مجله

چند دلیل عجیب که باعث افزایش وزن میشود!!

دلایل عجیب افزایش وزن

دلایل عجیب افزایش وزن

اخیراً افزایش وزن به یک مشکل جدی برای مردم در سراسر جهان تبدیل شده است و همه به دنبال راهکاری فوری برای کاهش وزن و چربیسوزی هستند. دلایل افزایش وزن می تواند بسیار زیاد باشد، اما علت دقیق افزایش وزن در بزرگسالان به سختی توسط افراد مبتلا کشف می شود. با توجه به مطالعات اخیر، افزایش وزن می تواند به دلایلی مانند عدم تعادل هورمونی، عوارض داروی تجویزی و کمبود ویتامین ها باشد. اما دلایل عجیب افزایش وزن نیز کم نیستند دلایلی مانند افسردگی و افزایش وزن،افزایش سن و افزایش وزن، کند بودن روده و افزایش وزن و بسیاری از دلایل عجیب دیگر، که در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی و نحوه درمان آنها خواهیم پرداخت.

رابرت جی هدایا، یکی از اساتید مشهور روانپزشکی می گوید، اکثر ما فکر می کنیم که تغییر سبک زندگی یکی از دلایل اصلی افزایش وزن است. اما در واقع بدن ما توانایی واکنش به عواملی را دارد که ما اصلاً قادر به کنترل آنها نیستیم. اما سؤال مهم این است که آیا دلایل افزایش وزن افراد از عدم تعادل هورمونی گرفته تا عوارض جانبی داروها هرچه باشد، تقصیر این افزایش وزن به عهده افراد است؟

دلایل عجیب افزایش وزن

افسردگی

دلایل عجیب افزایش وزن

برخی از کارشناسان همچنین می گویند که افرادی که افسرده می شوند، تمایل به افزایش وزن دارند. معمولا افرادی که به شدت افسرده هستند نیاز به مصرف داروهای ضد افسردگی دارند. در چنین شرایطی باید انتظار افزایش وزن از ۵ تا ۱۵ پوند را داشته باشید. ارتباط کاملی بین افسردگی با افزایش وزن وجود دارد. بر اساس یکی از مجلات منتشر شده در سال ۲۰۱۰، افرادی که دارای خلق و خوی غمگین و تنها هستند به احتمال زیاد وزن اضافه می کنند.

چگونه افزایش وزن افسردگی را برطرف کنیم

به گفته دومینیک فرادین، MD و MPH مرتبط با دانشکده پزشکی لوما لیندا در کالیفرنیا، بیمارانی که به دلیل مصرف قرص های ضد افسردگی در حال افزایش وزن هستند، باید به آرامی عادت به مصرف چنین دارویی را متوقف کنند. همچنین می توانید برای کاهش وزن کمی برنامه تمرینی را دنبال کنید.

دلایل عجیب افزایش وزن: کند بودن روده و افزایش وزن

دلایل عجیب افزایش وزن
کند بودن روده و افزایش وزن

بسیاری از مردم مشکل هضم و حرکت بسیار کند روده دارند که یکی از دلایل جدی اضافه وزن است. اگر حرکات روده بسیار ضعیفی دارید، به راحتی باعث افزایش وزن غیرضروری می شود. پس از مصرف مواد غذایی، قسمتی از آن به انرژی تبدیل می شود و استراحت دفع می شود. اما اگر حرکات روده به درستی انجام نشود، غذای اضافی باعث ایجاد رسوب در زیر لایه های پوست شما می شود که به آن چربی نیز می گویند. این می تواند به دلیل غذاهای کم فیبر در رژیم غذایی شما، یبوست، کمبود فلور و غیره باشد.

چگونه میتوان کند بودن روده و افزایش وزن را درمان کرد؟

اگر فکر می کنید که یبوست چیزی است که بیش از حد شما را آزار می دهد، باید پروبیوتیک را امتحان کنید. درمان کند بودن روده بسیار مهم است و به روند هضم کمک می کند. شما باید همیشه هیدراته بمانید. مصرف آب یکی از بهترین راه ها برای تنظیم حرکت روده شما خواهد بود. اگر از روش طبیعی سود نمی برید، باید محلولی بنوشید که در آن پودر فیبر با آب مخلوط شده است. این مواد فوق‌العاده است که به پاک کردن مواد زائد از معده شما بدون هیچ مشکلی کمک می‌کند.

دلایل عجیب افزایش وزن: افزایش سن

افراد به دلیل افزایش سن نیز می توانند وزن اضافه کنند. وقتی جوان هستید، متابولیسم بدن شما در نظم کاملی قرار دارد. بنابراین، شما به هیچ وجه مشکل هضم ندارید. شما می توانید غذای خوب مصرف کنید، آن را هضم کنید و حتی محدوده خوبی از حرکت روده داشته باشید. اما با بالا رفتن سن، متابولیسم بدن کاهش می یابد. بنابراین سوزاندن کالری در هر روشی واقعا دشوار خواهد بود. کالری هایی که می توان در ۲۰ سالگی سوزاند در ۴۰ سالگی امکان پذیر نیست.

دلایل عجیب افزایش وزن
افزایش سن و افزایش وزن

راه حل چیست؟

به گفته دکتر فرادین رید، وقتی اندازه گیری با توجه به وزن انجام می شود، ممکن است همه کالری ها برابر نباشند. خوب است که مقداری پروتئین بدون چربی را در نظر بگیرید زیرا به سوزاندن کالری موثرتر کمک می کند.  وقتی پروتئین کم چرب را در این مرحله انتخاب می کنید، واقعاً مفید خواهد بود.

دلایل عجیب افزایش وزن: مصرف داروهای اشتباه

اگر دارو اشتباه باشد، می تواند باعث افزایش وزن شود. برخی از خانم ها بیش از حد قرص های ضد بارداری مصرف می کنند. این می تواند در یک زمان واقعا خطرناک باشد. مصرف بیش از حد قرص های هورمونی نیز دلیل افزایش وزن است. اگر از برخی درمان‌های درمانی مانند داروهای سرطان سینه، استروئیدها، قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید شاهد افزایش چند پوندی باشید.

راه های رفع آن

اگر بر این باور هستید که داروی شما بر دور کمر شما تأثیر می گذارد، مهم است که فوراً آن را به پزشک اطلاع دهید. او برخی از داروهای جایگزین را در نظر خواهد گرفت که ممکن است هیچ عارضه جانبی نداشته باشد.

کمبود برخی از مواد مغذی ضروری

بدن شما به برخی مواد مغذی ضروری نیاز دارد که بدون آنها ممکن است از عوارض جانبی مختلفی رنج ببرید. برخی از این مواد مغذی حیاتی عبارتند از آهن، ویتامین D و منیزیم. اینها به افزایش سطح انرژی شما بدون آسیب رساندن به سیستم ایمنی کمک می کنند. اگر یکی از مواد مغذی از دست رفته باشد، باعث تغییر در متابولیسم می شود.

چگونه آن را متناسب کنیم؟

می توان از راه هایی که افزایش وزن ناشی از کمبود مواد مغذی ضروری را مختل می کند، آگاهی یافت. اکنون می توانید با مصرف اسفناج یا گوشت قرمز سطح آهن خود را افزایش دهید. منیزیم را می توان به راحتی با شیوه زندگی سالم افزایش داد. این را می توان با یک رژیم غذایی سالم جبران کرد. اگر بتوانید دوز مناسب ویتامین D را مصرف کنید، رفع کمبود مواد مغذی ضروری می تواند واقعاً بسیار راحت باشد. اما، همچنین نباید بیش از حد ویتامین D مصرف کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد سنگ کلیه شود.

پلانتار فاشئیت

برخی از بیماری‌های عضلانی یا مشکلات استخوان‌ها مانند آرتروز، درد لگن یا درد زانو باعث افزایش وزن غیرضروری می‌شود.

چگونه رفع کنیم؟

راه هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. اگر تمرینات تحمل وزن را انجام می‌دهید، وقت آن است که آن را متوقف کنید و به ورزش‌هایی مانند شنا، دوچرخه‌سواری و غیره بروید. در این شرایط خوب است که با یک فیزیوتراپیست صحبت کنید.

همانطور که در این مقاله نیز به آن اشاره شد دلایل عجیب زیادی برای افزایش وزن وجود دارد اما اگر به دنبال یک روش برای کاهش وزن فوری و چربیسوزی هستید سایت سلامتی و زیبایی استفاده از ژل لاغری و چربیسوز هات چیلی را به شما همراهان گرامی معرفی مینماید.

ژل لاغر کننده و چربیسوز موضعی هات چیلی

ژل لاغری و چربیسوز هات چیلی
کرم لاغر کننده بدن

ژل چربی سوز و ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و اگر شما قصد کاهش وزن فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربیسوزی موضعی میکند.

همچنین با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

نهایتا پس از کاهش سایز با ژل لاغری و چربی سوز فوری هات چیلی بدن شما فرم زیبا و بی نقصی نیز به خود می گیرد.

کاهش وزن و چربیسوزی با کرم لاغر کننده بدن در مدت زمان کوتاه با نتیجه گیری فوری میباشد.

منبع: beautyhealthtips

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *