مجله

چگونه با عسل از شر شوره سر خلاص شویم؟

درمان شوره سر با عسل

درمان شوره سر با عسل

نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که شوره سر یک درد است، اما بسیاری از مردم به دنبال راه حل هایی برای درمان شوره سر به روش های طبیعی هستند. شوره سر دائما باعث تشدید پوست سر شما می شود و اغلب تشخیص اینکه پوست سرتان چرب یا خشک است برایتان سخت می شود. خوب، امروز ما در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی تعدادی از بهترین درمان های طبیعی با توجه به خواص عسل برای مو را برای کمک به رفع شوره سر فهرست کرده ایم.

بیایید در ابتدا از خواص عسل بیشتر بدانیم:

خواص عسل

عسل چندین خواص مفید برای بدن ما دارد. نوشیدن یک لیوان شیر با عسل برای رفع ناراحتی گلو بسیار رایج است. این به لطف خواص ضد التهابی، تسکین دهنده، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی آن است.

عسل علاوه بر طعم لذیذش، غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. و همچنین در اسیدهای آمینه ضروری، که به تقویت بدن ما، کاهش قند خون یا بهبود خواب کمک می کند.

در حال حاضر، همانطور که قبلاً گفتیم، خواص عسل برای خارج از بدن ما مانند صورت ، مو، ناخن یا پوست نیز مفید است. این ماده غذایی بسیار مغذی است که به تقویت و آبرسانی پوست ما کمک می کند و در نتیجه از پیری آن جلوگیری می کند.

خواص عسل برای مو

درمان شوره سر با عسل و خواص عسل برای مو
خواص عسل برای مو

ما معمولا از خواص عسل در بدن خود می دانیم. حال، خواص عسل برای موهای ما چیست؟

عسل محصولی غنی از ویتامین های B و C، آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها و مواد معدنی است که به تقویت مو و محافظت از آن در برابر عوامل خارجی کمک می کند.

ماسک موی عسل و تخم مرغ

تخم مرغ حاوی تمام خواص ضروری است که موهای ما برای سالم ماندن نیاز دارند. این ماسک مو تغذیه مورد نیاز موهای شما را فراهم می کند و باعث رفع شوره سر میشود. برای این درمان به ۱ تخم مرغ، ۲ قاشق غذاخوری عسل و آب یک لیموترش کامل نیاز دارید. ابتدا با هم زدن تخم مرغ شروع کنید و عسل و آبلیمو را به آن اضافه کنید. همه مواد را به درستی با همزن بزنید تا مخلوطی یکدست شود و آن را روی موها و پوست سر خود بمالید. ماسک مو را حدود ۲۰ دقیقه روی موهای خود بگذارید و با شامپوی ملایم آبکشی کنید.

درمان شوره سر با عسل و ماست

این ماسک مو یکی دیگر از ماسک های قدرتمند مو در درمان شوره سر است. ماست سرشار از خواص سیتریک است که به مبارزه با شوره سر کمک می کند. در کنار آن، ماست نیز به درخشندگی به موهای شما کمک می کند و عسل به ضخیم و نرم شدن موها کمک می کند. این پک مملو از تمام خوبی هایی است که موهای شما برای سالم ماندن نیاز دارند. برای این درمان به نصف فنجان عسل و یک فنجان کشک نیاز دارید. هر دو مواد را با هم در مخلوط کن مخلوط کنید و مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید. ماسک مو را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست سر خود بگذارید و سپس با شامپوی ملایم بشویید. استفاده از این ماسک مو را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

درمان شوره سر با عسل
خواص عسل برای مو

ماسک موی آلوئه ورا عسل

همانطور که می دانیم آلوئه ورا برای حفظ سلامت مو بسیار مهم است و هنگامی که با عسل ترکیب شود فواید ماسک افزایش می یابد. این ماسک موی خاص در این لیست قابل ذکر است و فواید متعددی دارد. این ماسک مو به خلاص شدن از شر خارش پوست سر و درمان شوره سر کمک می کند و در عین حال تعادل pH را حفظ می کند. برای این درمان به ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۱ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید و خوب مخلوط کنید. این ماسک آماده شده را روی پوست سر و تمام طول موهای خود بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نگه دارید. ماسک را با شامپوی ملایم یا شامپوی گیاهی بشویید. و آن را دو بار در هفته استفاده کنید.

درمان شوره سر با عسل و لیمو

وقتی نوبت به درمان شوره سر و رفع شوره سر می رسد، نمی توان لیمو را از دست داد. لیمو به تمیز کردن پوست سر از درون کمک می کند. هنگامی که با عسل مخلوط می شود، درمان موثرتر می شود. مقدار مساوی عسل و لیمو را مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید. به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید و با شامپوی معمولی خود بشویید.

ماسک موی عسل، لیمو و کشک

لیمو حاوی اسید است که به تثبیت تعادل pH و تولید چربی پوست سر کمک می کند. از طرفی عسل و کشک به مرطوب شدن پوست سر کمک می کنند. برای این درمان به ۱/۲ فنجان کشک، نصف لیمو و یک قاشق پر از عسل نیاز دارید. در یک کاسه همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست شود. ماسک موی آماده شده را روی پوست سر خود بمالید و حدود ۳۰ دقیقه نگه دارید. ماسک مو را با شامپوی گیاهی بشویید. برای نتیجه بهتر این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

درمان شوره سر با عسل، لیمو و روغن زیتون

درمان شوره سر با عسل و خواص عسل برای مو

این ماسک مو برای افرادی که موهای بسیار خشکی دارند بسیار عالی است. ماسک مو بسیار مرطوب کننده است و همچنین به رفع شوره سر کمک می کند. عسل، موز و روغن زیتون برای حالت دادن به مو مناسب است. برای تهیه این ماسک مو به ۱ موز رسیده (می توانید از موز خیلی رسیده نیز استفاده کنید)، ۱ قاشق عسل، ۲ تا ۳ قاشق آب لیمو و ۲ قاشق روغن زیتون نیاز دارید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مخلوطی بدون گلوله آماده شود. همچنین می توانید از مخلوط کن برای سهولت در انجام کار استفاده کنید. مخلوط آماده شده را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بماند. موهای خود را با استفاده از شامپوی گیاهی بشویید. این ماسک را فقط یک بار در هفته باید استفاده کنید.

سیر و عسل

سیر نه تنها یک ادویه مهم است، بلکه برای رفع شوره سر نیز بسیار مفید است. وقتی سیر را با عسل مخلوط می کنیم، نتیجه بیشتر تشدید می شود. برای این درمان فقط به دو ماده سیر و عسل نیاز دارید. با له کردن ۶ تا ۷ حبه سیر شروع کنید و آب آن را بگیرید. آب میوه را با ۷ قاشق عسل خوب مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را روی پوست سر خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه نگه دارید. موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید و برای نتیجه بهتر این درمان را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

زنجبیل و عسل

درست مانند سیر، زنجبیل نیز برای از بین بردن شوره سر مفید است. ۱ قاشق خمیر زنجبیل را بردارید و با ۲ تا ۳ قاشق عسل مخلوط کنید. ماسک آماده شده را روی پوست سر خود بمالید و حدود ۱۵ دقیقه نگه دارید و سپس با استفاده از شامپوی گیاهی یا ملایم آن را بشویید. این دارو را می توان ۲ بار در هفته استفاده کرد.

اینها برخی از بهترین ماسک‌های خانگی مو بودند که با استفاده از عسل برای درمان شوره سر به شما معرفی کردیم.

و اما پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی استفاده از ماسک مو ضد ریزش و رشد مجدد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا میباشد.

ماسک مو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا
ماسک مو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

ماسک مو ضد ریزش و رشد مجدد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا

این ماسک مو بایوفول کانادا ، ماسکی درمان کننده و دو منظوره جهت ترمیم و بازسازی فولیکول (ریشه) مو و کوتیکول (ساقه) مو می باشد.

همچنین ماسک ضد ریزش مو بایوفول جهت قطع کامل ریزش مو قابل استفاده به کف سر بوده و جهت درمان نازکی و ضعیفی تارهای مو قابل استفاده بر روی ساقه مو نیز می باشد.

این ماسک مو گیاهی خشکی مو را از بین می برد. لطافت و طراوت مو را احیاء می کند.

کمک به درمان ریزش مو و رشد مجدد مو نهایتا کمک به بازسازی و رشد مجدد تارهای ریخته مو می شود.

نتیجه درمان موهای آسیب دیده و نازک ، با این محصول از ایج دیفنس بایوفول کانادا دائمی و بدون بازگشت بوده و با قطع درمان ریزش مو برگشت پذیر نخواهد بود.

منبع: beautyhealthtips

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *