مجله

لاغری با دارچین؛ کم هزینه و بسیار موثر

اگر به دنبال  راحت ترین روش  برای لاغری موضعی و چربی سوزی هستید ممکن است لاغری با دارچین به گوشتان آشنا باشد. چه مقدار دارچین برای لاغری باید استفاده کرد؟ فواید دارچین برای لاغری چیست؟ در این مقاله با سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید:

لاغری با دارچین:

دارچین که از پوست درخت دارچین به دست می آید، ادویه ای است که در غذاهای مختلف به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. دارای خواص ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی، ضد دیابتی و ضد التهابی است.

دانشمندان دریافتند که عصاره دارچین به افزایش چربی قهوه ای در سلول های چربی زیر جلدی (لایه چربی زیر پوست) کمک می کند. این برای افرادی که چربی شکم دارند خوب است. چربی شکم یا چربی در ناحیه کمر، چربی سفید است. مصرف دارچین ممکن است به قهوه ای شدن چربی شکم (چربی سفید) کمک کند. این به نوبه خود می تواند برای حفظ دمای بدن و به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

فواید دارچین:

لاغری و چربی سوزی با دارچین ، راحت ترین روش لاغری
راحت ترین روش لاغری

دارچین و کاهش وزن: خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارچین می تواند کمک بیشتری به کسانی که سعی در کاهش وزن دارند میکند. دارچین اثر تنظیمی بر سطح قند خون دارد و به طور همزمان سطح انسولین را در بدن افزایش می دهد. فعالیت بیولوژیکی انسولین را تقلید می کند و متابولیسم گلوکز را افزایش می دهد. از آنجایی که سطوح بالای قند خون می تواند منجر به افزایش ذخیره چربی در بدن شود، دارچین به جلوگیری از افزایش ذخیره چربی کمک می کند و شما را قادر می سازد وزن کم کنید.

علاوه بر این، بر نحوه متابولیسم قند در بدن تأثیر می گذارد و از تبدیل قند متابولیزه شده به چربی جلوگیری می کند. دارچین همچنین عبور غذا از معده به روده را به تاخیر می اندازد. از این رو، برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و کمتر غذا می خورید. این به کاهش وزن کمک می کند. دارچین همچنین به بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها را به طور موثرتری پردازش کند و این به شما در کاهش چند پوند کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که چربی شکم نسبت به چربی های سایر قسمت های بو به اثرات دارچین حساس تر است.

دارچین حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد:

لاغری و چربی سوزی با دارچین ، راحت ترین روش لاغری
راحت ترین روش لاغری

پلی فنول های موجود در دارچین به بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند. انسولین سطح گلوکز خون را تنظیم می کند. هنگامی که بدن شما انسولین کافی تولید نمی کند یا به انسولین مقاوم می شود، سطح گلوکز خون می تواند افزایش یابد و منجر به تجمع چربی، چاقی، دیابت و سایر بیماری های ناشی از چاقی شود. تحقیقات تأیید کرده است که دارچین می تواند با کاهش مقاومت به انسولین در زنان مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک به کاهش وزن کمک کند.

دارچین قند خون ناشتا را کاهش می دهد:

دارچین به کاهش سطح گلوکز خون ناشتا کمک می کند. مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا-دیویس انجام شد نشان داد که مصرف دارچین کامل یا عصاره دارچین می تواند سطح گلوکز خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

دارچین کلسترول بد و تری گلیسیرید را کاهش می دهد:

کلسترول بد یا ال دی ال تمایل به تجمع در دیواره رگ ها دارد که به نوبه خود خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد. دو مطالعه جداگانه نشان داد که دارچین به کاهش کلسترول ال دی ال گلوکز خون ناشتا و سطوح تری گلیسیرید کمک می کند.

دارچین دور کمر را کاهش می دهد:
لاغری و چربی سوزی با دارچین ، راحت ترین روش لاغری
فواید لاغری و چربی سوزی با دارچین

چربی شکم یک نگرانی جدی است. این در نتیجه مصرف بیش از حد کالری، داشتن یک سبک زندگی کم تحرک و استرس بیش از حد است. دانشمندان دریافته اند که مصرف دارچین می تواند به کاهش دور کمر و وزن بدن کمک کند.

کمک به مبارزه با عفونت های قارچی:

دارچین برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و بوی بد دهان بسیار معروف است. از روغن آن برای درمان عفونت مجاری تنفسی نیز استفاده می شود. خواص میکروبی این ادویه به مبارزه با قارچ ها نیز گسترش می یابد.

از التهاب جلوگیری می کند:

ترکیب سینامالدئید، که مسئول کمک به رایحه و طعم منحصر به فرد دارچین است، به ترمیم آسیب بافتی و مبارزه با عفونت ها کمک می کند. مصرف دارچین همچنین می تواند سردرد و چندین نوع درد مانند درد آرتروز را کاهش دهد. این ادویه همچنین گردش خون را تقویت می کند که به نوبه خود می تواند به کاهش درد با تیتانیم کمک کند.

برای کاهش وزن چه مقدار دارچین مصرف کنیم:
فواید چربی سوزی با دارچین

مصرف ۱تا ۲ قاشق چایخوری پودر دارچین یا پوست دارچین در روز بی خطر است. با این حال، مراقب باشید که در مصرف دارچین زیاده روی نکنید.

بهترین راه برای مصرف دارچین برای کاهش وزن: چای دارچین و عسل، دارچین و سرکه سیب

راه های دیگر برای گنجاندن دارچین در رژیم غذایی روزانه:

می توانید دارچین را به چای گیاهی اضافه کنید تا یک فنجان چای سالم و خوش طعم داشته باشید. از طرف دیگر، یک قاشق چای خوری دارچین را به غلات صبحانه یا بلغور جو دوسر خود اضافه کنید، آن را روی نان تست خود بپاشید یا به فنجان قهوه صبحگاهی خود اضافه کنید. افزودن دارچین به غذاهایی مانند کره و پنیر و پای هایی مانند پای سیب و هلو طعم آنها را افزایش می دهد.

فواید لاغری و چربی سوزی با دارچین

همچنین برای همین منظور می توان آن را به آب میوه ها و آب میوه ها اضافه کرد. باید از تازه بودن دارچینی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید. با این حال، دارچین به تنهایی نمی تواند به کاهش وزن برای همیشه کمک کند. برای نتایج بهینه در برنامه کاهش وزن، ضروری است که یک رژیم غذایی مغذی اما کم مصرف داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید. گنجاندن یک قاشق چای خوری دارچین در رژیم غذایی روزانه قطعا می تواند اشتهای شما را کاهش دهد و به کاهش وزن و حتی لایه های چربی اطراف شکم کمک کند.

مصرف بیش از حد  دارچین برای کاهش وزن نیز ممکن است منجر به عوارض جانبی کاهش وزن از قبیل بثورات پوستی، یبوست، معده درد، حالت تهوع، آسم، عطسه کردن شود.

چوب دارچین یا پودر دارچین – کدام بهتر است؟ در حالی که تقلب برای هر دو نوع دارچین موجود در بازار امکان پذیر است، پودر دارچین بیشتر مستعد افزودنی های ناخالص است. اگر می خواهید از مزایای سلامتی دارچین بهره مند شوید، توصیه می کنیم به جای پودر دارچین، چوب دارچین بخرید. چوب دارچین معطر و فشرده است. اگر پودر دارچین را ترجیح می دهید، دارچین را به شکل چوب بخرید و قبل از استفاده در پخت و پز/پخت با هاون یا میکسر آسیاب آن را به سادگی آسیاب کنید.

یکی دیگر از روش های لاغری و رفع چربی استفاده از کرم لاغری و ژل لاغری است که نیاز به رژیم و ورزش ندارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از کرم لاغری هات چیلی است. ترکیبات این کرم لاغری گیاهی میباشد و هیچگونه عوارض و محدودیتی ندارد.

منبع: www.wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *