مجله

چگونه با دستگاه سولاریوم سریعتر برنزه شویم؟

پوست برنزه خوشرنگ

فهرست مطالب

پوست برنزه خوشرنگ

۷ مرحله برای برنزه کردن و رسیدن به پوست برنزه خوشرنگ!

آیا به دنبال دستیابی و حفظ  پوست برنزه خوشرنگ، زیبا و درخشان شکلاتی و یا نسکافه ای هستید؟

 رسیدن به رنگ پوست برنزه می تواند گاهی سخت باشد، به خصوص در فصل زمستان

تنها چند گزینه برای برنزه شدن کاملا یکدست و زیبا در هر زمان از سال وجود دارد و استفاده از دستگاه سولاریوم یکی از آنها هستند.

با این حال  قطعا کسانی که علاقه مند به برنزه شدن با آفتاب هستند نیز وجود دارند.

اگر می خواهید از دستگاه سولاریوم استفاده کنید، باید سعی کنید کارایی این روش را برای  برنزه کردن به حداکثر برسانید و قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی سولاریوم را به حداقل برسانید. 

این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه در یک دستگاه سولاریوم سریعتر برنزه شوید.و استفاده از دستگاه سولاریوم  خود را تا حد امکان مؤثر کنید.

نکته ای در مورد برنزه کردن در دستگاه سولاریوم

دستگاه های سولاریوم با استفاده از اشعه ماوراء بنفش، معمولاً در طیف UVA، یک برنزه طبیعی را ایجاد می‌کنند.

در حالی که بعضی ها برنزه کردن با کرم برنزه کننده و حمام آفتاب را به دستگاه سولاریوم ترجیح می‌دهند،

قطعا بسیاری از مردم دوست دارند با قرار گرفتن در معرض نور خورشید برنزه شوند وبا UV واقعی احساس بهتری دارند. 

ما هر روز کارهای خطرناکی مانند رانندگی کردن، عبور از خیابان و خوردن غذا انجام می دهیم. ریسک بخشی از زندگی است و زندگی بدون ریسک اصلاً زندگی نیست.

اما اگر می خواهید از دستگاه سولاریوم استفاده کنید، باید خطرات استفاده از سولاریوم را بدانید و سعی کنید تا جایی که ممکن از مراجعه مکرر و بیش از یک نوبت در یک روز در سولاریوم خودداری کنیم.

چه مدت طول می کشد تا در یک دستگاه سولاریوم پوست برنزه خوشرنگ داشته باشید؟

برخلاف آنچه بسیاری معتقدند، دستگاه های سولاریوم بلافاصله پس از اولین جلسه کوتاه شما را برنزه نمی کنند.

چند جلسه طول می کشد تا ملانین موجود در پوست اکسید شود و رنگ عمیق تری ایجاد کند.

استفاده از کرم برنزه کننده در حین سولاربه عنوان برنزه پایه شناخته می شود و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را به ترتیب SPF-2 یا SPF-3 ارائه می دهد. 

 اکثر مردم پس از ۳ تا ۵ جلسه برنزه کردن منظم تغییرات نسبتاً قابل توجهی را در رنگ پوست خود مشاهده می کنند. 

البته عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر نحوه برنزه شدن پوست تأثیر بگذارد، از جمله نوع لامپ  سولاریوم در دستگاه سولاریوم.

با این وجود، می توان جلسات سولاریوم  را برای دستیابی به نتایج بهتر، بیشتر کرد.

چگونه در دستگاه سولاریوم سریعتر برنزه شویم؟

نکته کلیدی برای برنزه کردن سریعتر سولاریوم  این است که پوست خود را به درستی برای هر جلسه آماده کنید و پس از زمان برنزه کردن با مراقبت های مناسب ادامه دهید. 

مراحل زیر شما را در این فرآیند راهنمایی می کند:

۱٫ برای از بین بردن سلول های مرده پوست، ابتدا لایه برداری کنید

بالاترین لایه پوست چیزی است که در فرآیند برنزه شدن بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد. 

همچنین لایه ای است که اکثر سلول های مرده پوست در آن وجود دارد. این سلول های مرده پوست به طور طبیعی با گذشت زمان از بین می روند.

فرآیند لایه برداری،  سلول های مرده پوست را در بالاترین لایه حذف می کند تا لایه جدید در معرض دید قرار گیرد

 اگر سلول‌های مرده پوست برداشته نشوند، این سلول‌ها تحت تأثیر جلسه برنزه کردن با سولار قرار می‌گیرند.

در عرض یک هفته، آنها به طور طبیعی از بدن می افتند و رنگ برنز طلایی شما نیز همینطور. (با این حال باید توجه داشته باشید که سلول های مرده پوست در واقع همان چیزی هستند که با استفاده از یک برنزه کننده بدون آفتاب مانند  اتوبرنزه ها  رنگ می گیرند، به همین دلیل این محصولات از ماندگاری کمتری برخوردارند.

پوست برنزه خوشرنگ

اگر پوست لایه برداری شود، برنزه ماندگاری بیشتری خواهد داشت .

 برای داشتن یک پوست برنزه خوشرنگ شب قبل از جلسه برنزه کردن پوست، حمام یا دوش بگیرید و لایه برداری کنید.

برای از بین بردن سلول های مرده پوست می توانید از برس های حمام ، لوفا ، دستکش های لایه بردار ، اسکراب های بدن یا ژل های لایه بردار استفاده کنید. مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده روی نکنید وگرنه پوست خشک و لکه دار خواهد شد. لایه برداری ملایم بهترین کار است.

۲٫ لباس مناسب انتخاب کنید

برخی از افراد خطوط برنزه خود را دوست دارند در حالی که برخی دیگر نه. بیکینی دو تکه چیزی است که بیشتر در طول جلسه برنزه کردن پوشیده می شود

زیرا بیشتر بدن را در معرض دید قرار می دهد و در عین حال کمی از حریم خصوصی محافظت می کند.

برخی افراد قبل از اینکه در هنگام برنزه کردن کاملا برهنه شوند، با بیکینی شروع می کنند . برهنه شدن فرآیند برنزه شدن را سریعتر می کند زیرا همه نواحی در معرض نور قرار دارند. 

با این حال، اگر برهنه بودن را در دستگاه سولاریوم انتخاب می کنید، باید مراقب قسمت های خصوصی و فوق العاده حساس خود باشید!

می توان از یک حوله کوچک برای پوشاندن قسمت های خصوصی بدن استفاده کرد.

۳٫ برای داشتن پوست برنزه خوشرنگ از لوسیون برنزه کننده یا کرم برنزه کننده حتما استفاده کنید

پوست برنزه خوشرنگ

انواع مختلفی از لوسیون های برنزه کننده وجود دارد. برخی به طور خاص برای برنزه کردن در فضای باز فرموله شده اند در حالی که برخی دیگر بیشتر برای استفاده در فضای داخلی مانند دستگاه سولاریوم طراحی شده اند.

استفاده از کرم  برنزه کننده درست قبل از رفتن به دستگاه سولاریوم به بهبود نتایج جلسه برنزه کمک می کند.

لوسیون های برنزه کننده سولاریوم معمولاً دارای مرطوب کننده های اضافی هستند تا پوست به خوبی برنزه شود. این لوسیون ها همچنین از خشکی و لکه لکه شدن پوست جلوگیری می کنند و درخشش یکنواخت و متعادل را ایجاد می کنند.

اکثر لوسیون ها همچنین حاوی ترکیبات برنز کننده  و مواد رنگ دهی سریع برنزه کننده هستند. این مواد که معمولاً شامل DHA می‌شوند، بدون توجه به قرار گرفتن در معرض نور، با پوست شما واکنش نشان می‌دهند تا آن را تیره کنند.

 آنها به سرعت پوست شما را برنزه می کنند در حالی که در طول جلسات از این برنزه کننده ها استفاده می کنید به تدریج  تاثیر  قابل توجهی برای کارایی برنزه کردن شما دارند.

برای به حداکثر رساندن برنزه کردن خود، قطعاً باید از لوسیون برنز کننده استفاده کنید.

۴٫ یک دستگاه سولاریوم مناسب انتخاب کنید

دستگاه های سولاریوم ده‌ها سال است که وجود دارند و با پیشرفت فناوری، برخی از دستگاه ها برای برنزه شدن سریع‌تر طراحی شده‌اند. برای مثال، دستگاه سولار ایستاده اغلب سریع‌تر از تخت‌های خوابیده برنزه می کنند. و دستگاه های ایستاده معمولاً پر طرفدارترند .

اگر می توانید، دستگاه سولاریومی  را انتخاب کنید که طیف کامل اشعه UVA و UVB را ارائه می دهد

حتما آن را برای برنزه کردن پوست خود انتخاب کنید چون  به طور مشابه نور خورشید را بیشتر از دستگاه های های برنزه کننده معمولی تقلید می کند.

دستگاه سولاریوم مدرن میتواند مزایای برنزه کردن در فضای باز را  با طیف کامل اعمال کند.

مطمئن شوید که لامپ های سولاریوم در شرایط خوبی هستند. آنها حتی پس از اینکه فرآیند برنزه کردن شما را متوقف کردند، همچنان می درخشند و روشن هستند و به درستی کار می کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد لامپ های سولاریوم خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که هنوز در وضعیت خوبی هستند.

با برنزه کردن در هر نوع از دستگاه سولاریوم قطعا کمی ریسک می کنید. اما با رعایت اصول بهداشتی می توانید این مسیر را امن تر کنید.

 5. بدن خود را بچرخانید

حتی اگر از سریع ترین دستگاه های سولاریوم موجود استفاده کنید، چرخش بدن شما همچنان هر جلسه برنزه شدن را سرعت  می بخشد. این اطمینان حاصل می شود که هر ناحیه از بدن در معرض نور UV قرار می گیرد.

همچنین بهتر است موهای خود را ببندید تا از پوشاندن قسمت هایی از بدن که می خواهید برنزه شود جلوگیری شود.

۶٫ بلافاصله دوش نگیرید تا پوست برنزه خوشرنگ داشته باشید

اقداماتی که بعد از هر جلسه برنزه کردن انجام می شود به اندازه اقدامات قبل از جلسه مهم است. با فرض اینکه از لوسیون سولاریوم و یا برنزه کننده مناسبی استفاده می کنید، بهتر است بلافاصله و حداقل به  مدت ۲ تا ۴ ساعت دوش نگیرید.

همچنین توصیه می‌شود لباس‌هایی همراه داشته باشید که با لوسیون سولار تماس نداشته باشند،

۷٫ از مرطوب کننده و اکستندر بعد از برنزه شدن استفاده کنید

مرطوب کردن پوست بعد از برنزه کردن به ماندگاری بیشتر برنزه شدن پوست کمک می کند. در جلسات برنزه شدن بعدی می توانید رنگ پایه را بیشتر بسازید.

در حالت ایده‌آل، باید مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که حاوی یک مرطوب کننده پس از برنزه شدن باشد. اینها برای کسانی که در یک دستگاه سولاریوم برنزه می شوند، یک انتخاب عالی هستند.

در اینجا چند توصیه کوتاه برای استفاده از  یک دستگاه سولاریوم وجود دارد.

۸٫ استفاده از کرم برنزه کننده فلورسان روسیه

برنزه کننده فوری با ماندگاری طولانی
برنزه کننده فوری با ماندگاری طولانی

این یک محصول منحصر به فرد است که به شما کمک می کند تا در یک دستگاه سولاریوم  یا زیر نور خورشید سریعتر برنزه شوید

 برنزه کننده فلورسان همچنین در ایجاد برنزه شدن فوری بلافاصله بعد از برنزه کردن بسیار عالی عمل می کند. علاوه بر این، رایحه دوست داشتنی انبه به همراه قهوه  نیز دارد.

این لوسیون سولاریوم که از مواد طبیعی صد در صد گیاهی ساخته شده است، برای پوست بسیار ملایم است. حاوی روغن های مغذی مختلفی است.

علاوه بر اینکه لوسیون برنزه کننده سولاریوم است، به عنوان کرم برنزه کننده فوری بدن و مرطوب کننده رنگی مخصوص آفتاب نیز عمل می کند. به راحتی روی پوست اعمال می شود و چرب و چسبنده نیست.

همچنین دارای رایحه ای خاص است که از اسانس وانیل ،انبه، نارگیل و عصاره کارامل ساخته شده است. 

این لوسیون برنزه کننده دارای ۱۰۰ برابر برنز کننده سیلیکونی است که به برنزه شدن قابل توجه سریعتر کمک می کند. با توجه به برنز کننده بودن، بهتر است پس از استفاده، دستان خود را بشویید تا از پوشاندن بیش از حد دست ها با محصول جلوگیری شود.

همچنین به عنوان یک مرطوب کننده پوست با رایحه رژگونه ارکیده عمل می کند. با رنگ پوست های متوسط ​​تا تیره بهتر کار می کند، اما آن هایی که روشن هستند نیز می توانند به آن عمل کنند. با کاربرد مناسب، Millennium یکنواخت برنزه تولید می کند.

نتیجه

اگر اسپری برنزه کننده و برنزه کننده بدون آفتاب (اتوبرنز) این کار را برای شما انجام نمی دهند، و برنزه شدن در حمام آفتاب یک گزینه برای شما نیست، بهترین گزینه برای شما یک دستگاه سولاریوم است. سعی کنید با دنبال کردن مراحل ذکر شده در بالا، زمان خود را در تخت برنزه به حداکثر برسانید تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسید.

بین جلسات ۳۶ تا ۴۸ ساعت صبر کنید و به طور منظم بروید.

آیا می توانید بدون لوسیون برنزه کننده برنزه شوید؟

 لوسیون ها و روغن های برنزه کننده محصولاتی هستند که شما به منظور بهبود کیفیت برنزه شدن خود استفاده می کنید و برای بالا بردن سرعت برنزه شدن آن را به پوست خود می زنید. بسیاری از این فرمول ها کاملاً از مواد طبیعی مانند روغن قهوه و روغن جوجوبا تشکیل شده اند که پوست را مرطوب کرده و فرآیند برنزه شدن را بیشتر می کنند. اما برخی دیگر شامل ضدآفتاب ها و سایر مواد شیمیایی هستند که از اشعه های مضر UV محافظت می کنند.

پس آیا اصلا به لوسیون برنزه کننده نیاز دارید؟ آیا می توانید بدون لوسیون برنزه کننده ، بیرون یا داخل دستگاه سولاریوم برنزه کنید؟

آیا می توانید بدون لوسیون برنزه کننده برنزه شوید؟

پوست برنزه خوشرنگ
پوست برنزه خوشرنگ

پاسخ کوتاه «بستگی دارد» است. اگر از یک دستگاه سولاریوم استفاده می کنید و می خواهید چند جلسه از سولاریوم استفاده کنید بله باید حتما از یک برنزه کننده استفاده کنید اما اگر قصد دارید تنها یک بار از دستگاه استفاده کنید با اینکه کار درستی نیست اما امکان پذیر است.

این لوسیون ها برای کمک به برنزه شدن یکنواخت، محافظت از پوست و به دست آوردن سریعتر رنگ تیره تر برنزه، فرموله شده اند.

لوسیون های برنزه کننده معمولاً با ایده مرطوب کردن و تغذیه پوست شما و همچنین کمک به برنزه شدن شما ترکیب می شوند.

این امر به ویژه در لوسیون سولاریوم برنزه کننده، که در آن شدت نور تا ۶ برابر قدرتمندتر از نور خورشید است، بسیار مهم است.

اگر پوست فوق العاده روشنی دارید و می خواهید رنگ برنزه تیره داشته باشید، ممکن است به لوسیون برنزه کننده نیاز داشته باشید. 

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که لوسیون برنزه کننده و ضد آفتاب یکسان نیستند. لوسیون برنزه کننده به قهوه ای شدن شما کمک می کند ، کرم ضد آفتاب به جلوگیری از سوختن پوست شما کمک می کند.

یک تمایز مهم!


برنزه کردن در فضای باز در مقابل فضای داخلی

برنزه کردن در فضای باز با استفاده از سولاریوم با لامپ سولار متفاوت است.

شما در انتخاب محصولات برنزه کننده انعطاف پذیری بسیار بیشتری دارید. بسیاری از بهترین روغن های برنزه کننده طراحی شده برای استفاده در فضای باز شامل یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیعی از ترکیبات رنگ پذیر و مغذی پوست و بالا برنده تولید ملانین به عنوان بخشی از ترکیب هستند .

شما فقط باید یک محصول را روی پوست خود بمالید (در حالت ایده آل هر دو ساعت) و تمام این کار برای رنگ پذیری و برنزه شدن کافی است.

با این حال، بسیاری از لوسیون های برنزه کننده در فضای باز فاقد هرگونه ضد آفتاب هستند.

از بسیاری جهات، داشتن لوسیون های برنزه کننده و ضد آفتاب مجزا انعطاف پذیری بسیار بیشتری به پوست شما می دهد.

یکی از نگرانی های بزرگی که بسیاری از مصرف کنندگان در حال حاضر با آن مواجه هستند این است که کدام ترکیبات ضد آفتاب بی خطر هستند؟

اگر کرم ضد آفتاب را از روغن برنزه کننده جدا کنید، می توانید زمان خود را در زیر نور خورشید برای تعادل بین آفتاب کافی برای تشکیل ویتامین D و محافظت کافی برای جلوگیری از سوختن تنظیم کنید و در نهایت پوست برنزه تری داشته باشید.

به این ترتیب، می توانید از مزایای برنزه کردن در فضای باز و با حمام آفتاب بهره مند شوید که با استفاده از روغن برنزه کننده نیز تقویت می شود.

اما پس از مدت کوتاهی، می‌توانید از یک ضد آفتاب با طیف وسیع ترکیبات بی‌خطر استفاده کنید و از پوست خود محافظت کنید.

علاوه بر این، بسیاری از روغن‌ها و لوسیون‌های برنزه کننده در برابر آب مقاوم نیستند، بنابراین باید به خاطر داشته باشید که پس از استفاده از این کرم ها و لوسیون ها  از ضد آفتاب استفاده کنید.

البته این موضوع در مورد برخی از ضدآفتاب ها نیز صدق می کند و سعی کنید از ضد آفتاب با spf خیلی بالا استفاده نکنید و چک کنید که اگر برنزه کننده شما دارای محافظ است دیگر نیازی به مصرف ضد آفتاب نیست.

رنگ پوست شما مهم است

پوست برنزه خوشرنگ

اگر پوست فوق العاده روشنی دارید، برنزه کردن می تواند در بهترین زمان ممکن حتی یک فرآیند چالش برانگیز باشد.

افرادی که موهای بلوند یا قرمز و چشمان آبی دارند اغلب در ایجاد هر نوع برنزه شدن بدون سوختن پوستشان مشکل دارند. این افراد باید مراقب قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشند و وقت خود را صرف برنزه کردن بازمان های کمتر و تعداد دفعات بیشتر کنندد.

با این حال، برخی از افرادی که موهای تیره تری دارند نیز می توانند پوست روشنی داشته باشند که به همین راحتی نیز دچار آفتاب سوختگی و یا سوختگی با سولاریوم می شود.

به عنوان یک قاعده کلی، هر چه پوست شما تیره تر باشد، کمتر احتمال دارد دچار آفتاب سوختگی شوید. با این حال، افرادی که پوست تیره دارند همچنان ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند و ممکن است به سرطان ناشی از اشعه ماوراء بنفش مبتلا شوند.

خورشید هم دوست و هم دشمن بالقوه است.

با کلیک بر روی لینک، مقاله چه جور تیپی با پوست برنزه خوب میشه؟ را از دست ندهید.

آلرژی می تواند یک عامل باشد

همه نمی توانند از کرم ضد آفتاب یا لوسیون برنزه کننده استفاده کنند. برخی افراد نسبت به مواد تشکیل دهنده واکنش آلرژیک دارند. که استفاده از آنها را به یک انتخاب ضعیف تبدیل می کند.

اما این بدان معنا نیست که نمی توانید برنزه شوید یا باید کاملاً از نور خورشید دور بمانید.

نکته کلیدی این است که در مورد مدت زمانی که زیر نور خورشید می مانید و زمانی که برای دریافت آفتاب روزانه خود بیرون می روید هوشمند باشید.

اگر متوجه شدید که واکنش‌های بدی به کرم‌های ضد آفتاب و لوسیون‌های برنزه کننده نشان می‌دهید، حتماً یک انتخاب کرم برنزه کننده ضد حساسیت را در نظر بگیرید، یا حتی فقط لباس بپوشید ویا به دنبال آفتاب گیر باشید – اغلب بهترین گزینه!


ویتامین آفتاب

خورشید برای شما خوب است.

آفتاب گرفتن می تواند روحیه شما را تقویت کند، روحیه شما را بالا ببرد و اتفاقاً به بدن شما در تولید ویتامین D و اکسید نیتریک کمک کند. بسیاری از نشانگرهای زیستی با قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید به طور قابل توجهی بهبود می یابند.

خبر خوب برای افرادی که پوست‌های بسیار روشن دارند این است که هر چه پوست روشن‌تر باشد، زمان کمتری برای دریافت ویتامین D کافی در نور خورشید نیاز دارید.

افرادی که پوست‌های تیره‌تری دارند ممکن است مدت طولانی‌تری در معرض نور خورشید قرار بگیرند تا به همان میزان برنزه شوند.

مهم نیست که چه کسی هستید یا پوستتان چقدر تیره است، اگر مجبورید برای مدت طولانی در آفتاب بمانید، ایده خوبی است که از محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید.


نکات ایمنی برای قرار گرفتن در برابر خورشید

پوست برنزه خوشرنگ
پوست برنزه خوشرنگ

اگر به کرم ضد آفتاب یا لوسیون برنزه کننده حساسیت دارید، لازم نیست از نور خورشید دور بمانید. و هنوز هم می توانید برنزه شوید. اما در اینجا مواردی وجود دارد که باید بدانید:

قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا زمانی که بسوزید، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

  • بهتر است صبح زود یا اواخر غروب زیر نور خورشید بروید، زمانی که پرتوهای آن چندان قوی نیستند.
  • مدت زمان کوتاهی در آفتاب معمولا برای تولید ویتامین D کافی است.
  • مهم نیست که به راحتی می سوزید یا نه، پوشیدن لباس های محافظ کرم ها و لوسیون ها  برای قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید ایده خوبی است.
  • آفتاب و آب شرایطی را ایجاد می‌کنند که در آن به احتمال زیاد آفتاب سوختگی خواهید داشت زیرا خورشید از آب منعکس می‌شود.
  • شما می توانید در زمستان دچار آفتاب سوختگی شوید، به خصوص اگر در اطراف شما برف زیاد باشد.

مواد مرجع مفید

کنسرسیومی از پانل های بهداشتی شامل WHO و EPA با هم برای ایجاد شاخص UV کار کردند . شاخص UV یک راهنمای آسان برای درک بهتر است که نشان می دهد خورشید در یک منطقه چقدر قدرتمند است. این شاخص از ۰ تا ۱۱ مقیاس بندی شده است.

برای اینکه بدانید چه مدت باید زیر نور خورشید بمانید، عدد ۶۰ (تعداد دقیقه در یک ساعت) را بر شاخص تقسیم کنید. بنابراین، اگر این شاخص ۶ باشد، میانگین SED ( دوز استاندارد اریتمال ) 60 تقسیم بر ۶ خواهد بود، ۱۰ – تعداد دقیقه‌هایی که بسیاری از افراد در زیر نور خورشید برای ایجاد آفتاب سوختگی به آن نیاز دارند.

با این حال این مقدار نسبی است و متوسط صحیح آن را به درستی کسی نمی داند.

قبل از اینکه هر روز بیرون بروید، باید پیش بینی شاخص UV را برای منطقه خود بررسی کنید تا مشخص کنید چقدر خورشید در آنجا خواهد بود و چه اقدامات احتیاطی را باید انجام دهید.

اگر قرار است برای مدت زمان قابل توجهی بیرون از خانه باشید و شاخص UV 3 یا بالاتر باشد، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، پوشش دهید و/یا به دنبال سایه باشید.


هنگامی که خورشید در اوج است، زیر یک پناهگاه خورشیدی، چتر ساحلی یا هر نوع سایه ای بروید.

برنزه شدن معقول

اگر از دستگاه سولاریوم برای حفظ برنزه شدن یکنواخت و داشتن پوست برنزه خوشرنگ در تمام طول سال استفاده می کنید، احتمالاً به یک لوسیون برنزه کننده نیاز دارید.

 در این مواقع، لوسیون های برنزه کننده به برنزه شدن یکنواخت کمک می کند و پوست شما را مرطوب می کند.

برنزه شدن در فضای باز تنها با صرف چند دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب در اوایل صبح و اواخر عصر امکان پذیر است. این نوع برنزه کردن طبیعی معمولاً پوست دست ها، صورت و پاهای شما را تیره می کند (اگر شلوارک یا دامن کوتاه بپوشید).

همچنین می توانید هنگام رانندگی یا سوار شدن بر خودروی سواری هنگامی که خورشید از پنجره ها به داخل می تابد، برنزه شوید.

آگاهی از احساس پوست شما هنگام تابش نور خورشید بسیار مهم است. اگر احساس می کند که در حال سوختن است، ممکن است باشد!

اگر نمی توانید از کرم ضد آفتاب یا لوسیون استفاده کنید، محافظت در برابر آفتاب

ایمن‌ترین محافظت در برابر آفتاب این است که در آفتابی‌ترین قسمت‌های روز در سایه قرار بگیرید و بدنتان را بپوشانید.

کلاه لبه پهن و سایه دار بپوشید. یک پیراهن سفید آستین بلند و گشاد و دامن یا شلوار گشاد گاهی اوقات نه تنها نور خورشید را از بین می برد، بلکه در واقع احساس خنکی بیشتری نسبت به یک لباس آشکارتر دارد.

پوست برنزه خوشرنگ

علاوه بر این، در اواسط روز که آفتاب شدیدتر است، از انجام کارهای درون حیاط یا شنا خودداری کنید.


نتیجه

بنابراین، آیا می توانید بدون لوسیون برنزه شوید؟ بله اما این کار امن و ایمن نیست.

لوسیون برنزه کننده رنگ برنزه شما را مرطوب و یکدست می کند. این محصولات می توانند به تیره شدن پوست کمک کنند و به آن ظاهری آفتابی ببخشند، که تمام نکته برای برنزه شدن است! و در نهایت از پوستتان محافظت کند.

اما به یاد داشته باشید که بسیاری از روغن ها و لوسیون های برنزه کننده ضد آفتاب ندارند و ضد آب نیستند.

در این موارد، باید ضدآفتاب جداگانه اضافه کنید و پس از رفتن در آب مجدداً آن استفاده کنید.

ایمن، باهوش و معقول باشید و به آن درخشش برنزه پوست درخشان خود فطعا دست خواهید یافت!

منبع: healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *