مجله

آرد برنج برای پوست: فواید و نحوه استفاده از آن

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

فهرست مطالب

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

مواد زیادی در آشپزخانه ما وجود دارد که برای پوست مفید است. یکی از این مواد آرد برنج است. برای بهبود و جوانسازی پوست می توانید از آرد برنج استفاده کنید . به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند و پوستی صاف و درخشان به شما می دهد. این ماده به راحتی در دسترس چندین مزیت دیگر دارد که ممکن است از جهات مختلف به پوست شما کمک کند. میخواهید بیشتر بدانید؟ این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست به این موضوع می‌پردازد که چگونه آرد برنج می‌تواند پوست شما را بهبود بخشد و روش‌های مختلف استفاده از آن برای حداکثر اثربخشی. در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از آرد برنج برای مشکلات مراقبت از پوست یکی از قدیمی ترین روش ها در بسیاری از نقاط جهان است. این ماده زیبایی آسیایی به دلیل فواید مختلفی که بر روی پوست شما دارد، محبوب شده است. برای انواع پوست های حساس، چرب، خشک و مختلط ایده آل است. استفاده از آن بر روی پوست شما ممکن است به جلوگیری از آسیب آفتاب، کمک به لایه برداری پوست، کاهش جای زخم و لکه ها، بهبود زخم و حذف چربی اضافی کمک کند. می توانید آن را با مواد دیگری مانند عسل، جو، آرد ذرت یا آلوئه ورا استفاده کنید تا حداکثر فواید را به دست آورید. اگرچه هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند، اما اگر کیفیت آرد برنج بسته بندی شده خوب نباشد، ممکن است نتایج موثری را مشاهده نکنید.

چه کسی می تواند از آرد برنج استفاده کند؟

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست
آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

از آنجایی که آرد برنج یک ماده طبیعی است و پوست را تحریک نمی کند، برای اکثر انواع پوست مناسب است.

چند وقت؟
می توانید روزانه از آرد برنج برای صورت خود استفاده کنید.

احتیاط
فقط از آرد برنج ارگانیک روی صورت خود استفاده کنید تا از مواد تقلبی مضری که ممکن است پوست شما را تحریک کنند جلوگیری کنید.

کرم حجم دهنده سینه با ترکیباتی ارگانیک کوچکی، شلی و افتادگی سینه را بدون عوارض درمان می کند.

خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه برای بزرگ کردن سینه و لیفت سینه

کرم حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

استفاده از کرم بزرگ کننده سینه میبلین گزینه خوبی برای افزایش سایز سینه و خاصیت ارتجاعی آن است.

این لوسیون حجم دهنده سینه، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه شده و نهایتا بافت سینه را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه میشود.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

آرد برنج چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، آرد برنج از آسیاب کردن دانه های برنج به دست می آید. برنج یک غلات کامل است و از سه قسمت سبوس، جوانه و آندوسپرم تشکیل شده است. سبوس بیرونی ترین لایه سخت است و سالم ترین قسمت غلات محسوب می شود. آندوسپرم قسمت میانی نشاسته ای است، در حالی که جوانه داخلی ترین قسمت است.

آرد برنجی که از یک فروشگاه محلی خریداری می کنید می تواند حاوی این قطعات به نسبت های مختلف باشد. اگر روی بسته بندی نوشته شده است که “آرد سبوس دار” است، آرد هر سه عنصر را در پودر دارد. با این حال، بیشتر آردهای موجود در بازار از برنج سفید ساخته می‌شوند که فقط حاوی آندوسپرم است. با این حال، به نظر می رسد که این آردهای غلات فرآوری شده فواید پوستی نیز دارند.

چندین فواید آرد برنج برای پوست همچنین منجر به توسعه محصولات مراقبت از پوست تجاری و طبیعی مختلف مانند کرم آرد برنج و بسته های صورت برنج شده است که معمولاً از پودر برنج تهیه می شوند.

اکنون اجازه دهید فواید آرد برنج را برای روشن کردن پوست و سایر جنبه های مراقبت از پوست بررسی کنیم.

فواید استفاده از آرد برنج برای پوست چیست؟

استفاده از آرد برنج روی پوست یکی از رازهای ارزشمند زیبایی زنان در ژاپن ، اندونزی و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی بوده است. در دوران کنونی، برندهای زیبایی کره جنوبی، مرغوبیت برنج را به ظهور رسانده اند.

ممکن است از پوست در برابر آسیب خورشید محافظت کند

تصور رایجی وجود دارد که برنج از پوست در برابر تشعشعات مضر خورشید محافظت می کند. این می تواند به دلیل ترکیبات کمی در برنج مانند اسید فرولیک و اسید پارا آمینو بنزوئیک (یا PABA) باشد که در ضد آفتاب ها نیز استفاده می شود. با این حال، تحقیقات کافی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. برخی از کارشناسان معتقدند غلظت این ترکیبات در آرد برنج برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کافی نیست.

PABA باعث رشد مجدد سلول ها می شود و می تواند به ترمیم آسیب های ناشی از خورشید کمک کند. از طرف دیگر، اسید فرولیک دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

ممکن است پوست شما را لایه برداری کند

از آرد برنج می توان به عنوان اسکراب صورت نیز استفاده کرد. هنگامی که آن را روی پوست خود بمالید، می تواند به حذف سلول های مرده و کاهش علائم پیری کمک کند . فیتیک اسید یک آنتی اکسیدان آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است اما در مقایسه با سایر ترکیبات مشابه، برای پوست ملایم تر است. این باعث می شود آرد برنج با از بین بردن ناخالصی ها و ایجاد احساس طراوت و شادابی به پوست شما به یک پاک کننده طبیعی فوق العاده برای پوست شما تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: ماسک برنج برای رشد مو

ممکن است به درمان آکنه و لکه های تیره کمک کند

اسید فیتیک موجود در آرد برنج ممکن است به درمان آکنه و التهاب پس از آکنه کمک کند. اسید فیتیک در لایه برداری شیمیایی استفاده می شود زیرا می تواند به کاهش جای زخم و لکه های تیره بعد از آکنه کمک کند. با این حال، فقط در موارد آکنه خفیف تا متوسط ​​می تواند کار کند. اگر آکنه شما شدید است، ممکن است مجبور شوید به متخصص پوست خود مراجعه کنید.

دکتر سانوسی عمر ، متخصص پوست و مو می گوید: «آرد برنج سرشار از ویتامین E است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. بنابراین، اگر بخواهید پوستی روشن‌تر داشته باشید، هر ماده‌ی موضعی با آن در فهرست مواد تشکیل دهنده‌اش مفید خواهد بود.

ممکن است به از بین بردن سبوم اضافی کمک کند

افرادی که پوست چرب دارند ممکن است از آرد برنج سود زیادی ببرند. آرد تمام پروتئین و نشاسته از آن حذف شده و فقط کربوهیدرات باقی می ماند. هنگامی که آن را با آب مخلوط می‌کنید و آن را روی پوست خود می‌مالید، می‌تواند به تثبیت چربی و حذف سبوم اضافی از پوست شما کمک کند.

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

ممکن است ظاهر منافذ را به حداقل برساند

آرد برنج به عنوان یک لایه بردار عمل می کند که به آرامی سلول های مرده پوست را پاک می کند و باعث می شود پوست شما صاف تر و منافذ کمتر قابل توجه باشد. همانطور که گفته می شود سبوم اضافی را از بین می برد، ممکن است به جلوگیری از مسدود شدن منافذ بزرگ و ایجاد آکنه کمک کند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

ممکن است به بهبود زخم کمک کند

اعتقاد بر این است که برنج در آیورودا برای التیام زخم ها استفاده می شده است. برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد پروتئین های سبوس برنج ممکن است با ترویج گسترش سلول های پوست به بسته شدن زخم کمک کند.

اینها چند فواید مهم برنج است. در بخش بعدی به شما می گوییم که چگونه می توانید آن را در رژیم مراقبت از پوست خود بگنجانید.

ژل لاغری هات چیلی، فاقد مواد شیمیایی بوده و دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک می باشد که به چربی سوزی و کاهش وزن فوری کمک می کند.

خرید بهترین ژل لاغری برای چربی سوزی و سفت کردن بدن بعد از کاهش وزن

ژل لاغری هات چیلی، با حمله به سلول های چربی در مدت زمان ۲ هفته بدون نیاز به رژیم غذایی یا ورزش کاهش سایز چشمگیری را خواهد داشت علاوه بر این کرم ضد سلولیت بوده و بدن را سفت کرده و فرم زیبایی به بدن می دهد.

ماساژی که هنگام استفاده از این کرم لاغری موضعی انجام می شود باعث بهبود گردش خون،دستیابی به متابولیسم چربی سوزی و افزایش تخلیه و دفع سموم از بدن می شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری شکم و پهلو از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در بهترین کرم لاغری شکم پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

چگونه می توان از آرد برنج برای صورت استفاده کرد؟

در اینجا چند ماسک آرایشی ساده آرد برنج طبیعی وجود دارد که می توانید آنها را در خانه تهیه کنید.

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست
آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

۱٫ آرد برنج با جو و عسل

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک قاشق چایخوری جو دوسر
  • یک قاشق چایخوری عسل
  • دو قاشق چایخوری شیر

دستورالعمل ها

  1. عسل، جو و آرد برنج را در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. شیر را اضافه کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
  3. می توانید شیر بیشتری اضافه کنید تا قوام دلخواه به دست آید.

نحوه استفاده از آن

  1. این بسته را روی صورت و گردن خود بمالید و چند دقیقه با انگشتان خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید.
  2. اجازه دهید خشک شود و با آب ولرم بشویید. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که ممکن است به مبارزه با آکنه کمک کند. جو ممکن است به از بین بردن چربی اضافی صورت شما کمک کند. این پک صورت می تواند پوست ملتهب مستعد آکنه شما را تسکین دهد.

گریس، یک وبلاگ نویس، تجربه مثبت خود از استفاده از ماسک صورت آرد برنج و عسل خانگی برای پوست خود را در وبلاگ خود به اشتراک گذاشت. او گفت: «احساس می‌کنم صورتم خیلی نرم است».

۲٫ آرد برنج و آب گوجه فرنگی

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری آرد برنج
  • آب یک گوجه فرنگی
  • یک قاشق چایخوری روغن زیتون

دستورالعمل ها

همه مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و غلظت آن را تنظیم کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.

نحوه استفاده از آن

  1. پس از تمیز کردن صورت، می توانید یک لایه ضخیم از این بسته آرد برنج را به صورت و گردن خود بمالید.
  2. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود بماند.
  3. صورت خود را با آب سرد بشویید. بلافاصله متوجه لطافت آن خواهید شد. شما می توانید هر دفعه که دوست دارید از این پک صورت استفاده کنید.

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

۳٫ آرد برنج و آرد ذرت

مواد لازم

  • دو قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک قاشق غذاخوری آرد ذرت
  • دو قاشق چایخوری شیر سرد

دستورالعمل ها

۱٫ هر دو آرد را در یک کاسه مخلوط کرده و شیر را اضافه کنید.
۲٫ می توانید چند قطره عسل نیز به دستور غذا اضافه کنید.

نحوه استفاده از آن

  1. بسته را روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. ممکن است ۲۰ تا ۲۵ دقیقه طول بکشد تا کاملاً خشک شود.
  2. با آب ولرم بشویید و صورت خود را با حرکات دایره ای بشویید.
  3. به آرامی صورت خود را خشک کنید.
  4. پس از خشک شدن، می توانید یک مرطوب کننده معمولی به پوست خود بزنید.

۴٫ آرد برنج و آلوئه ورا

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست
آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا
  • یک قاشق چایخوری عسل

دستورالعمل ها

  1. برای حداکثر فواید از ژل آلوئه ورا تازه استفاده کنید. یک ساقه آلوئه ورا را بردارید و آن را کاملا با آب بشویید. لبه بیرونی را با چاقو برش دهید و به آرامی ژل را بردارید.
  2. تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.

نحوه استفاده از آن

  1. صورت خود را بشویید و این بسته را به صورت و گردن خود بمالید.
  2. بسته را به مدت ۲ تا ۵ دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید خشک شود.
  3. صورت خود را با آب سرد یا ولرم بشویید. این پک پوستی تمیز و لطیف برای شما به ارمغان می آورد.

می توانید خیار را به بسته آرد برنج و آلوئه ورا اضافه کنید. ممکن است به آبرسانی پوست خشک و تسکین سوزش کمک کند.

۵٫ آرد برنج و چای سبز

مواد لازم

  • یک کیسه چای سبز
  • دو قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک قاشق چایخوری آب لیمو

دستورالعمل ها

  1. چای را در یک فنجان آب داغ دم کنید (چای کیسه ای را در آب داغ فرو کنید).
  2. اجازه دهید آب خنک شود.
  3. آرد برنج را در ظرفی بریزید و آب لیمو را به آن اضافه کنید. چای سبز را کم کم به این مخلوط اضافه کنید.
  4. اضافه کردن را ادامه دهید تا زمانی که قوام مناسب را بدست آورید.

نحوه استفاده از آن

  1. می توانید این پک صورت را به صورت یک لایه ضخیم روی صورت تمیز خود بمالید.
  2. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خشک شود و با آب ولرم بشویید. این ماسک همچنین سبوم اضافی را از صورت شما پاک می کند و ممکن است به آرام کردن آکنه و التهاب کمک کند.

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

۶٫ آرد برنج، خامه و زردچوبه

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری آرد برنج
  • دو قاشق چایخوری خامه تازه
  • یک پیمانه زردچوبه

دستورالعمل ها

  1. آرد برنج و زردچوبه را در ظرفی با هم مخلوط کنید.
  2. خامه را به این مخلوط خشک اضافه کنید. به اندازه ای که نیاز دارید خامه اضافه کنید تا قوام مناسب به دست آید.

نحوه استفاده از آن

  1. بسته را روی صورت و گردن خشک خود بمالید.
  2. اجازه دهید خشک شود و با آب ولرم بشویید. این ماسک صورت جدا از خوبی های آرد برنج، فواید چربی های سالم موجود در کرم را نیز به شما ارائه می دهد. چربی ها پوستی نرم و لطیف برای شما به ارمغان می آورند.

بیشتر بخوانید: ماسک کراتینه مو با برنج بسازیم!

۷٫ آرد برنج و روغن کرچک

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک قاشق غذاخوری گلاب
  • ۲ تا ۳ قطره روغن کرچک

دستورالعمل ها

  1. تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. در صورت تمایل گلاب بیشتری اضافه کنید تا قوام مناسبی حاصل شود. مطمئن شوید که بسته خیلی آبریزش نداشته باشد، در غیر این صورت هنگام استفاده از صورت شما می چکد.

نحوه استفاده از آن

  1. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و با انگشتان خود در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.
  2. آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی صورت خود بگذارید.
  3. با آب سرد بشویید. روغن کرچک دارای خواص آنتی اکسیدانی و مرطوب کننده است که ممکن است سلامت پوست را تقویت کند.

می‌توانید قبل از استفاده از ماسک آرد برنج، صورت خود را دو دقیقه بخار دهید تا منافذ باز شود و این بسته روی پوست شما بهتر عمل کند.
گنجاندن این بسته های زیبایی آرد برنج طبیعی در رژیم مراقبت از پوست شما بسیار ساده است. اما آیا کسانی که پوست حساسی دارند می توانند از آن استفاده کنند؟ آیا آرد برنج عوارضی دارد؟

آیا استفاده از آرد برنج روی صورت مضراتی دارد؟

آرد برنج یک ماده طبیعی است و فقط نشاسته دارد. از آنجایی که حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی تحریک کننده نیست، می توانید مطمئن باشید که استفاده از آن برای پوست های حساس بی خطر است. با این حال، همیشه توصیه می شود قبل از استفاده از هر محصولی برای اولین بار روی پوست خود یک تست پچ انجام دهید.

در حالی که استفاده از آرد برنج عوارض جانبی مشاهده نشده است، اما مواقعی وجود دارد که ممکن است به نتایج دلخواه نرسید.

چه زمانی آرد برنج اثر نمی کند؟

ترکیبات موجود در آرد برنج مانند اسیدهای فرولیک و فیتیک در محصولات تجاری مراقبت از پوست استفاده می شود. با این حال، هیچ مدرکی برای حمایت از غلظت این عناصر در آرد برنج بسته بندی شده وجود ندارد.

در حالی که می توانید با خیساندن آرد برنج به مدت چند ساعت در آب عصاره درست کنید، هرگز نمی توانید غلظت این ترکیبات فعال را بدانید. علاوه بر این، کیفیت برنج بسته بندی شده نیز ممکن است متفاوت باشد.

به همین دلیل، آرد برنج ممکن است برای همه یکسان عمل نکند. گفته می شود، به نظر نمی رسد استفاده از آن آسیبی به همراه داشته باشد. 

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

برنزه ای جذاب با درخششی فوق العاده با لوسیون برنزه کننده فلورسان

خرید بهترین برنزه کننده برای برنزه ای با ماندگاریه ۴ ماه

برنزه کننده فلورسان روسیه مخصوص سولاریوم و آفتاب می باشد.

کرم برنزه کننده فلورسان دارای رنگ دهی فوری از اولین جلسه سولاریوم و آفتاب می باشد.

اسپری برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم سولاریوم، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

آیا می توان از آرد برنج روزانه برای پوست صورت استفاده کرد؟

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست
آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

بله. از آنجایی که آرد برنج طبیعی است و پوست را تحریک نمی کند، می توانید آن را روزانه روی صورت خود استفاده کنید. با این حال، ممکن است بخواهید از آرد برنج ارگانیک استفاده کنید تا مطمئن شوید که این آرد فاقد آفت کش ها و سایر عناصر مضر است که ممکن است پوست شما را تحریک کند.

دکتر آنا چاکون ، MD، FAAD، می‌گوید: «می‌توانید آرد برنج را با سایر مواد طبیعی ترکیب کنید تا به پوستی درخشان برسید و نگرانی‌های پوستی مختلف مانند سیاهی دور چشم، آکنه و لکه‌ها را برطرف کنید.

می توانید بسته آرد برنج را قبل از استفاده چند دقیقه در یخچال بگذارید تا اثر خنک کنندگی داشته باشد.

آرد برنج چیست؟ فواید و عوارض آرد برنج برای پوست و نحوه استفاده از آرد برنج برای سلامت پوست

پاسخ به سوالات متداول

آیا آرد برنج برای پوست سخت است؟

خیر. آرد برنج بدون تحریک پوست، پوست را لایه برداری و روشن می کند، فواید ضد پیری دارد و باعث سلامت پوست می شود. با این حال، مطمئن شوید که آن را در مقادیر محدود، نه بیشتر از یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

آرد برنج چقدر طول می کشد تا پوست روشن شود؟

شما باید به مدت یک ماه از آرد برنج استفاده کنید تا اثرات روشن کنندگی قابل مشاهده را ببینید.

آیا می توانم ماسک آرد برنج را یک شبه بگذارم؟

خیر. از گذاشتن ماسک آرد برنج DIY در طول شب روی صورت خود اجتناب کنید زیرا ممکن است منجر به لایه برداری بیش از حد شود. نباید آن را بیش از ۲۰-۳۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید.

آیا می توانم روزانه از آرد برنج و کشک برای صورتم استفاده کنم؟

خیر. از آنجایی که آرد برنج بافت سایشی کمی دارد و پوست را لایه برداری می کند، استفاده روزانه از آن ممکن است منجر به لایه برداری بیش از حد شود. این ممکن است پوست را تحریک کند.

سخن پایانی
  • آرد برنج، یک ماده معمولی آشپزخانه، می تواند به شما کمک کند پوستی صاف، صیقلی و بی عیب داشته باشید.
  • این نه تنها به لایه برداری پوست شما کمک می کند، بلکه مقداری محافظت در برابر آفتاب را نیز فراهم می کند.
  • ماسک‌های آرد برنج با عسل، زردچوبه، آلوئه‌ورا و سایر مواد طبیعی می‌توانند به داشتن پوستی صاف، مغذی و بدون لک کمک کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *