مجله

دستور العمل تهیه صابون شیر نارگیل در خانه

روند ساخت صابون های خانگی و دست ساز باعث شده است که افراد زیادی انواع صابون های خانگی را در خانه امتحان کنند. شیر نارگیل یکی از خالص ترین مواد تشکیل دهنده در صابون سازی است.
اگر به مواد کمی دسترسی دارید، می توانید دستور صابون شیر نارگیل را در خانه امتحان کنید. در این مقاله فواید شیر نارگیل برای مو و پوست را به همراه دستور تهیه صابون شیر نارگیل با جزئیات خواهیم دید!

خواص و فواید صابون شیر نارگیل برای مو و پوست

شیر و کرم نارگیل تازه فواید متعددی برای مراقبت از پوست و مو دارد. برخی از مهمترین فواید صابون نارگیل برای مو و پوست در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

فواید صابون خانگی شیرنارگیل برای پوست

  • پاکسازی پوست : شیر نارگیل خاصیت پاک کنندگی پوست دارد. صابون ساخته شده از شیر نارگیل، پوست را به آرامی بدون خشکی و زبری تمیز می کند. 
    اسیدهای چرب موجود در آن سلول های مرده پوست، گرد و غبار، کثیفی و سایر ناخالصی ها را از بین می برد. همچنین در حین پاکسازی، رطوبت طبیعی پوست شما را نیز حفظ می کند.
  • آکنه را درمان می کند : خواص ضد میکروبی شیر نارگیل می تواند در درمان آکنه مفید باشد. می توانید از شیر نارگیل برای صابون سازی استفاده کنید و
    آکنه را از بین می برد و از جوش زدن در آینده جلوگیری می کند. اسیدهای چرب موجود در شیر نارگیل همچنین از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند.
فواید صابون شیر نارگیل برای پوست
خواص و فواید صابون شیر نارگیل برای پوست

فواید صابون شیر نارگیل برای مو

  • موها را جوان می کند : دستور تهیه صابون صابون شیر نارگیل می تواند برای پوست شما جوان کننده باشد. به دلیل غنی بودن از پروتئین، موهای آسیب دیده را ترمیم کرده و بافت آن را به طور طبیعی بهبود می بخشد. 
    همچنین به داشتن موهایی سالم و قوی تر کمک می کند. به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شیر نارگیل امکان پذیر است.
  • شوره سر را از بین می برد : دستور العمل های صابون شیر نارگیل می تواند پوست سر شما را بهبود دهد. شیر نارگیل با داشتن عناصر مغذی، پوست سر خشک و زبر را هیدراته می کند. 
    پوست سر شما را مرطوب نگه می دارد و با کنترل پوسته پوسته شدن آن از تشکیل شوره سر جلوگیری می کند. همچنین با قوی‌تر کردن ریشه‌های مو، ریزش مو را کاهش می‌دهد.
  • خواص ضد پیری : استفاده از دستور صابون شیر نارگیل کرمی یا شستشوی خانگی بدن با شیر نارگیل می تواند به حفظ جوانی پوست شما کمک کند. 
    سرشار از ویتامین C و ویتامین E است که پوست شما را سالم می کند. مشکلاتی مانند خطوط ریز، چین و چروک و غیره که با افزایش سن افزایش می‌یابند
    را می‌توان با استفاده منظم از دستور صابون شیر نارگیل با موفقیت برطرف کرد.

فواید صابون شیر نارگیل
خواص و فواید صابون شیر نارگیل

چگونه با شیر نارگیل صابون درست کنیم؟

اکنون که از فواید متعدد صابون شیر نارگیل برای پوست و مو آگاه شدیم، بیایید نحوه تهیه صابون شیر نارگیل را در خانه بررسی کنیم. ما به چند ماده برای این صابون نیاز داریم که برای پوست و موی شما سالم است.

مواد مورد نیاز برای تهیه

  • روغن نارگیل خالص- ۲۰۰ گرم
  • روغن زیتون بکر – 200 گرم
  • کره شی – ۵۰ گرم
  • شیره صابون سازی – ۶۶ گرم (تقریباً)
  • شیر نارگیل (یخ زده) – ۱۴۸ گرم (تقریبا)
  • اسانس آهک – 20 گرم
  • ابزار و تجهیزات:
  • دستکش ایمنی
  • عینک ایمنی
  • قالب صابون (سیلیکون)
  • مخلوط کن
  • کاسه مخلوط کن شیشه ای
  • ظرف مقاوم در برابر حرارت

دستور تهیه صابون شیرنارگیل

  • مرحله ۱:  قبل از شروع دستور العمل صابون شیر نارگیل، تمام وسایل ایمنی مانند عینک و دستکش را بپوشید. ابتدا باید شیر نارگیل را در فریزر نگه دارید. 
    یخ زدن شیر نارگیل باعث می شود که شیر نارگیل به اندازه کافی غلیظ و یکدست شود تا در دستور تهیه صابون استفاده شود.
  • مرحله ۲: کریستال های لیمو یا اسید سیتریک را روی مکعب های یخ زده شیر نارگیل بریزید. اطمینان حاصل کنید که مکعب ها را کاملا پوشانده اند.
     حالا از یک کاسه بزرگ شیشه ای استفاده کنید و روغن نارگیل، کره شی و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. مخلوط را با حرارت دادن به مدت ۳۰ ثانیه در مایکروویو ذوب کنید.
  • مرحله ۳: اکنون محلول لیمو و مخلوط روغن را در دمایی بین ۹۰ تا ۱۲۰ درجه فارنهایت گرم کنید. محتویات را با همزن مخلوط کنید و در آخر اسانس لیموترش را به آن اضافه کنید.
    می توانید هر اسانس دیگری را با توجه به عطری که می خواهید به دستور صابون شیر نارگیل خود اضافه کنید اضافه کنید.
  • مرحله ۴: مخلوط صابون را در سینی صابون بریزید. اجازه دهید صابون‌ها به‌طور طبیعی خود را ببندند و آن‌ها را تا ۴۸ ساعت کنار بگذارید. 
    صابون های شیر نارگیل شما اکنون آماده استفاده هستند! اگر می خواهید از صابون ها برای مدت طولانی تری استفاده کنید، بهتر است آنها را در یخچال نگهداری کنید. 
    این به حفظ رنگ و بافت طبیعی صابون ها کمک می کند. اگر صابون ها برای مدت طولانی در یخچال نگهداری شوند، تمایل به تیره شدن دارند.
دستور تهیه صابون شیرنارگیل خانگی
دستور تهیه صابون شیرنارگیل خانگی
پیشنهاد فروشگاه سلامتی و زیبایی

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو و بهترین شامپو رشد مو کانادایی که کمتر از یک ماه ریزش موهایتان را درمان میکند.
اگر به دنبال یک شامپو ضد ریزش مو گیاهی هستید این شامپو خارجی اصل فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی است.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا تنها تونیک ضد ریزش مو ارگانیک بدون ماینوکسیدیل که کم تر از یک ماه ریزش موهایتان را درمان می کند.
این محلول ضد ریزش دارای ترکیبات موثر پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکس، کلسیم شیر، ویتامین ها و انواع ترکیبات خاص مانند آمینواسده ها برای تقویت ریشه و ساقه مو است.

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا تنها ماسک ضد موخوره مو و ضد خشکی و وزی مو کانادایی است که به صورت طبیعی موها را تغذیه می کند و بافت لطیف مو را احیاء می کند،
ترکیبات مغذی این ماسک مغذی مو و ماسک صاف کننده مو بایوفول درمان انواع آسیب دیدگی، خشکی، وزی و موخوره است.

نتیجه گیری درباره تهیه صابون شیر نارگیل خانگی

امیدواریم طرز تهیه صابون شیر نارگیل را در خانه متوجه شده باشید. توصیه می شود از شیر نارگیل تازه استفاده کنید، اما اگر شیر نارگیل تازه در دسترس نیست،
می توانید دستور العمل های صابون شیر نارگیل را نیز تهیه کنید. همیشه بهتر است از مواد تازه و طبیعی در صابون ها استفاده کنید.

پیشنهاد فروشگاه سلامتی و زیبایی:

کرم حجم دهنده سینه میبلین تنها کرم حجم دهنده فوری سینه با ماندگاری ۴ سال و درمان شلی و افتادگی و کوچکی سینه و باسن
با کرم سفت کننده سینه میبلین، این محصول به عنوان کرم حجم دهنده باسن نیز استفاده می شود.
ترکیبات این کرم لیفتینگ سینه و باسن کاملا گیاهی و فاقد عوارض است. کرم افزایش سایز سینه میبلین ساخت کشور امریکا است.

ژل لاغری هات چیلی تنها کرم لاغری فوری بدن با ماندگاری بالا و اثردهی موثر برای کاهش سایز است این ژل لاغری بدن و ژل چربی سوز
موضعی بدون داشتن هیچ گونه عوارضی کار کاهش سایز و چربی سوزی را انجام میدهد. هات چیلی برای درمان سلولیت نیز موثر بوده و یک کرم ضد سلولیت نیز می باشد.

سوالات متداول

در اینجا چند سوال متداول در مورد دستور تهیه صابون شیر نارگیل وجود دارد:

آیا شیر نارگیل برای پوست مفید است؟

پاسخ بله، شیر نارگیل برای پوست مفید است زیرا حاوی پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و غیره است. سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای حفظ سلامت پوست و مو مفید هستند.

آیا می توان از شیر نارگیل در صابون استفاده کرد؟

پاسخ بله، می توان از شیر نارگیل، شیر بز، شیر بادام یا هر نوع شیر دیگری در صابون ها استفاده کرد. با این حال، شیر باید خالص و تازه باشد تا حداکثر فواید را از دستور صابون شیر نارگیل دریافت کنید.

مزایای استفاده از شیر نارگیل در صابون سازی چیست؟

پاسخ صابون های شیر نارگیل پوست و موی شما را هیدراته نگه می دارند. آنها جوانی پوست شما را حفظ می کنند و موها را قوی نگه می دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *