مجله

نحوه استفاده از روغن درخت چای برای درمان قارچ ناخن پا

قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای

قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای

روغن درخت چای فواید دارویی مختلفی را ارائه می دهد و بیماری های پوستی را درمان می کند. روغن درخت چای به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن اغلب برای مدیریت عفونت های قارچی استفاده می شود و همچنین می توانید از روغن درخت چای برای درمان قارچ ناخن پا استفاده کنید. افراد ممکن است از آن به تنهایی یا در کنار درمان های پزشکی برای قارچ ناخن استفاده کنند. دراین مقاله ازفروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای همراه ما باشید.

می توانید از روغن درخت چای برای درمان قارچ ناخن استفاده کنید. مطالعات تا به امروز نتایج متفاوتی را به همراه داشته است. روغن درخت چای به طور کلی برای مراقبت از پوست بی خطر است، اما باید با احتیاط استفاده شود. مطالعات انسانی بیشتر برای تعیین محدودیت های اثربخشی روغن درخت چای در برابر قارچ ناخن ضروری است. به یاد داشته باشید، مدت زمان زیادی طول می کشد تا این داروی گیاهی نتیجه ای را نشان دهد. در صورت بروز هرگونه واکنش نامطلوب در پوست اطراف ناخن یا اگر قارچ ناخن پا پس از استفاده از روغن درخت چای رشد کرد، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

روغن درخت چای را “روغن ملالوکا” نیز می نامند. از برگ های گیاه Melaleuca alternifolia که بومی استرالیا است استخراج می شود.

قارچ ناخن چیست؟

قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای
قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای

عفونت قارچی در ناخن‌ها می‌تواند به صورت یک نقطه کوچک – سفید یا زرد رنگ – در زیر نوک ناخن شما شروع شود. با گسترش عفونت، کل ناخن ممکن است تغییر رنگ داده و ضخیم شود و اغلب شروع به ترک خوردن و خرد شدن می کند. عفونت‌های قارچی ناخن در آب و هوای گرم‌تر که قارچ رشد می‌کند، شایع‌تر است. در اثر رشد قارچ در بستر ناخن به دلیل رطوبت به دام افتاده ایجاد می شود.

بر اساس نظرسنجی انجام شده بر روی ۴۱۵۶ پاسخ دهنده، نزدیک به ۱۰٫۰٪ (۴۱۵) از آنها گزارش کرده اند که در ۱۲ ماه گذشته عفونت قارچی ناخن داشته اند. شیوع عفونت نیز بر اساس نژاد/قومیت متفاوت بود. از ۶۹٫۴ درصد از پاسخ دهندگان، عفونت قارچی ناخن بالاترین (۱۴٫۲٪) در میان شرکت کنندگان اسپانیایی تبار بود.

عفونت قارچی ناخن یا اونیکومیکوز می تواند ناخن های دست یا پا را تحت تاثیر قرار دهد. ناخن های پا بیشتر تحت تاثیر آن قرار می گیرند. این می تواند چندین ناخن یا تنها یک ناخن را تحت تأثیر قرار دهد. عفونت های خفیف اغلب بدون درد هستند و بسیاری از آنها نیازی به درمان ندارند. اما اگر عفونت ناخن گسترده باشد، ممکن است نیاز به درمان فوری و تهاجمی داشته باشید و باید به متخصص پوست مراجعه کنید. متخصصان پوست می توانند داروهای تجویزی قوی تری ارائه دهند. درمان قارچ ناخن ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

تنها مشکل این است که همه موارد قارچ ناخن قابل درمان نیستند. حتی اگر هم باشند، همیشه خطر عود عفونت وجود دارد. انتخاب داروهای طبیعی مانند روغن درخت چای می تواند گزینه عاقلانه تری در چنین مواردی باشد. 

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

آیا روغن درخت چای برای درمان قارچ ناخن موثر است؟

روغن درخت چای ممکن است برای قارچ ناخن موثر باشد. به داشتن خواص ضد قارچی معروف است. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، اثربخشی روغن درخت چای را در کاهش رشد Trichophyton rubrum، یک قارچ ناخن رایج در آزمایشگاه نشان داد. مشخص نیست که آیا روغن درخت چای همان اثر را روی ناخن های آلوده در انسان خواهد داشت یا خیر.

ترکیب روغن درخت چای با سایر داروها نیز می تواند با موفقیت قارچ ناخن را کاهش دهد. یک مطالعه کوچک در سال ۱۹۹۹ استفاده از کرم حاوی بوتنافین هیدروکلراید و روغن درخت چای را نشان داد. هنگامی که این کرم به مدت ۱۶ هفته استفاده شد، میزان موفقیت حدود ۸۰٪ در درمان عفونت قارچی ناخن پا بدون عود بود. بوتنافین به طور مستقل دارای خواص ضد قارچی شناخته شده است.

شناخته شده است که استفاده تجاری روغن درخت چای در دهه ۱۹۲۰ پس از اینکه شیمیدان استرالیایی آرتور پنفولد اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی آن را تایید کرد، آغاز شد.
چندین مطالعه دیگر نیز نتایج امیدوارکننده ای را در استفاده از روغن درخت چای برای درمان قارچ ناخن نشان داده اند. اما، آیا استفاده از این اسانس به عنوان یک درمان خانگی بی خطر است؟

آیا روغن درخت چای برای استفاده در قارچ ناخن بی خطر است؟

قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای
قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای

به طور کلی، روغن درخت چای برای استفاده خارجی و موضعی بی خطر است. 

روغن درخت چای می تواند باعث تحریک پوست و واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود و در نتیجه قرمزی، التهاب و خارش ایجاد شود. از این رو توصیه می شود حتی اگر از مقدار کمی روغن درخت چای برای درمان قارچ ناخن استفاده می کنید، آزمایش پچ انجام دهید.

برای استفاده ایمن از این روغن ضروری، چند قطره را با روغن حامل مانند روغن زیتون، روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به پوست یا ناخن خود بمالید. از مصرف مستقیم آن بدون رقیق کردن آن روی ناخن یا پوست خودداری کنید، زیرا بسیار قوی است. استفاده از روغن حامل می تواند خطر عوارض جانبی را کاهش دهد و همچنین به رساندن روغن های ضروری به پوست با جذب بهتر کمک می کند.

برای انجام تست پچ، چند قطره از مخلوط روغن را روی ساعد خود بمالید. در صورت بروز هرگونه قرمزی یا تحریک، فورا مصرف آن را قطع کنید. اگر نه، می توانید به استفاده از آن ادامه دهید. اما ابتدا باید ناخن های خود را برای درمان آماده کنید. نحوه انجام این کار را در بخش بعدی بررسی کنید.

چگونه ناخن های خود را قبل از استفاده از روغن درخت چای آماده کنید؟

انجام برخی کارهای مقدماتی قبل از استفاده از روغن درخت چای بر روی ناخن های خود می تواند به رسیدن روغن به عمق پوست و ناخن کمک کند و نتایج بهتری را ارائه دهد. اگر ناخن های شما خیلی ضخیم یا بلند باشد، بستر ناخن روغن را به خوبی جذب نمی کند و ممکن است از مزایای این داروی جایگزین بهره مند نشوید.

در اینجا می توانید ناخن های خود را برای درمان روغن درخت چای آماده کنید:

  1.  ناخن عفونی شده را با برداشتن لبه های ناخن تا حد امکان کوتاه کنید. این کار از سرایت عفونت به قسمت های هنوز سالم ناخن های شما جلوگیری می کند.
  2.  همچنین می‌توانید ناخن‌هایتان را سوهان بکشید اگر ضخیم‌تر از آن هستند که کوتاه شوند. سوهان ناخن می تواند نواحی باقیمانده ناخن عفونی را از بین ببرد و اجازه دهد روغن در بستر ناخن نفوذ کند.
  3.  هنگامی که ناخن های خود را کوتاه می کنید یا سوهان می کشید، آنها را با آب و صابون بشویید تا از باقی ماندن هرگونه زباله عفونی در پشت خود جلوگیری کنید. حتی اگر این زباله با چشم غیرمسلح نامرئی باشد، می تواند باعث عود یا گسترش عفونت شود. برای این کار می توانید از یک ژل دوش ملایم و متعادل با pH استفاده کنید.
  4. پس از شستن ناخن ها، آنها را کاملا خشک کنید، زیرا محیط مرطوب، زمینه رشد قارچ ها را فراهم می کند. در طول درمان ناخن های خود را تمیز و خشک نگه دارید. ناخن های خود را با حوله خشک کنید. 

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

بعد از آماده کردن ناخن ها، مرحله بعدی این است که روغن درخت چای را به آنها بمالید. برای مراحل بعدی قسمت بعدی را بخوانید.

چگونه روغن درخت چای را برای قارچ ناخن پا رقیق کنیم؟

روغن درخت چای خالص می تواند برای استفاده مستقیم خیلی خشن باشد و ممکن است باعث تحریک پوست شود. در اینجا چند مرحله ساده برای رقیق کردن روغن درخت چای به طور موثر برای درمان قارچ ناخن پا آورده شده است:

  1. وسایل را جمع کنید. شما به روغن درخت چای، روغن حامل (مانند روغن زیتون، نارگیل یا بادام) و یک بطری قطره چکان تمیز، کوچک و تیره نیاز دارید.
  2. یک قسمت روغن درخت چای را با ۱۰ قسمت روغن حامل ترکیب کنید. با ۱-۲ قطره روغن درخت چای در ۱۰-۲۰ قطره روغن حامل شروع کنید و در صورت نیاز تنظیم کنید.
  3. بطری را به خوبی تکان دهید تا از مخلوط کردن و توزیع یکنواخت اطمینان حاصل کنید.

روغن درخت چای رقیق شده را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. همچنین می توانید اسانس را به مقدار کم، هر روز قبل از استفاده رقیق کنید. در بخش بعدی نحوه استفاده از آن برای درمان قارچ ناخن توضیح داده شده است.

قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای

نحوه استفاده از روغن درخت چای روی قارچ ناخن پا

قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای
قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای

در اینجا نحوه استفاده از روغن درخت چای برای قارچ ناخن پا آمده است:

  1.  همانطور که قبلا گفته شد، شما باید روغن درخت چای را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن بادام مخلوط کنید. نسبت ایده آل ۱-۲ قطره روغن درخت چای در ½-۱ قاشق چایخوری روغن حامل است.
  2.  از یک پنبه یا یک سواب پنبه ای استفاده کنید تا چند قطره از روغن درخت چای رقیق شده را روی ناخن پای آلوده خود بمالید. این تضمین می کند که قارچ ناخن پا از پای شما به دست شما سرایت نمی کند.
  3.  تمام نقاط قارچ ناخن پا را بپوشانید تا کل ناحیه و پوست اطراف ناخن را نیز درمان کنید.
  4.  اجازه دهید بستر ناخن و پوست اطراف ناخن روغن را جذب کنند. بلافاصله پس از استفاده از روغن از جوراب یا کفش استفاده نکنید زیرا می تواند روغن درخت چای را از بین ببرد.

حداقل دو یا سه بار در روز از مخلوط روغن استفاده کنید. استفاده مداوم و منظم از روغن درخت چای می تواند به بهبود مداوم در سلامت و تندرستی منجر شود. حتی اگر قارچ ناخن پا ناپدید شد، استفاده از روغن درخت چای را ادامه دهید تا از هرگونه عود بیماری جلوگیری کنید یا فقط به مراقبت روزانه از پا بپردازید!

اگر هنگام استفاده از روغن درخت چای برای قارچ ناخن پا، هر گونه واکنش نامطلوب (مانند قرمزی یا خارش) را تجربه کردید، فوراً مصرف آن را متوقف کنید.

آیا نمی دانید چگونه از روغن درخت چای برای درمان قارچ ناخن نهایت استفاده را ببرید؟ 

چگونه می توانید فواید روغن درخت چای را به حداکثر برسانید؟

جدا از استفاده از روغن، می‌توانید چند نکته را دنبال کنید که می‌تواند به بهبود وضعیت ناخن‌های پا و رفع سریع‌تر عفونت قارچی کمک کند.

  •  ناخن های خود را مرتب کوتاه کنید. از عفونی شدن ناخن سالم زیرین جلوگیری می کند و اجازه می دهد روغن بهتر به بستر ناخن نفوذ کند.
  •  همیشه ناخن های خود را با آب و صابون تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از ورود هر گونه رطوبت به بستر ناخن، به ناخن های خود ضربه بزنید و پوست اطراف آنها را خشک کنید.
  •  از کفش ها در مکان های عمومی مانند دستشویی، رختکن و استخر استفاده کنید تا از پخش آن به دیگران جلوگیری کنید.
  •  کفشی را انتخاب کنید که فضای کافی برای انگشتان پا داشته باشد. یک جعبه انگشت باریک انگشتان پا را به هم فشرده می کند و به ناخن های پا فشار می آورد. ضربه های مکرر می تواند آنها را مستعد رشد قارچ کند. به جای آن صندل انتخاب کنید. به طور متناوب، می توانید یک اسپری ضد قارچ را به داخل کفش خود بزنید تا از رشد قارچ جلوگیری کنید.
  •  اگر مجبورید جوراب بپوشید، روی جوراب هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده اند، سرمایه گذاری کنید زیرا برخلاف جوراب های مصنوعی، رطوبت و عرق را جذب می کنند. 

قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای

جوراب های خود را به طور مرتب عوض کرده و بشویید.

  •  همیشه ابزارهای ناخن خود مانند ناخن گیر، سوهان ناخن و غیره را استریل کنید. از اشتراک گذاری آنها با دیگران خودداری کنید زیرا می توانند قارچ ناخن پا را پخش کنند.
  •  در نهایت، ناخن های خود را به طور منظم برای هر گونه تغییر در رنگ، درد یا تحریک بررسی کنید. اگر متوجه چنین تغییراتی شدید، فوراً تحت درمان قرار بگیرید تا از گسترش بیشتر عفونت قارچی جلوگیری کنید.

روغن درخت چای تاثیر مثبتی بر عفونت قارچی ناخن پا دارد. تنها مشکل این است که مدت زیادی طول می کشد تا قارچ ناخن پا به طور کامل برطرف شود. 

چه مدت طول می کشد تا عفونت ناخن بهبود یابد؟

قبل از مشاهده نتایج قابل مشاهده، باید به طور منظم از روغن درخت چای روی قارچ ناخن پا استفاده کنید. کل مدت درمان با روغن درخت چای به شدت عفونت بستگی دارد. بسته به عمق عفونت، بین هفته‌ها تا ماه‌ها طول می‌کشد تا ناخن‌های شما به طور کامل بهبود یابد. بنابراین، باید صبور باشید و به استفاده منظم از روغن ادامه دهید.

اغلب، پس از بهبودی ناخن، ممکن است ناخن سالمی که عاری از هر گونه علائم عفونت قارچی باشد، دوباره رشد دهید. با این حال، کارشناسان استفاده مداوم از روغن درخت چای را حتی پس از بهبودی برای بهبود سلامت ناخن و اطمینان از عدم بازگشت قارچ توصیه می کنند.

پایان ریزش مو برای هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان با بهترین شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا

خرید بهترین شامپو رشد مو برای پایان دادن به ریزش مو

شامپو رشد مو گیاهی توسط متخصصین مجرب و داروسازان کانادایی تهیه و تولید شده است.

ازجمله خواص شامپو ضد ریزش مو ویتامینه و گیاهی و ارگانیک ،ضد پیری و احیاء کننده موهای مرده و فولیکول های ضعیف، ترمیم ساقه های نازک و ضعیف، ترمیم غشاء آسیب دیده پوست سر و شوره سر می باشد.

اگر مصرف کننده حتی دارای تارهای مو ضعیف و نازک باشد ولی سر به صورت کامل طاس نشده باشد امکان درمان و رویش مجدد مو ها با این شامپو رشد مو وجود دارد، حتی اگر علت آن عامل وراثت (ارثی و ژنتیکی) باشد.

چه زمانی برای قارچ ناخن پا باید به پزشک مراجعه کرد؟
قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای
قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای

اگر یک عفونت قارچی خفیف باشد، روغن درخت چای می تواند رشد قارچ را متوقف کرده و آن را به طور کامل بهبود بخشد. اگر درمان پس از چند ماه باعث بهبود عفونت نشد، یا اگر ناخن‌ها یا پوست اطراف شما ملتهب و دردناک شد، فوراً با پزشک خود مشورت کنید. قارچ ناخن درمان نشده می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی شود.

همچنین در صورت بروز واکنش آلرژیک به اسانس، فوراً مصرف آن را قطع کنید. اگر واکنش ادامه یافت یا بدتر شد، به پزشک مراجعه کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا روغن درخت چای در ناخن نفوذ می کند؟

اگر قبل از استفاده از ناخن ها، روغن درخت چای را آماده نکنید، به خوبی نفوذ نمی کند. ناخن های خود را کوتاه کنید و آنها را تمیز نگه دارید تا نتیجه خوبی بگیرید.

چگونه بفهمم که قارچ ناخن پا بهبود می یابد؟

هنگامی که قارچ ناخن پا بهبود می یابد، می توانید شاهد رشد مجدد ناخن های سالم در پایه باشید.

آیا قارچ ناخن پا رشد می کند؟

خیر، خود به خود از بین نمی رود. برای از بین بردن قارچ ناخن پا باید به درستی از ناخن های خود مراقبت کنید.

قارچ ناخن چیست؟ نحوه درمان خانگی قارچ ناخن با روغن درخت چای

سخن پایانی
  • روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که ممکن است به درمان قارچ ناخن پا کمک کند.
  • کوتاه کردن ناخن عفونی و شستن آن با آب صابون می تواند به نفوذ روغن به عمق پوست و درمان موثر آن کمک کند.
  • همیشه روغن درخت چای را قبل از مالیدن روی پوست خود با هر روغن حاملی رقیق کنید و از به اشتراک گذاشتن ابزار ناخن خود با دیگران خودداری کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *