مجله

آنچه درباره سینه خانم ها نمی دانستید!

آنچه درباره سینه خانم ها نمیدانستید

همانطور که می دانید سینه یکی از عضو های بسیار مهم برای خانم ها بوده سینه خانم ها از نظر زیبایی اندام بانوان بسیار حائز اهمیت می باشد همچنین سینه برای شیردهی نوزادان و افزایش میزان لذت جنسی نیز تاثیر گذار است، سلامتی و زیبایی در این مقاله قصد دارد آنچه درباره سینه خانم ها نمی دانستید را به اختصار توضیح دهد.

سینه ها دارای چه ویژگی های طبیعی هستند؟ 

آنچه درباره سینه خانم ها نمی دانستید!: اکثر خانم ها تصور می کنند اندازه هر دو پستان باید یکی باشد، اما در حقیقت اینطور نیست. طی یک تحقیق ۴۴ درصد خانم ها بیان کردند که یکی از پستان های آنها بزرگتر از دیگریست. این فقط نوعی حجم است. با اندازه گیری نوک و شکل پستان، ۸۸ درصد خانم ها نوعی تفاوت را بین آنها اعلام کردند.

بهترین روش برای بزرگ کردن سینه

عوامل مختلفی باعث افتادگی یا شل شدن سینه ها می شوند، که عبارتند از:

  • شیردهی به نوزاد
  • افزایش سن
  • سیگار کشیدن
  • حامله شدن بیش از یک بار 
  • تغییر وزن
    ترشح از سینه(پستان)

ترشح از پستان ها در اواخر بارداری، پس از زایمان و در زمان شیردهی سینه طبیعی است. در شرایط دیگر هر گونه ترشح از سینه ها طبیعی نمی باشد. ترشح ممکن است نشانه عوامل مختلفی باشد، از جمله تیروئید و دیگر مشکلات هورمونی یا حتی سرطان سینه. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه ترشح از پستان ها به پزشک مراجعه کنید. 

بیش از ۸۵ درصد خانم ها لباس زیری که می پوشند اندازه آنها نیست. این مسئله اصلا خوب نیست، زیرا عدم محافظت خوب از سینه ها باعث کمر درد، گردن درد و حتی مشکلات عصبی در بازوها و شانه ها می شود. 

سایز لباس زیر شما خیلی وقت ها تغییر می کند. تغییر وزن، بارداری و یائسگی بر روی اندازه و نوع اباس زیری که می پوشید تاثیر می گذارد. بهتر است در پیدا کردن لباس زیر با اندازه مناسب دقت کنید. 

کمتر از یک سوم خانم ها در سنین بین ۱۸ تا ۶۵ سالگی از اندازه و شکل پستان های خود راضی هستند. برخی خانم ها برای کوچک کردن سینه های خود اقدام به جراحی می کنند. برخی دیگر دوست دارند سینه های بزرگتری داشته باشند و به همین منظور اقدام به جراحی می کنند. 

درمان کوچکی شلی و افتادگی سینه چیست؟

و نهایتا این موضوع را باید بدانید که با ورزش کردن نمی توان بافت سینه را حجم داد و زیبا نمود و دلیل آن را در ادامه این مقاله به شما توضیح میدهیم.

درمان این مشکل، ورزش نیست
دکتر احمد باقدی مقدم، متخصص طب ورزشی،‌ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

بافت سینه خانم‌ها حاوی چربی، غدد شیری و بافت همبند است و عضله‌ای مشخص ندارد. از آنجایی‌که ورزش برای تقویت عضلات، انجام می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت انجام آن برای جلوگیری از افتادگی پستان کارساز نیست. خانم‌هایی که دچار بزرگی و افتادگی پستان هستند، به تدریج مشکلات عضلانی و اسکلتی پیدا می‌کنند و متعاقب آن قوز پشت، دردهای شانه و دردهای پراکنده به‌وجود می‌آید. از بین رفتن چربی، منوط به کاهش وزن است و ورزش و رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی می‌تواند شرایط را بهتر کند.

چه عواملی باعث افتادگی و کوچکی سینه خانم ها میشوند؟

از عواملی که باعث کش آمدن پوست سینه خانم ها می‌شوند، وزن خود پستان و نیروی جاذبه فشار آورنده به آن است. همچنین هر قدمی که خانم شیرده یا غیر شیرده و دارای پستان‌های بزرگ برمی‌دارد، وزن اضافه روی پستان اعمال می‌کند. البته با پوشیدن سینه‌بندهای سفت می‌توان فشار به پوست پستان را کمتر کرد، ضمنا با استفاده از کرم حجم دهنده و سفت کننده سینه و باسن میبلین نیز می توان کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن را درمان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *