مجله

طلاومزایای شگفت انگیزآن بر سلامتی و زیبایی

فواید طلا برای سلامتی پوست و بدن

طلا یک ماده معدنی کاملاً طبیعی وغیر سمی است و هیچ گونه تداخل با داروهای دیگر را نشان نمی دهد. حتی می تواند برای سلامتی شما نیزمفید باشد. همه ما می دانیم طلا یک فلز نادر و گرانبها و کالایی محبوب برای سرمایه گذاری است. اما جدا از اینکه بسیار ارزشمند است ، تقریباً تمام تمدن های بزرگ دنیا از طلا برای نماد قدرت ، زیبایی ، پاکی و موفقیت استفاده می کردند و همچنان چنین جایگاه برجسته ای در جامعه ما دارد. 

طلا دارای یک انرژی گرم نهفته است و با ارتعاشات آرام بخشی که ایجاد میکند به روند بهبود و سلامتی بدن کمک به سزایی میکند .

اگر تاکنون فقط از طلا برای سرمایه گذاری ویا به عنوان جواهر استفاده می کردید و فواید آن بر ﭘوست وسلامتی را نمی دانستید

با سایت سلامتی و زیبایی همراه شوید تا با خواص شگفت آور طلا آشنا شوید.

فواید طلا برای سلامتی پوست و بدن
فواید طلا برای سلامتی پوست و بدن

تاریخچه طلا

اولین سوابق استفاده از طلا برای اهداف دارویی و درمانی از تمدن مصر به دست می آید، که کیمیاگران “اکسیری” از طلای مایع تولید کردند. آنها معتقد بودند كه طلا عرفانی است و كمال ماده را نشان می دهد و وجود آن در بدن باعث زنده شدن ، تجدید قوا ، درمان و محافظت از بدن در برابر چندین بیماری می شود و همچنین جوانی را بازیابی می كند.

مصریان از طلا در دندانپزشکی نیز استفاده می کردند. امروزه نیز به عنوان ماده ایده آل و غیرسمی دردندانپزشکی مورد استفاده است

زیرا به راحتی شکل می گیرد و خورده نمی شود.

قرصهای روکش طلا و “آبهای طلا” در اروپای قرون وسطایی برای درمان ناراحتی ناشی از زخم اندام بسیار محبوب بودند. در حالی که رومیان باستان از طلا برای درمان مشکلات پوستی استفاده می کردند.

در چین ، دهقانان برنج خود را برای تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن با یک سکه طلا می پزند . همچنین رستوران های شیک چینی برگ طلای ۲۴ عیار را در مواد غذایی خود قرار می دهند که نشان دهنده خواص ترمیم کننده طلا است.

در هند از طلا برای جوان سازی و احیای مجدد استفاده می شود.

مزیت های طلا:

خواص جوان سازی :

طلای کلوئیدی یک نانوگلد متشکل از ذرات کوچک ، میکروسکوپی طلا است. یک اثر تسکین دهنده و هماهنگ کننده بر روی بدن ، روان و روح دارد

و همچنین به عنوان یک احساس افزایش انرژی ، قدرت ،زیبایی ،تمرکز ذهنی و میل جنسی شناخته می شود.یکی از فواید طلا برای پوست این است که این فلز گرانبها خاصیت ضد پیری داشته و می تواند سلول های پایه پوست را فعال کند .

این کار باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست می شود در واقع سلول ها پایه تحریک به تقسیم می شوند و سلول ها جدیدی را می سازند و سلول ها پیر را از روی پوست حذف می کنند. این تولید سلول و ریزش مداوم سلول ها در مجموع باعث کاهش چین و چروک، خطوط ریز، لکه ها و هرگونه علائم ناخوشایند روی پوست می شود و شخص را جوان تر نشان می دهد.

همچنین با استفاده از طلا پف چشم ها کاهش یافته و سیاهی زیر چشم نیز از بین می رود.

فواید طلا برای سلامتی پوست و بدن
فواید طلا برای سلامتی پوست و بدن

به آرتروز کمک می کند:

پس از جنگ جهانی دوم از ترکیبات حاوی طلا برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده شده است. اگر آرتروز دارید ، طلا می تواند با بهبود گردش خون به کاهش درد اندام شما کمک کند.

تاثیر برخلق و خو :

برای بهبود وضعیت روحی و روانی افرادی که از اضطراب واسترس ، افسردگی ، ناامیدی و غم رنج می برند استفاده می شود.

بهبودعملکرد شناختی:

مطالعات نشان می دهد که طلای کلوئیدی به عنوان یک محرک طبیعی برای سلولهای بدن ما عمل می کند. این خاصیت باعث بهبود انتقال سیگنالهای الکتریکی بین سلولهای عصبی مغز و افزایش هوشیاری ذهنی و افزایش تمرکز می شود.

بهبود زخم و کنترل عفونت ها:

اگر طلای خالص 24 عیار را روی یک ناحیه آلوده یا دارای زخم بزنید ، می تواند به بهبود زخم و کنترل عفونت کمک کند.

مراقبت از پوست :

طلا با توانایی بازسازی سلول ها و بازگرداندن خاصیت الاستیک طبیعی آنها ازپوست مراقبت میکند. از محلول طلای کلوئیدی به صورت موضعی به عنوان پماد برای درمان مشکلات مختلف پوستی استفاده میشود . اگزما ، عفونت های قارچی ،زخم ها ، سوختگی های پوستی جزو مشکلات پوستی هستند که با این روش درمان می شوند. همچنین به عنوان ترکیبات در محصولات ضد پیری برای مراقبت از پوست استفاده می شود.از دیگر فواید طلا برای پوست این است که طلا مانع کاهش کلاژن سازی و چین وچروک در پوست می شود وبه حفظ شادابی و جوانی کمک میکند.

فواید طلا برای سلامتی پوست و بدن
فواید طلا برای سلامتی پوست و بدن

درمان سرطان :

همچنین از طلا کلوئیدی در داروهای جایگزین برای درمان انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پروستات و سرطان تخمدان با تزریق مقدار کمی طلا به بدن بیمار به منظور کنترل رشد سلول های سرطانی استفاده می شود.

گردش خون را بهبود می بخشد:

طلا به عنوان فلزی دوستانه برای قلب شناخته شده است که گردش خون را در بدن شما بهبود می بخشد و بنابراین اطمینان حاصل می کند که اکثر اعضای بدن اکسیژن دریافت می کنند.
از این رو ، در دوران قدیم ، به زنان باردار توصیه می شد که برای بهبود گردش خون و سایر مایعات بدن در کودک و مادر ، یک زیور آلات طلا در اطراف شکم خود داشته باشند.

درمان اعتیاد :

این ماده برای درمان اعتیاد به الکل در قرن نوزدهم و امروزه برای درمان اعتیاد به نیکوتین ، مواد مخدر و کافئین استفاده می شود.

سوارنا (طلا) باسما

ترکیبی است که با استفاده از طلای خالص تهیه می شود و در آیورودا با چندین فواید سلامتی مانند تقویت ایمنی ، هوش ، حافظه و تمرکز مورد استفاده قرار می گیرد.از این ماده در درمان سفیدی زودرس مو ، بیماری های ریوی ، استخوان ها و بیماری های مفصلی ، بیماری های دستگاه گوارش ، تومورها ، کیست ها ، کم خونی و غیره استفاده می شود. به سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند و در اختلالات عصبی و بیماری های قلبی به دلیل کلسترول بالا و انسداد شریان بسیار مفید است.

فواید استفاده از جواهرات طلا

فواید طلا برای سلامتی پوست و بدن
فواید طلا برای سلامتی پوست و بدن

استفاده از طلا درواقع می تواند با انرژی گرم وارتعاش تسکین دهنده خود به سلامتی کلی بدن شما کمک کند

و به بدن شما آرامش بدهد. در نتیجه باعث بهبود گردش خون و تسریع روند بهبود می شود.

منبع:WWW.Yahoo.com

www.Mygoldguide.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *