مجله

۶ بهترین غذای مسدودکننده هورمون DHT(دی هیدروتستوسترون)برای ریزش مو و نکاتی برای کاهش آن

هورمون دی هیدروتستوسترون چیست؟

هورمون DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو

اکثر هورمون های تولید شده در بدن از عملکرد طبیعی آن پشتیبانی می کنند. با این حال، یک هورمون خاص به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) باعث ریزش مو می شود. اما خوشبختانه، شما می توانید غذاهای خاصی را که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، مصرف کنید که DHT را مسدود کرده و به طور بالقوه از ریزش موی شدید جلوگیری کنید. برای دانستن غذاها، درمان‌ها و تمرین‌های بدنی که می‌توانند به جلوگیری از تولید بیش از حد DHT در بدن کمک کنند، به خواندن ادامه دهید. همچنین در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع هورمون DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو به شما می گوییم که چگونه این هورمون از رشد مو جلوگیری می کند و باعث ریزش مو می شود.

هورمون DHT (دی هیدروتستوسترون) چیست؟

هورمون  DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده  دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو
هورمون DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو

هورمون DHT نوعی آندروژن است که از تستوسترون به دست می آید. این به بلوغ بدن مردان در دوران بلوغ کمک زیادی می کند و دلیل بسیاری از ویژگی های فیزیکی در بزرگسالان مرد است. در حالی که هورمون های DHT را می توان در زنان نیز یافت، نقش واقعی آنها هنوز ناشناخته است.

هنگامی که این هورمون بیش از حد ایجاد شود، می تواند چندین نگرانی پزشکی و زیبایی در فرد ایجاد کند. برای جلوگیری از این امر، افراد سعی می کنند سطح DHT خود را با کمک مسدود کننده ها کاهش دهند و به تعادل هورمونی برسند. این مسدود کننده ها را می توان در انواع غذاها و گیاهان یافت.

جای تعجب نیست که یکی از نگرانی های اصلی هورمون DHT اضافی، ریزش مو است .

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، با ترکیباتی ارگانیک، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

آیا هورمون DHT (دی هیدروتستوسترون)باعث ریزش مو می شود؟

تولید بیش از حد هورمون DHT می تواند منجر به ریزش مو شود.

هر تار مو در بدن شما از فولیکول ها یا ریشه های ریز که درست زیر سطح پوست وجود دارد رشد می کند. این فرآیند از یک چرخه رشد سخت پیروی می کند که با ریزش مو پس از رسیدن به مرحله استراحت به پایان می رسد.

سطح بالای DHT در بدن می تواند چرخه رشد رشته را کوتاه کند و همچنین اندازه فولیکول را کوچک کند. این می تواند باعث ریزش سریع مو شود و در نهایت منجر به ریزش مو شود. علاوه بر این، هورمون DHT همچنین می‌تواند زمان تولید موی بیشتر توسط فولیکول را افزایش دهد و این مشکل را تشدید می‌کند.

مانند بسیاری از مسائل پزشکی، افراد خاص بیشتر مستعد تجربه عوارض جانبی منفی این هورمون هستند. 

  • وراثت: ژنتیک شما در میزان حساسیت شما به DHT نقش دارد . اگر یکی از والدین شما طاسی داشته باشد، شما نیز ممکن است.
  • اندازه جمجمه: یک مطالعه می تواند ارتباطی بین رشد و ساختار جمجمه و میزان ریزش مو ناشی از DHT ایجاد کند.
  • تغییرات در ژن گیرنده آندروژن: این گیرنده های آندروژن پروتئین هایی هستند که به هورمون DHT اجازه می دهند به آنها متصل شود. با این حال، تغییرات در این ژن ممکن است پذیرش گیرنده های پوست سر را افزایش دهد. در نتیجه، ممکن است افزایش ریزش مو و در نهایت طاسی را تجربه کنید.

اکنون که ارتباط بین افزایش سطح DHT و ریزش مو را مورد بحث قرار دادیم، اجازه دهید نحوه کاهش این سطوح را درک کنیم.

آیا میدانستید؟ ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه به ترتیب تقریباً ۵۰ میلیون مرد و ۳۰ میلیون زن را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد.

غذاهای بالقوه مسدود کننده DHT

هورمون  DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده  دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو
هورمون DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو

بدن از آنزیمی به نام ۵-آلفا ردوکتاز برای تبدیل تستوسترون به DHT استفاده می کند. از این رو، بهترین راه برای کاهش سطح DHT، مصرف غذاهای مسدودکننده DHT است که می تواند از این تبدیل جلوگیری کند. ما همان را در زیر لیست کرده ایم. در حالی که برخی از این درمان های طبیعی برای جلوگیری از DHT و کاهش ریزش مو شناخته شده اند، برخی دیگر نیاز به تحقیقات بیشتر دارند.

۱٫ چای سبز

در یک مطالعه، اپی گالوکاتچین گالات یا EGCG (یکی از اجزای چای سبز) از فولیکول های مو در برابر ریزش مو ناشی از DHT محافظت می کند.

در مطالعه دیگری، محققان عصاره الکلی EGCG را به مدت ۴ روز روی پوست سر افراد مورد آزمایش قرار دادند. مشخص شد که EGCG به طور موثر تأثیر منفی DHT را مسدود می کند. همچنین از سلول هایی که چرخه رشد تارهای مو را تنظیم می کردند محافظت می کرد.

۲٫ پیاز

پیاز سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین است. می تواند به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک کند. آنتی اکسیدان همچنین ممکن است به مهار ۵ آلفا ردوکتاز کمک کند . با این حال، اطلاعات بیشتر در مورد اثرات مسدود کننده DHT پیاز تضمین شده است.

۳٫ دانه کدو تنبل

مصرف روزانه مکمل روغن دانه کدو تنبل باعث رشد سریع مو می شود. با این حال، مکمل ممکن است تفاوتی در ضخامت تار مو ایجاد نکند. دانه های کدو حاوی فیتواسترول  هستند که می توانند با موفقیت ۵-آلفا ردوکتاز را مهار کنند.

۴٫ روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب مانند اسیدهای لوریک، اولئیک و میریستیک است . اینها ممکن است با مهار ۵ آلفا ردوکتاز به جلوگیری از ریزش مو ناشی از DHT کمک کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

هورمون DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو

۵٫ زردچوبه

تحقیقات بتن در اینجا کم است. کورکومین موجود در زردچوبه به طور موثری تولید تستوسترون را در سلول های سرطانی پروستات کاهش می دهد. این منجر به ادعاهای خاصی شده است که زردچوبه ممکن است به کاهش سطح DHT و عوارض جانبی مرتبط مانند ریزش مو نیز کمک کند.

۶٫ شیر سویا

شیر سویا فوق العاده سالم است و مملو از ایزوفلاون  است که یک ترکیب گیاهی است. همچنین شیر سویا، صرف نظر از غلظت ایزوفلاون آن، باعث کاهش سطح DHT شده است . با این حال، اینکه آیا شیر سویا می تواند ریزش موی ناشی از DHT را نیز کاهش دهد، هنوز مشخص نیست.

غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ نیز ممکن است تولید DHT را مهار کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع مورد نیاز است.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

محلول ضد ریزش مو پلاسنتا

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

اکنون که می دانید چگونه DHT را با کمک غذا کنترل کنید، بیایید در مورد چگونگی جلوگیری از تشکیل DHT از طریق آیورودا بحث کنیم.

چگونه سطح DHT را با آیورودا کاهش می دهید؟

هورمون  DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده  دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو
هورمون DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو

برخی از درمان‌های آیورودا ممکن است به کاهش سطح DHT و عوارض جانبی مرتبط با آن، از جمله ریزش مو کمک کنند. با این حال، تحقیقات در این زمینه محدود است. قبل از انجام هر یک از این درمان ها با پزشک خود مشورت کنید.

هورمون DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو

۱٫ ماساژ با روغن

ماساژ مکرر مو با روغن ممکن است به کاهش ریزش مو کمک کند. استفاده از روغن گرم ایجاد شده از انگور فرنگی هندی و آلوئه ورا ممکن است به کاهش سطح DHT کمک کند. همچنین ماساژ سر باعث بهبود گردش خون در فولیکول های مو می شود.

۲٫ ناسیا کریا

ناسیا کریا، یا استنشاق روغن های دارویی مانند روغن کنجد سیاه، یک راه حل معروف آیورودا برای جلوگیری از ریزش مو ناشی از DHT است. در طی این فرآیند، تصور می شود که روغن به سرعت از طریق سیستم بویایی  وارد جریان خون می شود و با اتصال به گیرنده های پوست سر، ترکیب شیمیایی آنها را تغییر می دهد. این ممکن است مولکول های DHT را از ارزیابی گیرنده ها مسدود کند و منجر به کاهش ریزش مو شود.

آیا می توان DHT (دی هیدروتستوسترون) را با ورزش کاهش داد؟

در حالی که بسیاری از ژیمناستیک ها کاردیو و یوگا را به عنوان راهی برای کاهش سطح DHT در بدن ترویج می کنند، تحقیقات کافی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. با این حال، این فرضیه وجود دارد که وزنه برداری در واقع می تواند سطح تستوسترون را در بدن شما افزایش دهد و در نتیجه سطح DHT بالاتر و ریزش موی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

هورمون DHT نوعی آندروژن است که ممکن است باعث ریزش مو شود. در حالی که عوامل خاصی خارج از کنترل شما می توانند منجر به این نوع ریزش مو شوند، مطمئناً می توانید با آن مقابله کنید. مصرف یک رژیم غذایی گیاهی غنی از غذاهای مسدودکننده DHT ممکن است کمک کند. همچنین می توانید با پزشک خود مشورت کنید و درمان های مختلف آیورودا را امتحان کنید. اگر هنوز نتیجه ای را نمی بینید، ممکن است مجبور شوید جایگزین هایی را در نظر بگیرید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا تخم مرغ DHT را افزایش می دهد؟

بله. تخم مرغ حاوی کلسترول است که ممکن است سطح DHT را افزایش دهد.

آیا بادام DHT را کاهش می دهد؟

بادام حاوی لیزین است و گفته می شود که فعالیت DHT را مهار می کند.

آیا قند DHT را افزایش می دهد؟

مصرف زیاد قند باعث افزایش سطح قند خون می شود که ممکن است DHT را افزایش دهد.

آیا روی یک مسدود کننده DHT است؟

روی ممکن است به تنظیم سطح هورمون کمک کند، اما شواهد علمی زیادی وجود ندارد که نشان دهد روی فعالیت DHT را مهار می کند. مصرف روی می تواند به پیشگیری از ریزش مو ناشی از کمبود روی کمک کند.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان وزی، درمان موخوره و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا
ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

هورمون DHT یا دی هیدروتستوسترون چیست؟ و بهترین غذاهای مسدود کننده دی هیدروتستوسترون برای درمان ریزش مو

سخن پایانی
  • هورمون DHT، نوعی آندروژن که مسئول ویژگی های فیزیکی در مردان بالغ است، زمانی که بیش از حد تولید شود، می تواند باعث ریزش مو شود.
  • برخی مواد غذایی مانند تخم کدو تنبل، روغن نارگیل، زردچوبه، چای سبز، پیاز و شیر سویا، DHT را مسدود کرده و ریزش مو را کاهش می‌دهند.
  • ماساژ روغن مبتنی بر آیورودا، استنشاق روغن دارویی یا محصولات مراقبت از مو ممکن است به کاهش ریزش مو کمک کند زمانی که با رژیم غذایی غنی از غذاهای مسدود کننده DHT ترکیب شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *