مجله

موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک: هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک

فهرست مطالب

محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک

آیا تا به حال با موهای مرطوب درست بعد از دوش گرفتن آخر شب چرت زده اید؟ اگر بله، ممکن است متوجه شده باشید که هنگام بیدار شدن از خواب موهای شما کاملا خشک نشده است. حتی ممکن است برخی از آنها احساس خشن‌تری داشته باشند. چرا این اتفاق می افتد؟  تارهای موهای «نه خشک و نه خیس» شما به حالت درهم، گره‌دار و مات می‌شوند. خوابیدن با موهای مرطوب، پوست سر را در برابر عفونت آسیب پذیر می کند و آن را بدبو و خارش می کند. به خواندن این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع مراقبت و محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک ادامه دهید تا همه چیز را در مورد موهای مرطوب بدانید و بدانید که چه کاری می توانید برای محافظت از موها و پوست سر خود در برابر آسیب هایی که ممکن است ایجاد کند انجام دهید.

موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک چیست؟

محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک
محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک

موهای مرطوب به موهایی اطلاق می شود که نه کاملاً خشک هستند و نه خیس می شوند. آب تا حدودی کوتیکول‌های مو را باز می‌کند و آنها را انعطاف‌پذیر و متخلخل می‌کند. این باعث می شود موها بسیار شکننده و مستعد شکستگی شوند. بنابراین، شما باید با موهای مرطوب ملایم باشید.

موهای مرطوب را با موهای خیس اشتباه نگیرید. اگر از تفاوت آنها می‌پرسید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

چگونه موهای مرطوب و موهای خیس را تشخیص دهیم؟

میزان رطوبت موهای مرطوب با موهای خیس متفاوت است. موهای خیس کاملاً خیس شده و از آب می چکد. با این حال، موهای مرطوب ۷۰ تا ۸۰ درصد خشک هستند. آب چکه نمی کند، اما با لمس آن می توانید رطوبت را در موهای خود احساس کنید.

استفاده از محصولات حالت دهنده مانند ژل حالت دهنده، موم یا پماد، رطوبت را در تارهای مو به دام می اندازد و ظاهری مرطوب، براق و ژل مانند به شما می دهد. این روند آرایش مو به عنوان “نگاه موهای خیس” شناخته می شود و نباید با موهای خیس واقعی اشتباه گرفته شود.

مرطوب نگه داشتن موهای خود برای مدت طولانی یا خوابیدن با موهای مرطوب می تواند پوست سر شما را در معرض عفونت قرار دهد.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

وقتی موهای مرطوب دارید چه اتفاقی برای سلامت پوست سر شما می افتد؟

موهای مرطوب پوست سر شما را مستعد ابتلا به عفونت های قارچی می کند زیرا رطوبت محیطی مطلوب برای رشد میکروب ها ایجاد می کند. نگه داشتن موهای مرطوب به صورت بافته، کش، دم اسبی و قلاب‌های قلابی می‌تواند باعث خارش ، سوزش و خشکی و بدبو شدن پوست سر شود .

هنگامی که با موهای مرطوب می خوابید، رطوبت مو و گرمای پوست سر، همراه با بالش مرطوب، بستر مناسبی برای رشد قارچ و باکتری ایجاد می کند . این ممکن است باعث بیماری های پوست سر، مانند کپک، شوره سر، فولیکولیت ، درماتیت سبورئیک و اگزما شود .     

اگر عاشق موها و پوست سر خود هستید و می خواهید آنها را سالم نگه دارید، در اینجا چند کار وجود دارد که هرگز نباید انجام دهید.

کارهایی که هرگز نباید برای موهای مرطوب خود انجام دهید

در حالی که حالت دادن به موهای مرطوب آسان تر است، مهم است که اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از آسیب رساندن به موهای خود، صرف نظر از نوع مو، تخلخل یا خاصیت ارتجاعی، انجام دهید. مراقبت مناسب از پوست سر و اقدامات بهداشتی مو مانند استفاده از سرم مو و تکنیک های شانه زدن ملایم باید رعایت شود. افزودن روغن مو یا ماسک مو به روتین زیبایی شما می تواند درخشندگی مو را افزایش دهد و در عین حال به عنوان یک عامل کنترل کننده موخوره و افزایش حجم مو عمل کند. استفاده از روش‌های خشک کردن مناسب مانند استفاده از حوله موی میکروفیبر و نرم‌کننده مو می‌تواند به جلوگیری از شکستگی و رشد سالم مو کمک کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، از گنجاندن نکات زیر در روتین مراقبت از مو خودداری کنید:

قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد : آیا تا به حال این صدای خش خش یا خرخر کردن هنگام فر کردن یا صاف کردن موهای مرطوب خود را شنیده اید؟ این صدای تبخیر آب بسیار سریع از طریق مو است که باعث آسیب ساختاری می شود. از این رو، هنگام استفاده از اتو مو و اتو مو بر روی موهای مرطوب مراقب باشید .

محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک

محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک
مراقبت و محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک

قرار دادن موهای مرطوب در معرض دمای بالا (۱۷۵-۲۱۵ درجه سانتیگراد) حتی برای پنج دقیقه می تواند باعث آسیب مو شود. سشوار کشیدن بیش از حد و استفاده از اتوهای داغ می تواند بافت مو را تغییر داده و باعث شکستگی مو شود و موهای شما را غیر قابل کنترل و وز کند. برای به حداقل رساندن آسیب حرارتی ، موهای خود را کاملاً در محیط خنک خشک کنید و از یک سرم، محافظ حرارتی یا ژل حالت دهنده حرارتی روی موهای مرطوب خود استفاده کنید.قرار دادن موهای مرطوب در معرض گرما ممکن است باعث “موی حباب دار” شود، جایی که حباب های هوا در قشر مو به دام افتاده و باعث آسیب مو می شود.

  • Brushing Damp Hai r: از برس سخت روی موهای خیس یا مرطوب استفاده نکنید زیرا موها را کشیده و باعث شکستگی می شود. در عوض می توانید از یک برس نرم استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب، پس از خشک شدن ۹۰ درصد موهایتان از یک محصول بازکننده استفاده کنید و از یک شانه دندانه پهن برای از بین بردن گره ها استفاده کنید.
  • بستن موهای مرطوب : قبل از اینکه موها را به صورت دم اسبی، موی نامرتب یا هر مدل موی دیگری ببندید، اجازه دهید کاملا خشک شود. بستن موهای مرطوب جریان هوا را محدود می کند و یک محیط مرطوب برای رشد میکروبی ایجاد می کند.
  • استفاده از ماسک مو : ماسک های مو باید روی موهای خیس اعمال شوند زیرا حالت دهنده عمیق مو را ارائه می دهند. این ماسک ها همچنین آسیب های مو را ترمیم کرده و باعث نرمی موها می شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان موخوره، درمان وزی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

وقتی با موهای مرطوب می خوابید چه اتفاقی می افتد؟

خوابیدن با موهای مرطوب باعث مات شدن، درهم و برهم شدن موهای آن می شود. این به موها آسیب می رساند و باعث شکاف و شکستگی مو می شود.

همچنین ممکن است از طریق مکانیسمی به نام خنک کننده انتخابی مغز باعث سینوزیت، سردرد و رینیت شود، به خصوص اگر موهای شما در هوای سرد خیس باشد. حتی ممکن است زمانی که بدن شما سرد می شود سرما بخورید و باعث عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و سایر آلرژی ها شود.

علاوه بر این، همانطور که در بالا توضیح داده شد، خوابیدن با موهای مرطوب خطر عفونت های میکروبی و آکنه پوست سر را افزایش می دهد.

خوابیدن با موهای مرطوب نیز ممکن است منجر به تحریک و خشکی پوست شود.

چگونه با موهای مرطوب بخوابید؟

محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک
مراقبت و محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک
  1. موهای خود را خشک کنید : از یک حوله میکروفیبر استفاده کنید تا آب اضافی موهایتان را به آرامی فشار دهید. بگذارید در هوا خشک شود. از مالیدن شدید موهای خود با حوله خودداری کنید. در صورت امکان از یک سشوار در محیط خنک استفاده کنید تا آن را تا حد امکان سریع خشک کنید.
  2. روبالشی های ابریشمی را تغییر دهید : روبالشی های ابریشمی غیرجذب هستند و به حفظ تعادل رطوبت کمک می کنند. آنها روی موهای مرطوب ملایم هستند و برای جلوگیری از شکستن اصطکاک را کاهش می دهند. آنها همچنین دارای خواص ضد باکتریایی هستند. با این حال، مطمئن شوید که روبالشی ها را به طور منظم بشویید.
  3. از چرب کردن موهای خود اجتناب کنید: روغن کردن موهای خیس یا مرطوب توصیه نمی شود. به جای آن می توانید قبل از شستن موهای خود (زمانی که خشک است) آنها را چرب کنید.
  4. از روغن نارگیل استفاده کنید : روغن نارگیل به مرطوب شدن موها کمک می کند و از شکستن آن جلوگیری می کند. آن را در طول موهای خود بمالید تا سالم بماند. از چرب کردن پوست سر خودداری کنید.
  5. از نرم‌کننده استفاده کنید : نرم‌کننده‌های مو حاوی مواد حالت‌دهنده هستند که تارهای موی شما را می‌پوشانند تا کوتیکول‌های شما صاف شود و از اصطکاک، موخوره، گره‌ها و شکستگی موها جلوگیری کند . اگر موهای فرآوری شده شیمیایی دارید (موهای سفید شده یا رنگ شده)، به طور مرتب از نرم کننده استفاده کنید .

اگر قصد دارید موهای خود را دکلره یا رنگ کنید، باید بیشتر محتاط باشید زیرا موها در هنگام مرطوب شکننده هستند.

آیا می توانید سفید کننده را روی موهای مرطوب خود بمالید؟

بله، شما می توانید سفید کننده را روی موهای مرطوب بمالید، به خصوص اگر می خواهید بالیاژ انجام دهید. هنگامی که مو مرطوب است، کوتیکول ها باز می شوند و سفید کردن آن آسان می شود . با این حال، دکلره به موها آسیب می رساند، بنابراین در استفاده از مواد سفید کننده باید مراقب باشید. همین امر در مورد رنگ مو نیز صدق می کند. همچنین به خاطر داشته باشید که موهای مرطوب ممکن است سفید کننده را رقیق کند (توسعه دهنده سفید کننده از قبل مقداری آب دارد) و اثربخشی آن را کاهش دهد.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث قطع ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

محلول ضد ریزش مو پلاسنتا

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا می توانید موهای مرطوب را رنگ کنید؟

می توانید موهای مرطوب را رنگ کنید زیرا کوتیکول های نیمه باز به نفوذ بهتر رنگ مو کمک می کنند. با این حال، رطوبت بیش از حد ممکن است منجر به استفاده ناهموار و رقیق شدن رنگ مو شود و بر بازده رنگ تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر می خواهید موهای خود را در حالی که مرطوب است رنگ کنید، رنگ های نیمه دائمی را انتخاب کنید.

محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک

محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک
مراقبت و محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک

مراقبت و محافظت از موهای مرطوب یا موهای نیمه خشک

خوابیدن با موهای مرطوب می تواند باعث خارش و بدبویی پوست سر شود. موهای شما می تواند به یک گره درهم تبدیل شود و باعث شکستگی مو شود. به همین دلیل است که مراقبت مناسب از موهای مرطوب برای حفظ سلامت و ظاهر موهای شما بسیار مهم است. 

آب تارهای موی شما را متخلخل تر و قابل ارتجاع تر می کند، که آنها را در برابر شکستن آسیب پذیر می کند. در حالی که موهای مرطوب ۷۵ درصد خشک هستند، برای جلوگیری از آسیب باید با آنها ملایمت کنید. این بدان معنی است که شما نباید با موهای مرطوب بخوابید. مرطوب نگه داشتن موهایتان برای مدت طولانی، پوست سرتان را در برابر عفونت های قارچی باز می کند. گره زدن موهای مرطوب در مدل مو مانند قیطان، کش، چرخش و دم اسبی ممکن است باعث خارش، تحریک، خشکی و بدبو شدن پوست سر شما شود. در موارد خاص، موهای مرطوب حتی ممکن است منجر به مشکلات پوست سر مانند شوره سر، فولیکولیت، اگزما و درماتیت سبورئیک شود .  

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توانید موهای مرطوب را فر کنید؟

خیر. بهتر است موهای مرطوب را با استفاده از اتو فر یا هر ابزار حالت دهنده حرارتی فر نکنید زیرا موهای مرطوب بیشتر در معرض آسیب هستند و ممکن است منجر به سوختگی پوست سر شوند.

آیا می توانم موهایم را هر روز مرطوب کنم؟

بله، می توانید هر روز موهای خود را مرطوب کنید. مرطوب کردن موهایتان در حین دوش گرفتن کاملاً خوب است. در واقع این کار موهای شما را هیدراته نگه می دارد و پوست سرتان را تمیز نگه می دارد. با این حال، از شامپو زدن روزانه خودداری کنید و پس از خیس شدن موها را حتما خشک کنید.

برخی از افسانه های رایج در مورد خشک کردن موهایتان در هنگام مرطوب بودن چیست؟

برخی از افسانه های رایج در مورد خشک کردن موها در هنگام مرطوب بودن، این است که خشک کردن موی مرطوب با ضربه یا انفجار از سرماخوردگی جلوگیری می کند. همیشه اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند تا از آسیب دیدن موها جلوگیری کنید.

بافت یا ضخامت موهای شما چه تاثیری بر نحوه خشک کردن موها در هنگام مرطوب دارد؟

بافت یا ضخامت موهای شما بر نحوه خشک کردن موهای شما تأثیر می گذارد، به عنوان مثال، موهای کم تخلخل در مقایسه با موهای با تخلخل زیاد، زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. در مورد موهای ضخیم و کم تخلخل، استفاده از یک حوله ملایم برای اینکه ابتدا رطوبت اضافی را فشار دهید و سپس اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند، یا خشک کردن آن با استفاده از حالت هوای خنک روی سشوار مفید است.

دفعات شستن موهایتان چه تأثیری بر نحوه خشک کردن موها در هنگام مرطوب بودن دارد؟

بله، دفعات شستن موها بر نحوه خشک کردن موها در هنگام مرطوب تأثیر می گذارد، به عنوان مثال، اگر موهای خود را روزانه بشویید، اگر هر بار آن را با سشوار خشک کنید، خطر آسیب بیشتری به موها وجود دارد. در عوض، اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی در هوا خشک شوند.

چگونه می توانید موهای خود را در برابر اثرات مخرب رطوبت زمانی که مرطوب است محافظت کنید؟

اسپری‌ها و سرم‌های ضد رطوبت مختلفی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را روی موهای مرطوب مالید تا از وز شدن آن‌ها در اثر رطوبت محافظت کند. این محصولات مو رطوبت را دفع می کنند و موهای شما را صاف و ابریشمی نگه می دارند.

سرم رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، موها را آبرسانی کرده و باعث رشد طولی موها می شود.

محلول رشد مو سی کمپلکس

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول کانادا

سرم آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی

و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم  و ضخامت مو را افزایش می دهد و

در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا

علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

سخن پایانی
  • موهای مرطوب شکننده هستند و بیشتر مستعد شکستن هستند.
  • خوابیدن با موهای مرطوب ممکن است باعث کپک زدن، شوره سر، اگزما و غیره شود.
  • اگرچه می توانید موهای مرطوب را سفید کنید، اما ممکن است سفید کننده را رقیق کرده و اثربخشی آن را کاهش دهد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *