مجله

آموزش رنگ موی فانتزی بدون دکلره

رنگ موی فانتزی بدون دکلره

رنگ موی فانتزی بدون دکلره، یک عنوان جذاب برای طرفداران تنوع است. امروزه بسیاری از افراد از رنگ مو های فانتزی استفاده میکنند. تقریبا همه میدانیم که پیش نیاز یک رنگ مو فانتزی، دکلره کردن مو است! اما اگر از عوارض و سوختگی های مو بعد از دکلره میترسید، جهت آموزش رنگ موی فانتزی بدون دکلره، با این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید.

سوالی که برای طرفداران وجود دارد این است که آیا میشود بدون دکلره کردن به رنگ موی دلخواه رسید؟

قبل از همه یک نگاهی به تاریخچه رنگ مو بیندازیم.

تاریخچه رنگ مو

آموزش رنگ موی فانتزی بدون دکلره

در زمان های گذشته رنگ موهای امروزی معنی نداشتند و در هر اقلیم و آیین رنگ کردن موها فرق میکرد.

در آیین های بودایی و سرخ پوستی برای رنگ کردن موها از رنگ مو های طبیعی مانند: رنگ میوه ها، پوست گیاهان و درختان استفاده میکردند. با گذشت زمان و افزایش سطح اطلاعات افراد، مردم و سلطنت ها از ترکیباتی مثل، حنا، پوست گردو و یا زالو استفاده می کردند! بله زالو! یونانی ها و رومی ها به مدت ۲ ماه زالوها را داخل ظرف سربی نگه می داشتند. بعد از آن ترکیب برای رنگ کردن استفاده می کردند. مصری ها، موهایی با زمینه خاکستری داشتند و آن ها را با حنا رنگ می کردند.

موی قرمز رنگ تا ۵۰۰ سال پیش وجود نداشت. با یک جهش ژنتیکی، موی قرمز در اسکاتلند به وجود آمد وکم کم علاقه مندی به این رنگ هم زیاد شد. کلا رنگ مو به خاطر رنگ دانه ی مو که در پیاز مو است به وجود می آید. که به ۵ تا دسته تقسیم می شود: بور، قرمز، قهوه ای، خاکستری و مشکی. مثلا رنگ موی بلوند در کشورهای جنوب اروپا بیشتر است.

رنگ موی فانتزی چگونه به وجود آمد؟

رنگ موی فانتزی بدون دکلره
رنگ موی فانتزی بدون دکلره

وقتی دنیا رو به صنعت پیشرفت، افراد به سوی فشن، تلوزیون، اینترنت، فضای مجازی سوق داده شدند. ترکیب رنگ های زیباتر و عجیب تر به وجود آمدند که به آنها رنگ موی فانتزی گفته شد.مانند رنگ موهای: سبز، آبی، بنفش، نارنجی، صورتی. در حالت عادی، مو باید به حالت بی رنگی (پایه صفر) برسد تا بتوانیم هر رنگی که خواستیم، روی مو استفاده کنیم.

 چگونه موی مشکی، قهوه ای و یا رنگ های دیگر را بلوند کنیم؟

رنگ موی فانتزی بدون دکلره
رنگ موی فانتزی بدون دکلره

با دکلره کردن، اصولا مواد شیمیایی مثل اکسیدان روی رنگ دانه های مو تاثیر شیمیایی میگذارد. سپس آن هارا از رنگ طبیعی شان خارج میکند.

 البته این موضوع هم وجود دارد که با دکلره کردن موهایتان آسیب پذیری آنها را ۲ برابر میکنید.

در مقاله قبل به آموزش روشن کردن مو بدون دکلره پرداختیم .

پس، متوجه شدیم، اگر دوست داریم موهایمان به هر رنگی که خواستیم در بیایند، باید بی رنگ شوند.

رنگ موی فانتزی یا (موقتی): موها چه دکلره باشند وچه نباشند رنگ های فانتزی زود از بین میروند. برای همین است که به آن ها رنگ موی موقتی نیز گفته میشود.

استفاده از شامپو رنگ هم یک روش موقتی دیگر برای رسیدن به رنگ مو فانتزی بدون دکلره هست. سعی کنید مرغوب ترین شامپوی رنگ مو را تهیه کنید. حتما قبل از استفاده، روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید.

دلیل موقتی بودن شامپو رنگ مو چیست؟ چون فقط روی سطح ساقه مو مینشیند و مثل اکسیدان عمل نمی کند که کل ریشه رنگ مو را عوض کند. کم کم بعد از هر بار حمام رفتن، کم رنگ می شود و مو به رنگ اولش برمی گردد.

روش های رنگ کردن موی فانتزی بدون دکلره

رنگ موی فانتزی بدون دکلره
رنگ موی فانتزی بدون دکلره

راحت ترین و موقت ترین روش، برای رسیدن به رنگ مو فانتزی بدون دکلره، استفاده از اسپری رنگ مو موقت است. اسپری ها؛ رنگ های رقیق شده ایی هستند که ترکیباتشان برای مو مناسب است. البته همیشه حواستان باشد که بهترین اسپری و بهترین رنگ مو هم ترکیبات شیمیایی دارند. پس نباید مستقیما به ریشه مو برخورد کنند. مزیت استفاده از اسپری مو این است که خیلی سریع به یک رنگ موی فانتزی میرسید. علاوه بر رنگ فانتزی، اگه موهای سفید، مابین موهای تیره شما پیدا شد و وقتی برای رنگ کردن نداشتید، میتوانید خیلی راحت اسپری تهیه کرده و موهای سفید را تیره کنید. البته هر مویی زیبایی خودش را دارد، شما همه جوره زیبا هستید.

اسپری رنگ مو، رنگ های سفید، سبز، مشکی، بنفش، قرمز، زرد و… دارد. اگه پایه ی رنگ موی روشن تری دارید، مثلا ۶ به بالا، تقریبا همه رنگ های اسپری روی موی شما جواب می دهد. اگر موهایتان تیره است، نگران نشوید، اسپری رنگ مو سبز و بنفش برای شما عالی است. فقط مراقب باشید همه جا را رنگی نکنید! بعد از اسپری کردن از باد گرم سشوار برای تثبیت استفاده کنید. یادتان باشد که این رنگ مو فانتزی با آب خوردن و عرق کردن از بین میرود.


استفاده از رنگ های ترکیبی برای رسیدن به رنگ مو فانتزی بدون دکلره :

یک روش دیگر برای رسیدن به رنگ موی فانتزی بدون دکلره، استفاده از رنگ کردن با رنگ های تیوپی و اکسیدان است. لطفا با خواندن چند تا مطلب داخل اینترنت، خودتان رنگ ها را ترکیب نکنید! رنگ مو فانتزی به جنس مو، ضخامت مو و هم چنین رنگی که روی سر از قبل وجود داشته بستگی دارد.

برای مثال شما می توانید رنگ مو قرمز ماهگونی، روی مویی که طبیعی است و تا به حال رنگ نشده و یا رنگ شده و پایه ۶ دارد داشته باشید. شما رنگ تیوپی قرمز ماهگونی، واریاسیون آبی و اکسیدان شماره ۲ نیاز دارید. اگه موی شما رنگ شده و پایه ۶ هست، ولی کمی تناژ نارنجی و یا زردی دارد، به اندازه ۴ سانتی متر که حدود ۲ بند انگشت است، از واریاسیون آبی استفاده کنید. اگر موهای طبیعی دارید که تناژ رنگ دیگری ندارد از واریاسیون استفاده نکنید.

نکته آخر:

در هر صورت اگر قصد دکلره کردن مو بدون آسیب را دارید، شما میتوانید با استفاده از محصولات خاص بعد از دکلره، از آسیب، خشکی، وزی و… موهای خود جلوگیری کنید.

یکی از این محصولات فوق العاده ماسک مو های برند بایوفول کانادا است.

ماسک مو آلتراشاین بایوفول کانادا:

  • ضد ریزش و رشد مجدد مو
  • با قابلیت ترمیم انواع آسیب دیدگی مو در اثر رنگ و دکلره
  • محافظت قوی از تار مو
  • بازسازی کراتین ساقه مو
  • کاملا گیاهی و ارگانیک
  • جلوگیری و درمان موخوره
  • ضد پیری و ضد وزی
  • رطوبت رسانی براق کننده
  • مخصوص مو های دکلره شده

شرکت ساسانیان پارسیان کهن

شامپو آبی

شرکت ساسانیان، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات تخصصی قطع ریزش مو و رشد مو بایوفل کانادا در ایران و خاورمیانه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *