مجله

چگونه با کشک از شوره سر وخارش سر خلاص شویم؟

درمان شوره سر با کشک

درمان شوره سر با کشک

شوره سر و پوسته سر را می توان بهترین دوستانی نامید که به خصوص در فصل زمستان بیشتر می شود، شوره سر، تنها دلیل خارش سر است. خوب، جایی که مشکلی وجود دارد، راه حلی هم وجود خواهد داشت و راه حل مشکل شما واقعاً به شما نزدیک است. متوجه نشدی؟ نه، اجازه دهید به شما بگوییم که راه حل مشکل شما در کجا موجود است. این راه حل در آشپزخانه شماست بله کشک بهترین راه حل برای خلاص شدن از شر شوره سر و مشکل پوسته سر است. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی فواید کشک برای مو، درمان شوره سر، پوسته سر،خارش سر و تقویت مو با کشک خواهیم پرداخت.

در ادامه این مقاله مفید و جذاب با ما همراه باشید.

درمان شوره سر با کشک

چگونه شوره و پوسته سر را با کشک درمان کنیم؟

روغن زیتون برای خارش پوست سر

روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی همراه با عوامل محافظت کننده از پوست است که به مقابله با خارش و عفونت پوست سر کمک می کند. شما باید روغن زیتون ارگانیک را ۵-۷ ثانیه گرم کنید. این روغن گرم شده را روی سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید و صبح روز بعد سر خود را بشویید. شما می توانید این دارو را دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک کشک، گل هیبیسکوس و برگ چریش

۲۰ گل هیبیسکوس و ده برگ چریش بردارید. با استفاده از آسیاب آنها را خوب آسیاب کنید. یک فنجان کشک به این پودر اضافه کنید. کل مواد را خوب مخلوط کنید. افزودن نصف آب پرتقال در این ماسک می تواند مفیدتر باشد. این ماسک را به آرامی روی پوست سر و موهای خود بمالید. اجازه دهید نیم ساعت بماند. موهای خود را با شامپوگیاهی آبکشی کنید.

ریتا، شیکاکای، آلما و کشک

درمان شوره سر با کشک
درمان شوره سر با کشک

شما به ۲ قاشق غذاخوری از هر آلما، رتا و پودر شیکاکای با ۱ فنجان کشک نیاز دارید. همه مواد را در یک کاسه بریزید تا با هم زدن خوب و یکدست شوند. آن را به مو و پوست سر خود بمالید. بگذارید این ماسک به مدت نیم ساعت بماند. موهای خود را با شامپو ضد شوره بشویید. آن را دو بار در هفته تکرار کنید.

درمان شوره سر با عسل و کشک

فواید کشک برای تقویت مو
فواید کشک برای تقویت مو

افزودن یک فنجان کشک با دو قاشق چایخوری عسل می تواند یک درمان خانگی خوب برای مبارزه با شوره سر و خارش پوست سر باشد. بله، درست شنیدید، این دارویی است که باید در حین ماساژ دادن به پوست سر خود بمالید. قبل از شستن موها با شامپو، اجازه دهید فقط ۲۰ دقیقه بماند. باعث می شود موهای شما صاف تر و درخشان تر و بدون شوره شوند.

پودر فلفل سیاه با کشک برای درمان خارش سر

درمان شوره سر با کشک
فواید کشک برای تقویت مو

فلفل سیاه دارای خواص ضد قارچی است که به طرز جادویی با کشک عمل می کند. با استفاده از این دارو که یکی از بهترین راه حل ها برای مبارزه با شوره سر و خارش پوست سر است، می توانید به راحتی از شر مشکل خود خلاص شوید. فقط باید یک فنجان کشک را با یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه مخلوط کنید. هر دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن، آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید ۳۰-۴۵ دقیقه بماند. موهای خود را با شامپو گیاهی ضد شوره سر بشویید. این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید تا موهای بدون شوره داشته باشید.

درمان شوره سر با دانه شنبلیله و کشک

دانه های شنبلیله دارای خواصی هستند که برای سلامت کلی و همچنین مو مفید هستند. ترکیب دانه های شنبلیله و کشک نه تنها خارش پوست سر و شوره سر را از بین می برد بلکه باعث قطع ریزش مو نیز میشود و موهای شما را سالم و زیبا می کند. درمان بسیار ساده است. دانه های شنبلیله را بردارید و آنها را یک شب خیس کنید. صبح روز بعد با کمک آسیاب خمیری صاف از دانه های شنبلیله خیس شده درست کنید. بعد از درست کردن خمیر یکدست، ۲ قاشق غذاخوری کشک به آن اضافه کنید. آنها را خوب مخلوط کنید. آن را روی پوست سر آسیب دیده و منطقه شوره سر که خارش دارد بمالید. بگذارید یک ساعت بماند. آن را با شامپو گیاهی و آب سرد بشویید. این موارد درمانی را در یک هفته دنبال کنید.

فواید کشک برای تقویت مو
فواید کشک برای تقویت مو

کشک را به سادگی استفاده کنید

فواید کشک برای مو: کشک سرشار از خواص ضد باکتریایی است که به شما در مبارزه با شوره سر کمک می کند. فقط باید موهای خود را بشویید سپس پوست سر خود را با کشک به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند سپس آن را بشویید. استفاده از این دارو به شما کمک می کند تا شوره سر را از بین ببرید و همچنین موهای خود را تقویت و براق کنید و در عین حال پروتئین را برای موهای خود تامین کنید.

آب لیمو را به کشک اضافه کنید

آب یک عدد لیمو را در ۲ قاشق غذاخوری کشک مخلوط کنید. این ترکیب را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید نیم ساعت بماند و سپس با آب ولرم بشویید. ترکیب لیمو و کشک به کمک خواص ضدباکتریایی خود به طور جادویی بر روی موهای شما اثر می گذارد و موها را فاقد شوره سر و پوسته سر می کند.

ترکیب تخم مرغ وکشک

فواید کشک برای تقویت مو

یک فنجان کشک را بردارید و ۱ عدد تخم مرغ را به آن اضافه کنید تا خمیر صافی به دست آید سپس به موها و پوست سر خود بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند سپس با شامپو بشویید. استفاده از این مخلوط باعث ایجاد موهایی ضخیم، براق و بدون شوره می شود.

سرکه سیب را به کشک اضافه کنید

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ½ فنجان کشک سرشار از آنزیم، خوب ترکیب کنید و آن را به پوست سر خود بمالید. اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب بشویید. اینها مواد طبیعی هستند که به شما کمک می کنند تا تمام مشکلات موهای خود را حل کنید. این درمان ها به شما کمک می کند تا موها و رشد موها تقویت شود و درعین حال درخشندگی و حجم شگفت انگیزی به موهای شما می بخشد.

آرد گرم با کشک

فقط باید از ۱ قاشق غذاخوری آرد و ۱ قاشق غذاخوری کشک یک خمیر خوب درست کنید. آن را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس آبکشی کنید. این درمانی است که به پوست سر رطوبت می دهد و از تولید سلول های مرده ای که شوره سر را تقویت می کنند، جلوگیری می کند.

کشک و حنا

حنا را در چای خیس کنید و کشک را به آن اضافه کنید. روی پوست سر خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس آن را بشویید. این یکی از بهترین راه حل ها برای از بین بردن شوره سر است.

منبع: beautyhealthtips

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *