مجله

۸ اسکراب پوست سر که می توانید در خانه درست کنید تا مو و پوست سر سالمی داشته باشید

تهیه اسکراب پوست سر خانگی

فهرست مطالب

نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر

ما اغلب از اسکراب های صورت برای از بین بردن سلول های مرده پوست و آلودگی از منافذ پوست استفاده می کنیم. به طور مشابه، پوست سر شما نیز به یک اسکراب برای از بین بردن تجمع محصول، کثیفی، چربی اضافی و سلول های مرده پوست نیاز دارد. اکنون می توانید بدون هیچ زحمتی اسکراب پوست سر خود را در خانه درست کنید. این دستور العمل های اسکراب طبیعی می تواند با بسیاری از مشکلات پوست سر و مو، مانند تجمع بیش از حد محصول، که در غیر این صورت می تواند منجر به خارش و آسیب مو شود، مقابله کند. این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر دستور العمل های ساده و نحوه استفاده از آنها را بررسی می کند. 

استفاده از چنین اسکراب‌هایی در روتین مراقبت از مو، مراقبت از خود را بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا از پوست سر خود مراقبت کنید

اسکراب پوست سر چیست؟

متخصصان مو استفاده از شامپوهای خشک و پودرهای مو را برای به حداقل رساندن استفاده از شامپوهای معمولی و پاک کننده روغن تحت فشار قرار داده اند. با این حال، شامپو زدن کمتر منجر به تجمع روی پوست سر می شود. این ممکن است به نوبه خود بر رشد مو تأثیر بگذارد.

خبر خوب این است که شما به راحتی می توانید بدون مراجعه به سالن و با کمک اسکراب، پوست سر خود را تمیز کنید. این لایه بردارها به آرامی روی پوست سر ماساژ داده می شود تا هرگونه آلودگی و سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

اما، لایه برداری پوست سر چقدر برای موهای شما مفید است؟ چرا باید آن را به بخش مهمی از رژیم مراقبت از مو تبدیل کنید؟ در زیر فواید لایه برداری پوست سر را توضیح می دهیم.

لایه برداری پوست سر چه فایده ای برای شما دارد؟

فواید اسکراب پوست سر

لایه برداری پوست سر ممکن است شوره سر، تجمع محصول، عرق و باقی مانده های دیگر را از بین ببرد. پوست سر تمیز برای جلوگیری از بیماری های التهابی پوست مانند درماتیت سبورئیک  ضروری است.

پاکسازی عمیق تر نیز ممکن است باعث رشد مو شود. زیرا مراقبت از پوست سر به طور مستقیم با سلامت موهای شما مرتبط است. بنابراین، اگر متوجه چربی اضافی یا پوسته پوسته شدن پوست سر شدید، وقت آن است که آن را لایه برداری کنید. نوع اسکراب هایی که استفاده می کنید بستگی به این دارد که پوست سر شما بیش از حد پوسته پوسته یا چرب باشد .

اسکراب های پوست سر به راحتی قابل خرید هستند. اما، پیدا کردن محصولات مناسب و مناسب پوست شما می تواند هزینه و زمان شما را در بر داشته باشد. در عوض، می توانید اسکراب پوست سر خود را خودتان در خانه درست کنید! اگر به ترکیب مناسبی از مواد مغذی و لایه بردار برای پوست سر خود نیاز دارید، دستور العمل های اسکراب پوست سر خود را در زیر امتحان کنید.

دستور العمل های اسکراب پوست سر آسان خانگی برای پاکسازی پوست سر

نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر
نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر

اجازه دهید شما را با برخی از اسکراب‌های پوست سر که به راحتی می‌توانید درست کنید آشنا می‌کنیم:

۱٫ اسکراب عسل و روغن نارگیل

عناصر

  • ۱ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب (ACV)
  • ۵-۱۰ قطره روغن نعناع
  • ۳/۴ فنجان شکر
  • ۱/۴ فنجان روغن نارگیل

اگر به بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس یا  اگزما مبتلا هستید ، این اسکراب افزودنی خوبی به روال مراقبت از مو شما خواهد بود  . علاوه بر این، دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده است، در نتیجه از پوست سر شما در برابر عفونت محافظت می کند .

شکر، یک لایه بردار طبیعی، ممکن است محصول و تجمع سلول های مرده پوست روی پوست سر را کاهش دهد. روغن نعناع فلفلی ، که اثر آرام بخشی بر روی پوست سر دارد، ممکن است رشد مو را تقویت کند و به عنوان یک عامل حالت دهنده پوست عمل می کند .

از طرف دیگر، سرکه سیب (ACV)، تعادل pH پوست را حفظ می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای شناخت کامل مزایای ACV مورد نیاز است.

می توانید روغن نعناع را با روغن های ضروری دیگری مانند روغن اسطوخودوس، روغن رزماری یا روغن مریم گلی جایگزین کنید. همچنین می توانید به جای روغن نارگیل از روغن های حامل دیگر مانند روغن بادام شیرین یا روغن زیتون استفاده کنید.

۲٫ اسکراب هیمالیا/نمک دریا و آووکادو

عناصر

  • ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • ۱ قاشق چایخوری روغن آووکادو
  • ۱ قاشق چایخوری شکر خام
  • ۱ قاشق چایخوری نمک هیمالیا یا دریا

اجازه دهید در این دستور تهیه اسکراب پوست سر خود، هدف هر یک از مواد را برای شما شرح دهیم.

روغن های نارگیل و آووکادو دارای عناصر مرطوب کننده ای هستند که پوست سر شما را تغذیه می کنند، در حالی که نمک و شکر خام به عنوان لایه بردار عمل می کنند . روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن آرگان، روغن آووکادو ، روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن گل سرخ دارای خواص ضد التهابی هستند .

۳٫ اسکراب شکر قهوه ای و آووکادو درخت چای

عناصر

  • ۱ قاشق چایخوری روغن درخت چای
  • ۱ قاشق چایخوری روغن آووکادو
  • ۱/۲ قاشق چایخوری شکر قهوه ای

روغن درخت چای (TTO)، مشتق شده از یک گیاه بومی استرالیا، فواید بسیار زیادی برای پوست از جمله پوست سر شما دارد. علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان قوی است، دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است .

جدای از باکتری، ممکن است در برابر عفونت های تک یاخته ای، قارچی و ویروسی روی پوست موثر باشد. مانند دستور قبلی، روغن آووکادو برای مرطوب کردن استفاده می شود.

شکر قهوه ای ممکن است به از بین بردن پوست مرده کمک کند و ماهیتی ملایم دارد. علاوه بر این، نسبت به شکر گرانول معمولی ساینده و ریزتر است.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث قطع ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

محلول تقویت کننده مو پلاسنتا کمپلکس

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر

۴٫ اسکراب شکر قهوه ای و بلغور جو دوسر

عناصر

  • ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر ریز آسیاب شده
  • ۲ قاشق غذاخوری نرم کننده مو
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

این اسکراب پوست سر DIY ممکن است به افزایش گردش خون، تامین رطوبت و لایه برداری پوست سر کمک کند. در واقع، بلغور جو دوسر کلوئیدی در طیف گسترده ای از محصولات مراقبت شخصی برای درمان خارش و خشکی پوست استفاده می شود.

حتی اگر بلغور جو دوسر پتانسیل تحریک پذیری کمی دارد، اگر در مورد آلرژی خود شک دارید، باید با متخصص پوست خود صحبت کنید. مطالعه ای که روی ۲۲۹۱ شرکت کننده انجام شد، نشان داد که ۱٪ از آنها واکنش های سطح پایین را گزارش کردند.

برخی از افراد ممکن است استفاده از دارچین را به عنوان جایگزینی برای شکر قهوه ای پیشنهاد کنند. ما انجام این کار را توصیه نمی کنیم زیرا دارچین ممکن است باعث تحریک یا سوزش پوست سر شود. 

۵٫ اسکراب شکر قهوه ای و روغن جوجوبا

نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر
نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر

عناصر

  • ۱-۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
  • ۵-۱۰ قطره روغن جوجوبا

روغن جوجوبا ممکن است به مرطوب کردن پوست سر کمک کند در حالی که آب لیمو با التهاب مبارزه می کند. این اسکراب همچنین حاوی شکر قهوه ای است که برای پوست ملایم تر است.

قبل از استفاده از این اسکراب، موهای خود را با شامپو رشد مو گیاهی بشویید تا محصولات حالت دهنده از بین برود. در حالی که آن را روی پوست سر خود می‌مالید، انگشتان خود را به صورت دایره‌ای حرکت دهید تا توزیع موثری داشته باشید.

۶٫ اسکراب شامپو گیاهی

عناصر

  •  ۱-۲ قاشق غذاخوری شامپو گیاهی
  •  2-3 قطره روغن درخت چای (اختیاری)

یک شامپو ارگانیک، برای از بین بردن چربی اضافی یا تجمع محصول از پوست سر خوب است. می توانید روغن درخت چای را به اسکراب اضافه کنید تا از خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی آن بهره مند شوید .

برای دستیابی به نتایج دلخواه، آن را به آرامی به مدت چند دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید.

۷٫ اسکراب نمک و روغن زیتون پاک کننده عمیق

عناصر

  • ۱-۲ قاشق چایخوری روغن زیتون
  • ۱-۲ قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ۲ قاشق غذاخوری نمک دریا

اگر پوست سرتان خشک است، پوست سرتان را با این اسکراب ماساژ دهید. باید بدانید که می توانید پوست سر خشک داشته باشید و شوره سر نداشته باشید. این اسکراب پوست سر را عمیقا تمیز می کند بدون اینکه خشک شود و پوست سر سالمی برای شما به ارمغان می آورد.

روغن زیتون به دلیل داشتن اسیدهای چرب غنی، یک عامل آبرسان عالی است. ممکن است پوست سر شما را مرطوب کرده و از آسیب مو جلوگیری کند. با این حال، تحقیقات علمی بیشتری برای حمایت از اثرات روغن زیتون بر روی پوست مورد نیاز است، زیرا بیشتر مطالعات بر روی حیوانات انجام شده است.

۸٫ اسکراب روغن زیتون، عسل و شکر

عناصر

  • ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب رقیق شده در ۱ قاشق غذاخوری آب
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱ قاشق چایخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • ۳ قطره روغن رزماری

روغن رزماری برای درمان آکنه ناشی از باکتری P. acnes شناخته شده است. فعالیت ضد باکتریایی آن ممکن است برای درمان پوست سر نیز مفید باشد زیرا برای پوست شما مفید است.

در واقع، وقتی صحبت از مو می شود، روغن رزماری ممکن است برای درمان آلوپسی آندروژنتیک نیز استفاده شود. اگر آن را به اسکراب اضافه کنید، ممکن است به پاک کردن منافذ مسدود شده و سبوم کمک کند.

علاوه بر این، ممکن است جریان خون را تشویق کند و در نتیجه رشد موهای شما را تقویت کند. بنابراین، با ترکیب روغن رزماری با ACV، شکر، عسل و روغن نارگیل، می توانید پوست سر خود را تمیز کنید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان موخوره، درمان وزی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

اینها چند دستور العمل موثر اسکراب پوست سر DIY بودند. در ادامه، روش کاربرد را بررسی خواهیم کرد.

دفعات استفاده از اسکراب چقدر است؟

دفعات استفاده از اسکراب پوست سر، با نوع پوست سر متفاوت است. اکثر مردم دو بار در ماه از آن استفاده می کنند. با این حال، حتی یک بار در ماه برای افرادی که پوست سر حساسی دارند کافی است.

باید توجه داشته باشید که این صرفا بر اساس شواهد حکایتی است. بهتر است برای تشخیص دفعات استفاده مناسب پوست سر با پزشک خود مشورت کنید. همچنین برخی از این مواد ممکن است در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. بنابراین، همیشه قبل از استفاده از این داروها یک پچ تست انجام دهید.

نحوه استفاده از اسکراب پوست سر

نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر
نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر

اسکراب های پوست سر نه تنها به راحتی درست می شوند، بلکه استفاده از آنها نیز آسان است.

  1. اولین قدم این است که موهای خود را شامپو کنید و آن را به چند قسمت تقسیم کنید.
  2. اسکراب DIY را در مقادیر کم بردارید و انگشتان خود را به صورت دایره ای حرکت دهید تا مستقیماً روی پوست سر خود بمالید.
  3. این روند را تا زمانی که اسکراب را روی تمام قسمت ها اعمال کنید تکرار کنید. به خاطر داشته باشید که زیاده روی نکنید زیرا ممکن است پوست سر شما را تحریک کند.
  4. مرحله آخر این است که اسکراب را کاملاً بشویید.

اما قبل از استفاده از این اسکراب های DIY پوست سر، مهم است که تفاوت بین یک شامپو شفاف کننده و یک اسکراب پوست سر را بدانید.

اسکراب پوست سر چه تفاوتی با شامپوی شفاف کننده دارد؟

شامپوی شفاف کننده را نباید با اسکراب های پوست سر اشتباه گرفت. اولی برای تمیز کردن عمیق موهای شما طراحی شده است ، در حالی که دومی روی ارتقای سلامت پوست سر از طریق لایه برداری متمرکز است.

به جرات می توان گفت که اسکراب های پوست سر نسبتاً شدیدتر از شامپوهای شفاف کننده هستند. علاوه بر این، نمی توان به دفعات از اسکراب استفاده کرد زیرا ممکن است پوست سر را حساس و دردناک کند. هم اسکراب ها و هم شامپوهای شفاف کننده نباید به صورت روزانه استفاده شوند.

توجه: تحقیقات کافی برای تایید این ادعا وجود ندارد. به همین دلیل، بهتر است با متخصص پوست خود مشورت کنید، به خصوص اگر پوست سر حساسی دارید.

نحوه تهیه اسکراب پوست سر خانگی، فواید و نحوه استفاده از اسکراب پوست سر

اسکراب های پوست سر راهی عالی برای از بین بردن پوست مرده، تجمع محصول و چربی از روی سر شما هستند. از آنجایی که اسکراب های تجاری پوست سر ممکن است حاوی مواد شیمیایی خشن باشند که ممکن است آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشند، اسکراب پوست سر خود را در خانه تهیه کنید. 

شامپو زدن کمتر می تواند منجر به تجمع در پوست سر شود و باعث ریزش مو شود. استفاده از اسکراب پوست سر DIY خود در خانه، پوست سر شما را عمیقاً از آلودگی اضافی پاک می کند، بدون اینکه به سالن بروید. همچنین از بیماری های التهابی مانند درماتیت سبورئیک جلوگیری می کند و رشد مو را تقویت می کند. به جای خرید اسکراب های تجاری پوست سر، می توانید از نمک دریا، آووکادو، روغن زیتون یا عسل برای تهیه اسکراب پوست سر خود استفاده کنید. می توانید این را یک یا دو بار در ماه استفاده کنید تا پوست سرتان تمیز و سالم بماند.

سرم رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، موها را آبرسانی کرده و باعث تقویت رشد طولی موها می شود.

محلول رشد مو سی کمپلکس

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول کانادا

سرم آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی

و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم  و ضخامت مو را افزایش می دهد و

در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا

علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

پاسخ به سوالات متداول

آیا اسکراب قهوه برای پوست سر مفید است؟

اسکراب قهوه به دلیل خاصیت لایه برداری آن شناخته شده است. از کاهش سلول های مرده پوست گرفته تا شوره سر، کثیفی، چربی و تجمع، می تواند برای باز کردن منافذ مسدود شده کمک زیادی کند. با این حال، فقط در صورت توصیه متخصص پوست از آن استفاده کنید.

آیا شستشوی پوست سر باعث ریزش مو می شود؟

اسکراب پوست سر معمولاً موهای ضعیفی را که به هر حال قرار است ریزش کنند از جای خود خارج می کند. با این حال، باعث ریزش موهای سالم شما نمی شود.

آیا اسکراب قهوه بهتر از اسکراب شکر است؟

هر دو اسکراب قهوه و شکر فواید خود را دارند. در حالی که اولی لایه برداری شدید را فراهم می کند، دومی برای پوست سر حساس مناسب است.

سخن پایانی
  • اسکراب های پوست سر، لایه بردارهایی هستند که به حذف تجمعات و ناخالصی ها از پوست سر کمک می کنند.
  • پاکسازی پوست سر برای سلامت و سلامت موهای شما بسیار مهم است و از شرایط التهابی پوست سر جلوگیری می کند.
  • برای تهیه اسکراب های DIY پوست سر، می توانید از مواد طبیعی مانند نمک دریا، شکر قهوه ای و بلغور جو دوسر استفاده کنید.
  • روزانه از اسکراب های پوست سر استفاده نکنید زیرا استفاده مکرر ممکن است باعث درد پوست سر شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *