مجله

شستن مو با نوشابه! موهاتو صاف و ابریشمی کن

استفاده از کوکاکولا برای مو

استفاده از کوکاکولا برای مو

یکی از ترندهایی که امروزه در اینستاگرام بسیار به چشم میخورد شستن مو با کوکاکولا(نوشابه) به عنوان یک شامپو یا ماسک مو خانگی براق کننده است؛ برای اینکه بدانید فواید استفاده از نوشابه (کوکاکولا) برای مو چیست؟ در ادامه با سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید. در ابتدا نگاهی به تاریخچه کوکاکولا می اندازیم:

کوکاکولا:

برچسب قرمز و سفید نمادین نوشیدنی گازدار معروف در سراسر جهان شناخته شده است. کوکاکولا، قهرمان طولانی مدت محبوب ترین نوشابه جهان، که در طول دهه ها به تدریج کل سیاره را تسخیر کرده است. نمادی از لذت، آزادی، فرهنگ آمریکای شمالی و حتی گاهی ایدئولوژی های سیاسی.

تاریخچه  نوشیدنی کوکاکولا:

استفاده از کوکاکولا برای مو و شستن مو با نوشابه
ماسک مو کوکاکولا و فواید آن برای مو

کوکاکولا اولین بار در سال ۱۸۸۶ در در آتلانتا، جورجیا، توسط داروساز دکتر جان استیت پمبرتون معرفی شد. دکتر پمبرتون دستور اصلی شربت را که گفته می‌شود حاوی الکل بود، تهیه کرد. و آن را به عنوان دارویی که تصور می‌شود برای درمان سردرد، سوزش سر دل و حالت تهوع به فروش می‌رساند، به فروش رساند.

این شربت در داروخانه جاکوبز به قیمت پنج سنت در هر لیوان به عنوان یک نوشیدنی سودا و همچنین یک دارو به فروش رسید. سپس آب گازدار به شربت اضافه شد تا یک نوشیدنی خنک تولید شود. و این محصول توسط شریک و حسابدار دکتر پمبرتون، فرانک ام رابینسون، نامگذاری شد.

رابینسون نام کوکاکولا را پیشنهاد کرد

استفاده از کوکاکولا برای مو و شستن مو با نوشابه
استفاده از کوکاکولا برای مو و شستن مو با نوشابه

زیرا فکر می‌کرد که سی دوتایی در تبلیغات خوب به نظر می‌رسد. و این او بود که برای اولین بار علامت تجاری معروف “کوکاکولا” را در فیلمنامه منحصر به فرد خود نوشت. در طول سال اول، فروش به طور متوسط ۹ نوشیدنی در روز بود. دلیل دیگر نامگذاری به دلیل مواد تشکیل دهنده خود دستور نوشیدنی بود که حاوی کوکائین به شکل عصاره برگ کوکا بود.

در آن زمان کوکائین قانونی و یک عنصر رایج در داروها بود، زیرا تصور می شد استفاده از آن در مقادیر کم بی خطر است. با گذشت زمان، مقدار کوکائین در دستور غذا کاهش یافت و در نهایت در سال ۱۹۲۹ حذف شد. این در دوران ممنوعیت در ایالات متحده بود. زمانی که الکل غیرقانونی بود، و کوکاکولا به زودی به عنوان یک نوشیدنی “الکلی” محبوب شد، جایگزینی برای الکل سخت. دکتر پمبرتون به تدریج بخش هایی از تجارت خود را به شرکای مختلف فروخت و درست قبل از مرگش در سال ۱۸۸۸آخرین سهم خود را به آسا جی کندلر فروخت.

آقای کندلر، یک تاجر آتلانتان، اقدام به خرید حقوق اضافی و به دست آوردن کنترل کامل، از جمله حقوق فرمول کرد. شرکت کوکا کولا در سال ۱۸۹۲ تاسیس شد و به افزایش اندازه خود ادامه داد و در نهایت نوشیدنی‌های دیگری مانند اسپرایت، فانتا و شوپس را تولید کرد.

گسترش کوکاکولا در سراسر جهان :

شستن مو با نوشابه و شامپو براق کننده مو
ماسک مو کوکاکولا و فواید آن برای مو

پس از سال ۱۹۲۳ رابرت دبلیو وودراف به گسترش شرکت کوکاکولا ادامه داد و “شش پک” شروع به توزیع و فروش کرد. در سال ۱۹۲۸ کوکاکولا از بازی‌های المپیک حمایت کرد که فروش را به سطح جدیدی رساند. و با جنگ جهانی دوم، که شاهد افزایش تقاضای سربازان آمریکایی برای نوشابه بود، بیشتر شد.

از دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ کارخانه های بطری‌سازی بیشتر و بیشتری ساخته شد. که شرکت کوکاکولا را قادر ساخت تا پایه و اساس خود را برای فروش در سراسر جهان ایجاد کند. در دهه۱۹۸۰ کوکاکولا به شرکت سهامی عام تبدیل شد و بلافاصله پس از معرفی این کوکای رژیمی، به پرفروش ترین نوشابه کم کالری در جهان تبدیل شد. چهار سال پس از این، فرمول نوشابه تغییر کرد. اما این کار ناموفق بود و شرکت به دستور اولیه بازگشت و نام آن را به کوکاکولا کلاسیک تغییر داد. امروزه که پیشرو در صنعت چند میلیارد دلاری سودا است، درآمد کوکاکولا بیش از ۲۳ میلیارد دلار در سال گزارش شده است.

نماد سیاسی کوکاکولا:

شامپو براق کننده مو
استفاده از کوکاکولا برای مو و شستن مو با نوشابه ، شامپو براق کننده مو

اگرچه کوکاکولا یک شرکت عمومی است و نه یک سازمان سیاسی، اما در طول سال ها هویت آن به عنوان یک شرکت چندملیتی بسیار نزدیک با ایالات متحده باعث شده است تا به یک نماد سیاسی تبدیل شود. به عنوان مثال در طول جنگ سرد، کوکاکولا در مبارزه چشمگیر علیه کمونیسم به نماد سرمایه داری تبدیل شد. و در اتحاد جماهیر شوروی سابق به دلیل نگرانی از اینکه سود به دست دولت کمونیستی می رود، به بازار عرضه نشد. هنگامی که دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ فروریخت بسیاری از آلمان شرقی جعبه های کوکاکولا خریدند و نوشیدن آن به نماد آزادی تبدیل شد.

کوکاکولا یک محصول ممنوعه:

در حالی که ممکن است برخی کشورها تهدید کرده باشند که فروش کوکاکولا را ممنوع می کنند، و در برخی کشورها این امر در واقع برای دوره های زمانی خاص اجرا شده است، امروز فقط دو کشور در جهان هستند که نمی توان نوشابه را خرید یا فروخت. کوبا و کره شمالی. کوبا، با وجود اینکه یکی از سه کشور اول خارج از ایالات متحده بود که وقتی کوکاکولا یک کارخانه بطری‌سازی در آنجا در سال ۱۹۰۶ افتتاح فتتاح کرد، این نوشیدنی را بطری می‌کرد، در نهایت این نوشیدنی را ممنوع کرد.

ماسک مو کوکاکولا و فواید آن برای مو

تولید در سال ۱۹۶۲ پس از رهبری فیدل کاسترو انقلاب کوبا متوقف شد و در۶ آگوست ۱۹۶۰ دولت وی شروع به توقیف دارایی های متعلق به همه کشورهای خارجی، به طور خاص هدف قرار دادن شرکت های آمریکایی کرد و یک تحریم تجاری آغاز شد. ایالات متحده هنوز یک تحریم تجاری، اقتصادی و مالی علیه جمهوری کوبا دارد، به این معنی که هیچ شرکت آمریکایی نمی تواند با کوبا تجارت کند.

چگونه موهای خود را با کوکاکولا بشوییم؟

کوکاکولا یک راه عالی برای تمیز کردن موهای شما از تمام مواد شیمیایی و کثیفی است. می توانید از کوکاکولا برای شستن موهای خود به تنهایی استفاده کنید یا می توانید آن را به شامپو خود اضافه کنید. کوکاکولا برای کسانی که شوره سر یا شپش سر دارند نیز مفید است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موهایتان را در یک کاسه کوکاکولا خیس کنید و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.

مزیت های شستن موها با کوکاکولا چیست:
استفاده از کوکاکولا برای مو و شستن مو با نوشابه ، شامپو براق کننده مو

هنگامی که شامپو می‌زنید، کوکاکولا موهای شما را قوی‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

کثیفی و چربی را از روی پوست سرتان پاک می کند.

هنگامی که از آن به عنوان نرم کننده استفاده می کنید، به موهای شما تمیزی و بوی خوبی می دهد.

کوکاکولا یک راه عالی برای خلاص شدن از شر شوره سر است.

مو و پوست سر شما شاداب و آبرسانی خواهد شد.

در ادامه یک جایگزین جهت استفاده از کوکاکولا برای مو به شما معرفی ی کنیم:

درمان شوره و ریزش مو
شامپو براق کننده و ضد ریزش مو بایوفول
شامپو براق کننده و ضد ریزش مو بایوفول

جایگزین بهتر جهت استفاده از کوکاکولا برای مو:

اگر به دنبال راهی برای درمان قطعی و فوری  شوره و ریزش مو در کوتاه ترین زمان هستید، ما شامپوضدریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا را به شما پیشنهاد میکنیم. ترکیبات این شامپو کاملا ارگانیک بوده و فاقد ترکیبات شیمیایی می باشد. به همین دلیل از ریزش مو جلوگیری میکند و باعث  رشد مجدد مو، ضخیم شدن تارهای نازک، ترمیم ساقه های نازک و ضعیف، ترمیم غشا آسیب دیده پوست سر و درمان شوره سر میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن
شرکت ساسانیان پارسیان کهن
ساسانیان پارسیان کهن

شرکت ساسانیان، یک شرکت معتبر بازرگانی میباشد که تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا در ایران و خاورمیانه است.

منبع:www.britannica.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *