مجله

عسل سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

عسل دارای طیف گسترده ای از تنوع رنگ است، 
برخی از آنها رنگ طلایی روشن دارند. برخی دیگر ظاهری کهربایی تیره پر جنب و جوش دارند و
گاهی اوقات به آنها عسل سیاه می گویند.  با ما در این مقاله از فروشگاه سلامتی و زیبایی همراه باشید تا به بررسی خواص عسل سیاه بپردازیم!

عسل تیره نوعی عسل است که رنگ آن قهوه ای تیره یا کهربایی تیره است برخلاف عسل روشن که به رنگ سفید یا کهربایی روشن است. 
مانند همه انواع عسل، عسل تیره نیز توسط زنبورهایی تولید می‌شود که شهد گل‌های خاصی را برداشت می‌کنند، آن را به قند می‌شکنند و در لانه زنبوری می‌گذارند تا انسان بتواند آن را جمع‌آوری کند.
 رنگ‌های مختلف عسل از منابع گل متفاوتی می‌آیند، اگرچه گل‌های خاصی در تمام طول سال شکوفا می‌شوند و بسته به زمان سال ممکن است عسل روشن‌تر یا تیره‌تر تولید کنند.

عسل تیره یا عسل سیاه معمولاً طعم تند و تندتری نسبت به عسل روشن دارد. برخی از انواع تیره‌تر عسل عبارتند:
از گندم سیاه، گل وحشی، آویشن، قاصدک، عسل شاه بلوط، چمنزار و عسل مانوکا که بسیاری از آنها حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی قوی هستند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۱۶ دقیقه

چه زنبورهایی عسل سیاه درست می کنند و چگونه این عسل را تیره تر از معمول می کنند؟

زنبورهای عسل معمولی عسل سیاه می‌سازند، اما منابع شهد و گرده بر رنگ و طعم عسل تأثیر می‌گذارند. عسل سیاه از عسلک، ترشحی از حشرات فلس دار روی درختان کاج تهیه می شود.
 زنبورها عسل را جمع می کنند و به جای شهد گیاهی از آن برای تولید عسل سیاه استفاده می کنند. 

همه می‌دانند که زنبورها عسل درست می‌کنند، اما آیا همان زنبورها همه تغییرات رنگی را در عسل ایجاد می‌کنند؟
 تفاوت رنگ عسل از گونه‌های زنبوری که عسل را ساخته‌اند ناشی نمی‌شود، بلکه بیشتر از جایی است که مواد اولیه برای تولید آن جمع‌آوری شده است.

عسل سیاه نام رایج این نوع عسل تیره است اما نام صحیح آن  عسل کاج است . این نام سرنخی از چگونگی تولید این عسل توسط زنبورها می دهد .

نوع زنبورهایی که معمولاً عسل سیاه تولید می کنند، زنبورهای معمولی هستند. مانند تمام تفاوت ها در طعم، رنگ و فواید سلامتی، این ویژگی ها از منبع گرده و شهد به عسل داده می شود. نه گونه زنبورها.

محل  زندگی این زنبورهای عسل  یک عامل تعیین کننده در نوع عسلی است که آنها تولید می کنند زیرا یک سری شرایط محیطی و تنوع گیاهی به تولید عسل کاج کمک می کند.

عسل سیاه چیست

عسل سیاه دقیقا چیست؟

بسیاری از مردم نمی دانند که برخی از عسل ها از شهد گیاهی تولید نمی شود، بلکه از  ترشحات برخی حشرات تولید می شود!

همه روش تولید عسل را می‌دانند که زنبورها از گلی به گل دیگر وزوز می‌کنند و گرده‌ها و شهد را جمع‌آوری می‌کنند. 
این محصولات به کندو بازگردانده می شوند، فرآوری می شوند، ذخیره می شوند و تا یک سطح رطوبت مشخص تبخیر می شوند و در نتیجه عسل رسیده ای به دست می آید.

مواد خام عسل سیاه توسط زنبورها کمی متفاوت جمع آوری می شود . مکان هایی که عسل سیاه تولید می شود عموما در  جنگل های کاج در کوه های مدیترانه، به ویژه در یونان و ترکیه است .

این مناطق کوهستانی در مدیترانه دارای درختان کاج فراوان با گیاهان گلدار بسیار کمی برای تامین منابع برای زنبورهای عسل هستند. درختان کاج میزبان حشره ای به نام  Marchalina hellenica هستند . 

بله… می دانم. اسم خیلی جالبی نیست 🙂 

آنها در زیر پوست پوسته پوسته درختان صمغی زندگی می کنند.

این حشرات با شیره درختان کاج جشن می گیرند. آنها ماده ای شهد مانند به نام عسلک ترشح می کنند که زنبورها آن را به عنوان جایگزین شهد در این مناطق جمع آوری می کنند. 

این نوع رفتار در جایی معمول است که هیچ منبع گل دیگری وجود ندارد. 

زیستگاه زنبورهای عسل در جنگل های کاج نیز باعث شده است که این عسل را  عسل جنگلی نامیده اند .

عسل سیاه چیست و چه خواصی دارد

چگونه زنبورها عسل سیاه درست می کنند؟

زنبورهای عسل در این جنگل‌های کاج مدیترانه‌ای عسل تولید شده توسط حشرات فلس‌سوز که روی درختان کاج زندگی می‌کنند و از شیره درخت کاج تغذیه می‌کنند جمع‌آوری می‌کنند.

این عسلک شیرین جایگزین شهد تولید شده توسط گیاهان گلدار می شود. زنبورها ترشحات حشرات فلس را جمع آوری می کنند و به کندو برمی گردانند که به همان روشی از شهد گل معمولی استفاده می شود.

عسل تولید شده به این روش به طور کلی در محافل زنبورداری به عنوان  عسل عسلی  در مقایسه با عسل استاندارد متمایز می شود!

در واقع عسل سیاه محصول ترشحات عسلک و سایر درختچه های گلدار منطقه است که شهد کافی تولید نمی کنند اما با تامین گرده زنبورها به عسل کمک می کنند .

ترکیب منحصر به فرد گیاهان مولد گرده در منطقه و عسلک حاصل از حشرات، طعم، رنگ و فواید سلامتی را که به عسل سیاه نسبت داده می شود، تولید می کند. 

چه چیزی باعث سیاه شدن عسل می شود؟

رنگ عسل نتیجه مستقیم موادی است که زنبورها برای تولید آن استفاده می کنند. در مورد عسل سیاه، رنگ کهربایی بسیار تیره مشخصه ای است که توسط ترشحات عسلک جمع آوری شده از حشرات فلس ایجاد می شود.

نسبت شهد گیاهی کم در عسل و میزان قند کمتر، همراه با منابع گرده منحصر به فرد در منطقه، رنگ تیره مشخصی به این عسل داده است.

عسل سیاه از کجا می آید؟

عسل سیاه در بسیاری از مناطق جهان نسبتاً کمیاب است. با این حال، در ترکیه که ۹۲ درصد از عسل سیاه جهان را تولید می کند، فراوان است . 
با این حال، مردم محلی بیشتر عسل سیاه تولید شده در ترکیه را مصرف می کنند، که روزانه از این عسل به عنوان یک داروی سلامتی استفاده می کنند. 

اکثر غذاهای صبحانه ترکی از برخی جهات دارای عسل سیاه هستند زیرا اعتقاد بر این است که مصرف عسل سیاه در صبح فواید سلامتی در طول روز دارد.

عسل سیاه یا عسل کاج نیز در یونان تولید می شود . سکونتگاه های راهبان در کوه آتوس به دلیل تولید عسل سیاه خود مشهور هستند.

آلمان، نیوزلند، نروژ، ایتالیا و ایالات متحده نیز مقادیر کمی عسل سیاه را در مناطقی با جنگل های انبوه تولید می کنند که در آن حشرات فلس نیز وجود دارند.

عسل سیاه واقعی است یا ساخت دست انسان؟

این سوال خوبی است؛  قبل از بررسی خواص عسل سیاه شما باید مراقب باشید که چه نوع عسلی را انتخاب می کنید!

عسل سیاه طبیعی عسلی است که توسط زنبورهایی تولید می شود که عسلک را از حشره ای که روی درختان کاج زندگی می کند جمع آوری می کند.

این عسل خالص و طبیعی است و عسل واقعی محسوب می شود. این در حالی است که یکی دیگر از محصولات موجود در بازار بین المللی به نام عسل سیاه اصلا عسل نیست! 

محصول تجاری بلک هونی از نیشکر ساخته شده است که به صورت مکانیکی آسیاب می شود تا محصولی تیره، شیرین و چسبناک تولید شود که به عنوان عسل سیاه به بازار عرضه می شود .

این محصول مصنوعی در مصر، هند، آسیای جنوب شرقی، آمریکا و کارائیب تولید می شود. نباید آن را با عسل سیاه طبیعی یا عسل کاج دریای مدیترانه اشتباه گرفت.

عسل سیاه واقعی است یا ساخت دست انسان؟

عسل سیاه چه طعمی دارد؟

عسل سیاه یک نوع عسل مورد تقاضا برای فواید سلامتی آن است. با این حال، طعم آن بسیار متفاوت از طعم عسل سنتی است.

عسل سیاه نسبت به سایر عسل‌ها شیرین‌تر است زیرا میزان گلوکز و فروکتوز کمتری دارد. از این گذشته، شهد مورد استفاده برای تولید این عسل مستقیماً از گیاهان گرفته نمی شود .

عسل سیاه یا عسل کاج در مقایسه با عسل معمولی حاوی بالاترین میزان آنزیم، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. 

شاید این یکی از دلایلی باشد که مردم مزایای سلامتی زیادی را به عسل سیاه نسبت می دهند.

عسل سیاه نسبت به عسل استاندارد سنتی دارای فواید تغذیه ای و سلامتی بیشتری است. با این حال، به دلیل مناطق محدودی که در آن تولید می شود، نسبتا نادر است.

آیا عسل تیره سالم تر است؟

عسل خام به طور کلی فواید زیادی برای سلامتی دارد. عسل خام به طور طبیعی ضد میکروبی است و حاوی مواد معدنی، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها است. 
مطالعات همچنین نشان داده اند که برخی از عسل خام حاوی پروبیوتیک های لاکتوباسیلوس است (شین HS، ۲۰۰۵). با این حال، نشان داده شده است که عسل های تیره تر حاوی مقادیر بیشتری از این آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و آنزیم ها هستند. 
عسل‌های روشن‌تر حاوی حدود ۰٫۰۴ درصد مواد معدنی هستند، در حالی که برخی از عسل‌های تیره‌تر حاوی حدود ۰٫۲۰ درصد هستند (Salayman, Md, 2015).
 به نظر می رسد تحقیقات به این نتیجه می رسد که مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در عسل همبستگی مثبتی دارند، به این معنی که عسل تیره تر دارای مقادیر بیشتری از هر دو است.
 مواد معدنی موجود در عسل از محیط و خاک و سپس وارد گیاهانی می شود که زنبورها گرده افشانی می کنند. مواد معدنی کمیاب برای سلامت انسان مهم هستند و برای عملکرد بدن مورد نیاز هستند.
 آنتی اکسیدان ها برای سلامتی ما مهم هستند، زیرا به بدن ما کمک می کنند تا با رادیکال های آزاد مبارزه کند، رادیکال های آزاد که در صورت شیوع بیش از حد در بدن می توانند باعث آسیب شوند.
 آنتی اکسیدان های رایج در غلظت های بالاتر در عسل های تیره تر عبارتند از فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک و آنزیم ها.
 محتوای آنتی اکسیدانی و مواد معدنی موجود در عسل را می توان با اندازه گیری هدایت الکتریکی نمونه عسل آزمایش کرد. بسیار تمیز!

فواید و خواص عسل سیاه یا عسل تیره

  • سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد و محافظت از بدن در برابر بیماری ها کمک کند.
  • ضد التهاب، که می تواند به کاهش التهاب در سراسر بدن کمک کند.
  • خواص ضد باکتریایی می تواند به کشتن باکتری ها و بهبود سلامت روده کمک کند.               

تفاوت بین عسل تیره و عسل روشن چیست؟                                   

چند تفاوت بین عسل تیره و عسل روشن وجود دارد:

۱٫ رنگ: عسلی تیره به رنگ کهربایی تیره یا قهوه ای تیره است. عسل دیگر دارای رنگ سفید آبی یا کهربایی است.

۲٫ ارزش غذایی: مطالعات نشان داده است که عسل تیره حاوی آب کمتر و مواد مغذی بیشتری نسبت به عسل روشن است.
 شهد گل گندم سیاه ایلینویز – که برای تهیه عسل گندم سیاه استفاده می شود – حاوی تعداد زیادی مواد مغذی است که تقریباً ۲۰ برابر بیشتر از عسل سبک تر است.

۳٫ طعم: عسل تیره نسبت به عسل روشن که مزه ملایم تری دارد، طعم تند و تندتری دارد.

برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه مخصوص سولاریوم و آفتاب

 کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورساندر کنار برنزه کردن پوست، آن را مرطوب و ویتامینه میکند و همچنین پوست را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند


که این خاصیت این لوسیون برنزه را برای انواع پوست حتی پوست های حساس به منظور برنزه شدن بهترین انتخاب کرده است و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای برنزه شدن پوست به همراه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.  


مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد

و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است
و در عین حال طراوت و شادابی پوست را حفظ میکند و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی پوست میشود.

 مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف و برنزه یکدست طبیعی می کند.

این لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب کمک به آبرسانی پوست می کند. برنزه کننده فلورسان محصولی ارگانیک و ویتامینه برای برنزه کردن پوست، ساخت کشور روسیه است.

کرم برنزه کننده فلورسان

رژلب میبلین ویتامینه و مات کرمی اصل امریکا

میبلین تولید کننده انواع رژلب ارگانیک و ویتامینه است.

رژلب میبلین ویتامینه، ارگانیک، بدون سرب و با دوام و ثابت بر روی لب است.

مدل revitalizing رژلب میبلین امریکا برگرفته از عصاره دانه هسته انگور، موم عسل، روغن آرگان، آلوئه ورا، ویتامین ها، مرکبات و سایر ترکیبات ارگانیک طراوت و شادابی لب را حفظ می کند

و رنگ های بینظیر آن بر روی لب برای مدت طولانی بدون پس دادن و پاک شدن ماندگار هستند.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است و بر روی لب به نرمی می نشیند و از ایجاد چین و چروک و خطوط لب جلوگیری می کند

و بافت کرمی و لطیف و لبریشمی را بر روی لب ها ایجاد می کند که به راحتی از زوی لب ها پاک نشده و مناسب مجالس و مهمانی هاست.

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند. همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

رژ لب میبلین

ژل لاغری،فرم دهنده بدن و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت  ، فرم دهنده و لاغر کننده موضعی بدن هات چیلی میسر است.

ژل لاغری  و کاهش سایز و چربی سوز بدن با اثر فوری مخصوص بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با قدرت بسیار بالا و با عملکردی بسیار فوری تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی
با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر است.  ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش و فعالیت های سخت برای لاغری نداشته و به تنهایی اثر گذار است .

البته می توان ژل لاغری موضعی هات چیلی  را برای اثربخشی بیشتر ورزش و

رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد و گرفتن نتیجه را تسریع بخشید تا کاهش سایز بیشتر در زمان کوتاهتر داشت.

کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده و سفت کننده باسن  و سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود. یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده باسن میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *