مجله

هر آنچه که درباره کاشت ابرو باید بدانید

کاشت ابرو و بررسی روش های کاشت ابرو

بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟

با افزایش محبوبیت روش کاشت ابرو، بدیهی است که هیچ دوره ای از زمان وجود نداشته است که ابروها از نظر مد به اندازه این دوره ارزش داشته باشند. اگرچه ابروها به مشخص کردن ویژگی های صورت ما کمک می کنند، سن ما را نشان می دهند، ولی در نهایت فرم ابرو بسیار به مد و سلیقه ی شخصی  بستگی دارد، لیکن توجه به این نکته که در زمینه کاشت ابرو و همینطور عوارض کاشت ابرو اطلاعات کافی داشته باشید ، امری بدیهی است. فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی در راستای تبادل اطلاعات بیشتر با باشگاه مشتریان خود به گرد آوری این مطلب در زمینه ی کاشت ابرو پرداخته است . بنابراین در این مقاله به بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟ میپردازیم .

از این رو، زمانی که ابروها شروع به نازک شدن می‌کنند یا به دلیل ضربه از رشدشان باز می‌مانند، افراد را در مضیقه قرار می‌دهد. اما صرف نظر از دلیل علاقه بیمار به تقویت ابروها، تنها یک روش وجود دارد که می تواند آسیب ابرو را درمان کند: کاشت ابرو

کاشت ابرو  هم میتواند برای افزایش ضخامت ابرو باشد و هم میتواند برای بازگرداندن موهای از دست رفته ی ابرو باشد .

بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟
بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟

وقتی اقدام به  انتخاب یک روش زیبایی می کنید، فقط شما با راهنمایی یک متخصص پزشکی می توانید قضاوت کنید که آیا این روش مناسب است یا خیر؟ اگر  بتوانید بدون جراحی به ظاهری که می‌خواهید برسید، قطعا بسیار منطقی تر و بهتر از عمل های جراحی میباشد  از سوی دیگر، اگر شما تصمیم خود را درباره جراحی زیبایی به طور کامل گرفته  اید، کاشت ابرو یک جراحی کم خطر محسوب میشود، لیکن هنگام انجام هر عمل زیبایی، انتظارات واقع بینانه بسیار مهم است.

ریزش موی ابرو به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. برخی داروها، جراحات، شرایط پزشکی یا حتی مصرف بیش از حد برخی ویتامین ها ممکن است باعث ریزش موهای ابرو شوند. ‌

افرادی که موهای ابروهای کمی دارند یا اصلاً موهایشان کم است ممکن است بخواهند ظاهر خود را تغییر دهند و یا  برخی از افراد دوست دارند ابروهایشان با آنچه در آینه می بینند مطابقت داشته باشد. برای این افراد، کاشت مو گزینه‌ای است که می‌تواند نتایج طبیعی به آن‌ها بدهد و شاید حتی نیاز به آرایش را به طور کلی کاهش دهد یا از بین ببرد!

شامپو ضد ریزش مو و رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا

شامپو ضدریزش بایوفویل کانادا، قویترین درمان برای جلوگیری از ریزش موها

لذا شامپو گیاهی ضد ریزش، علاوه بر اینکه خیلی سریع ریزش موها را متوقف میکند باعث رشد مجدد موها نیز میشود

از شامپو ضد ریزش بایوفویل کانادا، هم برای خانم و هم آقایان قابل استفاده میباشد

و درمان با این روش کاملا بدون بازگشت است

درمان بی خطر، فوری و صد درصد ریزش موها با استفاده محصول شامپو ضد ریزش بایوفویل

همینطور شامپو ضد ریزش بایوفویل کانادا، دارای ترکیبات کاملا گیاهی و ارگانیک میباشد که هیچگونه آسیبی برای مو ایجاد نمیکند

برای درمان انواع الگوهای ریزش ائم از ریزش های سکه های و ریزش های  ژنتیکی میتوان از شامپو گیاهی ضد ریزش بایوفویل کانادا استفاده کرد

عملکرد درمان با شامپو رشد مجدد بایوفویل بر پایه تحریک فولیکول های مو وافزایش گردش خون و خونرسانی به ریشه  و ساقه ی موها بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی میباشد، که علاوه بر توقف ریزش ، باعث رشد مجدد، افزایش ضخامت ساقه ی و درمان موخوره نیز میگردد .

نقش ابرو ها و عملکرد آن در ظاهر چهره

کاشت ابرو …. بلی ؟ یا خیر ؟

بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟
بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟

عملکردهای فیزیولوژیکی

شکل ابروها و محل قرار گرفتن آنها به عنوان محافظ برای چشم شما عمل می کند. از چه چیزی محافظت می کنند؟ عرق، زباله و گرد و غبار. شکل کمانی ابروها، مواد مضر را به کناره های صورت و دور از چشم شما هدایت می کند.

ابراز احساسات

انسان ها کاملاً به ارتباطات متکی هستند و عاشق پیشرفت هستند. پیر و جوان ما به طور یکسان نیاز به ارتباط و تعامل داریم. راهی که ابروها در انجام این کار به ما کمک می کنند، تسهیل نمایش احساسات درونی ما به صورت حرکات و پیام های استاندارد درک شده توسط طرف مقابل است.

اگر احساس شادی، خنثی یا آرامش می کنیم، ابروهای ما شکل خاصی به خود می گیرند که به انتقال این پیام به انسان های دیگر کمک می کند. به عبارت دیگر، به ارسال پیامی که ما قابل دسترسی هستیم کمک می کند. در مورد احساسات منفی مانند عصبانیت، افسردگی و بی قراری نیز همین گونه است.

ابراز وجود

تمدن‌های باستانی مانند مصریان باستان، یونانی‌ها و رومی‌ها به شکل‌های متفاوتی از ابروها استفاده می‌کردند. در واقع، این یک پدیده اخیر نیست که ابروها مد روز هستند.

هر دوره ای مد جدید ابرو را به ارمغان می آورد و این مفهوم همیشه در حال تکامل است. با توجه به تمام مزایای تکاملی ابروها و نقش مهمی که آنها در زندگی اجتماعی ما ایفا می کنند، کاشت ابرو به یک روش رو به رشد ترمیم ابرو تبدیل شده است.

با مطالعه ی موضوعات بالا  فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی در اینجا شما را با تمامی مراحل کاشت ابرو از ابتدا تا انتها ، عوارض و مراقبت ها آشنا میسازد

حقیقت کاشت ابرو چیست؟

اکثر کاندیداهایی که کاشت ابرو انجام می دهند اغلب در دو سال اول نتایج خوبی را مشاهده می کنند. پس از آن، نتایج ممکن است محو شوند و موها اغلب می ریزند. گاهی اوقات نتایج می تواند تا سال ها پس از جراحی اولیه باقی بماند.

فرآیند مشاوره

مانند تمام انواع جراحی های زیبایی، کاشت ابرو نیز یک عمل پزشکی است. اگرچه ساده است، اما نباید آن را ساده گرفت. لیکن مشاوره یک مرحله مهم قبل از هر عمل جراحی است. این به بیماران این فرصت را می دهد تا در مورد اهداف زیبایی شناسی خود از نظر شکل و ضخامت ابرو صحبت کنند و نگرانی های خود را بیان کنند.

در این جلسه، بیماران نیز باید تاریخچه پزشکی خود را به طور کامل با جراح خود در میان بگذارند. با توجه به اطلاعات پزشکی آنها، صلاحیت آنها مشخص خواهد شد.

بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟

در کاشت مو روش های مختلفی وجود دارد

روش های FUT و FUE نقاط مثبت و منفی خود را دارند و داوطلبان باید با جراح خود مشورت کنند که کدام یک برای آنها مناسب است.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو روشی است که از تکنیک استخراج واحد فولیکولی استاندارد برای بهبود شکل ابرو استفاده می‌کند. در حین کاشت ابرو بهتر است موهای اهدایی را از پشت گوش خارج کنید. این به این دلیل است که این مو به بهترین وجه با بافت موهای ابرو مطابقت دارد.

نمای کلی فرآیند کاشت ابرو عبارت است از: استخراج واحدهای فولیکولی از مناطق اهداکننده، باز کردن کانال‌ها برای کاشت، کاشت پیوند. به این ترتیب ابروها برای این روش نیازی به تراشیدن ندارند.

به دنبال این موضوع  فرآیند اول  استخراج است. مرحله استخراج در پیوند ابرو شامل برداشت پیوند از نواحی اهداکننده مانند پوست سر یا پشت گوش بدون به خطر انداختن ناحیه است. مرحله بعدی افتتاح کانال است. باز کردن کانال فرآیند آماده سازی محل های گیرنده برای کاشت با ایجاد برش ها با استفاده از تیغه های کوچک است . سپس پزشکان گرافت های استخراج شده را در برش های قبلی کاشت می کنند.

بسته به تراکم ترجیحی، بین ۵۰ تا ۴۰۰ پیوند در هر ابرو انتظار داشته باشید. در حین جراحی، پیوندها به دقت قرار می گیرند. هر مو توسط جراح به یک محل ظرف پیوند زده می شود و از نظر تقارن بررسی می شود. کل فرآیند سه تا چهار ساعت طول می کشد. این یک روش نسبتا ساده است که  داوطلبان  آن را به عنوان “به خوبی قابل تحمل” توصیف می کنند.

آیا کاشت ابرو برای من مناسب است؟

اگرچه در میان زنانی که ابرو برای آنها به بخش مرکزی ظاهری که توسط نمادهای مد معرفی شده است محبوبیت بیشتری دارد، کاشت ابرو برای هر دو جنس (آقایان و خانم ها ) آزاد است.

آیا کاشت ابرو ارزشش را دارد؟

اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نباشید و بخواهید راه حل دائمی تری داشته باشید، کاشت ابرو ممکن است نتایج بلندمدتی داشته باشد. با این حال، نتایج ممکن است متفاوت باشد، و همیشه خطر عوارض جانبی با جراحی زیبایی وجود دارد. این امر حتی  در روشی به ظاهر ساده مانند کاشت ابرو نیز صادق است.

در مقایسه با گذشته ابروها اکنون  توجه بیشتری به خود جلب کرده‌اند و دلیل خوبی هم دارد. از نظر تاریخی، ابروها به عنوان نقطه کانونی صورت عمل می‌کنند و چارچوبی را برای ناحیه فوقانی چشم و ناحیه جانبی گونه فراهم می‌کنند. با این حال، اگر  بیش از حد ابروهای شما کم شده است، بهتر است کاشت ابرو را در نظر بگیرید.

افرادی که ضربه یا تصادف در ناحیه چشم را تجربه کرده اند نیز کاندیدهای عالی برای این درمان ترمیمی هستند.

بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟

توجه داشته باشید که افرادی که مبتلا به آلوپسی آره آتا یا یک بیماری خود ایمنی که منجر به ریزش مو می شود، برای این درمان مناسب نیستند، زیرا موثر نخواهد بود. کاندیدای ایده آل کسی است که بیش از حد اصلاح ابرو کرده است، ابروهایش به دلیل ژنتیک یا پیری نازک شده است یا به دنبال جراحی ترمیمی برای پر پشت تر شدن و تغییر حالت ابروی خود هستند.

در گذشته، کاشت مو شامل برداشتن قطعات بزرگی از بافت پوست سر به نام فلپ یا پیوند پوست بود. هنگامی که برای درمان ریزش مو در بالای سر استفاده می شود، ظاهری غیرطبیعی مانند پلاگین می دهد. اما امروزه گرافت های پوستی هنوز مورد استفاده قرار می گیرند، ولی در مقایسه با  گذشته بسیار کوچکتر هستند و نتیجه دقیق تری را می دهند.

همین پیشرفت ها در نوآوری های کاشت مو، کاشت ابرو را به یک راه حل مناسب برای پرکردن ابروها با استفاده از گرافت تبدیل می کند. تکنیک‌های پزشکی کنونی به کار گرفته شده شامل انتقال تک موها (پیوند واحد فولیکولی یا FUT) است.

بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟
بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟

از کاشت ابرو چه انتظاری باید داشت: روش،هزینه و عوارض جانبی

به طور سنتی، درمان ابروهای نازک یا کم پشت، تکیه بر محصولات آرایشی برای پر کردن موهای ابرو بوده است. با این حال، علاقه بیشتری به یک راه حل دائمی تر وجود دارد: کاشت ابرو.

کاشت ابرو توسط جراح زیبایی یا پلاستیک با انتقال موهای خود شما انجام می شود. از انجام این کار در محیط های غیر درمانی و یا انجام کاشت توسط غیر پزشک جدا خودداری فرمایید . همینطور میدانید که کاشت ابرو توسط یک جراح ، روشی به نسبت پر هزینه محسوب میشود.

در حالی که این روش ساده به نظر می رسد، چندین جنبه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از هزینه تا خطرات و عوارض جانبی کاشت ابرو. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بدانید که از کاشت ابرو چه انتظاری دارید و چگونه تشخیص دهید که آیا این جراحی برای شما مناسب است یا خیر.

مزایا و معایب

یکی از مزایای اصلی این روش این است که پس از کاشت مو، به رشد خود ادامه می دهد. شما می‌توانید آن را به‌طور منظم کوتاه کنید و همینطور کاشت ابرو به روش هایی مانند میکروبلیدینگ یا تاتو ارجحیت دارد.

 این روش برای ایجاد یک شکل جدید به ابروی شما ایده آل است اگر آن چیزی است که شما می خواهید. کاشت ابرو نه تنها فرد را قادر می سازد تا ابرو را پر کند، بلکه ظاهری سفارشی نیز به دست می آورد. به عنوان مثال، طرح درمان می تواند شامل قوس ابرو باشد . همچنین  کاشت ابرو راه حلی دائمی برای ابروهای کم پشت و نازک است که می تواند بر اساس ترجیحات فرد و متناسب با شکل و ویژگی های صورت او مرتب شده و شکل داده شود.

طرفداران کاشت موی ابرو خاطرنشان می کنند که موهای جدید طبیعی به نظر می رسند زیرا متعلق به خود شخص هستند. این روش همچنین ممکن است نیاز به آرایش ابرو را نیز  محدود کند.

با این حال، نکات منفی نیز برای این روش گزارش شده است. برای یکی، پرهزینه است. همچنین می‌تواند چندین ماه طول بکشد تا فولیکول‌های جدید «گرفته شوند» تا نتایج کامل را مشاهده کنید. در نهایت، این احتمال وجود دارد که این فولیکول های جدید موهای جدید تولید نکنند.

بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟

توصیه قبل از کاشت ابرو

تنها اقدام احتیاطی این است که قبل از جراحی از داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین یا موترین خودداری کنید. ملاحظات عملی شامل پرهیز از هرگونه روش یا محصولات آرایشی لایه بردار یا تحریک کننده در ناحیه ابرو قبل از تاریخ جراحی و همچنین جلوگیری از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید باشد.

محلول ضد ریزش شوک بایوفویل کاملا گیاهی محصول کشور کانادا
محلول ضد ریزش مو شوک

این تونیک ضد ریزش شوک بایوفویل کانادا ، یک شوک فوق العاده قوی برای درمان ریزش ورشد مجدد موها میباشد

تاثیر بسیار عالی بلافاصله پس از اولین استفاده ازمحصول تونیک ضد ریزش مو

سرم ضد ریزش بایوفویل کانادا با نفوذ به عمق پوست و تحریک فولیکول های مو و خون رسانی زیاد در تمامی قسمت های مو خیلی فوری ریزش موها را متوقف میکند و درست مشابه یه شوک قوی باعث رشد مجدد مو میشود

محلول ضد ریزش بایوفویل کانادا همچنین کاملا  بر پایه ترکیبات گیاهی بوده و فاقد ماینوکسدیل میباشد .

اقدامات احتیاطی

یکی از خطرات بالقوه کاشت ابرو این است که فولیکول‌های موی جدید جذب نمی‌شوند. در چنین مواردی، ممکن است مجبور شوید این روش را دوباره در آینده انجام دهید.

همچنین خطراتی در ارتباط با خود جراحی وجود دارد. با جراح خود در مورد عوارض احتمالی زیر صحبت کنید:

خون ریزی بیش از حد

آسیب عصبی

تورم

کبودی

عفونت

جای زخم

قبل از کاشت ابرو، جراح سابقه پزشکی شما را با شما بررسی می کند. حتماً هرگونه بیماری زمینه‌ای و همچنین هر دارو یا مکملی را که در حال حاضر مصرف می‌کنید را به طور کامل و صادقانه مطرح کنید  .

عوارض کاشت ابرو

از آنجایی که ماهیت این روش بسیار ظریف است، اگر با دستان نادرست انجام شود، این احتمال وجود دارد که گرافت‌ها از آن استفاده نکنند، وشما می خواهید در جایی که موها به رشد خود ادامه می دهند محصول خوبی به دست آورید، بنابراین ضروری است که به دنبال یک جراح مجرب باشید. همیشه مهم است که با این نوع روش‌ها مطمئن شوید که جراجی را انتخاب کرده ایدکه در این زمینه تخصص کامل  دارد.

سایر عوارض جانبی مضر بالقوه شامل آسیب عصبی و خونریزی بیش از حد است. همچنین عدم تقارن می تواند یک عارضه جانبی بالقوه به دلیل وزن ،  قدرت و کشش عضلات اطراف باشد.

مهمترین خطرات کاشت ابرو

عفونت – عفونت خطر هر عمل جراحی است، به ویژه در شرایط غیربهداشتی.

در برخی موارد، گرافت های مو به موقعیت جدید خود نمی رسند و منجر به عدم رشد در ناحیه پیوند شده می شود.

مراقبت های بعد

پس از عمل، ناراحتی و درد بسیار کمی وجود دارد و معمولاً برای بیماران آنتی بیوتیک، مسکن و استروئیدهای خوراکی تجویز می شود. عوارضی که احتمالا شما بعد از کاشت ابرو می‌توانید انتظار داشته باشید : ورم حداقلی در بالای منطقه، احتمالاً مقداری کبودی بسته به حجم کاشت . اما به طور کلی، تحمل آن بسیار آسان است .کبودی و تورم می تواند برای چند روز ادامه داشته باشد. احتمالاً در اطراف ابروها و محل کاشت پوسته تشکیل می شود. این طبیعی است و برای جلوگیری از عفونت باید از کندن و خاراندن  آن اجتناب کنید.

 پس از عمل، خشک نگه داشتن ناحیه برای پنج تا هفت روز بسیار مهم است. بلافاصله پس از عمل، شایع است و انتظار می رود که موها به دلیل چرخه فولیکولی ریزش کنند و طی سه تا چهار ماه آینده به آرامی رشد کنند. لذا نتایج را می توان حدود هشت تا ۱۰ ماه پس از درمان مشاهده کرد.

توصیه به بیماران این است که ممکن است برای دستیابی به پری و تراکم موی مطلوب ابروها، یک عمل ترمیمی هم نیاز باشد.

بررسی روش های کاشت ابرو؟ عوارض و مراقبت های بعد از کاشت ابرو؟ ممنوعیت های کاشت ابرو چیست؟

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو نیستند؟

آلوپسی آره آتا

تریکوتیلومانیا

اختلالات خونریزی

سابقه عوارض مربوط به جراحی زیبایی

شکست پیوند

تکنیک های جایگزین برای ترمیم ابرو

سایر تکنیک های رایج ترمیم ابرو به غیر از کاشت ابرو شامل میکرو بلیدینگ و تاتو  است. هم میکرو بلیدینگ و هم تاتو از رنگدانه برای ترمیم یا تغییر شکل ابروها استفاده می کنند.

با این حال، برخلاف روش کاشت ابرو، این فناوری ها نتایج رضایت بخشی را به همراه ندارند.

۱- میکرو بلیدینگ

میکرو بلیدینگ تکنیکی است که از ضربات جوهر به شکل مو در اطراف ناحیه ابرو استفاده می‌کند تا جذابیت ابروهای پر را بدهد. اگرچه از جوهر استفاده می کند، اما نتایج میکرو تیغه نیمه دائمی است.

۲- تاتو

تاتو  یک تکنیک قدیمی ترمیم ابرو است که نتایج دائمی از ابروهای مرکب شده را به همراه دارد.

منابع: www.veraclinic.net /www.byrdie.com

https://www.veraclinic.net/everything-you-need-to-know-about-having-an-eyebrow-transplant/
https://www.byrdie.com/eyebrow-transplants-5081211

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *