مجله

آموزش برنزه شدن سریع با آفتاب

آموزش برنزه کردن سریع

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی قصد داریم برنزه کردن با آفتاب را مورد بررسی قرار دهیم و به شما آموزش دهیم که چگونه میتوانید سریع با حمام آفتاب بدن خود را برنزه کنید.

عنوان ها:

  • چگونه سریع برنزه کنیم
  • خطرات
  • چقدر تیره خواهم شد؟
  • دستگاه سولاریوم
  • موارد احتیاط
  • خلاصه

بسیاری از مردم ظاهر پوست خود را به صورت برنزه دوست دارند. اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خطرات مختلفی از جمله سرطان پوست را به همراه دارد.

حتی هنگام استفاده از ضد آفتاب، آفتاب گرفتن در فضای باز بدون خطر نیست. اگر به برنزه کردن علاقه دارید، می توانید با برنزه کردن سریعتر زیر نور خورشید، خطرات آن را کاهش دهید. این روش ها به شما کمک می کند از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش جلوگیری کنید و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید.

در اینجا چند نکته برای برنزه شدن سریعتر و برخی اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

آموزش برنزه کردن سریع
آموزش برنزه کردن سریع

آموزش برنزه کردن سریع

در اینجا ۱۰ راه برای برنزه شدن سریعتر برای جلوگیری از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید آورده شده است.

از کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید

یادتان باشد کرم ضد آفتاب تنها یک جایگزین برای برنزه شدن است و اگر می خواهید خیلی حرفه ای برنزه شوید بهتر است از کرم برنزه کننده مخصوص آفتاب استفاده کنید.

استفاده از کرم های برنزه کننده

برنزه کننده های آفتاب و یا سولاریوم و حتی اتوبرنزها هر کدام کارایی و عملکرد خود را دارند و از پوست در برابر عوامل آسیب رسان محافظت می کنند.

اگر ضد آفتاب را انتخاب کردید یادتان باشد همیشه از ضدآفتاب با طیف وسیع محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش حداقل ۳۰ SPF استفاده کنید. هرگز از روغن برنزه کننده ای که حاوی ضد آفتاب نیست و یا محافظ یو وی ندارد استفاده نکنید.

 حتماً ۲۰ دقیقه پس از بیرون رفتن، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. SPF 30 به اندازه کافی قوی است که اشعه های UVA و UVB را مسدود کند، اما نه آنقدر قوی که برنزه نشوید. بدن خود را با حداقل یک اونس کامل کرم ضد آفتاب بپوشانید .

پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که بهتر است یا از کرم برنزه کننده و یا کرم ضد آفتاب استفاده کنیم.

مرتباً موقعیت ها را تغییر دهید. این به شما کمک می کند تا از سوختن یک قسمت از بدن خود جلوگیری کنید.

حتما در حین حمام آفتاب بدن خود را جابجا کنید.

این کار به شما کمک می کند تا هم یکدست رنگ بگیرید و هم از آفتاب سوختگی پوست شما جلوگیری شود.

آموزش برنزه کردن سریع

رژیم غذایی برنزه ها

با مصرف این غذاها پوست شما سریع تر برنزه می شود پس دست به کار شوید.

غذاهای حاوی بتاکاروتن بخورید. غذاهایی مانند هویج، سیب زمینی شیرین و کلم پیچ می توانند به شما کمک کنند که بدون سوختگی برنزه شوید. 

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما برخی مطالعات نشان می‌دهند که بتاکاروتن می‌تواند به کاهش حساسیت به نور خورشید در افراد مبتلا به بیماری‌های حساس به نور کمک کند.

سعی کنید از روغن هایی با SPF طبیعی استفاده کنید. در حالی که اینها نباید جایگزین ضد آفتاب معمولی و یا برنزه کننده پوست شما شوند، روغن‌های خاصی مانند آووکادو، نارگیل ، تمشک و هویج را می‌توان برای دوز اضافی آبرسانی و محافظت از SPF استفاده کرد. این روغن ها را باید در کنار برنزه کننده ها و ضد آفتاب استفاده کرد.

بیشتر از زمانی که پوست شما می تواند ملانین ایجاد کند بیرون نمانید . 

این نکته بسیار مهم است.

آموزش برنزه کردن سریع
آموزش برنزه کردن سریع

برای برنزه شدن عجله نکنید.

ملانین، رنگدانه مسئول برنزه شدن است. همه افراد دارای نقطه برش ملانین هستند که معمولاً ۲ تا ۳ ساعت است.

به پوستتان اجاه دهید تا استراحت کند و ملانین تولید کند.

 پس از این مدت، پوست شما در یک روز مشخص تیره نمی شود. اگر عجله کنید قطعا دچار آفتاب سوختگی می شوید.

بهتر است در فواصل زمانی روزانه حمام آفتاب بگیرید.

غذاهای غنی از لیکوپن بخورید. به عنوان مثال می توان به گوجه فرنگی، گواوا و هندوانه اشاره کرد.یک مطالعه کوچک در سال۲۰۱۱ نشان داد که لیکوپن به طور طبیعی از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

زمان برنزه شدن خود را هوشمندانه انتخاب کنید .

برنزه کردن با حمام آفتاب

 اگر هدف شما برنزه کردن سریع است، خورشید معمولاً بین ظهر تا ۳ بعد از ظهر قوی‌ترین است، اما به خاطر داشته باشید که در حالی که خورشید در این زمان در قوی‌ترین حالت خود قرار دارد، به دلیل قدرت پرتوها بیشترین آسیب را وارد می‌کند. و احتمالاً به دلیل این قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. اگر پوست بسیار روشنی دارید، بهتر است صبح یا بعد از ساعت ۱۵ بعد از ظهر برنزه کنید تا دچار سوختگی نشوید.

پوشیدن یک تاپ بدون بند را در نظر بگیرید. این می تواند به شما کمک کند برنزه شدن یکنواخت و بدون هیچ خطی داشته باشید.

به دنبال سایه باشید استراحت کردن باعث می‌شود کمتر دچار سوختگی شوید و به پوست شما از گرمای شدید استراحت می‌دهد.

قبل از برنزه شدن آماده شوید.

 آماده کردن پوست قبل از رفتن به بیرون از منزل و گرفتن حمام آفتاب برای داشتن یک پوست برنزه جذاب می تواند به ماندگاری بیشتر برنزه کننده شما کمک کند. سعی کنید قبل از برنزه کردن پوست خود را لایه برداری کنید.

 پوستی که لایه برداری نشده است بیشتر احتمال دارد پوسته پوسته شود. استفاده از ژل آلوئه ورا بعد از برنزه کردن نیز ممکن است به ماندگاری بیشتر برنزه شدن شما کمک کند.

آموزش برنزه کردن سریع

خطرات برنزه شدن

برنزه شدن و آفتاب گرفتن ممکن است احساس خوبی داشته باشد با این حال، برنزه کردن همچنان خطراتی دارد، به خصوص اگر از استفاده ی ضد آفتاب خودداری کنید. خطرات مرتبط با برنزه کردن عبارتند از:

  • ملانوم و سایر سرطان های پوست
  • کم آبی بدن
  • آفتاب سوختگی
  • بثورات حرارتی
  • پیری زودرس پوست
  • آسیب چشم
  • سرکوب سیستم ایمنی

چه چیزی رنگ برنزه شما را تعیین می کند؟

برنزه کردن با حمام آفتاب

وقتی صحبت ازبرنزه کردن پوست در زیر نور خورشید می شود، هر فردی منحصر به فرد است. برخی از افراد تقریباً بلافاصله می سوزند و برخی افراد به ندرت می سوزند. این تا حد زیادی به دلیل ملانین است، رنگدانه مسئول برنزه شدن که در مو، پوست و حتی چشم ها وجود دارد.

افرادی که پوست روشن‌تری دارند ملانین کمتری دارند و ممکن است در زیر نور خورشید بسوزند یا قرمز شوند. افرادی که پوست تیره‌تری دارند ملانین بیشتری دارند و با برنزه شدن تیره‌تر می‌شوند. با این حال، افرادی که پوست تیره تر دارند، همچنان در معرض خطر آفتاب سوختگی و سرطان پوست هستند.

ملانین به طور طبیعی توسط بدن برای محافظت از لایه های عمیق پوست در برابر آسیب ایجاد می شود. به خاطر داشته باشید که حتی اگر نسوزید، آفتاب همچنان به پوست شما آسیب می رساند.

نکته ای در مورددستگاه های سولاریوم

احتمالاً تا به حال شنیده اید که دستگاه های برنزه کننده ایمن نیستند . آنها در واقع خطرات بیشتری نسبت به برنزه کردن بیرون زیر نور خورشید دارند. تخت های سولاریوم، بدن را در معرض سطوح بالایی از اشعه های UVA و UVB قرار می دهند.

آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان سازمان جهانی بهداشت تخت‌های برنزه را در دسته سرطان‌زا قرار می‌دهد . به گفته دانشگاه هاروارد ، دستگاه های سولاریوم اشعه‌های UVA را منتشر می‌کنند که سه برابر شدیدتر از UVA در نور طبیعی خورشید است. حتی شدت UVB ممکن است به شدت نور خورشید نزدیک شود.

جایگزین های ایمن تر شامل اسپری برنزه کننده یا لوسیون برنزه کننده است که از دی هیدروکسی استون (DHA) برای تیره کردن پوست استفاده می کند.

اقدامات احتیاطی برنزه کردن

آموزش برنزه کردن سریع

اگر آن را برای مدت زمان بسیار کوتاهی انجام دهید، آب بنوشید، از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ روی پوست و لب های خود استفاده کنید و از چشمان خود محافظت کنید، می توان برنزه کردن را کمی ایمن تر کرد.

اجتناب کردن:

  • به خواب رفتن زیر آفتاب
  • استفاده از SPF کمتر از ۳۰
  • نوشیدن الکل که می تواند باعث کم آبی بدن شود
فراموش نکنید که:
  • کرم ضد آفتاب را هر ۲ ساعت یکبار و بعد از رفتن در آب تجدید کنید.
  • SPF را روی پوست سر، بالای پاها، گوش ها و جاهایی که به راحتی پوست از دست می دهید ، استفاده کنید.
  • مرتب بغلتید تا به طور یکنواخت بدون سوزش برنزه شوید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید، کلاه بپوشید و با استفاده از عینک آفتابی از چشمان خود محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *