مجله

7 فایده عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست و نحوه استفاده از آن

عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست

فهرست مطالب

عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست

برای سال ها، عصاره پوست درخت بید به عنوان یک عامل ضد درد، تب بر و ضد التهاب استفاده شده است. حتی در حال حاضر، بسیاری از عصاره پوست درخت بید برای مسائل مربوط به پوست و درمان اختلالات حرکتی مانند آرتریت یا کمردرد استفاده می کنند. چندین مزیت عصاره پوست درخت بید را به یک ماده عالی برای افزودن به رژیم مراقبت از پوست تبدیل می کند. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست و عوارض جانبی آن نحوه استفاده از آن برای پوست، کاربرد، عوارض و فواید عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست بحث می شود.

پوست درخت بید به دلیل خواص تسکین دهنده آن محبوب بوده و به طور گسترده برای درمان درد و تب استفاده می شود. با این حال، می توانید از عصاره پوست درخت بید برای مشکلات مراقبت از پوست مانند پیری زودرس و جوش های آکنه نیز استفاده کنید. فواید عصاره پوست درخت بید شامل مبارزه با آکنه، لایه برداری، بهبود رنگدانه، کاهش التهاب و درمان خشکی پوست است. برای استفاده روزانه ایمن در نظر گرفته می شود. با این حال، اگر به سالیسیلات ها حساسیت دارید، ممکن است واکنش های آلرژیک را تجربه کنید. بنابراین، همیشه قبل از اینکه آن را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید، یک تست پچ انجام دهید.

بزرگ کردن سینه بدون تیغ جراحی و بدون عوارض با کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میسر می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه بدون جراحی

کرم حجم دهنده سینه

کرم بزرگ کننده سینه با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

از دیگر ویژگی خاص و منحصر به فرد این لوسیون حجم دهنده سینه، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

protip_iconعصاره پوست درخت بید چیست؟

عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست
عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست


یک داروی گیاهی ساخته شده از انواع مختلف پوست درخت بید.

فواید آن چیست؟
این ماده دارای خواص لایه برداری است و می تواند سبوم اضافی را کاهش دهد، منافذ را باز کند، پوست شما را هیدراته نگه دارد و آکنه را درمان کند.

چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟
همه می توانند از آن استفاده کنند، به خصوص افرادی که پوست چرب، حساس یا مستعد آکنه دارند. با این حال، افرادی که به سالیسیلات‌ها حساسیت دارند باید از مصرف آن اجتناب کنند.

چند وقت؟
این ماده ای ملایم است و می توان هر روز از آن استفاده کرد.

احتیاط
گاهی اوقات ممکن است باعث تحریک پوست شود و افراد مبتلا به آسم، نقرس، دیابت، گاستریت، زخم معده، هموفیلی یا مشکلات کلیوی یا کبدی باید از مصرف آن اجتناب کنند.

عصاره پوست درخت بید چیست؟

عصاره پوست درخت بید از طیف گسترده ای از درختان بید، از جمله بید سفید، بید سیاه و بید بنفش به دست می آید. پوست درخت بید کاربردهای گسترده ای در صنایع پزشکی و آرایشی پیدا می کند. آینه اثرات آسپرین (به دلیل محتوای سالیسین آن) برای کمک به درمان درد و تب است.

protip_iconدرختان بید در سراسر جهان به جز قطب جنوب و استرالیا یافت می شوند. آنها بیشتر در مناطق معتدل و سرد با خاک مرطوب رشد می کنند.
اکنون اجازه دهید فواید عصاره پوست درخت بید را برای پوست شما بررسی کنیم.

فواید عصاره پوست درخت بید برای پوست شما

عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست
عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست

فواید عصاره پوست درخت بید به سالیسین، پلی فنول ها و فلاونوئیدهای آن نسبت داده می شود. با این حال، شواهد کافی برای حمایت از مزایای استفاده از پوست درخت بید بر روی پوست وجود ندارد. بنابراین، قبل از استفاده از آن برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، التهاب و غیره با متخصص پوست خود مشورت کنید.

طبق شواهد حکایتی، عصاره پوست درخت بید ممکن است فواید زیر را برای پوست شما داشته باشد.

1. ممکن است به مبارزه با آکنه کمک کند

عصاره پوست درخت بید ممکن است به عنوان یک جایگزین ملایم تر و کاملا طبیعی گیاهی برای اسید سالیسیلیک دو برابر شود. ممکن است به کاهش چربی پوست و کاهش احتمال بروز آکنه کمک کند. این یکی از دلایلی است که به عنوان یک عنصر معمولی در مجموعه ای از تونرهای پوست است.

2. ممکن است به لایه برداری پوست کمک کند

پوست درخت بید برای لایه برداری ملایم پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست بسیار مفید است . ممکن است به درخشندگی طبیعی پوست شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: اسکراب شکر وانیلی لاته خانگی – مفید برای لطافت و سفیدی پوست

3. ممکن است علائم پیری را کاهش دهد

این عصاره گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها، فلاونوئیدها و فیتوکمیکال ها است که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد و کاهش علائم پیری کمک می کند. انجمن آمریکایی جراحی پوست (ASDS) در سال 2021 نظرسنجی را با 3527 شرکت‌کننده انجام داد و نشان داد که حدود 70 درصد از پاسخ‌دهندگان به درمان‌های زیبایی فکر می‌کردند. خطوط و چین و چروک های اطراف یا زیر چشم (62٪) یک نگرانی رایج بود و 48٪ از پاسخ دهندگان به استفاده از یک شل کننده چروک تزریقی برای رفع آن فکر می کردند. این پاسخ دهندگان ممکن است از گنجاندن پوست درخت بید در رژیم مراقبت از پوست خود سود ببرند.

در واقع، مشخص شد که سالیسین موجود در پوست درخت بید سفید، هنگامی که به صورت خوراکی مصرف شود، خواص ضد التهابی قوی دارد.

اثرات ضد پیری از خود نشان می دهد زیرا مشخص شد که ظاهر چین و چروک ها را بهبود می بخشد، زبری لمسی، اندازه منافذ را کاهش می دهد و درخشندگی کلی پوست را افزایش می دهد . همچنین به بهبود رنگدانه، استحکام و خطوط فک کمک می کند.

4. ممکن است قرمزی و التهاب را کاهش دهد

پوست بید را می توان با سهولت نسبی روی پوست های حساس استفاده کرد. ممکن است قرمزی و تحریک را آرام کند زیرا حاوی تانن، اسیدهای فنولیک و مواد معدنی ضروری است. گفته می شود که این مواد مغذی به کاهش التهاب و تقویت روند بازسازی سلولی کمک می کنند.

5. ممکن است به کوچک کردن منافذ بزرگ کمک کند

تصور می شود که تانن موجود در پوست درخت بید به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند. آنها ممکن است به کاهش ظاهر منافذ بزرگ کمک کنند و در عین حال پوست را سفت نگه دارند.

6. ممکن است خشکی پوست را درمان کند

عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست
عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در پوست درخت بید ممکن است به حفظ رطوبت پوست کمک کند. تصور می شود استفاده منظم از پوست درخت بید به درمان بیماری های پوستی خشک مانند اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

7. ممکن است به مدیریت روزاسه کمک کند

پوست درخت بید حاوی سالیسین است که به دلیل خواص ضد التهابی و تسکین دهنده آن برای مدیریت روزاسه مورد بررسی قرار گرفته است. ممکن است در کاهش قرمزی و تحریک مرتبط با روزاسه موثر باشد. پوست درخت بید همچنین ممکن است به کاهش تولید واسطه های التهابی کمک کند، که ممکن است پوست را آرام کند. علاوه بر این، دارای خواص لایه برداری است که ممکن است به باز کردن منافذ و کاهش خطر شعله ور شدن و رشد باکتری روی پوست با جلوگیری از تجمع سلول های مرده پوست و سبوم کمک کند. با این حال، استفاده از پوست درخت بید برای روزاسه باید با احتیاط انجام شود، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود، به ویژه برای کسانی که پوست حساس یا مشکلات پوستی دارند. بنابراین قبل از استفاده از آن با یک متخصص پوست مشورت کنید.

protip_iconپوست درخت بید معمولاً از درختان بید 2 تا 3 ساله استخراج می شود.

در صورت استفاده صحیح، پوست درخت بید ممکن است راه را برای درخشندگی و جوانی پوست هموار کند. در بخش بعدی، نحوه استفاده از پوست درخت بید را برای مزایای بالقوه پوست بررسی خواهیم کرد.

اگر قصد کاهش وزن فوری اما بدون داشتن رژیم لاغری و ورزش را دارید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی را می توان بدون ورزش در منزل و هنگام کار و انجام فعالیت های روزانه استفاده کرد.

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

این کرم لاغری دارای ترکیبات چربی سوز قوی از جمله کافئین، کاتچین، ال کارنتین و عصاره ی فلفل قرمز بدون ایجاد حساسیت می باشد.

نحوه استفاده از عصاره پوست درخت بید برای پوست

عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست
عصاره پوست درخت بید چیست؟ فواید و عوارض عصاره پوست درخت بید برای سلامت پوست

1. آن را با یک مرطوب کننده خوب جفت کنید

خواص لایه برداری قوی عصاره پوست درخت بید ممکن است اثر خشکی بر روی پوست شما داشته باشد. فرمول های مرطوب کننده باید همراه با آنها استفاده شود تا پوست شما هیدراته بماند. از این رو، می توانید با یک مرطوب کننده آبرسان دنبال کنید.

2. از آن با سالیسیلیک اسید استفاده کنید

از پوست درخت بید با محصولات حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید تا فواید کلی لایه برداری و پاکسازی پوست را افزایش دهید.

برخی پیشنهاد می کنند که از پوست درخت بید با رتینول استفاده نکنید.

پوست درخت بید اغلب به عنوان یک ماده فعال در پاک کننده ها، مرطوب کننده ها و تونرها گنجانده می شود. اعتقاد بر این است که استفاده از آن با رتینول باعث عوارض جانبی خاصی می شود.

این عصاره گیاهی نیز اغلب برای استفاده با ویتامین C توصیه نمی شود . اطلاعات در این زمینه کمیاب است.

protip_iconعصاره پوست درخت بید باید در یک شیشه دربسته یا یک کیسه کاغذی خشک نگهداری شود تا اثربخشی آن حفظ شود.
پوست درخت بید ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. مهم است که قبل از شروع استفاده از عصاره در برنامه زیبایی خود در مورد آنها آگاه باشید.

عوارض جانبی عصاره پوست درخت بید برای پوست

عصاره پوست درخت بید نسبتا بی خطر است و می توان روزانه از آن استفاده کرد. با این حال، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • پوست درخت بید ممکن است باعث واکنش های آلرژیک و تحریک پوست شود، به ویژه برای کسانی که به سالیسیلات ها حساسیت دارند. بنابراین، قبل از استفاده موضعی، یک پچ تست انجام دهید.
  • مصرف بیش از حد پوست درخت بید ممکن است باعث گرفتگی معده و خونریزی شود. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.
  • کسانی که به آسپرین حساسیت دارند ممکن است به پوست درخت بید واکنش نشان دهند. شواهد حکایتی مواردی از خارش، قرمزی و بثورات را گزارش می کنند. افراد مبتلا به آسم، دیابت، نقرس، هموفیلی، هیپوپروتومبینمی و  بیماری کبد ممکن است به آسپرین حساس باشند و باید از پوست درخت بید اجتناب کنند.
  • از مصرف عصاره این گیاه با داروهایی مانند رقیق کننده های خون و بتا بلوکرها اجتناب  کنید .
  • کودکان، نوجوانان و زنان باردار و شیرده باید از استفاده از پوست درخت بید به هر شکلی خودداری کنند. تصور می شود که باعث سندرم ری شود، وضعیتی که منجر به آسیب مغزی و کبدی می شود.
  •  در صورت داشتن اختلال کلیوی از مصرف پوست درخت بید خودداری کنید. تصور می شود که جریان خون به کلیه ها را کاهش می دهد و منجر به نارسایی کلیه می شود.
  • دو هفته قبل و بعد از هر عمل جراحی برنامه ریزی شده، مصرف پوست درخت بید را متوقف کنید. اعتقاد بر این است که باعث خونریزی می شود.

بسیاری از این عوارض جانبی هنوز توسط تحقیقات تأیید نشده اند. برای اطلاعات بیشتر با دکتر خود مشورت کنید.
پوست درخت بید اغلب با اسید سالیسیلیک مقایسه می شود. کدام یک از این دو بهتر است؟ بگذارید در بخش بعدی بررسی کنیم.

عصاره پوست درخت بید در مقابل سالیسیلیک اسید: مقایسه

عصاره پوست درخت بید به عنوان یک منبع طبیعی موثر از سالیسین دو برابر می شود و مانند اسید سالیسیلیک عمل می کند. در واقع درختان بید حاوی سالیسین هستند. سالیسیلات ها، از جمله سالیسین و اسید سالیسیلیک، در پوست و برگ درختان بید یافت می شوند.

پوست درخت بید حاوی حداقل 1.5 درصد از کل مشتقات الکل سالیسیلیک است که آن را جایگزین ملایم تری برای اسید سالیسیلیک می کند.

سالیسین موجود در عصاره پوست درخت بید مسئول خواص ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی آن است. با این حال، میزان اثربخشی عصاره پوست درخت بید بر روی مشکلات پوستی در مقایسه با اسید سالیسیلیک هنوز به طور قطعی ثابت نشده است.

از سوی دیگر، اسید سالیسیلیک برای درمان اختلالات پوستی مختلف برای بیش از 2000 سال مورد استفاده قرار گرفته است. می تواند پوست را لایه برداری کند و ممکن است عامل خوبی برای لایه برداری به خصوص در بیماران مبتلا به آکنه، ملاسما ،  آسیب نوری و کک و مک باشد.

اما اسید سالیسیلیک یک ترکیب تهاجمی تر است، به خصوص برای افرادی که پوست حساس دارند. ممکن است باعث قرمزی، تحریک و آکنه شود.

عصاره پوست درخت بید شکل بسیار ملایم‌تری از اسید سالیسیلیک است و ممکن است با خیال راحت برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه استفاده شود.

برای داشتن برنزه ای یکدست با ماندگاریه طولانی توصیه ما به شما استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

خرید بهترین برنزه کننده با ماندگاریه ۴ ماهه

برنزه کننده فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد.

اسپری برنزه کننده فلورسان، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و مناسب برای انواع پوست حتی پوست های حساس می باشد.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

لوسیون سولار فلورسان غنی شده با آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، آمینو اسید ها و ترکیبات مرطوب کننده قوی جهت جوانسازی پوست می باشد.

پاسخ به سوالات متداول

آیا عصاره پوست درخت بید همان اسید سالیسیلیک است؟

پوست درخت بید حاوی سالیسین است که نسخه ملایم‌تری از اسید سالیسیلیک است و به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند.

آیا پوست درخت بید منافذ را باز می کند؟

بله، پوست درخت بید حاوی سالیسین است که به عنوان یک لایه بردار عمل می کند و منافذ شما را از آلودگی و پوست مرده پاک می کند.

آیا پوست درخت بید برای پوست های چرب مفید است؟

بله، پوست درخت بید ممکن است منافذ شما را از چربی اضافی پاک کند و برای پوست های چرب ایده آل باشد.

بیشتر بخوانید: فریتین پایین و ریزش مو: علل، علائم و نحوه مدیریت

سخن پایانی
  • از عصاره پوست درخت بید سال هاست که در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود.
  • به دلیل محتوای بالای پلی فنول ها و فلاونوئیدها، عصاره پوست درخت بید ممکن است جوش های آکنه را کاهش دهد، سلول های مرده را از بین ببرد، رطوبت را حفظ کند، و پوست شما را هیدراته و تغذیه کند.
  • می توانید عصاره پوست درخت بید را با یک مرطوب کننده مرطوب کننده یا اسید سالیسیلیک برای آبرسانی به پوست و تقویت سلامت کلی پوست جفت کنید.
  • با این حال، زنان باردار، زنان شیرده و کودکان باید از مصرف عصاره پوست درخت بید خودداری کنند زیرا ممکن است منجر به راش، گرفتگی معده و افزایش خونریزی شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *