مجله

نفخ شکم در مقابل افزایش وزن، تفاوت آنها را بدانید

تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن

فهرست مطالب

تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن

نفخ اغلب با افزایش وزن اشتباه گرفته می شود. اما تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ اول، نفخ، تجمع موقت گاز در دستگاه گوارش شما است. دوم، می تواند شکم شما را متورم نشان دهد. از سوی دیگر، افزایش وزن زمانی اتفاق می افتد که چربی یا توده عضلانی به دست آورید. گفته می شود، ممکن است وزن اضافه کنید و همچنین نفخ را تجربه کنید. این ممکن است نشان دهنده یک مشکل بهداشتی باشد. درک تفاوت بین نفخ و افزایش وزن برای ارزیابی دقیق تغییرات در شاخص توده بدن ضروری است. برای آشنایی با نحوه ارتباط نفخ و افزایش وزن و و پیشگیری و درمان نفخ شکم ادامه این مطلب از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن را بخوانید.

موضوع نفخ در مقابل افزایش وزن همیشه بحث داغی است. با این حال، ما برخی از ویژگی های متمایز را شناسایی کرده ایم. نفخ ناشی از تجمع گاز است و به افزایش وزن کمک نمی کند. این تغییر لحظه ای می تواند پس از خروج گاز از سیستم شما ناپدید شود. با این حال، نفخ مداوم و تورم شکم همراه با افزایش وزن غیر منتظره ممکن است نشان دهنده شرایط پزشکی زمینه ای باشد. مراقب علائم و علائم هشدار دهنده ذکر شده در این مقاله باشید. در صورت مشاهده هر یک از این علائم با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

همراهان گرامی اگر به دنبال روشی فوری و بدون رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید توصیه ما به شما استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای داشتن اندامی متناسب و سفت بدون رژیم غذایی

رعایت برنامه های رژیم غذایی برای کاهش وزن در دوره های طولانی می تواند چالش برانگیز باشد. پیدا کردن زمان برای ورزش کردن نیز ممکن است سخت باشد. آیا کاهش وزن بدون انجام رژیم و ورزش امکان پذیر است؟

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این کرم لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین موجود در این ژل لاغری پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

این ژل لاغری شکم و پهلو جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

لازم به ذکر است بهترین کرم لاغری شکم هات چیلی به تنهایی تاثیر گذار بوده و نیاز به فعالیت ورزشی جهت لاغری ندارد.

تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن

علل نفخ شکم

تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن
تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن

نفخ شکم وضعیت موقتی است که اغلب توسط غذاهای خاصی که می خورید، به خصوص آنهایی که هضم آن برای معده سخت تر است، ایجاد می شود، که حتی ممکن است گاهی منجر به خستگی شود. رایج ترین دلایل عبارتند از :

  •  مصرف غذاهای پر فیبر مانند عدس، لوبیا و سبزیجات مانند کلم و کلم بروکسل
  •  عدم تحمل قند و لاکتوز
  •  رشد بیش از حد باکتری
  •  یبوست
  •  آئروفاژی (هوای بلعیده شده) به دلیل سریع غذا خوردن، سیگار کشیدن، نوشیدن نوشابه های گازدار و جویدن آدامس

در برخی موارد، نفخ می تواند نشانه ای از سایر شرایط پزشکی مانند موارد زیر باشد:

  •  عفونت یا التهاب (مانند بیماری به نام دیورتیکولیت   )
  •  بیماری التهابی لگن (PID)
  •  سندرم روده تحریک‌پذیر
  •  انسداد در روده یا مثانه شما
  •  شرایط خود ایمنی مانند اسکلرودرمی 

در حالی که دفع گاز معمولی ۶۰۰-۷۰۰ میلی لیتر تخمین زده می شود، مقدار متوسط ​​گاز در دستگاه گوارش کمتر از ۲۰۰ میلی لیتر است.

دکتر مهمت یلدیز، یک وبلاگ نویس و دانشمند متمرکز بر سلامت، نحوه برخورد خود با نفخ را به اشتراک می گذارد. او از یک رژیم غذایی سفارشی مبتنی بر حذف برخی غذاها برای تسکین پیروی کرد. او می نویسد: «برخی شرایط سلامتی به دلیل پیچیدگی حل شدن زمان بیشتری می برد. معمولاً، هیچ حرفه‌ای نمی‌تواند مسائل پیچیده را حل کند، زیرا متخصصان زیادی باید در این فرآیند شرکت کنند… من راه‌های متعددی را برای حل مشکلات نفخ و نشتی روده‌ام امتحان کردم ».

اغلب ما نفخ را با افزایش چربی شکمی اشتباه می گیریم. در حالی که هر دو ممکن است شکم شما را بزرگتر نشان دهند، اما بین این دو تفاوت وجود دارد. بیایید با جزئیات درک کنیم.

آیا چاق هستید یا فقط نفخ دارید؟ تفاوت بین افزایش وزن و نفخ

تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن
تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن

به طور معمول، چربی شکم اولین نشانه افزایش وزن در نظر گرفته می شود. با این حال، شکم یا شکم متورم اغلب می تواند ناشی از نفخ باشد و نه لزوماً رسوب چربی. در اینجا چند تفاوت بین آنها وجود دارد تا تشخیص دهید چاق هستید یا نفخ دارید.

نفخچربی شکم
فقط معده به دلیل گاز اضافی منبسط می شود.گسترده است. شما متوجه چربی اضافی در شکم، ران، باسن و پشت خواهید شد.
معده احساس سفت شدن می کند.معده نرم و اسفنجی به نظر می رسد.
ثابت نیست. با خارج شدن گاز شکم کم می شود.ثابت است و به تدریج ایجاد می شود.
ممکن است باعث درد و ناراحتی در ناحیه شکم شود.بدون درد است.
وزن بدن بی تاثیر است.وزن بدن افزایش می یابد.
تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن

گازهای اصلی موجود در گازهای شکمی که به دلیل اثر میکروبی روی مواد مغذی بلعیده شده تولید می شوند عبارتند از نیتروژن، اکسیژن، دی اکسید کربن، هیدروژن و متان

در برخی موارد، نفخ معده می تواند به دلیل مصرف نمک اضافی نیز باشد که ممکن است به احتباس مایعات یا تغییرات هورمونی به دلیل تغییر در چرخه قاعدگی منجر شود. حتی ممکن است درست قبل (و در طول) پریود خود متوجه نفخ شوید زیرا بدن آب را نگه می دارد یا به دلیل یبوست. 

آیا نفخ باعث افزایش وزن می شود؟

احتباس آب ممکن است باعث شود احساس سنگینی بیش از حد معمول و نفخ کنید. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

  •  پف کردن صورت، شکم و باسن
  •  پاها، ساق پا و مچ پا متورم شده است
  •  مفاصل سفت
  •  نوسانات وزن
  •  فرورفتگی پوست (زمانی که پوست را برای یک دقیقه فشار می دهید)

بهترین روش برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه بدون عوارض و جراحی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای اصلاح فرم سینه ها و بزرگ کردن و لیفت سینه بدون تیغ جراحی

روش‌های بزرگ ‌کردن سینه بدون جراحی در حال افزایش است، زیرا اکثر زنان به دنبال روشی برای بزرگ کردن سینه بدون عوارض هستند.

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه میبلین در کوتاهترین زمان بهترین و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، خواهید داشت.

همچنین از لوسیون حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم بزرگ کننده سینه، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

احتباس آب می تواند منجر به نفخ شود. اما چقدر با آن وزن اضافه می کنید؟ در بخش بعدی همراه ما باشید.

از نفخ چقدر می توانید وزن اضافه کنید؟

تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن
تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن

میزان اضافه وزن به دلیل نفخ در افراد مختلف متفاوت است. نفخ معمولاً به دلیل تجمع گاز یا مایع در دستگاه گوارش منجر به افزایش موقت وزن می شود. این حداکثر می تواند منجر به چند پوند افزایش وزن شود. با این حال، این وزن چربی یا عضله واقعی نیست. هنگامی که نفخ از طریق درمان های طبیعی یا درمان های پزشکی برطرف شد، وزن بدن فرد به حالت عادی باز می گردد. اما اگر تغییرات وزن مداوم یا غیرقابل توضیحی را تجربه کردید، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا هر گونه مشکل سلامت زمینه ای را رد کنید.

در بیشتر موارد، علائم نفخ شکم را می توان با تغییر عادات سبک زندگی به حداقل رساند یا از آن پیشگیری کرد.

راه های پیشگیری از نفخ در خانه

برای کاهش نفخ:

  •  به غذاهای غنی از پروتئین و کربوهیدرات های پیچیده بچسبید.
  •  آهسته غذا بخورید و غذای خود را به درستی بجوید.
  •  مصرف نوشابه های گازدار را محدود کنید.
  •  از مصرف زیاد غذاهایی مانند عدس، لوبیا خشک و سبزیجات از خانواده کلم پرهیز کنید.
  •  از جویدن آدامس خودداری کنید و برای جلوگیری از بلعیدن هوا، آب را با نی بنوشید.

نفخ، که به عنوان احساس احتباس گاز تعریف می شود، ماهیانه ۱۵٫۹٪ از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد و زنان را بیشتر (۱۹٫۲٪) نسبت به مردان (۱۰٫۵٪) مبتلا می کند.
گزارشی از آنچه خورده اید و احساسی که بعد از غذا خوردن دارید (نفخ، ناراحتی) داشته باشید تا علت واقعی نفخ خود را مشخص کنید. اگر مدام با نفخ دست و پنجه نرم می کنید، این نکات را دنبال کنید.

راه حل های بلند مدت برای نفخ

  •  پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها حاوی باکتری های دوستدار روده هستند و می توانند به بهبود هضم و جلوگیری از نفخ کمک کنند. غذاهای پروبیوتیک مانند ماست/کشک، کفیر، کلم ترش، ترشی، کومبوچا، کیمچی و دوغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

  •  مصرف نمک را کاهش دهید

سدیم اضافی باعث احتباس آب می شود که منجر به احساس تورم و نفخ در شکم و سایر نواحی بدن مانند دست ها و پاها می شود. محدود کردن مصرف نمک می تواند نفخ را از بین ببرد .

اگر یک بیماری زمینه ای باعث نفخ می شود، بهتر است با پزشک مشورت کنید. پزشک علل نفخ را تشخیص می دهد و یک برنامه درمانی فردی را پیشنهاد می کند. آنها ممکن است آزمایشاتی مانند آندوسکوپی ، تست تنفس و تصویربرداری روده کوچک را برای تشخیص علت دقیق انجام دهند. بسته به نتایج، آنها ممکن است داروهای OTC، اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی، ملین ها، ضد اسپاسم ، آنتی بیوتیک ها و عوامل پروکینتیک را پیشنهاد کنند .   

در قسمت بعدی علائم هشدار دهنده ای را که در نفخ شدید نباید نادیده بگیرید بخوانید.

علائم هشدار دهنده ای که در صورت نفخ شدید نباید نادیده بگیرید

تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن
تفاوت نفخ و افزایش وزن چیست؟ علل نفخ شکم، پیشگیری از نفخ شکم و درمان آن

در صورت بروز نفخ شدید و علائم زیر فوراً با پزشک مشورت کنید:

کاهش وزن

اگر بدون تغییر رژیم غذایی و ورزش متوجه کاهش وزن ناگهانی و نفخ شدید، با پزشک مشورت کنید. ممکن است به دلیل تومورها یا رشد بیش از حدی باشد که روی روده ها فشار می آورد و باعث می شود بعد از صرف مقدار کمی غذا احساس نفخ یا سیری کنید.

درد شدید در شکم

درد شدید شکم و نفخ همراه با حالت تهوع و استفراغ ممکن است نشان دهنده انسداد روده باشد. این نیاز به مراقبت فوری پزشکی برای جلوگیری از عوارض مختلف دارد. این انسدادها می توانند دردناک باشند زیرا روده بالای ناحیه مسدود شده با پر شدن از غذا و شیره گوارشی کشیده می شود و باعث درد شدید و ناراحتی گوارشی می شود.

تب شدید

تبی که همراه با نفخ است معمولاً با عفونت یا التهاب همراه است .

خون در مدفوع یا خونریزی واژن

شرایطی مانند خونریزی واژینال بین قاعدگی، وجود خون در مدفوع یا خونریزی واژینال پس از یائسگی، با نفخ شدید همراه است. فوراً با پزشک مشورت کنید تا احتمال ابتلا به بیماری های گوارشی و سرطان، به ویژه سرطان رحم یا روده بزرگ را رد کنید.

آسیت

آسیت به وضعیتی اطلاق می شود که باعث تجمع مایع در حفره شکمی یا ناحیه لگن می شود و باعث نفخ و افزایش وزن می شود. همچنین آسیت ممکن است نشان دهنده عوارض جدی مانند بیماری کبد، نارسایی کلیه و سرطان باشد.
در صورت مشاهده هر یک از این علائم یا مصرف داروهایی که باعث عوارض جانبی ناخواسته مانند نفخ و افزایش وزن می شود، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است بتوانند با پیشنهاد یک دارو یا درمان جایگزین، وضعیت را بهتر درمان کنند.

پرپشت کردن مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو بدون بازگشت

خرید بهترین شامپو رشد مو برای درمان فوری ریزش مو و رشد مجدد مو

شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس به عنوان بهترین شامپو رشد مو، پرپشت کننده مو های ضعیف، نازک و کم حجم بوده و ضخامت تارهای نازک موهایتان را بالا می برد.

کمتر محصول درمان ریزش مو در جهان وجود دارد که به افزایش ضخامت مو نیز کمک کند اما شامپو ضد ریزش مو کمک به افزایش ضخامت موهای ضعیف ، نازک و کم حجم می کند.

شامپو رشد مو گیاهی بایوفل را می توان به عنوان درمان شوره سر نیز استفاده کرد.

پاسخ به سوالات متداول

آیا روزه می تواند نفخ را کاهش دهد؟

بله، روزه گرفتن ممکن است نفخ را کاهش دهد. وقفه ۱۲ تا ۱۴ ساعته به سیستم گوارش کمک می‌کند تا دوباره تنظیم شود و به کاهش نفخ کمک می‌کند.

چقدر طول می کشد تا نفخ از بین برود؟

به طور کلی، ۲۴ ساعت طول می کشد تا نفخ از بین برود. با این حال، برای برخی افراد، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. اگر علائم حتی پس از ۴۸ ساعت ادامه یافت، مشورت با پزشک بی خطر است.

آیا آب لیمو به نفخ کمک می کند؟

بله، آب لیمو می تواند به طور موثر نفخ را کنترل کند. خوردن آن با معده خالی نفخ را کاهش می دهد و حرکات سالم روده را تحریک می کند.

آیا قهوه باعث نفخ می شود؟

بله، قهوه ممکن است در برخی افراد باعث نفخ شود. کافئین موجود در آن باعث ایجاد اسپاسم و نفخ می شود.

آیا سرکه سیب برای نفخ معده مفید است؟

خیر، سرکه سیب ممکن است به نفخ کمک نکند. هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد که سرکه سیب نفخ را تسکین می دهد.

آیا موز به نفخ کمک می کند؟

بله، موز می تواند نفخ را تسکین دهد. پتاسیم موجود در آنها می تواند به کاهش نفخ کمک کند.

سخن پایانی
  • در حالی که افزایش وزن و نفخ ممکن است گاهی با هم مرتبط باشند، اما یکسان نیستند.
  • سفتی معده، ناراحتی و انبساط ناگهانی معده بیشتر از افزایش وزن نشانه نفخ است.
  • در حالی که ورزش و رژیم غذایی متعادل می تواند به کاهش وزن کمک کند، مصرف پروبیوتیک ها و غذاهای کم نمک می تواند به کاهش و جلوگیری از نفخ کمک کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *