مجله

آموزش مانیکور در خانه: راهنما برای انجام مانیکور در خانه

نحوه انجام مانیکور در خانه

فهرست مطالب

نحوه انجام مانیکور در خانه

یک ناخن مرتب در مورد شما بسیار صحبت می کند. با این حال، همه افراد وقت و پول لازم برای رفتن به سالن را ندارند. بنابراین، اگر بدانید که چگونه مانیکور را در خانه انجام دهید، بسیار سودمند خواهد بود. مانیکور یک مراسم مفصل است که شامل کوتاه کردن ناخن ها و پوشاندن آنها با لاک ناخن است. شما باید همانطور که صورت خود را نوازش می کنید از ناخن های خود مراقبت کنید. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع نحوه انجام مانیکور در خانه می‌توانید راهنمای کاملی پیدا کنید که به شما کمک می‌کند تا خودتان مانیکور را انجام بدهید.

واژه مانیکور از زبان فرانسوی گرفته شده است و از عبارت manu برای دست و cura برای مراقبت گرفته شده است.

مانیکور آسان در خانه: راهنمای گام به گام

نحوه انجام مانیکور در خانه
نحوه انجام مانیکور در خانه

مرحله ۱: همه ابزارهای ضروری را جمع آوری کنید

قبل از شروع، تمام ابزار مانیکور مورد نیاز خود را جمع آوری کنید تا به خودتان مانیکور عالی بدهید. در اینجا چیزهایی است که شما نیاز خواهید داشت:

  • ناخن روب
  • ناخن گیر
  • پد پنبه
  • بافر ناخن
  • فشار دهنده و نیپر کوتیکول
  • پاک کننده کوتیکول یا کرم کوتیکول
  • مرطوب کننده دست
  • یک پوشش پایه برای ناخن
  • لاک ناخن مورد علاقه شما
  • یک تاپ کت شفاف

مرحله ۲: هر گونه اثری از لاک ناخن را پاک کنید

برای شروع، لاک خود را پاک کنید. برای پاک کردن لاک ناخن قدیمی خود به آرامی از یک پاک کننده ناخن غیر استونی و پدهای پنبه ای استفاده کنید .

لاک پاک کن های غیر استونی پوست اطراف ناخن شما را خشک نمی کند. لاک پاک کن های مبتنی بر استون  بسیار سریعتر عمل می کنند، اما می توانند به ناخن های شما آسیب برسانند.   اگر بیش از یک بار در ماه از لاک پاک کن استفاده می کنید، بهتر است از لاک پاک کن بدون استون استفاده کنید.

مرحله ۳: ناخن های خود را گیره و سوهان بزنید

برای کوتاه کردن ناخن های خود از ناخن گیر استفاده کنید. از کوتاه کردن بیش از حد آنها خودداری کنید. سپس از سوهان ناخن برای شکل دادن به آنها استفاده کنید. اگر می خواهید آن را ساده نگه دارید، ناخن های مربعی شکل با لبه های گرد یا ناخن های گرد ساده بهترین هستند.

هنگام سوهان زدن ناخن ها، ملایم باشید و از کشیدن سوهان به جلو و عقب با نیروی زیاد خودداری کنید. از خیلی کوتاه کردن آنها خودداری کنید. فقط خطوط و لبه های ناهموار باقی مانده از ناخن گیر را صاف کنید. از یک بافر ناخن کمی ساینده برای صاف کردن بالای ناخن خود استفاده کنید. با این حال، ناخن ها را خیلی صاف نکنید زیرا در غیر این صورت، لاک به ناخن های شما نمی چسبد.

نحوه انجام مانیکور در خانه

مرحله ۴: ناخن ها (و دستان خود را خیس کنید)

در اینجا آرامش بخش ترین بخش این فرآیند است. یک کاسه شیشه ای بزرگ (به اندازه کافی بزرگ برای نگه داشتن کف دست) بردارید و آن را با آب گرم پر کنید. شامپو بچه یا یک پاک کننده ملایم را اضافه کنید و دستان خود را چند دقیقه (حداکثر ۳ دقیقه) در آن خیس کنید.

خیساندن کوتیکول ها به نرم شدن آنها کمک می کند. کثیفی و سلول های مرده پوست را از بین می برد . از یک برس ناخن ملایم برای تمیز کردن ناخن ها و پوست اطراف آنها استفاده کنید تا هر گونه آلودگی از بین برود. سوهان زدن زیر ناخن را فراموش نکنید. از خیس کردن بیش از حد ناخن ها و دست ها خودداری کنید زیرا می تواند به آنها آسیب برساند.

مرحله ۵: کرم کوتیکول را بزنید و کوتیکول ها را آماده کنید

ناخن ها و دست های خود را پاک کنید و مقداری کرم کوتیکول را روی ناخن های خود ماساژ دهید. سپس از یک فشار دهنده کوتیکول استفاده کنید تا کوتیکول ها را به آرامی به عقب برانید. فشار زیادی وارد نکنید زیرا ممکن است کوتیکول ها را بیش از حد به داخل فشار دهد و به ناخن های شما آسیب برساند. این همچنین احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.

هنگامی که کوتیکول ها شفاف شدند، کرم اضافی را از روی ناخن های خود پاک کنید. اگر از کرم کوتیکول استفاده نمی کنید، می توانید کمی از پاک کننده کوتیکول نیز برای پاک کردن کوتیکول ها استفاده کنید.

ریمل حجم دهنده مینرال و ارگانیک سمپیور انگلستان، غنی شدن با انواع روغن های معدنی، باعث حفاظت از فولیکول مو شده و مژه ها را بلند تر و ضخیم تر می کند.

ریمل حجم دهنده سمپیور انگلستان

ریمل مینرال و ارگانیک سمپیور انگلستان

ریمل حجم دهنده و بلند کننده سمپیور انگلستان، با ترکیبات کاملا ارگانیک، می تواند پاسخگوی نیاز خانمهای خاص، زیبا و شیک باشد.

این ریمل حجم دهنده سمپیور انگلستان، غنی شده با روغن زیتون، روغن جوجوبا، و انواع روغنهای معدنی و با ماندگاری طولانی

ضمن تقویت کردن مژه ها ،باعث حفاظت از فولیکول مو شده و مژه ها را بلند تر و ضخیم تر می کند و زیبایی چشمگیری را برای مژه ها و چشمها، ایجاد میکند.

ریمل اصل سمپیور انگلستان، فاقد سرب، پارابن، الکل، تالک، مواد آرایشی تهاجمی و هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

این ریمل سمپیور منحصر به فرد، مژه ها را خشک نکرده و بهترین ریمل برای مژه ها و چشم های حساس می باشد. بنابراین سنگینی و خشکی روی مژه ها، در مدت زمان طولانی احساس نمی شود.

سمپیور انگلستان، اولین برند آرایشی اروپایی است که گواهی حلال دارد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی سمپیور انگلستان در ایران و امارات می باشد.

مرحله ۶: از مرطوب کننده دست استفاده کنید

دستان خود را با مرطوب کننده دست ماساژ دهید. از یک کرم غنی و غلیظ برای مرطوب کردن شدید استفاده کنید . به خصوص روی انگشتان و ناحیه اطراف ناخن خود تمرکز کنید. در صورت تمایل، حتی می توانید قبل از استفاده از مرطوب کننده، دستان خود را به مدت ۳۰ ثانیه در آب گرم خیس کنید.

مرحله ۷: ناخن های خود را برای لاک زدن آماده کنید

اگر لاک بیش از حد روی ناخن‌هایتان مرطوب‌ کننده باشد، به ناخن‌هایتان نمی‌چسبد. بنابراین، شما باید آن را پاک کنید. یک پد پنبه ای یا یک کیو تیپ بردارید و کمی لاک پاک کن روی آن بزنید و ناخن هایتان را با آن پاک کنید.

مرحله ۸: یک لایه پایه نازک بزنید

از لاک شفاف به عنوان پوشش پایه استفاده کنید. حتی می‌توانید از لاک سفید به عنوان کت پایه استفاده کنید تا رنگ لاک ناخن‌تان برجسته شود. این کار از لک شدن ناخن های شما جلوگیری می کند (مخصوصا اگر سایه های قرمز یا آبی به تن دارید). همچنین پوشش پایه به ماندگاری بیشتر لاک ناخن کمک می کند.

مرحله ۹: یک تاپ کوت بزنید

هنگامی که لایه پایه خشک شد، یک لایه نازک از لاک مورد علاقه خود را روی آن بمالید. قبل از استفاده از لاک، بطری را بین دستان خود بچرخانید. از تکان دادن آن خودداری کنید زیرا این کار باعث ایجاد حباب های هوا در آن می شود و چسبیدن آن به ناخن ها را دشوار می کند.

نوارهای عمودی را رنگ کنید، از پایه ناخن به سمت نوک آن شروع کنید. قبل از اعمال یک لایه دیگر، اجازه دهید لایه قبلی به مدت ۱۰-۲۰ دقیقه خشک شود.

نکته: همچنین می توانید انواع مختلف لاک ناخن مانند اکریلیک یا ژل را آزمایش کنید.

نحوه انجام مانیکور در خانه

مرحله ۱۰: آن را با یک لاک ناخن شفاف به پایان برسانید

هنگامی که لاک ناخن شما خشک شد، اگر می خواهید ناخن هایتان براقی داشته باشند، با زدن یک لایه دیگر از لاک شفاف روی آن، آن را تمام کنید. این کار از لاک ناخن در برابر خرد شدن یا پوسته پوسته شدن محافظت می کند. 

برای تکمیل مانیکور خود، مرطوب کننده یا روغن کوتیکول را دوباره روی دست ها و ناخن های خود بمالید. مرطوب نگه داشتن آنها برای حفظ ظاهری سالم ضروری است.

اگر می‌خواهید کمی ناخن‌هایتان را جذاب کنید، می‌توانید به طراحی‌های ساده ناخن نیز توجه کنید.

در فاصله سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰، مانیکور در فرانسه رایج شد. مثل امروز مد بود که نوک ناخن ها را سفید رنگ کنید و بقیه ناخن ها را به رنگ طبیعی در بیاورید که به مانیکور فرانسوی معروف است.

به نظر بسیار آسان است، درست است؟ اما، هنگام انجام مانیکور در خانه، موارد خاصی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

اشتباهاتی که هنگام انجام مانیکور در خانه باید از آنها اجتناب کنید

نحوه انجام مانیکور در خانه
نحوه انجام مانیکور در خانه

۱٫ کوتاه کردن ناخن

اگر ناخن‌هایتان از قبل کوتاه شده‌اند از کوتاه کردن آن‌ها خودداری کنید. فقط آنها را بایگانی کنید. اگر ناخن‌هایتان خیلی بلند است، کافی است آن‌ها را تا نیمه کوتاه کنید و سپس به اندازه دلخواه سوهان بزنید. کوتاه کردن بیش از حد ناخن ها ظاهر را خراب می کند.

۲٫ از کوتاه کردن کوتیکول ها خودداری کنید

همه ما پوست کوتیکول داریم. لازم نیست آنها را به طور کامل قطع کنید. فقط آنها را به عقب هل دهید. اگر فکر می‌کنید پوست بیش از حد کوتیکول دارید، سعی کنید هر روز هنگام دوش گرفتن آن‌ها را عقب برانید. این به این دلیل است که وقتی دوش می‌گیرید کوتیکول‌های شما نرم می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که آنها را به عقب برانید.

۳٫ از سوهان زدن ناخن ها به صورت حرکتی به سمت عقب اجتناب کنید

این کار ناخن های شما را ساییده و باعث پوسته شدن آنها می شود. فایل فقط در یک جهت. بهتر است از یک گوشه شروع کنید و به انتهای دیگر بروید.

۴٫ ناخن های خود را به طور کامل تمیز کنید

قبل از استفاده از لاک، مطمئن شوید که ناخن های شما عاری از هر گونه اثر مرطوب کننده، آب یا کثیفی باشد. از پاک کننده های بدون پرز و پاک کننده ناخن بدون استون استفاده کنید تا آنها را کاملا تمیز کنید. 

۵٫ با دقت ناخن ها را پولیش بزنید

اگر پولیش شما به درستی مهر و موم نشده باشد، در عرض چند روز شروع به خرد شدن می کند. بهترین راه برای جلوگیری از این امر این است که نوک ها را با پوشش بالایی ببندید. هنگام استفاده از لایه رویی لاک شفاف، انگشتان خود را بچرخانید تا بتوانید لبه ها را ببینید. نوک برس را بردارید و روی نوک ناخن های خود بروید.

رژ لب مات مینرال ارگانیک سمپیور انگلستان سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و غنی شده با روغن های معدنی می باشد.

رژ لب مات سمپیور انگلستان

رژ لب مینرال ارگانیک سمپیور انگلستان

رژ لب اصل مینرال و ارگانیک سمپیور انگلستان، با ترکیبات گیاهی، خاص و منحصر به فرد خود علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند.

رژ لب ویتامینه سمپیور، سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و غنی شده با روغن کرچک، روغن جوجوبا و روغنهای معدنی، باعث ویتامینه شدن لبها شده

و با ماندگاری طولانی پوششی شیک و مخملی را بر روی لبها ایجاد می کند و باعث حجیم تر نشان دادن لبها میشود. رژ لب بدون سرب سمپیور

برای انواع پوست مخصوصا پوستهای حساس بسیار مناسب می باشد.

سمپیور انگلستان، اولین برند آرایشی اروپایی است که گواهی حلال دارد.

رژ لب جامد و مات مینرال سمپیور انگلستان کاملا ارگانیک بوده، فاقد سرب، پارابن، تالک، الکل، مواد آرایشی تهاجمی و هر گونه مواد شیمیایی می باشد و با پوششی لطیف و سبک زیبایی لبها را تشدید  می کند. رژ لب مات سمپیور، برای تمام سنین قابل استفاده می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی واردات محصولات آرایش سمپیور انگلستان در ایران و امارات می باشد.

نحوه انجام مانیکور در خانه

نحوه انجام مانیکور در خانه
انجام مانیکور در خانه

نحوه انجام مانیکور در خانه

مراقبت خوب از دست ها نه تنها به زیبایی شما می افزاید بلکه آرامش بخش نیز می باشد. و یک مانیکور سالم بهترین راه برای انجام آن است. با این حال، رفتن به سالن ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد. پس راه حل؟ انجام مانیکور در خانه می باشد.

مانیکور یک درمان زیبایی ضروری است که ممکن است به شما کمک کند بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید. در حالی که سفر به اسپا برای یک مانیکور حرفه ای می تواند یک غذای لوکس باشد، می توانید در خانه نیز با چند مرحله ساده به نتایج عالی برسید. و وقتی تکنیک مناسب و کیت مانیکور مناسب را در اختیار دارید، انجام مانیکور در خانه بسیار راحت است. باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول و زمان می شود. 

این مانیکور DIY را امتحان کنید تا تجربه ای شبیه به سالن را در خانه به خود بدهید. مرتب کردن ناخن ها با سوهان دادن و فرم دادن به آنها می تواند به حفظ سلامت و استحکام آنها کمک کند. روزی یکبار روغن کوتیکول را بمالید تا نرم بماند و از خشک شدن ناخن جلوگیری شود. به یاد داشته باشید، مهم نیست که لاک شما چقدر گران است، تا زمانی که آنها را اصلاح نکنید، نمی توانید ناخن های زیبایی داشته باشید. با این حال، اگر به مهارت های خود مطمئن نیستید، همیشه می توانید به یک مانیکوریست مراجعه کنید.

پاسخ به سوالات متداول

تفاوت بین پدیکور و مانیکور چیست؟

پدیکور شامل تمیز کردن و حالت دادن به پاها است، در حالی که مانیکور برای تمیز کردن و زیبایی دست ها است.

چند وقت یکبار باید مانیکور کرد؟

اگر ناخن های شما به سرعت رشد می کنند، بهتر است هر دو هفته یک بار مانیکور کنید. در غیر این صورت، ممکن است ۲ تا ۳ هفته بین هر مانیکور فاصله داشته باشید.

چند نکته برای دستیابی به مانیکور طولانی مدت چیست؟

برخی از نکات برای دستیابی به مانیکور طولانی مدت عبارتند از: استفاده از دو لایه بیس کت روی نوک هایی که بیشتر مستعد شکستن هستند، استفاده مجدد از لایه رویی شفاف بین جلسات مانیکور برای جلوگیری از بریدگی، و پوشیدن دستکش هنگام شستن ظرف ها.

آیا تکنیک خاصی برای مانیکور فرانسوی یا هنر ناخن وجود دارد؟

بله، تکنیک های ویژه متعددی برای مانیکور فرانسوی یا هنر ناخن وجود دارد. برخی از آنها شامل استفاده از چسب نواری یا نوار شفاف برای رسیدن به نوک سفید کامل یا استفاده از برچسب های ناخن است. همچنین می توانید رنگ سفید ناخن را به ابزار مهر زنی سیلیکونی خود بزنید و نوک ناخن را روی آن فشار دهید تا یک مانیکور فرانسوی انجام دهید.

آیا می توانم از محصولات طبیعی یا ارگانیک برای مانیکور استفاده کنم؟

بله، می توانید از محصولات طبیعی یا ارگانیک برای مانیکور استفاده کنید. با جایگزین کردن لاک پاک کن خود با پاک کننده ارگانیک بدون استون شروع کنید. حتی ممکن است از روغن کوتیکول DIY استفاده کنید که از مواد طبیعی مانند روغن زیتون و روغن های ضروری ساخته شده است. از همین روش می توان برای مرطوب کردن دست ها استفاده کرد. همچنین ممکن است به دنبال مارک های رنگ ناخن ارگانیک باشید تا مانیکور را کاملا طبیعی کنید.

سایه چشم پودری مینرال ارگانیک سمپیور انگلستان، از آنجا که ترکیبات کاملا طبیعی دارد هیچگونه حساسیتی را برای چشم و پوست بسیار حساس پلک ها، ایجاد نمی کند.

سایه چشم سمپیور انگلستان
سایه چشم پودری مینرال ارگانیک سمپیور انگلستان

سایه چشم سمپیور انگلستان، دارای ماندگاری طولانی است.

بافت پودری سایه چشم ارگانیک سمپیور انگلستان، بسیار نرم و لطیف است و از آنجا که ترکیبات کاملا طبیعی دارد هیچگونه حساسیتی را برای چشم و پوست بسیار حساس پلک ها، ایجاد نمی کند.

از سایه چشم اصل سمپیور،می توان هم به عنوان سایه و هم به عنوان خط چشم استفاده کرد. سمپیور انگلستان

اولین برند آرایشی اروپایی است که گواهی حلال دارد و سرشار از مواد معدنی و کاملا ارگانیک میباشد.

سایه چشم پودری سمپیور انگلستان ،فاقد سرب، پارابن، تالک، الکل و مواد آرایشی تهاجمی است و قابل استفاده برای تمام سنین میباشد.

با توجه به پوست نرم و لطیف و حساس دور چشم از بهترین سایه چشم استفاده نمایید.

سخن پایانی
  • با تمیز کردن ناخن ها با استفاده از لاک پاک کن ناخن غیر استونی شروع کنید. ناخن ها را گیره، سوهان و صاف کنید تا برای استفاده از لاک ناخن آماده شوند.
  • از کرم کوتیکول و مرطوب کننده دست استفاده کنید. قبل از استفاده از پوشش پایه، ناخن ها را پاک کنید.
  • همیشه از رنگ ناخن خود روی بیس کت استفاده کنید و سپس روی آن را با پوشش بالایی بپوشانید.
  • کوتیکول ها را کوتاه نکنید. می توانید آنها را به عقب برانید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *