مجله

نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو: ۱۲ روش طبیعی

شستشوی روغن نارگیل از روی مو

فهرست مطالب

نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی

روغن نارگیل برای افزایش رطوبت و درخشندگی موهای شما مفید است. با این حال، می تواند موهای شما را چرب نشان دهد و گاهی اوقات باعث ایجاد جوش روی پیشانی شما شود. در این صورت چگونه روغن نارگیل را از موها بشوییم و خارج کنیم؟ شستن آن می تواند مدت زیادی طول بکشد. این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی راه هایی را به شما می گوید تا روغن نارگیل را به راحتی از موهای خود خارج کنید. 

 روغن نارگیل، زمانی که به عنوان درمان قبل و بعد از شامپو کردن مو استفاده می شود، به ساقه مو نفوذ می کند تا از دست دادن پروتئین را کاهش دهد. این به حجم و سلامت موهای شما می افزاید. اما، مصرف بیش از حد آن می تواند باعث چسبندگی شود و چندین بار شستن مو می تواند به موهای شما آسیب برساند. 

چرا باید روغن نارگیل را از موهای خود پاک کنید؟

به دلایل زیر باید روغن نارگیل را از موهای خود بشویید:

  • اگرچه روغن نارگیل فواید بی‌شماری مانند تغذیه مو، حالت‌دهنده مو و ترمیم مو دارد، بوی روغن نارگیل برای همه جذاب نیست، مخصوصاً آنهایی که بینی حساسی دارند.
  • روغن نارگیل بیش از حد روی موهای شما ممکن است آن را چرب کرده و ذرات گرد و غبار را جذب کند.
  • باقی ماندن روغن نارگیل روی مو و پوست سر ممکن است باعث تجمع سبوم و خفه شدن فولیکول های مو شود و باعث ریزش مو شود .

اگر روغن نارگیل را برای مدت طولانی روی موهای خود بگذارید، ممکن است ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشد.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

وقتی روغن نارگیل برای مدت طولانی روی موهای شما بماند چه اتفاقی می افتد؟

روغن نارگیل فواید زیادی برای موهای شما دارد، مانند مرطوب کردن مو و به محافظت از مو کمک می کند. با این حال، ماندن آن برای مدت طولانی روی موهایتان ممکن است:

  • باعث تجمع روغن شود
  • موها را چرب کنید (مخصوصا موهای نازک)
  • منافذ را مسدود کنید
  • خاک و گرد و غبار را جذب کنید

همه این عوامل می توانند فولیکول های مو را خفه کنند و ریزش مو را افزایش دهند. برای جلوگیری از این امر، باید روغن نارگیل را پس از چند ساعت از موهای خود پاک کنید. 

در اینجا نحوه انجام این کار به روش صحیح آورده شده است.

چگونه روغن نارگیل را از موهای خود پاک کنیم؟

نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی
نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی

برای از بین بردن روغن به درستی و در عین حال حفظ زیبایی مو، متخصصان مراقبت از مو توصیه می کنند از برنامه های صحیح سم زدایی مو برای پاکسازی موفق مو پیروی کنید.

  • از شامپو گیاهی استفاده کنید: شامپو گیاهی با ترکیباتی ارگانیک، تنها با یک بار شستشو موها را کاملا تمیز می کند. با این حال، همیشه با یک نرم کننده با کیفیت خوب دنبال کنید.
  • از شامپوی خشک استفاده کنید:  اگر موهایتان حتی پس از شامپو زدن هم چرب است، استفاده از شامپوی خشک می تواند آثار روغن نارگیل را از بین ببرد. برای داشتن ظاهری مات می توانید مقداری شامپوی خشک را روی موهای خود اسپری کنید. می توانید به جای شامپو خشک از پودر بچه یا نشاسته ذرت استفاده کنید. آن را به آرامی روی پوست سر مالیده و بگذارید تا روغن اضافی جذب شود. با این حال، از استفاده منظم شامپوی خشک خودداری کنید.

در اینجا چند روش DIY یا طبیعی دیگر برای از بین بردن روغن نارگیل از موهای شما بدون استفاده از شامپو آورده شده است.

روش های خانگی برای از بین بردن روغن نارگیل از موهای شما

  • دستمال کاغذی

اگر نمی خواهید از شامپو و نرم کننده استفاده کنید، از دستمال کاغذی برای پاک کردن روغن نارگیل از موهای خود استفاده کنید.  یک دستمال کاغذی را روی پوست سر فشار دهید تا روغن اضافی آن جذب شود.

  • نعناع، ​​رزماری و آب لیمو

گفته می شود لیمو خاصیت پاک کنندگی قوی مو دارد و از این معجون برای از بین بردن چربی اضافی مو استفاده می شود. نصف لیموترش را در دو فنجان آب بمالید و یک قاشق غذاخوری نعنا و رزماری به آن اضافه کنید . این مخلوط را به مدت ۵-۱۰ دقیقه بجوشانید و بگذارید کمی خنک شود. پوست سر و موهای خود را با این معجون ولرم بشویید. مقدار آب و آب لیمو را با توجه به طول موهای خود تنظیم کنید.

  • خاک رس

خاک رس خاصیت جذب چربی عالی دارد. سه قاشق غذاخوری خاک فولر و آب را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. آن را به پوست سر و مو بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

protip_iconاگر پوست سر و موی شما خشک است، استفاده از خاک فولر می تواند آنها را بیشتر خشک کند، زیرا بسیار جاذب است. از این رو، برای جلوگیری از اثرات نامطلوب آن، از آن کم استفاده کنید.

  • گوجه فرنگیها

می توانید پوره گوجه فرنگی و خاک فولر را با هم مخلوط کنید تا روغن نارگیل از موهایتان پاک شود. بگذارید مخلوط به مدت ۳۰ دقیقه روی موها و پوست سرتان بماند و سپس با شامپو ضد ریزش مو بشویید. این درمان خانگی محبوب به جذب چربی اضافی کمک می کند و تمیز کردن موهای شما را آسان می کند.

  • الکل

این یکی دیگر از داروهای خانگی محبوب برای از بین بردن روغن نارگیل از موهای شما است   می توانید یک فنجان الکل را با دو فنجان آب مخلوط کرده و به عنوان شستشوی بعد از شامپو استفاده کنید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس موهای خود را با آب بشویید.

  • حنا 

این یک درمان خانگی سنتی برای حفظ سلامت مو و از بین بردن چربی اضافی است. خمیری از پودر حنا و آب را به موهای خود بمالید و پس از خشک شدن آن را بشویید.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث قطع ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

محلول ضد ریزش مو پلاسنتا

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی

نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی
نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی
  • روغن فندق جادوگر

گفته می شود این درمان ساده، چربی و روغن نارگیل اضافی را از روی موها پاک می کند. یک تکه پنبه را با روغن فندق جادوگر آغشته کنید و آن را به پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

  • شستشوی تخم مرغ 

شستشوی تخم مرغ برای شستن روغن نارگیل از مو بسیار موثر است. نصف فنجان سفیده تخم مرغ را به پوست سر و موهای خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس موهایتان را شامپو کنید.

  • جوش شیرین

این محبوب ترین درمان خانگی برای از بین بردن چربی اضافی مو است. دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب را مخلوط کنید و خمیر را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. آن را با آب گرم بشویید.

آیا میدانستید؟ استفاده مکرر از جوش شیرین ممکن است باعث خشکی و شکننده شدن موها شود و باعث شکستگی آنها شود. علاوه بر این، ممکن است پوست شما را نیز تحریک کند.

  • آلوئه ورا

استفاده از ترکیبی از شامپوی معمولی یا آب لیمو و ژل آلوئه ورا نیز روغن نارگیل را از بین می برد. می توانید قبل از شستن مخلوط، چند دقیقه آن را روی پوست بگذارید.

نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی

  • آب لیمو 

گفته می شود اسیدیته موجود در لیمو چربی و روغن نارگیل را از موهای شما پاک می کند. می توانید آب نصف لیموترش و یک فنجان آب را مخلوط کرده و به عنوان شستشوی بعد از شامپو استفاده کنید. بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و موها را با آب ولرم بشویید.

  • سرکه سیب 

ACV و آب را به نسبت ۱:۵ رقیق کرده و به عنوان شستشوی بعد از شستشو استفاده کنید. بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و دوباره با آب سرد بشویید. گفته می شود ACV روغن اضافی را خیس می کند و pH پوست سر را متعادل می کند .

در حالی که روغن نارگیل برای موهای شما مفید است، فواید آن عمدتا به مدت زمانی بستگی دارد که آن را روی موهایتان بگذارید. شستن خیلی زود آن و گذاشتن آن برای مدت طولانی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

چه مدت باید روغن نارگیل را در موهایم بگذارم؟

می توانید روغن نارگیل را حداقل ۳۰ دقیقه روی موهای خود بگذارید. برای حداکثر فواید، می توانید آن را یک شبه ترک کنید. شستن خیلی زود آن ممکن است اجازه ندهد مو و پوست سر فواید آن را خیس کند و نگه داشتن آن برای روزها ممکن است کثیفی را جذب کند و باعث تجمع و ریزش مو شود.

در اینجا چند روش برای استفاده از روغن نارگیل به موهای خود آورده شده است.

چگونه روغن نارگیل را به موهای خود بمالید؟

نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی
نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی

۱٫ روغن نارگیل به عنوان ماسک مو

برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو:

  • روغن را گرم کنید.
  • موهای خود را با یک شانه جدا کنید و آن را به پوست سر و موها بمالید. روی نوک موها تمرکز کنید زیرا آنها روغن طبیعی پوست سر را دریافت نمی کنند.
  • پوست سر را ماساژ دهید و سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید یک شب بماند.
  • روز بعد شامپو بزنید.
  • برای بهترین نتیجه، شب ها روغن نارگیل را روی موهای خشک بمالید.

۲٫ روغن نارگیل به عنوان روغن مو

برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان روغن مو:

  • روغن نارگیل را گرم کنید و آن را بین کف دست خود بمالید.
  • روغن را از قد وسط تا نوک موها بمالید.
  • موهایت را شانه کن. می توانید آن را به مدت یک روز روی پوست بگذارید یا بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشویید.
  • برای تقویت سلامت مو، می توانید هفته ای یک بار با روغن نارگیل ولرم سر را ماساژ دهید. به نقاط مختلف فشار روی سر فشار وارد کنید و انگشتان را از جلوی پوست سر به پشت گوش و به پشت گردن بکشید تا مایع لنفاوی راکد و سموم از پوست سر خارج شود. به یاد داشته باشید که روغن را پس از یک ساعت از پوست سر خود بشویید، زیرا ماندن بیش از آن می تواند باعث عفونت پوست سر، پوسته پوسته شدن، خارش و غیره شود.
  • سعی کنید از روغن نارگیل برای چرب کردن مو به عنوان یک درمان قبل از شامپو برای تقویت بیشتر رشد مو استفاده کنید. این به سلامت و محافظت از مو و همچنین تغذیه و آبرسانی مو کمک می کند.

علاوه بر این، تکنیک‌های جوان‌سازی مو مانند یک جلسه آبگرم یا مو درمانی را برای تغذیه موهای خود و اجتناب از ابزارهای حرارتی در هنگام حالت دادن به مو در نظر بگیرید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان موخوره، درمان وزی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره مو ابریشمی مو و حالت دهنده و لخت کننده مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

نحوه شستشوی روغن نارگیل از روی مو با روش طبیعی

روغن نارگیل می تواند چسبناک باشد و باعث چرب شدن موها شود. اگرچه راه‌های زیادی برای از بین بردن این روغن از روی موهایتان وجود دارد، اما اگر عجله دارید و زمان لازم برای آماده کردن درمان‌ها را ندارید، ممکن است آسان نباشد.

روغن نارگیل برای حفظ سلامت مو بسیار عالی است. با این حال، استفاده بیش از حد از آن یا گذاشتن آن برای مدت طولانی ممکن است باعث مشکلاتی مانند چربی، تجمع محصول در پوست سر و ریزش مو شود. نکات ذکر شده در مقاله به شما کمک می کند تا چربی اضافی موهای خود را پاک کرده و آن را سالم نگه دارید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا می توان روغن نارگیل را با نرم کننده شستشو داد؟

خیر. برای از بین بردن روغن نارگیل باید موهایتان را شامپو بزنید. سپس، آن را با یک نرم کننده دنبال کنید.

چرا وقتی از روغن نارگیل استفاده می کنم موهایم می ریزد؟

اگر روغن نارگیل بیش از حد بمالید، ممکن است با تجمع و کثیفی مخلوط شود و فولیکول ها را مسدود کند و منجر به ریزش مو شود.

چگونه روغن نارگیل را از موهای مجعد بشویید؟

موهای خود را با آب گرم و شامپو ارگانیک بشویید تا روغن نارگیل از موهای مجعد پاک شود.

سخن پایانی
  • برای داشتن موهایی صاف و براق باید روغن نارگیل را فقط به مدت ۳۰ دقیقه بمالید.
  • ماندن آن برای مدت طولانی در موهایتان می تواند فولیکول های مو را مسدود کند و در نتیجه باعث ریزش مو شود.
  • برای از بین بردن کامل روغن نارگیل می توانید از شامپو گیاهی استفاده کنید.
  • استفاده از درمان های خانگی ساده مانند روغن فندق جادوگر یا لیمو و آلوئه ورا می تواند چربی اضافی را از بین ببرد و تعادل pH را به موهای شما بازگرداند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *