مجله

بثورات زیر بغل: علل، درمان و پیشگیری

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

فهرست مطالب

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

بثورات زیر بغل می تواند بسیار ناراحت کننده باشد زیرا بثورات زیر بغل می توانند به محل پرورش قارچ ها و باکتری ها تبدیل شوند. علاوه بر این، خارش ناشی از این بثورات می تواند غیرقابل تحمل باشد. در حالی که عوامل مختلفی منجر به ایجاد بثورات زیر بغل می شود، خوشبختانه این جوش ها قابل درمان هستند. برای از بین بردن آنها می توانید از درمان های حرفه ای و درمان های خانگی استفاده کنید. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل به بررسی انواع بثورات زیر بغل و درمان های خانگی و پیشگیری بثورات زیر بغل می پردازیم.

بثورات زیر بغل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد و شناسایی آن اولین قدم برای بهبود است. اگر بثورات ناشی از مسائل جزئی مانند چروکیدگی یا واکنش به دئودورانت‌ها باشد، استفاده از محصولات را متوقف کنید و برای تسکین پوست از راه‌حل‌های ذکر شده در مقاله پیروی کنید. با این حال، اگر rsh به دلیل یک مشکل زمینه ای است، با یک متخصص پوست مشورت کنید و درمان تجویز شده را دنبال کنید. همچنین محل را تمیز نگه دارید و از هر چیزی که پوست را تحریک می کند اجتناب کنید. این کار تا حد زیادی به جلوگیری از بثورات زیر بغل کمک می کند.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

بثورات زیر بغل: انواع و علل

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل
انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

اگر زیر بغل شما خارش دارد و برای ساعت ها یا روزها قرمز به نظر می رسد ، ممکن است جوش داشته باشید. ممکن است در اثر یک واکنش آلرژیک (به مواد شیمیایی دئودورانت یا موارد دیگر) یا عفونت زمینه ای ایجاد شود. گاهی اوقات، حتی مالش سطوح پوست اطراف زیر بغل به یکدیگر می تواند باعث ایجاد بثورات شود.

بثورات زیر بغل انواع مختلفی دارند.

۱٫ مالش پوست روی خود

این راش‌هایی است که در هر جایی که چین‌های پوستی از جمله زیر بغل دارید، ایجاد می‌شود. در نتیجه مالش پوست روی خود ایجاد می شود. چفینگ با علائم زیر مشخص می شود:

  • سرخی
  • احساس گزگز و سوزش
  • تورم (در موارد شدید، پوست ممکن است ترک بخورد و خونریزی کند)
  • لایه بالایی پوست ساییده شده به نظر می رسد.

این در تابستان ها یا زمانی که لباس های تنگ می پوشید بیشتر دیده می شود.

۲٫ درماتیت آتوپیک (اگزما)

این یک بیماری مزمن است که در آن پوست شما ملتهب است . بیشتر در چین‌های پوست، از جمله زیر بغل، نواحی پشت زانو و آرنج‌های داخلی (جایی که پوست چین می‌خورد) رخ می‌دهد. علائم عبارتند از:

  • سرخی
  • خارش
  • پوسته شدن
  • خونریزی (فقط اگر شدید باشد)
  • ترشح مایع در هنگام خراشیدن

اگزما همچنین می تواند چندین بار در طول سال باعث شعله ور شدن آن شود و در صورت عدم درمان، بثورات ممکن است یک هفته یا بیشتر ادامه داشته باشند .

یک وبلاگ نویس تجربه خود را در مدیریت اگزما به اشتراک گذاشت. او اولین بار در سال ۲۰۱۲ متوجه شد که به اگزما مبتلا شده است، اما وضعیت او حداقل بود. او می نویسد: «…اما من چند جوش تکه تکه در مکان های خاص داشتم: اطراف چشم، کنار صورت و روی گردنم.» با این حال، بثورات او مدام بدتر می شد. او در مورد بثورات اخیر خود می‌گوید: «بثورات گردنی که خیلی زود پس از شروع رژیم کاندیدا و قطع مصرف استروئیدهای موضعی ایجاد شد. به نظر می رسد دو دست خشمگین قرمز بسیار بزرگ خود را دور گردن من حلقه کرده اند… یک لکه عضلانی کاملاً واضح روی گونه ام وجود دارد.

نمودار زیر داده‌های مربوط به نسبت بزرگسالان مبتلا به اگزما را نشان می‌دهد که می‌گویند برخی علائم آزاردهنده‌ترین علائم هستند. نتیجه نظرسنجی توسط افراد مبتلا به اگزما، کسانی که از افراد مبتلا به اگزما مراقبت می کنند و همسر، شریک زندگی یا اعضای خانواده آنها نشان داد که خارش دردسرسازترین علامت این بیماری است، در حالی که اضطراب و افسردگی به عنوان کم مشکل ترین علائم در نظر گرفته شده است.

مشکل سازترین علائم مرتبط با اگزما در سراسر جهان

علائمدرصد پاسخ دهندگان
خارش۷۹
پوست قرمز و ملتهب۴۷
اختلال خواب۲۹
پوست خشک و حساس۲۳
لکه های زبر، چرمی یا پوسته پوسته پوست۲۰
تراوش یا پوسته شدن۱۹
لایه برداری یا پوسته پوسته شدن پوست۱۹
درد۱۶
اضطراب۱۱
افسردگی۹
انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

۳٫ درماتیت تماسی آلرژیک

این واکنش پوست شما به ضد تعریق ها یا  دئودورانت ها یا سایر آلرژن های خارجی است. این مواد شیمیایی ممکن است زیر بغل شما را تحریک کرده و باعث قرمزی، خارش، برآمدگی های کوچک و احساس سوزش شود. در موارد شدید، حتی ممکن است تاول نیز داشته باشید.

۴٫ درماتیت سبورئیک

این زمانی است که سبوم اضافی که پوست شما تولید می کند باعث ایجاد لکه ها و بثورات می شود. اینها معمولاً چرب و پوسته پوسته به نظر می رسند. این بثورات در نوزادان شایع تر است و می تواند در زیر بغل، گوش، پوست سر یا صورت آنها ظاهر شود.

۵٫ کاندیدا

کاندیدا یک عفونت پوستی است که بیشتر توسط کاندیدا آلبیکنس ، یک گونه مخمر ایجاد می شود. این ها در قسمت های مرطوب و گرم بدن شما، از جمله زیر بغل، رشد می کنند.

مطالعه ای توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در ۴۵ کشور در ۹ ایالت با حدود ۱۷ میلیون نفر انجام شد. آنها ۱۲۲۶ مورد کاندیدمی را در ۹ ایالت شناسایی کردند. تخمین زده شد که در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۲۶۶۰ مورد کاندیدمی در ایالات متحده وجود داشته است.

عفونت غدد عرق می تواند منجر به تحریک و التهاب پوست شود که اغلب منجر به بثورات زیر بغل می شود. علائم کاندیدا عبارتند از:

  • خارش
  • مقیاس بندی
  • تورم
  • قرمزی و بثورات

لباس های تنگ، آب و هوای گرم/مرطوب، یا بهداشت نامناسب پوست می توانند از عوامل موثر باشند. برخی از کرم های استروئیدی نیز می توانند عفونت را تشدید کنند.

۶٫ Tinea Corporis (کرم حلقوی)

Tinea corporis یک عفونت قارچی است که بالاترین لایه پوست شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد بثورات قرمز با لبه های برجسته می شود.

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

۷٫ اریتراسما

اریتراسما توسط باکتری به نام Corynebacterium minutissimum ایجاد می شود . می تواند زیر بغل، ناحیه کشاله ران و ناحیه زیر سینه شما را تحت تاثیر قرار دهد. بثورات قرمز به نظر می رسد و با تغییر در بافت پوست همراه است. معمولاً پزشکان این بثورات را با اسید فوزیدیک یا کلیندامایسین درمان می کنند.

چین های پوستی شایع ترین نقاط عفونت هستند. اما این موارد با داروهای پوستی و برخی موارد خفیف با درمان های خانگی موثر قابل درمان هستند.

نکاتی برای درمان جوش های زیر بغل

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل
انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

هنگامی که راش را مشاهده کردید، ابتدا به متخصص پوست مراجعه کنید و نوع عفونت خود را بدانید. پزشک ممکن است داروها و پمادهای موضعی (بر اساس نوع بثورات) مانند:

  • کرم های هیدروکورتیزون (۰٫۵-۱٫۰%)
  • داروهای آنتی هیستامین
  • لوسیون ها و کرم های کالامین OTC
  • ژل ها، کرم ها، لوسیون ها و اسپری های ضد قارچ
  • کرم آنتی باکتریال

اگر بثورات زیر بغل شما نتیجه یک بیماری مزمن مانند اگزما باشد، پزشک ممکن است داروهای تجویزی خاصی از جمله:

  • کرم های استروئیدی ملایم
  • فتوتراپی 
  • مهارکننده های PDE4 

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

به غیر از این داروها، می توانید از داروهای خانگی خاصی نیز برای تسکین استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این درمان ها دارای تحقیقات علمی مستقیمی نیستند که از آنها پشتیبانی کند. ما مطالعات کافی برای اثبات اثربخشی آنها در درمان بثورات زیر بغل نداریم.

درمان های خانگی بالقوه برای درمان بثورات زیر بغل

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل
انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

۱٫ روغن نارگیل بکر

روغن نارگیل بکر دارای اثر تسکین دهنده و مرطوب کننده بر روی پوست است و گفته می شود که علائم اختلالات پوستی را بهبود می بخشد.

چند قطره از روغن را روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

۲٫ ویتامین B12 موضعی

کرم ویتامین B12 موضعی به کاهش شدت درماتیت آتوپیک کمک می کند. اگرچه مشخص نیست که آیا می تواند اثرات درمانی مشابهی بر روی بثورات زیر بغل داشته باشد، می تواند ارزش امتحان را داشته باشد.

با این حال، به یاد داشته باشید که با پزشک خود مشورت کنید.

۳٫ مکعب های یخ

قرار دادن تکه های یخ روی پوست می تواند اثر بی حسی داشته باشد. همچنین می‌توانید با قرار دادن تکه‌های یخ، خارش را از بین ببرید. تسکین حاصل همچنین می تواند شما را از خراشیدن بثورات و تشدید آنها باز دارد.

protip_iconبه عنوان جایگزین، می توانید از کمپرس سرد، حوله مرطوب، آب سرد یا دوش آب سرد برای تسکین فوری و کاهش تورم استفاده کنید.

۴٫ عصاره مرکبات

عصاره مرکبات یا تفاله (هر آنچه پس از فشار دادن و استخراج آب و پالپ باقی می ماند) دارای فعالیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی هستند. می توانید آب یا عصاره مرکبات (پرتقال یا لیمو یا هر مرکبات) را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

برای استفاده از عصاره مرکبات، تفاله یا آب هر مرکبات را استخراج کرده و با آب مخلوط کنید. به ناحیه آسیب دیده بمالید. ممکن است تفاله باقیمانده را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب ساده بشویید.

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

۵٫ سرکه سیب

مردم معمولاً از سرکه سیب برای سفت کردن منافذ و اثرات تسکین دهنده پوست استفاده می کنند. می‌توانید از آن برای تسکین خارش‌های خارش‌دار و تحریک‌کننده زیر بغل نیز استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری ACV را در نصف فنجان آب رقیق کنید. از یک توپ پنبه ای برای استفاده از مخلوط روی جوش استفاده کنید. بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب ساده بشویید.

protip_iconاز طرف دیگر، می توانید ACV را در ۱/۴ فنجان روغن نارگیل بکر، روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور رقیق کنید.

۶٫ روغن آفتابگردان

طبق گفته انجمن ملی اگزما، روغن آفتابگردان می تواند با بهبود سد پوستی و کاهش التهاب به درمان اگزما کمک کند. می توانید از روغن آفتابگردان برای تسکین و آرام کردن جوش زیر بغل خود استفاده کنید.

چند قطره از روغن را بریزید و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب ساده بشویید.

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

۷٫ شی باتر

کره شی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود شناخته شده است. پوسته پوسته شدن و خارش را تسکین می دهد و پوست شما را آرام می کند. برای تسکین می توانید کره شی را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

مقداری از کره را روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. می توانید آن را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید و سپس با آب ساده بشویید.

۸٫ روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است. این می تواند به تسکین بثورات شما و کاهش تحریک کمک کند.

۱۰ قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب ساده بشویید.

۹٫ چای کیسه ای بابونه

چای کیسه ای بابونه روی پوست احساس آرامش می کند. آنها می توانند به کاهش خارش و تحریک کمک کنند.

چای کیسه ای را چند دقیقه در آب بجوشانید. بگذارید کمی خنک شوند. چای کیسه ای سرد را به عنوان کمپرس روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

۱۰٫ روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی قوی است و در درمان اگزما و درماتیت استفاده می شود. این نشان می دهد که ممکن است به تسکین التهاب ناشی از بثورات زیر بغل کمک کند.

۲-۳ قطره روغن اسطوخودوس را با ۱ قاشق غذاخوری از هر روغن حامل (نارگیل، کرچک، جوجوبا و غیره) مخلوط کنید. نواحی آسیب دیده را مرطوب کنید و مخلوط روغن را بمالید.

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

۱۱٫ بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر دارای خواص ضد التهابی، آرام بخش و ترمیم کننده زخم است. حمام بلغور جو دوسر یا استفاده از خمیر آن ممکن است تحریک را تسکین دهد و به تسکین بثورات کمک کند.

مقدار مساوی از پودر جو دوسر و آب را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید، بگذارید خشک شود و سپس به آرامی با آب گرم بشویید. آن را با یک مرطوب کننده تسکین دهنده دنبال کنید.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است.

و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید.

کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

اگر در وهله اول می دانید چگونه از جوش های زیر بغل جلوگیری کنید، لازم نیست این همه دردسر را متحمل شوید. حال بیایید نگاهی به اقدامات پیشگیرانه بیندازیم.

پیشگیری از راش زیر بغل

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل
انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

۱٫ بهداشت خوب را تمرین کنید

به طور منظم با استفاده از یک ژل دوش ملایم حمام کنید. پس از استحمام، خود را کاملا خشک کنید. حتی اگر از حوله استفاده می کنید، قبل از لباس پوشیدن، چین های بدن را با هوا خشک کنید.

۲٫ بدانید چه چیزی پوست شما را تحریک می کند

این می تواند یک دئودورانت خاص یا یک ضد تعریق رولی یا هر محصول مراقبت شخصی دیگری باشد. اگر متوجه شدید که یک محصول یا ماده خاص (مانند محصولات حاوی الکل) باعث ایجاد جوش در شما می شود، فوراً استفاده از آن را متوقف کنید.

۳٫ از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید

پوشیدن لباس های تنگ ساخته شده از پارچه مصنوعی اغلب ممکن است باعث بثورات زیر بغل شود. چنین لباس هایی نمی توانند اجازه دهند عرق خارج شود و باعث تجمع آن در زیر بغل می شود. از پارچه های نرم ساخته شده از پنبه استفاده کنید. آنها به پوست و زیر بغل شما اجازه تنفس می دهند.

۴٫ از پودر ضد ترک خوردگی استفاده کنید

راش هایی که در زیر بغل ایجاد می کنید اغلب فقط جوش های حرارتی هستند. آنها زمانی رخ می دهند که هوا گرم و مرطوب است. استفاده از پودر ضد چروک روی زیر بغل، از ساییده شدن پوست به خود جلوگیری می کند. همچنین می توانید سعی کنید بیشتر اوقات در مکانی خنک و دارای تهویه مطبوع بمانید.

مراقبت مناسب می تواند از تشدید بثورات جلوگیری کند. در غیر این صورت، ممکن است به راش مزمن تبدیل شوند. لطفاً در صورت مشاهده موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • بثورات همراه با تب بالا
  • تاول در ناحیه آسیب دیده
  • بثورات به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد
  • تورم و درد در ناحیه آسیب دیده
  • راش هایی که چرک، خون و مایعات را ترشح می کنند
  • راش هایی که به درمان های خانگی و داروهای OTC پاسخ نمی دهند
  • بثورات حساس، متورم و قرمز هستند
  • بثورات همراه با استفراغ، حالت تهوع و سرگیجه

انواع و علل بثورات زیر بغل، پیشگیری و درمان خانگی بثورات زیر بغل

پاسخ به سوالات متداول

آیا جوش زیر بغل خود به خود از بین می رود؟

برخی از موارد بثورات زیر بغل ممکن است خود به خود از بین بروند، مانند بثورات ناشی از ساییدگی. با این حال، در برخی موارد دیگر، ممکن است درمان برای خلاص شدن از شر آن ضروری باشد.

آیا استرس می تواند باعث بثورات زیر بغل شود؟

استرس ممکن است در افراد مبتلا به اگزما باعث شعله ور شدن آن شود که منجر به بثورات زیر بغل شود.

آیا وازلین به کاهش جوش زیر بغل کمک می کند؟

بله، وازلین ممکن است به کاهش خارش یا ناراحتی مرتبط با بثورات زیر بغل کمک کند.

سخن پایانی
  • بثورات زیر بغل انواع مختلفی دارند، از جمله پف کردن، اگزما و درماتیت تماسی آلرژیک.
  • داروها و پمادهای موضعی می توانند این جوش ها را درمان کنند.
  • درمان‌های خانگی مانند روغن نارگیل، روغن درخت چای، تکه‌های یخ و ACV می‌توانند به طور موثری بثورات زیر بغل را مدیریت کنند.
  • علاوه بر این، رعایت بهداشت، پرهیز از لباس های تنگ، استفاده از پودر ضد چروک می تواند از جوش های زیر بغل جلوگیری کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *