینه می تواند باعث عفونت باکتریایی یا تشکیل آبسه شود. همچنین اگر پیرسینگ در شرایط غیراستریل (معمولاً توسط یک پزشک غیرمجاز) انجام شود، احتمال هپاتیت B وجود دارد.

سوراخ کردن نوک پستان علاوه بر عفونت می تواند باعث ایجاد مشکلاتی نیز شود. این عوارض می تواند ناشی از تکنیک های ضعیف پیرسینگ، مشکلات در بهبود یا قرار دادن سوراخ بر روی بافت های ظریف سینه باشد.

خطرات پیرسینگ سینه و پاره شدن پوست

اگر جواهرات به طور تصادفی به چیزی گیر کند یا چروک شود، سوراخ کردن در هر نقطه از بدن می تواند پوست را پاره کند. همچنین در صورت حرکت ناگهانی هنگام سوراخ کردن، ممکن است پارگی ایجاد شود. برخی از بافت ها، مانند نوک پستان یا اندام تناسلی، به ویژه ظریف و مستعد پارگی هستند. با این حال، اگر تکنسین پوست را به اندازه کافی سوراخ نکند تا آن را ثابت و ایمن نگه دارد، خطر پارگی افزایش می یابد. در برخی موارد، پارگی ممکن است آنقدر شدید باشد که نیاز به جراحی اصلاحی داشته باشد. پاره شدن پیرسینگ کلیتورال نیز ممکن است منجر به کاهش حساسیت جنسی شود.

خطرات پیرسینگ سینه و جای زخم

سوراخ کردن نوک سینه در نهایت باعث زخمی شدن پوست می شود و زخم ها می توانند باعث ایجاد اسکار شوند. در صورتی که به دنبال پیرسینگ دچار عفونت شده باشید این احتمال بیشتر است. حتی اگر این کار را نکنید، سوراخ کردن می‌تواند باعث ایجاد اسکار برجسته و رنگدانه‌ای به نام کلوئید شود. یک کلوئید معمولاً بزرگتر از زخم اصلی است. برخی از آنها می توانند به طور قابل توجهی رشد کنند و در لمس ناخوشایند و حساس شوند. در صورت مشکل ساز شدن کلوئید ممکن است به جراحی، لیزر درمانی یا کرایوتراپی (انجماد برای برداشتن بافت های غیر طبیعی) نیاز باشد.

خطرات پیرسینگ سینه، آسیب عصبی

در حالی که نادر است، سوراخ کردن نوک سینه گاهی اوقات می تواند به اعصاب مجاور آسیب برساند و باعث درد مداوم، ناراحتی یا از دست دادن حس شود. اگر عفونت یا پارگی ضربه ای داشته باشید، احتمال آسیب عصبی شما بیشتر است. یکی از مناطقی که آسیب عصبی در آن شایع است، کلیتوریس است. سوراخ کردن ناحیه تناسلی کلیتوریس با نرخ بالای کاهش عملکرد جنسی و از دست دادن حساسیت کلیتورال به دلیل آسیب عصبی همراه است. خلاصه پیرسینگ می تواند باعث پارگی های ضربه ای، زخم و آسیب عصبی شود، به ویژه در بافت های ظریف مانند نوک سینه یا کلیتوریس.

چگونه خطرات پیرسینگ سینه را کاهش دهیم؟

پیرسینگ نوک سینه

شما می توانید چندین مرحله را برای کاهش خطر عفونت پس از پیرسینگ انجام دهید. ابتدایی ترین مورد این است که بدانید چه مدت طول می کشد تا پس از سوراخ شدن بهبود یابد. تمام پیرسینگ های بدن در حین بهبود نیاز به مراقبت مناسب دارند. هر زخم باز ناشی از سوراخ کردن به راحتی می تواند عفونی شود. چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که روند بهبودی در برخی موارد می تواند زمان نسبتا طولانی به طول بینجامد. سوراخ کردن نوک سینه بین دو تا چهار ماه برای فرآیند بهبود اولیه طول می کشد.

یک تکنسین مجاز را انتخاب کنید

هنگام انتخاب تکنسین، حتما فردی را انتخاب کنید که دارای مجوز، واجد شرایط و با تجربه باشد. شما یا یکی از دوستانتان تحت هیچ شرایطی سعی نکنید گوش، نوک سینه، ابرو یا سایر اعضای بدن خود را سوراخ کنید.

پوست را تمیز نگه دارید

پوست شما باید تمیز، خشک و عاری از عفونت باشد تا پس از وارد کردن سوزن سوراخ‌کننده، از آلودگی جلوگیری شود. پس از پیرسینگ، تکنسین شما دستورالعمل هایی را در مورد نحوه تمیز نگه داشتن و ضدعفونی کردن پیرسینگ تا بهبودی کامل به شما ارائه می دهد.

از دست زدن به پیرسینگ خودداری کنید

در طول فرآیند بهبودی، از دست زدن به پیرسینگ، خودداری کنید، مگر اینکه برای تمیز کردن زخم باشد. بیشتر تکنسین‌ها حتی به شما توصیه می‌کنند در حین بهبودی از تماس جنسی خودداری کنید زیرا دست‌های شریک زندگی حاوی میکروب‌هایی است که می‌توانند زخم را آلوده کنند.

پارچه های نرم را روی قسمت پیرسینگ بپوشید تا از گیر افتادن و کندن لباس جلوگیری کنید.

خلاصه برای کاهش خطر ابتلا به عفونت پس از پیرسینگ، فقط یک تکنسین پیرسینگ مجاز و با تجربه را انتخاب کنید. قبل و بعد از عمل پوست را تمیز نگه دارید و تا زمانی که بهبودی کافی رخ ندهد از دست زدن به پیرسینگ خودداری کنید.

خلاصه

انجام سوراخ کردن بدن می تواند خطرات خاصی برای سلامتی، به ویژه خطر عفونت داشته باشد. این شامل عفونت های باکتریایی، آبسه ها و عفونت های منتقله از طریق خون مانند هپاتیت B است. پیرسینگ همچنین می‌تواند باعث پارگی و آسیب‌دیدگی شود، اگر روی بافت‌های ظریف قرار داده شود و/یا به‌طور تصادفی انقباض یا گیرکردن آن‌ها به هم بخورد. ایجاد اسکار ممکن است، از جمله تشکیل توده های بزرگ شده به نام کلوئید.

آسیب عصبی نیز ممکن است رخ دهد. برای جلوگیری از عفونت یا آسیب، همیشه از یک تکنسین مجاز استفاده کنید و دستورالعمل های مراقبت های بعدی را تا زمان بهبود کامل زخم دنبال کنید.

تصمیم به سوراخ کردن نوک سینه می تواند یک تصمیم مهم باشد. برخی از عفونت‌ها می‌توانند دائمی باشند و اگر مشکلی پیش بیاید، می‌تواند اثرات طولانی‌مدتی داشته باشد. با سوراخ کننده یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد تمام خطرات احتمالی سلامتی و اثرات بالقوه درازمدت سوراخ کردن نوک پستان خود صحبت کنید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

منبع: verywellhealth.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *